Egy igazi klasszikus Porschéból épített vérbeli versenygépet az mcchip-dkr német tuningcég. A mechernich-i műhelyben a léghűtéses, boxermotoros 993 GT2-t vették kezelésbe – az új motorblokk és a két turbó a Pütz Motorsporttól érkezett, a sperrdiffi pedig a Drexlertől.
A 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű autóbuszok és lakóautók januártól az újonnan bevezetendő B2 kategóriába tartoznak, és éves autópálya-használati jogosultságot is vásárolhatnak - egyebek mellett ezt tartalmazza az új rendelet.
Bár már tavaly be akarták mutatni ezt a fura orrú típust, a Beijing Auto-konszern kivárt, mivel új márkát alapított Shen Bao néven, ehhez rendelték hozzá ezt a B40 kódjelű terepjárót. A Shen Bao nagyon rövid időn belül kezdi el ontani az új típusokat, mivel a Beijing Auto felvásárolta a néhai Saab 95 és 93-as platformját, erőátviteli rendszereit és motorgyártó licenszét.
Így nem csoda, hogy a B40 gépteteje alatt egy 2.3 literes turbómotort találunk vagy a régi V6-os, háromliteres Nissan kínai másolatát. A képek önmagukért beszélnek, külön figyelmet érdemes szentelni a helyenkénti rozsdának és a Mini-féle billenőkapcsolóknak kombinálva a gáztűzhely-tekerővel, amellyel az összkereket kapcsolhatjuk.
Valószínűleg eltart még egy ideig, amíg a Shen Bao gépei eljutnak Európába, de talán nem is nagy baj.
Bár a Tokiói Autószalon nem egész egy év múlva (2013. november 22.) kezdődik, a Honda már most beharangozott egy-két újdonságot.
Feltéve, ha újdonságnak lehet nevezni a gyári tuningcég által morcosított modelleket.
A Mugen RZ a CR-Z-n alapul, de a Mugen mérnökei jó érzékkel nyúltak hozzá ott, ahol kellett, hiszen a bemutatása után meglehetős csalódottsággal fogadta mindenki, aki maradéktalanul bízott abban, hogy a legendás CR-X utódja lesz.
Elsősorban az 1.5 literes négyhengerest és a hibrid hajtásláncot doppingolták egy kompresszorral, így az összteljesítmény 153 lóerőre nőtt, ezzel már felértek a második generációs (1987-1991) CR-X VTi-hez. Speciális titán kipufogórendszert, öt fokozatban állítható sportfutóművet, nagyobb fékeket és – természetesen – nagyon vad Mugen-külsőt kapott a kis kupé, melyből mindössze 300 darabot készítenek majd. Sajnos csak Japánban lesz kapható, az európai és amerikai piacon valószínűleg túl borsos lenne az ára. Kár, mert határozottan olyannak tűnik végre, amilyennek mindig is lennie kellett volna.
Az igazi tűzerőt azonban a japán GT300-as kategóriában versenyző Mugen CR-Z GT képviseli majd. Hibrid ez is, csak kicsit másképp. A rendszer lelke ugyanis egy direkt versenycélokra épített, 2.8 literes biturbó V6-os. Legnagyobb ellenfelei az új Subaru BRZ-GT86 és a Prius Super GT lesznek.
A – számunkra is érdekesebb – autó csak egy tanulmány, a Honda S2000 Modulo Climax a méltatlanul kimúlt, remek kis roadster alapjaira épített, kicsit öreges formatervű tanulmány. Önmagában nincs nagy hírértéke, de ha komolyan vesszük a Honda kijelentéseit, mely szerint keresik az S2000 utódját, már mindjárt más a helyzet.
Reméljük, hogy látunk még új S2000-est pár éven belül.
A Mugen N-One a nemrégiben bemutatott, jópofa kei-car alapjaira épül. Orrában a típus legerősebb, 660 köbcentiméteres, dupla vezérműtengelyes, háromhengeres kis turbómotorja pörög. 64 lóerős teljesítménye ügyesen mozgatja az alig 900 kilós kisautót, nem is nyúltak hozzá a Mugennél, csak a külsején változtattak egy kicsit.
Bármennyire is lenne helye más piacokon, de ez is megmarad a japánoknak. Nagy kár. Az új CR-V is megkapja a Mugen-csomagot, bővebb információt azonban nem közöltek.
Az AMG nem adja a nyolchengeres motorjait. Míg a következő M3 már feltöltött, soros hathengerest használ és az Audi is lassan elengedi a csodás, szívó V8 kezét az RS4-nél a Mercedes gyári tuningrészlege nem hajlandó lemondani a vényolcról a 2015-ben érkező C-osztály AMG változatában.
Bár a 6.2 literes motort ki kell szórniuk, de az A45AMG és CLA45AMG vadonatúj fejlesztésű kétliteres, négyhengeres motorja remek alapot szolgáltat egy négyliteres nyolchengereshez. A négyhengeres turbómotor alapból 330 lóerőt és 400 newtonméteres nyomatékot tud de a belőle eredeztetett V8-asnak tartania kell a lépést a vetélytársakkal, így minimum 450 lóerősre hangolják. A motorban azonban marad bőven tartalék ahhoz, hogy a közeljövőben akár 600 lóerős változata is valamelyik erős Mercedes motorterébe kerüljön.
Az AMG motorpalettáján ez az új motor a következő lépcső lesz a négyhengeres kétliteres után, teljes mértékben kiváltja a 5.5 literes szívó V8-at. A duplaturbós 5.5-ös V8 és a hatliteres V12-motorok még maradnak.
Kérdés, hogy meddig, hiszen ezzel az új motorral szinte bármelyiket ki lehet majd váltani.
A hírforrások meglehetősen szűkösek, a hivatalos magyarázat szerint az elektromos rögzítőfék problémája miatt hívnak vissza 4490, idén gyártott, kéziváltós Hyundai Velostert. Szerencse, hogy nem vették túl sokan, így a visszahívási akció valószínűleg nem viszi csődbe a céget.
Ha önnek ilyen autója van és eddig nem vette fel önnel a kapcsolatot a kereskedés, akkor érdemes felhívni őket, hogy fennáll-e a gond.
Mielőbb újra a világ legnagyobb autógyártója szeretne lenni a Toyota. A korábban éveken át a címet birtokló japán márkánál úgy érzik, sikerült kiheverni a nehézségekkel teli 2011-es évet, így a cél nem is lehet más.
Októberben még matricába húzva kapták le kémfotósok a Nürburgringen, most pedig valamelyest szolidabban takarva, és utcai forgalomban mutatkozott a következő generációs X5-ös. A 2007 után megújuló modell tehát egyre közelebb a bemutatóhoz.
Mégsem megy teljesen kárba a C-X75 tanulmányba fektetett rengeteg munkaóra és pénz. A Jaguar nemrég törölt hibrid szupersportkocsiján tovább folyik a fejlesztés, és még ha a modell nem is kerül forgalomba, több technológiai eleme visszaköszönhet majd a britek következő autóiban.
Nemrég mutatta be a Porsche a Panamera utódjának hitt Sport Turismo tanulmányautót, amely előtt letérdelt a szakma. Ha ezt a vonalat folytatja a kisöcs, a Pajun, nagyot haraphatnak a stuttgartiak a közepes szedánok piacából.
A tudás nyilván megvan az Audinál, hogy egy utcai változatot gyúrjanak a verhetetlen Le Mans-i prototípusaikból, de úgy tűnik, most már az akarat sem hiányzik. Az Audi szupersportkocsija az R20-as lehet.
Az elmúlt hónapokban majd' belefulladtunk a CLA kémfotókba, melyeket olvasóink küldtek be. Köszönjük, de most már vége a bújócskázásnak: megérkeztek a hivatalos képek.
Nagy az izgalom a Detroiti Autószalon előtt, ahol bemutatják az új Chevrolet Corvette-et, a C7-est. A sok pletyka után végre képeket is látunk róla, még ha csak eltévedt, fekete-fehér skiccekről is van szó.
Bő egy évvel ezelőtt adta ki az első renderelt képeket készülő sportkocsijáról, az Evantráról a kis olasz gyártó, a Mazzanti. Akkor még 600 lóerős bokszermotorról, és 2012-es bemutatásról beszéltek, de a nagy leleplezés eddig elmaradt.
A fehér Touaregnek kimondottan jól áll a lánctalp, ez a tanulsága a legújabb Mattracks-átépítésnek.
Bár a Fiat készülő új crossoveréről, az 500X-ről már egészen jó minőségű fotó is kiszivárgott, a gyártás helyéről és idejéről eddig még csak találgatások folytak. Az olasz vállalat most úgy tűnik lezárta a kérdést, bejelentették ugyanis, hogy az új hobbiterepjárót az olaszországi Melfiben található gyárban készítik majd – párhuzamosan egy kisebb Jeeppel.
A General Motors és a PSA-konszern együttműködésével kapcsolatban eddig csak találgatások láttak napvilágot, most viszont a GM hivatalos közleményben adott ki részleteket a két vállalatcsoport jövőbeli terveiről.
Egy vadiúj szedán koncepciójával készül a januári Detroiti Autószalonra a Toyota. A japán gyártó az első teaser-videót már kiadta a rejtélyes újdonságról, de azt még nem tudni, hogy a jelenlegi modellek valamelyike kap utódot, vagy egy teljesen új típussal bővül a japánok palettája.
Számtalan Panamera-tuningot láttunk az utóbbi két évben. A Porsche frontmotorosa a legtöbb neves tuningcéget megihlette már, most pedig az ír Onyx Concept állt elő saját munkájával, melyet GST Editionre kereszteltek.
Egy hete az i8-as mutatta meg magát egy hóval borított úton, most pedig kistestvérét, az i3-at kapták le kémfotósok. A hivatalos debütálás egyre közelebb, így ezeken a képeken már nagy valószínűséggel a szériaérett változatot láthatjuk.
Marc Devauze francia tervező úgy gondolta, visszanyúl a Bugatti dicső múltjába, és az onnan merített tapasztalatokra építve létrehoz egy modern koncepcióautót. Az eredmény talán nem is lehetett volna jobb, mint ez az együléses, melyet ő TypeZero névre keresztelt.
Nemrég a világ összes audisának összeszorult kicsit a szíve, amikor a Yema megmutatta F16-ra keresztelt modelljét. A kínai márkák másolórészlegei azonban továbbra sem kegyelmeznek senkinek: legújabb áldozat a Mercedes.
A beharangozó után kellő időzítéssel megjöttek az első fotók is a vadiúj kínai autómárka, a Qoros első modelljéről. A GQ3 első ránézésre akár sikeres is lehet.
Miután a nyáron a prémium autók között botrányos eredmények születtek az amerikai IIHS új, negyedátfedéses tesztjén, most elővettek 18 középkategóriás autót. Itt is voltak meglepetések.
Összesen 1750 gépkocsit - 1250 járőr- és 500 ügyintézői autót - kapott a rendőrség pénteken, az új járművek szombattól állnak szolgálatba.