Még a Genfi Autószalon előtt kiszivárogtak a Range Evoque alapjaira épített kabrió képei – hivatalos közlemény egyelőre nincs, de a hírforrások széria érett koncepcióról beszélnek 2012-es debütálással.
Túlkomplikált furcsaságnak tűnik a centenáriumi Bertone tanulmány, pedig a szellemi előd, a Stratos HF Zero valódi mestermű volt. Talán nem csak a rossz gazdasági környezetnek köszönhető az olasz formatervező stúdió látványos hanyatlása?
A hatos BMW-t már senki nem nézi sportkocsinak – igaz, korábban is inkább kényelmes túrakocsi volt – így nem meglepő, hogy elkészült az első dízelmotoros és összkerék-hajtású változat. Az adatok alapján az óriási kétajtós igazi csoda: egyszerre gyors és takarékos.
A DS4 eddig csupán a C4 igényesebb változatának tűnt, de úgy tűnik, a franciák ennél fontosabb szerepet szánnak neki: ez a típus áll ki a Mégane RS, a Golf GTi és az Astra OPC ellen.
Európa újabb pénzügyi krízise megviselte az autóipart is: a Peugeot csoport, amely bevételei nagy részét még mindig a kontinensen belül szerzi, egyike a nagy veszteseknek, így mindenképp csökkentenie kell a költségein. A legkézenfekvőbb módszer egy másik autógyártóval való együttműködés lenne, amely már többször is bevált a franciáknak.
Korábban csak homályos, gyenge minőségű képeken láthattuk az A3-ast, most azonban a gyári fotók kerültek nyilvánosságra, kiváló minőségben. Így már egész biztos, amit eddig csak sejthettünk: ezt az Audit sem a kreativitás parádéja adja majd el, a típus kedvelői azt kapják, amit elvárhatnak.
A Roding név nem különösebben ismert, de a cég reményei szerint ez már nem lesz sokáig így. Egy BMW technikára épített szuperkönnyű sportkocsival próbálnak maguknak híveket szerezni.
Az 1,6 literes motorokat kiváltó ezres Ecoboost eleve elég túlfeszített motornak tűnik a maga 120 lóerejével, de ha hinni lehet a pletykáknak, a Ford tervezői nem állnak meg itt. A következő nagy dobás ugyanennek a blokknak a 180 lóerős kivitele lehet, amelyet a Fiesta sportváltozata kaphat meg. Itt két feltöltő etetné nagy nyomású levegővel az apró háromhengerest.
A koreai autókból már csak egy dolog hiányzott az elmúlt években, a stílus. Az új i30-assal egyértelműen ezt a hiányt próbálják befoltozni, nem is teljesen sikertelenül.
468 millió jüant (16 milliárd forint) fektet be értékesítési hálózatának bővítésébe a Porsche legnagyobb kínai forgalmazója, a Jebsen Group.
A CLS révén a Mercedes volt a négyajtós kupék egyik úttörője. A szuperlapos szedán második generációja azonban sokat puhult: már van benne hely hátul, és a csomagtartó is használható. Most azonban olyan gépen dolgozik az AMG – legalábbis a nyilvánosságra került szabadalmi vázlatok alapján – amely azokat is kielégíti, akiknek nagyon hiányzott a száguldás közbeni kuporgás.
Japán mintára egységesíti üzemeit és a gyártási folyamatokat a Volkswagen csoport. A tervek szerint 2018-ra a Skodától az Audiig a cég összes márkájának valamennyi modelljét világszerte ugyanolyan üzemekben gyártják majd.
Egy hete még csak homályos képek keringtek a neten, egy lengyel magazin viszont nemrég katalógusminőségű fotókat tett ki facebook-oldalára. Az új V40-es kimondottan dögösnek tűnik, mindene megvan, hogy odalegyintsen egyet az Audi A3-asnak meg az 1-es BMW-nek.
A Saab-saga legújabb pletykaáradatát egy hétfői sajtótájékoztató indította el, ahol elhintették, hogy egy európai autógyártó is érdeklődik a becsődölt márka iránt.
Beszállt a Genfi Autószalon előtti hajrába a Mercedes is: a barcelonai F1-teszt betétprogramjaként bemutatták az új csúcsroadsterüket, az SL 63 AMG-t.
A néhány hét múlva nyitó Genfi Autószalon előtt néhány nappal lesz a Ferrari 599 GTB Fiorano utódjának a bemutatója, de már most keltik a hangulatot egy gyári kémvideóval, amelyen azt állítják, hogy minden idők legerősebb utcai Ferrariját ragasztgatták össze álcázónejlonnal. Csak nem megfeledkeztek az Enzo utódjáról, amelyről azt rebesgetik, hogy megközelíti az ezer lóerőt?
A Polestar nevű svéd autóverseny-csapat kitart a Volvo autói mellett az idén induló, a Skandináv Túraautó-Bajnokság ellenszériájaként létrehozott Swedish Racing League futamain is.
Árverésre kerül az Arno XI-es, az 50-es évek legendás, Ferrari motorral szerelt versenyhajója.
Az Audi már tavaly szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon megmutatta a megújult RS 5-öt. A héten megkezdik a sportváltozat árusítását, azonban egyelőre csak a briteknél lesz rendelhető. Ára 58 725 angol font, azaz 19,5 millió forint.
Márciusban Bangladest is megszállná a Tata Motors. Az indiai autógyár a Nanóval törne be a világ egyik legsűrűbben lakott országának piacára.
A Senska Dagbladet hétfői számában azt írta, hogy a kínai vállalat 2 milliárd koronát, hozzávetőleg 270 millió eurót kínál a svéd autógyárért. A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a Trollhättan-i üzem 3500 alkalmazottjának és több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Az autógyár kisebb-nagyobb megszakításoktól eltekintve április óta nem termelt.
A kínai Great Wall e hét keddjén adja át bulgáriai autógyárát, ami az első kínai autóösszeszerelő üzem az Európai Unióban. Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az első évben négyezer autót fognak előállítani, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhető pótműszakok beiktatásával.
A Kína útjain közlekedő elektromos autók szennyezőbbek a benzineseknél, s jóval károsabbak az emberek egészségére is - állítják az amerikai Tennessee Egyetem kutatói nemrég publikált tanulmányukban.
A szakemberek 34 kínai nagyvárosban ötfajta technológiát használó jármű károsanyag-kibocsátását és egészségre gyakorolt hatását vizsgálták. "Az elektromos autók kibocsátása ott keletkezik, ahol a működéshez szükséges elektromosságot termelik, nem pedig ott, ahol a járművet használják. Kínában pedig az elektromos energia előállítása 85 százalékban fosszilis tüzelőanyag, 90 százalékban szén égetésével történik" - írja a tanulmány. Ugyanakkor az erőművek leggyakrabban a sűrűn lakott területeken kívül esnek, vagyis az emberek kisebb mennyiségben lélegzik be azok kibocsátását az utakon közlekedő benzines járművekénél. Ez az eltérés sem elég azonban, hogy az okozott ártalmakat kiegyenlítse - magyarázzák a szerzők. A környezetbarát elektromos autók működtetése összességében kilométerenként jóval nagyobb károsanyag-kibocsátással jár, mint a hagyományos, benzines autóké. A tanulmány készítői kiemelik: az elektromos járművek akkor érik el környzetvédelmi céljukat, ha tiszta energiaforrást használnak. Kínában és a világ más területein is kiemelt fontosságú a tisztább energiákra és a kibocsátás-csökkentésre való koncentrálás.
Két hónappal az után, hogy először szó esett róla, a Mini most képeken is megmutatta Clubvant. A Clubman kombi alapjára épülő koncepcióautót Genfben mutatják majd be hivatalosan.
A Polo eddig jelentős részesedést hozott a Volkswagen számára az indiai kisautópiacon. A német márka most úgy döntött, egy, az UP alapjaira épülő, annál valamelyest olcsóbb és egyszerűbb modellt dob ki Indiában, valamint a brazil és a kínai piacon.