Mobiltelefonon köthető utazási biztosítást dolgozott ki az Union Biztosító és a magyarországi Generali csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító (EUB) a három mobil szolgáltatóval.
Több helyről kiszivárgott, hogy a BMW-nél már folyik a teljes 5-ös széria ráncfelvarrása. Beleértve a szedán, a Touring illetve a Gran Turismo modellt is. Ezek mindegyikének jövőre kell megérkeznie a piacra, ha a gyár tartani akarja magát a négy éves életciklushoz.
A 370Z Nis-san Mo-torsport megmutatta 2014-es arcát. A tuningnak köszönhetően a 3.7 literes V6-os motorjából a széria 328-ból 350 lóerőt hozott ki a versenyrészleg, a nyomaték pedig nyolc newton méterrel nőtt meg. Emellett kapott egy jelentősebb szénszálas lökhárítócsomagot, mely az igényeknek megfelelően nagyobb leszorítóerőt és sportosabb megjelenést biztosít.
A 2014-es Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatójára már csak heteket kell várni. A napvilágra került, nem hivatalos képek alapján valószínű, hogy az amerikaiak tartják magukat az előző szériánál bevált szövettetőhöz a keménytető helyett ennél a modellnél. Emellett úgy tűnik, elhagyják a hátsó, autónyi széles légterelőt a letisztult forma érdekében.
A Ferrari leendő zászlóshajójának fejlesztése az utolsó fázisba ért. Az F150 kódnevű autó minden bizonnyal a legvadabb utcai modellek közé kerül majd. Bár a Ferrari még szűkszavúan nyilatkozott az adatokról, azt már tudni lehet, hogy a V12-es motor mellé még HY-KERS rendszer is tartozik. Ez a hibrid kinetikus energia visszanyerő rendszer 2010-ben debütált, azóta pedig látványos fejlődésen ment keresztül. A hírek szerint az olaszok az első körben elvárt 30 % helyett mintegy 40 %-os széndioxid kibocsátást tudnak megtakarítani a rendszerrel vegyes üzemben, ami tetemesnek számít.
Néhány évente újabb divatőrület merül fel az autóiparban. Volt már a jövő autója atommeghajtású, gázturbinás, Wankel-motoros, kétütemű és üzemanyagcellás, az utolsó öt év pedig az elektromos hajtás bűvöletében telt. Úgy látszott, az autógyárak kötelezőnek érzik, hogy villanyautókat fejlesszenek, még azelőtt, hogy kiderült volna, mekkora az igény a vásárlók részéről. A lila köd azonban felszállni látszik: az eladási számok kijózanították a gyártókat.
A kémfotókat látva arra számítottunk, hogy a Genfi Autószalonon már a C4 Picasso új változatával szembesülhetünk, de kiderült, hogy a franciák ennél óvatosabban állnak a dologhoz. A furcsa formatervű autót egyelőre csak tanulmányként állítják ki, Technospace néven, hogy ezzel is teszteljék a várható reakciókat. Az óvatosság nem véletlen: a jelenlegi piaci viszonyok között a gyártó nem engedhet meg magának egyetlen tévedést sem.
A 4-es BMW, mint az előző 3-as kupé, amely csak a padlólemez szintjén egyezett meg a szedánnal és a kombival, már korábban bemutatkozott koncepcióként. Az árusított modell alig különbözik az ott megjelent szériagyártmánytól: legfeljebb a felnik, a fényszórók belső felépítése és néhány díszítőelem változik, ha a BMW tartja magát korábbi szokásaihoz.
A hatos Golf már a múlt, legalábbis ezt gondolhatnánk, hisz a VW érdeke az, hogy a régi, még nem a szabvány MQB padlólemezre épülő modelleket minél hamarabb kivezesse a piacról. Ez azonban nem is olyan egyszerű: amíg el nem készül a hetes Golf nyitott változata, marad a régi vászontetős, amelyet most brutális erejű sportváltozatban is készítenek.
A korábbi rajzok, amelyek a Kia tanulmányautóját ábrázolták, még azt az érzést keltették a szemlélőben, hogy a BMW félthetné tőle az X6-ost. Most azonban kiderült, hogy nem ez a helyzet: a Cross GT nem kupé-fazonú, hanem hatalmas doboz, amelyre lendületes idomokat faragtak a tervezők.
Kisszériás típusok kiadásához kezdett a Lamborghini hat évvel ezelőtt. Az első a Reventón volt Frankfurtban, amit a Sesto Elemento követett három éve Párizsban, és legutóbb tavaly az Aventador J a Genfi Autószalonon. Nagy titkolózás övezi ugyan, de annyi biztos, hogy idén ismét Genfben jön a következő.
Nem először használja a Volkswagen a Gelb-Schwarzer Renner (sárga-fekete versenygép), rövidítve GSR elnevezést. Az első, és eddigi egyetlen GSR a hetvenes évek elején 1303S Bogárból készült. Jó oka volt a gyártónak, hogy ilyen messzire nyúlt vissza. Az előző Beetle csúcsváltozata, az RSI magas ára miatt csúfos kudarcot vallott. Állítólag a mai napig áll néhány a mexikói gyárban az Audi TT technikát használó hathengeresekből.
Győri gokartcsapathoz szerződött az utolsó magyar király 15 éves dédunokája – írta csütörtöki számában a Kisalföld. A cikk szerint Habsburg Ferdinánd Zvonimir – aki teljesítményével már jogot nyert arra, hogy a világ legjobb 72 juniorkorú gokartosával versenyezzen, és kevesen múlt, hogy nem jutott a döntőbe – az idei szezont biztosan magyar színekben, a Kálmán Motorsport tagjaként küzdi végig.
A Subaru autói hagyományosan inkább szokatlanok, mint szépek – különösen az elmúlt években brillíroztak a japán tervezők nehezen emészthető formák előállításában. Ez nyilván az eladásokra is hatással van – nem csoda, hogy ismét új stílust próbálnak, hátha ez most bejön.
Bő negyven év késéssel, de a luxusautók kategóriájában is hódítani kezdett a csapott hátú forma. A kombiknál könnyedebb, de a szedánoknál célszerűbb autókat az Audi A5 Sportback kezdte meghonosítani a középkategóriás prémium-modellek között, és most a BMW is beszáll a versenybe. A 3-as GT nem csak a tető ívében különbözik a négyajtóstól – az alapoktól dolgozták át az autót.
Rüsselsheimben a létező legegyszerűbb receptet kapták elő az Adam Rocks tanulmány elkészítésénél: terepjáró-stílusban alakították át a típust. Valódi terepjárásról persze szó sincs, de ez az ilyen autók tulajdonosait a legritkább esetben zavarja: itt a fellépés a lényeg.
Az EXP 9F tanulmány legalábbis megosztotta a közönséget – mi is szörnyülködtünk rajta egy sort – a Volkswagen csoport vezetése ennek ellenére úgy döntött, gyártásba kerülhet a szériaváltozat.
Egyelőre csak úgy emlegetik a gyáriak, hogy ez lesz az új C szegmensbe tartozó crossover modell, azaz afféle hobbiterepjáró-személyautó öszvért kell elképzelnünk. Talán leginkább az SX4 koncepciójára emlékeztet, de egy számmal nagyobb méretben.
Úgy néz ki, a Honda az aktuális Civic kínálat kialakításakor az eddigieknél is jobban figyelt az európai piac igényeire. A takarékos kis dízel volt az első jele ennek, most pedig jön a kombi, amely tovább növeli a típus használati értékét – sőt, lehet, hogy az esztétikait is.
Mi itt Európában megszoktuk, hogy a gyár által közölt fogyasztási adatok csak az elméleti lehetőséget mutatják meg, de a valósághoz nincs sok közük. Észak-Amerikában azonban máshogy szocializálódtak a vásárlók: ha kiderül, hogy egy autó többet fogyaszt a katalógus-adatnál, abból könnyen lehet botrány, sőt, akár per is. Ráadásul a fogyasztóvédelem komoly üzlet: ha a népszerű Consumer Reports rosszat ír egy-egy autóról, az az eladásokon is meglátszik.
A szedánnal az a baj, hogy ha nagy is a csomagtere, nem elég rugalmas, nem tehetünk bele kerékpárt, sem hosszabb lapra szerelt bútort. A kombi – vagy BMW-éknél Touring – formáját viszont nem mindenki szereti. A megoldás évtizedek óta létezik, de a BMW-nél ez csupán a második ötajtós a kínálatban – és az első nem nevezhető épp telitalálatnak.
A Citroën öt üléses C4 Picasso és a hét üléses Grand Picasso új generációjának fejlesztése az utolsó fázisba ért. Ezúttal takarás nélkül készültek képek a Picassóról, amely valószínűleg már a Genfi Autószalonon látható lesz.
A Bristol elérhetetlen, elitista őskövületeket gyártott az elmúlt ötven évben, de tavaly csődbe jutott. Az új tulajdonos nem folytatja a hagyományt: állítólag egy ultramodern sportkocsit mutatnak be ezen a néven, néhány hónapon belül.
Nagyon közel a bemutató pillanata – a csúcs-McLarenről már csak azt nem tudjuk, hogy mitől is megy, és mennyire.
Bár a kezdetektől hallani arról, hogy más gyártók is követnék a Dacia példáját, eddig még senki nem merte meglépni, amit annak idején a Renault. A számok azt mutatják, hogy nagyon rosszul teszik, hisz a Daciával szépen keres a francia vállalat. Most azonban úgy látják a Fiat vezetői, hogy eljött a cselekvés ideje.