Hírek

Új magyar dízel az Opelnél

2013. január 17., 12:25 Módosítva: 2013.01.17 12:25
9

Az Opel az utóbbi években alaposan belehúzott a dízel-fejlesztésbe, de eddig elsősorban a meglevő motorokat fejlesztgették: a Fiatos együttműködésből megmaradt 1,3, 1,9 és 2 literes, illetve az Isuzu-féle 1,7 literes blokkot. Most azonban elkészültek egy új, 1,6 literes motorral, amely az adatok alapján igazán ígéretesnek tűnik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vége az indokolatlan sorbaállásnak?

2013. január 17., 11:05 Módosítva: 2013.01.17 11:25
3

Február 1-től a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Hivatala, népszerűbb nevén a KEKKH feladata lesz, hogy elektronikus úton indított közlekedési igazgatási ügyekben első fokon eljárjon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Resonance, az új Nissan-stílus

2013. január 17., 05:46 Módosítva: 2013.01.17 05:46
8

A Nissan évek óta igyekszik kilógni a többi autógyártó közül formatervezési szempontból, több kevesebb sikerrel. A béka-Micra és a Juke is eléggé megdöbbentette a közönséget, és most itt egy újabb próbálkozás, amely hasonló vihart kavarhat az autóipari biliben, ha tényleg eljut a sorozatgyártásig.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindenét megmutatta a Honda NSX

2013. január 16., 17:11 Módosítva: 2013.01.16 17:11
346

Sokan abban bíztak, hogy az idei Detroit Motor Show-n már a szériagyártásra érett NSX-et mutatja be a Honda, de a japánok ennél hosszabb előjátékot terveznek. Amit kiállítottak, az még mindig csak tanulmányautó, de a tavaly ugyanitt bemutatott példányhoz képest van egy nagyon fontos különbség. Ezúttal már a gép belsejét is kidolgozták.

Távolról sincs vége, olvasson még

Atlas, a szupertégla

2013. január 16., 16:45 Módosítva: 2013.01.16 16:45
28

Amióta a benzin ára visszaesett a válság előtti szintre, a nagy terepjárók és pick-upok népszerűbbek Észak-Amerikában, mint valaha. Ezt a piacot még mindig a három detroiti gyártó uralja, amelyek közül most a GM került egy kis lépéselőnybe az új Chevrolet Silverado-GMC Sierra páros bemutatásába , de a Ford, amely az F sorozat révén piacvezető, egy tanulmány révén szintén megmutatta, mire készül.

Távolról sincs vége, olvasson még

ELR: Detroit nagy dobása

2013. január 16., 12:01 Módosítva: 2013.01.16 12:01
4

A Chevrolet Voltnak két olyan hibája van, ami akadályozza, hogy jól fogyjon: a szűkös helykínálat és a magas ár. A Cadillac ELR ugyanazt a technikát kínálja, mint a Volt, de a két hiba itt nem igazán jelentkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

A koreai luxus új csúcsa

2013. január 16., 05:42 Módosítva: 2013.01.16 05:42
70

A Hyundai olyat mutatott a Detroiti Autószalon látogatóinak, amitől leeshet az álluk. A neve HCD-14, és sokkal izgalmasabb, mint a neve alapján sejthető.

Távolról sincs vége, olvasson még

CrossBlue: egy óriási Volkswagen

2013. január 15., 18:15 Módosítva: 2013.01.15 18:15
71

Az amerikai Passattal a Volkswagen a japánok tyúkszemére lépett, a CrossBlue viszont már Detroitra céloz. Ezzel ütnék ki a nyeregből a Ford Explorert, és a többi nagy hétüléses hobbiterepjárót.

Távolról sincs vége, olvasson még

Q50: csapás a hármas BMW-re?

2013. január 15., 16:07 Módosítva: 2013.01.15 16:07
18

A Nissan luxusmárkája eddig nemigen erőlködött Európában, hogy behozza a konkurenciát, de úgy fest, csak kivárták, míg elkészül a támadás megfelelő eszköze. A Detroitban bemutatott Q50 könnyen olyan típus lehet, amelytől a márka felkerül a prémium-gyártók térképére

Távolról sincs vége, olvasson még

Furia: a Corolla jövője?

2013. január 15., 14:15 Módosítva: 2013.01.15 14:15
49

A Toyota még mindig a csúcson van, de a GM és a VW is a nyakában liheg, így a japánoknak is ki kell találniuk valamit. Nem aprózták el, legnépszerűbb típusuk, a Corolla teljesen újragondolt változatát állították ki Detroitban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Audi RS7, az über-kupé

2013. január 15., 10:38 Módosítva: 2013.01.15 10:38
454

Nehéz volna megbecsülni, hogy mekkora a sportos óriás-kupék piaca, de az az érzésünk, a három német luxusautó-gyártó számára itt már csak a presztízs érdekes. Az Audi ugyan későn szált be ebbe a meccsbe – sokkal a Mercedes CLS 63 AMG és röviddel a BMW M6 Gran Coupé után – de láthatóan megpróbált beleadni mindent. Arról már nem az Audi tehet, hogy a Mercedes az utolsó pillanatban emelte a tétet lóerő-fronton.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lesz a Honda apró SUV-ja

2013. január 15., 05:45 Módosítva: 2013.01.15 05:45
98

A Honda megerősítette, hogy jövőre piacra küld egy Jazz-alapú crossovert, és már képeket is közölt a régóta híresztelt modellről. Az Urban SUV néven futó tanulmányt hivatalosan a ma induló Detroiti Autószalonon mutatják majd be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárgott képeken az új X5-ös

2013. január 14., 18:27 Módosítva: 2013.01.14 21:04
65

Nemrég még felmatricázott tesztautóként láttuk az F15 kódnév alatt futó harmadik generációs X5-öst, most pedig egy modellautókat gyártó cég idei modellbeharangozó kiadványában tűnt fel leplezetlenül a BMW megújuló SUV-ja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Történetének legjobb évét zárta a VW

2013. január 14., 15:57 Módosítva: 2013.01.14 15:57
17

Történetének legjobb évét zárta tavaly a Volkswagen, és az európai autópiac lassulása ellenére minden jel arra utal, hogy idén is van okuk a bizakodásra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták az új magyar Mercedest

2013. január 14., 14:20 Módosítva: 2013.01.14 14:20
133

Az A és B osztály után ez a harmadik új fronthajtású Mercedes, és eddig mind közül a leglátványosabb – egy igazi kicsinyített CLS.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dögös lett az új Corvette

2013. január 14., 13:19 Módosítva: 2013.01.14 13:19
124

Sokminden kiszivárgott már a Corvette bemutatása előtt, de most láthatjuk először az amerikai sportkocsit teljes díszben. A forma sokkal drámaibb, mint volt, mégsem ez a legnagyobb újdonság, hanem a műszaki tartalom.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dízelt vennél? Szenvedni fogsz

2013. január 14., 05:48 Módosítva: 2013.01.14 05:48
117

Technológiai és logisztikai problémák állhatják útját az Euro-6 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésének a dízel járműveknél, amennyiben benzinkutaknál kell majd tankolni az adalékanyagot - írja a német Die Welt napilap online kiadása.

Az új, 2014 szeptemberében hatályba lépő Euro-6 európai károsanyag-kibocsátási norma teljesítéséhez az új dízel járműnél adalékanyagot kell keverni a kipufogógázba. Az eljárással még a nagy dízelmotorok is képesek lesznek teljesíteni az Euro-5-ös normához képest a nitrogén-oxid-kibocsátást több mint megfelező, kilométerenként 0,08 grammra csökkentő Euro-6 normát.

Az adalékanyag segítségével - hasonlóan az erőművekben alkalmazott eljáráshoz - speciális dízel-katalizátor alakítja át a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné. Az adalékanyagot egy külön adalék-tartályból juttatják a dízel járművek kipufogógáz-áramába.
A megoldás egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban közel sem az. Ahhoz, hogy a kémiai folyamat minden üzemi helyzetben a megfelelő módon menjen végbe, az adaléktartály és a katalizátor mellett még számos hőmérséklet-, nyomás- és gázösszetétel-mérő szenzorra, valamint azok adatait feldolgozó számítógépre is szükség van.

Az autógyártók eredetileg a próbapados mérésekhez tervezték a kibocsátási normák teljesítését, és ennek megfelelően méretezték az adalékanyag-tartály űrtartalmát. A megoldás leveszi az adalékanyaggal való bajlódás terhét az autós válláról: a tartályt a szervizekben a rendszeres ellenőrzéseken töltötték volna fel. Az EU-Bizottság azonban a tényleges autóhasználatra, valós üzemi körülményekre kívánja előírni a kibocsátási normák teljesítését, ezért az Euro-6 előírások 2014 őszi életbe léptetésével együtt be kívánja vezetni a közúti ellenőrzések rendszerét is.

Mivel nagy sebességnél megnő a kipufogógáz hőmérséklete és nitrogén-oxid-tartalma, ennek semlegesítéséhez a próbapados méréseknél sokkal több adalékanyagra van szükség. Emellett a tervezett szabályok szerint elektronika gondoskodik majd arról, hogy megfelelő mennyiségű tartalék adalékanyag nélkül egy dízelmotor el se tudjon indulni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kémfotókon a frissített Corsa

2013. január 13., 10:35 Módosítva: 2013.01.13 10:35
8

Utoljára 2011-ben újult meg a D Corsa. Akkor némileg átszabták első hűtőrácsait, és ezzel együtt az első lökhárítót. Nem volt egy tartalmas facelift, ahogy a jelek szerint a következő sem lesz az.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kész az első SRT Viper

2013. január 12., 18:16 Módosítva: 2013.01.12 18:36
22

Január 10-én, csütörtökön egy detroiti gyártósorról legördült az első SRT Viper. A Chrysler sportrészlege által fejlesztett modell első példányát háromszoros áron vitték el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csökkentsd a fogyasztásod okostelefonnal

2013. január 12., 14:32 Módosítva: 2013.01.12 14:32
72

A jobb és ezáltal üzemanyag-takarékosabb autóvezetést segíti egy új okostelefon-alkalmazás, amelyet a Valenciai Műszaki Egyetem szakemberei fejlesztettek ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt van végre: ilyen az új Corvette

2013. január 12., 12:08 Módosítva: 2013.01.12 12:20
81

Néhány óra különbséggel, kiszivárgott címlapfotókon lepleződött le a hetedik generációs Chevrolet Corvette orra és fara pénteken. A C7-ről így már nem sok titok maradt holnapra, amikor is a Detroiti Autószalonon bemutatják végre a modellt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Stabil kínai világuralom az autógyártásban

2013. január 12., 08:19 Módosítva: 2013.01.12 08:19
8

Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy immár negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megmutatták a sport-Passatot

2013. január 12., 06:43 Módosítva: 2013.01.12 06:43
41

A Volkswagen egyelőre az út elején jár az amerikai Passattal – eddig elsősorban a hétköznapi változatok népszerűsítésével voltak elfoglalva. Most azonban összeállítottak egy sportos – vagy legalábbis annak tűnő – változatot. Egyelőre csak tanulmányként mutatják be, hogy megszondázzák, mit szól hozzá a közönség.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új Mitsubishi, egy kis átveréssel

2013. január 11., 16:45 Módosítva: 2013.01.11 16:45
4

A Mitsubishi az elmúlt két évtizedben csak kínlódott Európában, de most láthatóan azt remélik, a világszerte Mirage néven bemutatott kisautó fordíthat a szerencséjükön. Ugyanakkor a típus itteni jelzése – a Mirage valamiért nem használó – legalábbis meglepő. Értjük, hogy a japánok miért gondolták, hogy jó lesz a Space Star név, de mi kételkedünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy igazán brutális Lotus

2013. január 11., 14:25 Módosítva: 2013.01.11 14:25
19

Colin Chapman annak idején azzal szerzett hírnevet a Lotusnak, hogy könnyebb autókat épített, mint bárki más, így gyengébb motorokkal is gyorsabbak voltak a sportkocsijai, mint a legtöbb konkurense. Az Elise-Exige sorozat is ezt az ősrégi elvet követte, a legújabb Lotus, az Exige V6 Cup R azonban már nem igazán könnyű – igaz, ezt részben kompenzálja a motor elképesztő ereje.

Távolról sincs vége, olvasson még