Horgászatra tartó 4 orosz férfi gépkocsija alatt szakadt be a jég Orenburg közelében egy mesterséges tavon, ahol a kocsi utasai közül ketten a vízbe vesztek.
A szombati mérési eredmények alapján megszüntethető Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ezért vasárnap reggel 6 órától megszűntek a szombaton elrendelt forgalomkorlátozó intézkedések. Tarlós István főpolgármester ugyanettől az időponttól - további intézkedésig - elrendelte a tájékoztatási fokozatot – közölte az MTI-vel a Főpolgármesteri Hivatal.
Ismét igazolódott, hogy a japánok nem a világot próbálják legyőzni, hanem egymást. A Honda és a Toyota egyszerre hagyta ott a Formula 1-et, és most egyszerre próbálnak szerencsét a hosszú távú autóversenyzésben. Ezúttal azonban nagyon máshogy állnak a feladathoz: a Toyota szemből támad, gyárilag pénzelt autókkal, a Honda viszont több csapatot támogat a gyári fejlesztésekkel, így nagyobb eséllyel potyognak be az eredmények.
Mifelénk csak a legmezitlábasabb autókon szokásos az efféle felszereltség, de úgy tűnik, Japánban a sportkocsivásárlók is értékelik az egyszerűséget, főleg ha kedvező árral párosul.
A Teslának jóval komolyabb tervei voltak, mint az akkumulátoros Lotus Elise, és mostanra ezek kezdenek is beérni. Az első lépés a valódi autógyártóvá válás útján a Model S volt, de a sportos négyajtós még mindig csak egy szűk réteg kiszolgálására alkalmas. A vadiúj Model X azonban akár első autónak is alkalmas lehet, feltéve, hogy nem akarunk vele nagyon messzire menni.
Az Opel az idén egész kis rendezvénysorozattal ünnepli, hogy a cég letelepedett Magyarországon, és a helyi gyártással évekre bebetonozta magát az eladási listák élére. Ez az állítás ugyan egy ideje már nem állt meg a lábán – sem a helyi autógyártás, sem a legtöbb konkurenst többszörösen meghaladó eladási szint – de 2011-re megint a legelső helyre verekedte fel magát az Opel, s az Astra-gyártás beindításának történeti jelentősége is elvitathatatlan.
Aki azt hitte, hogy a TT RS-nél megállnak az Audi tervezői, nem is tévedhetett volna nagyobbat. A 2,5 literes, öthengeres turbómotorban még volt némi tartalék, és ezt meg is próbálják kiaknázni a gyári mérnökök.
Régi ismerősként köszönthetjük a Mitsubishi új hobbiterepjáróját: tanulmányautóként már láthattuk tavaly ősszel is. Egy koncepció persze mindig magában hordozza a lehetőséget, hogy még változtatnak rajta a közönség reakciói alapján, de ezzel a lehetőséggel ezúttal nem éltek a japánok.
Tanulmányautóként már tavaly láthattuk a V12 Zagatót, de mostanra elkészült a szériagyártásra szánt változat is. Ebben a modellben egy újabb jövőbeli klasszikust tisztelhetünk, hiszen összesen 150 példány készül majd belőle, egyenként is egy vagyonért.
A Cruze nagyszerűen beválik a General Motorsnak, népautó gyanánt. Bár Dél-Koreában, a valamikori Daewoonál tervezik, egyformán tarol Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában is, ami a kedvező árnak és a korszerű műszaki tartalomnak köszönhető. Eddig azonban hiányzott a paletta egyik fontos eleme, egy tágas kombi, amellyel tovább növelhetik az eladásokat.
A Kia Soul ugyan sikeres, de valami mindig hiányzott belőle. Talán a férfias határozottság, az erő kisugárzása, amiből a Miniben, vagy az Alfa MiTóban is sokkal több van. Alighanem a Kia tervezői is érezték, hogy van még hova fejlődni – így születhetett meg a Soul alapjaira a Track'ster, amely szinte szétdurran a tesztoszterontól.
Azt eddig is sejtettük, hogy a Maybach komoly veszteséget hozott a Mercedesnek, ha a márka megszüntetése mellett döntöttek, de így is meglepő, hogy milyen nagyságrendű volt a deficit.
A B osztályt nem utánozhatatlan eleganciája miatt fogja megszeretni a közönség, ez már most is látszik, de ettől még meg lehet próbálni tompítani a célszerű forma esetlenségén. A Brabus épp ezzel próbálkozik a típus első tuningkészletének bemutatásakor.
A C-X75-öt másél éve mutatta be a Jaguar, de csak most derült ki, hogy szinte változatlan formában tervezik gyártani. Ez pedig igazán izgalmas lehetőség, hiszen a tanulmányt dugattyús motor helyett két apró gázturbina energiája tartja mozgásban – ennek köszönheti kivételes képességeit.
Már a Shelby GT500 is elmebetegség: soha, senkinek nincs igazán szüksége egy 650 lóerős izomautóra. A Fordnál azonban még egyet csavartak a dolgon: fogták a konzervnyitót, és kabriót csináltak belőle, vászontetővel.
A Hyundai elképesztő tempóban próbálja behozni lemaradását a konkurensekkel szemben. A baj az, hogy a súlyemelői erőfeszítés már az autókon is meglátszik.
Régi kérdés, hogy sportos autóban van-e helye dízelmotornak. A BMW már letette a voksát az M550d-vel, de úgy néz ki, a Mercedes tuningrészlegénél másként gondolkodnak.
A Maserati eddig egyetlen luxuslimuzint kínált, a Quattroportét, amely valahol félúton volt az 5-ös és a 7-es BMW, vagy ha úgy tetszik, a Mercedes E és S osztály között. Most azonban változtatnak a stratégián: egy helyett két modellt mutatnak be, amely méretben is pontosan passzol majd a konkurenciához.
A Morgan 1955 óta szinte változatlan formában gyártja könnyű, favázas sportkocsijait, de a műszaki tartalmukat folyamatosan korszerűsítik. A csúcsmodell, a Plus 8 annak idején a legjobban gyorsuló utcai autók egyike volt, aztán évekre eltűnt, hogy most új német motorral térjen vissza.
Az egyszerre fantáziátlan és csúnya Micra, a semmitmondó Note és a nagyon szűk réteg számára elfogadható Juke után nem maradt sok remény, hogy a Nissan előáll valami emészthető, netán minőségi benyomást keltő kisautóval. A Genfi Autószalonra szánt új tanulmányból azonban lendületes és jó arányú autó lehet, ha megéri a szériagyártást.
A Volkswagen csoport márkái eddig nemigen készíthettek hátsókerék-hajtású modelleket, megfelelő szabvány műszaki alapok nélkül. A Porsche révén azonban változik a helyzet: a Panamera platformját alakítják át úgy, hogy egyszerű legyen újrahasznosítani.
A legsikeresebb francia F1-es pilóta, Alain Prost az idén harmadik bajnokságát szerezte meg a Trophée Androson. A korábbi kettőt még Toyota Aurisnak látszó versenygéppel zsebelte be, de a legutóbbit már a Dacia színeiben.
A G70-nek nevezett gép ismerős lehet azoknak, akik tavaly ősszel figyelemmel kísérték a Tokyo Motor Show újdonságait. Ott még Regina néven mutatták be, de ami még lényegesebb, csak mostanra döntötték el, hogy gyártásba küldik.
A hollandiai gyár sorsa évek óta kérdéses, de a Mitsubishi csak most jutott el odáig, hogy bejelentse a Nedcar telep bezárását. Az 1500 alkalmazott még reménykedhet, hogy a következő egy évben valaki átveszi a céget, amelyet a japánok gyakorlatilag ingyen adnának.
Mialatt mindenki a Beetle új TDI változatának debütálását várja, a német JE Design készített egy csomagot a már meglévő kétliteres TFSI-hez. A csomag egy látványos külső frissítésből és egy 40 lóerős teljesítmény-növelésből áll.