A Fiat csoport egy kicsivel több autómárkát üzemeltet, mint amennyire feltétlen szükség lenne, így óhatatlanul vannak áldozatok. Ha nem is abban az értelemben, hogy egy márka megszűnne, de kénytelenek egy-egy márka szerepét megváltoztatni, hogy működjön a rendszer. Most a Maserati következik, ahol kénytelenek felrúgni néhány régi tradíciót.
Máig nem érti senki, hogy mire volt jó a Phaeton kifejlesztése és bemutatása, hiszen eladni nem nagyon lehet a típust, és a Volkswagen arculatához sem tesz hozzá sokat, hiszen a világ alig tud a létezéséről. Ennek fényében meglepő a hír, hogy Wolfsburgban egy azonos méretű és árfekvésű utód kifejlesztése mellett döntöttek.
Amerikában szokás, hogy egy-egy fontosabb típus külön jelvényt kap. Így van ez a Chevrolet Corvette-el, a Ford Mustanggal, és a Dodge Viperrel is. Ráadásul ez utóbbi modell generációnként új kígyót kap az orrára – most mutatták meg a harmadikat.
Egy bevált modell felújítása, bár annak tűnhet, nem egyszerű feladat. Minimális költségvetésből kell valami többletet nyújtani, amitől versenyképes maradhat a termék a frissebb konkurensek ellenében is. Így aztán nem csoda, hogy sok esetben épp a modellfrissítésbe törik bele a tervezők bicskája.
Manapság nagy divat a nagy és erős motorokat kisebb, feltöltős gépekre cserélni, de az Audi házi tuningrészlegénél inkább nem kockáztattak. Ez a filozófia érthető is: aki spórolni akar, ne az RS4-est vegye.
Amíg a Ford irányított, nem volt baj, de most, hogy az egész rezsit a Mazda kénytelen fizetni, az egekbe szöktek a veszteségek. A japánok elkeseredett lépésre szánták el magukat: eladnák legnagyobb értékeiket.
Hallottunk már vagyonokért eladott autókról – Ferrari is volt köztük – de ilyen elképesztő áron ritkán cserél gazdát négykerekű jármű. Ennél a 250 GTO-nál csak a tavalyelőtt eladott Bugatti Atlantique-ért fizettek többet, igaz, az egy nagyságrenddel ritkább autó.
A Nissan luxusmárkája valami igazán izgalmasat ígért a Genfi Autószalonra, és mi azt is kiderítettük, mi lesz az. Egy vérbeli sportkocsi, amely arányaiban leginkább talán a 458-as Ferrarira emlékeztet, legalábbis külsőre. Ha igaz, belül egész másféle megoldásokkal találkozhatunk.
A Ssangyongba új élet költözött, mióta az indiai Mahindra pénzével újraindultak a fejlesztések. Egyelőre tanulmányautókkal bombázzák a közönséget, de ezekből is jól látszik, hogy milyen irányban bővítenék a választékot.
Ma a Kia kiszivárogtatta az első, hivatalosnak mondott rajzokat új, KH kódnévre hallgató luxuslimójáról. Ez a Kia első hátsókerekes autója, a gyártó elmondása szerint innovatív, a Kiára jellemző külső formatervet (tigris-hűtőmaszk) és műszaki megoldásokat vonultat fel.
Bár az egyik legrégebbi biztonsági berendezés, az öv még mindig messze a leghatékonyabb. Kényelmesnek viszont nem neveznénk – a Mercedes most ezen próbál változtatni.
A Genfi Autószalon egyik sztárja lesz a Bertone Nuccio tanulmány, amellyel egyszerre ünneplik a formatervező stúdió századik születésnapját, idézik fel az egyik legjellegzetesebb álomjárgány emlékét, és emlékeznek a tizenöt éve elhunyt cégvezetőre.
Hagyományaihoz híven itt is ugyanazt a technikát alkalmazta a BMW, amelyet korábban az M5-ösben már láthattunk, csak a csomagolás eltérő. A luxuskupé valamivel talán könnyedebb jelenség, mint szedán testvére, bár elképesztő ereje ellenére ezt sem neveznénk sportkocsinak – inkább villámgyors, látványos túrakocsi az új M6, amely már az egykori 8-as sorozatot is túlnőtte, minden szempontból.
Peter Nefischertől, a BMW motorfejlesztő részlegének vezetőjétől jön a hír, ami kétségkívül megosztja majd a rajongókat: a cég háromhengeres erőforrásokon dolgozik, melyek a következő generációs 3-asban debütálhatnak a közönség előtt.
Horgászatra tartó 4 orosz férfi gépkocsija alatt szakadt be a jég Orenburg közelében egy mesterséges tavon, ahol a kocsi utasai közül ketten a vízbe vesztek.
A szombati mérési eredmények alapján megszüntethető Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ezért vasárnap reggel 6 órától megszűntek a szombaton elrendelt forgalomkorlátozó intézkedések. Tarlós István főpolgármester ugyanettől az időponttól - további intézkedésig - elrendelte a tájékoztatási fokozatot – közölte az MTI-vel a Főpolgármesteri Hivatal.
Ismét igazolódott, hogy a japánok nem a világot próbálják legyőzni, hanem egymást. A Honda és a Toyota egyszerre hagyta ott a Formula 1-et, és most egyszerre próbálnak szerencsét a hosszú távú autóversenyzésben. Ezúttal azonban nagyon máshogy állnak a feladathoz: a Toyota szemből támad, gyárilag pénzelt autókkal, a Honda viszont több csapatot támogat a gyári fejlesztésekkel, így nagyobb eséllyel potyognak be az eredmények.
Mifelénk csak a legmezitlábasabb autókon szokásos az efféle felszereltség, de úgy tűnik, Japánban a sportkocsivásárlók is értékelik az egyszerűséget, főleg ha kedvező árral párosul.
A Teslának jóval komolyabb tervei voltak, mint az akkumulátoros Lotus Elise, és mostanra ezek kezdenek is beérni. Az első lépés a valódi autógyártóvá válás útján a Model S volt, de a sportos négyajtós még mindig csak egy szűk réteg kiszolgálására alkalmas. A vadiúj Model X azonban akár első autónak is alkalmas lehet, feltéve, hogy nem akarunk vele nagyon messzire menni.
Az Opel az idén egész kis rendezvénysorozattal ünnepli, hogy a cég letelepedett Magyarországon, és a helyi gyártással évekre bebetonozta magát az eladási listák élére. Ez az állítás ugyan egy ideje már nem állt meg a lábán – sem a helyi autógyártás, sem a legtöbb konkurenst többszörösen meghaladó eladási szint – de 2011-re megint a legelső helyre verekedte fel magát az Opel, s az Astra-gyártás beindításának történeti jelentősége is elvitathatatlan.
Aki azt hitte, hogy a TT RS-nél megállnak az Audi tervezői, nem is tévedhetett volna nagyobbat. A 2,5 literes, öthengeres turbómotorban még volt némi tartalék, és ezt meg is próbálják kiaknázni a gyári mérnökök.
Régi ismerősként köszönthetjük a Mitsubishi új hobbiterepjáróját: tanulmányautóként már láthattuk tavaly ősszel is. Egy koncepció persze mindig magában hordozza a lehetőséget, hogy még változtatnak rajta a közönség reakciói alapján, de ezzel a lehetőséggel ezúttal nem éltek a japánok.
Tanulmányautóként már tavaly láthattuk a V12 Zagatót, de mostanra elkészült a szériagyártásra szánt változat is. Ebben a modellben egy újabb jövőbeli klasszikust tisztelhetünk, hiszen összesen 150 példány készül majd belőle, egyenként is egy vagyonért.
A Cruze nagyszerűen beválik a General Motorsnak, népautó gyanánt. Bár Dél-Koreában, a valamikori Daewoonál tervezik, egyformán tarol Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában is, ami a kedvező árnak és a korszerű műszaki tartalomnak köszönhető. Eddig azonban hiányzott a paletta egyik fontos eleme, egy tágas kombi, amellyel tovább növelhetik az eladásokat.
A Kia Soul ugyan sikeres, de valami mindig hiányzott belőle. Talán a férfias határozottság, az erő kisugárzása, amiből a Miniben, vagy az Alfa MiTóban is sokkal több van. Alighanem a Kia tervezői is érezték, hogy van még hova fejlődni – így születhetett meg a Soul alapjaira a Track'ster, amely szinte szétdurran a tesztoszterontól.