A 90-es évek közepéig domináns japán nép-sportkocsik az ezredforduló után szinte teljesen kipusztultak, de a Toyota GT-86 és a Subaru BRZ újabb lavinát indíthat meg. A Nissan vezető tervezője, Shiro Nakamura mindenesetre már célozgatott rá, hogy főnökei gondolkodnak a sikeres SX sorozat feltámasztásán.
A szögletes terepjáró, amelyet Ausztriában gyártanak, afféle élő kultusztárgy a Mercedes kínálatában. A vásárlói csak nem fogynak el, és jobb terepjárót a Mercedes sem tudna építeni, így időről időre megkapja a legkorszerűbb motorokat, és tovább gyártják.
A hibrid személyautók egész jól fogynak világszerte, de úgy néz ki, még nem termelték ki saját rajongótáborukat. Az R. L. Polk felmérésének célja elsősorban a vásárlók márkahűségének meghatározása volt, de az adatgyűjtés melléktermékeként az is kiderült, hogy hányan vesznek az első hibrid autójuk után egy újabbat.
A Ford több mint gy évtizede használja a Peugeot dízelmotorjait, de úgy néz ki, gyengül a két cég közti kapcsolat. A legújabb bejelentés szerint a két vég a jövőben már külön fejleszti 2 literes, és nagyobb dízeleit.
A japán márka kínálatából eddig hiányzott egy kompakt modell, amely vetélytársa lehet a VW Golfnak, Opel Astrának vagy Ford Focusnak. Ha igazak a hírek, akkor ez hamarosan változik.
Bár 1986 elég rég volt, a Bufori, amely Ausztráliában kezdte pályafutását, most pedig Malajziában működik, ragaszkodik a stílushoz, amellyel pályafutását kezdte. A 30-as éveket idéző, de látványosan leegyszerűsített, műanyag-hatású karosszéria, olyan részletekkel, mint a xenon-fényszórók vagy a nagy átmérőjű alufelnik. Nem tudjuk, hogy a fájdalmasan vásári külső luxuskivitelű belső térrel és tucatautó-technikával hány vásárlót vonz majd, de azt már sejtjük, hogy a gyártó hol próbál újabb vásárlókat találni.
Eddig nem láttuk sok jelét, hogy a kínai Geely foglalkozna a Volvo dolgaival, pedig a háttérben komoly terveket szőnek a kínaiak. Első lépcsőben egy új motorgyárat kap a svéd autógyár, és növelik a fejlesztések intenzitását, de hosszabb távon nagyon jelentős terjeszkedés, és a Geelyvel való szoros együttműködés a cél.
Januárban még csak lesifotókon volt látható, most hivatalos képeket dobtak ki róla, a Pekingi Autószalonon pedig már bárki megnézheti a BMW kizárólag Kínába szánt kivitelét a 3-as modellekből, a Li nevű sorozatot.
Száznegyvenezer új Focust kénytelen visszahívni a Ford Motor Company az Egyesült Államokban az ablaktörlő motor hibája miatt.
Mielőtt megszüntetné, egy születésnapi kiadással ünnepli a Copen roadster tízéves gyártását a Daihatsu.
Sorozatgyártásra kész a Tesla S, így akár már a júliusi határidőre megkezdődhet az első modellek leszállítása.
A kirgiz parlament pénteken a korrupció elleni harc jegyében megszüntette a magántulajdonú gépjárművek kötelező műszaki vizsgáját.
A gyakorlatilag zajtalanul, motorhang nélkül közlekedő elektromos autókkal kapcsolatban mindig felmerül kritika, miszerint nagy veszélyt jelentenek a gyalogosokra. Az Audi a tisztán elektromos üzemű e-tron modelljeinél elébe megy a kritikáknak és az észlelhetőséget segítve a tervezők szintetikus motorhang előállításán dolgoznak.
Egy háromszintű tuningcsomagot mutattak be a Roush tunerei az utolsó generációs Mustangra, mely nem rég esett át egy faceliften.
Igazából nincs is értelme magas üzemanyagárakról beszélni, hiszen az üzemanyag az aktuális ártól függetlenül folyamatosan "túl drága", mivel elsősorban szubjektív, érzelmi kérdésről van szó - vélik az osztrák autóklubok szakértői.
Egyre valószínűbb, hogy elköltözteti Japánból az Infiniti gyártását a Nissan. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn korábban már többször hangot adott véleményének, miszerint az erős jen miatt nem gazdaságos exportra termelniük.
A 206-os 1998-ban mutatkozott be, és nyolc évig a Peugeot csoport legnépszerűbb modellje volt. A 207-es érkezésekor azonban nem küldték nyugdíjba: előbb csak az árán csökkentettek, majd egy kicsit át is szabták, hogy a 207-es szerényebb testvérének tűnjön, így 2010-től 206+ néven árulták tovább.
A New York Auto Show-n hirdették ki a World Car of the Year – azaz a Világ Év Autója – választás idei győzteseit. A Volkswagen kisautója erős mezőnyben vitte el az első helyet: a Porsche 911-est és a 3-as BMW-t utasította maga mögé.
A népszerű Camry kényelmesre hangolt, luxuskivitelű változatára szinte kizárólagos bérletet váltottak Amerika nyugdíjasai. A Toyota azonban látja a veszélyt a gyorsan fogyatkozó célcsoportban, ezért új szerepkörbe próbálja áttaszigálni az Avalont.
Elképzelni is nehéz, hogy az Egyesült Államokban valaki jogosítvány és autó nélkül is boldogulhat, pedig egyre többen választják ezt az utat, elsősorban a fiatalok közül. A Michigan egyetem kutatói szerint a tendenciát egyértelműen mutatják a számok, de az is kiderült, hogy más nyugati országokban is jellemző ugyanez a trend.
Ferdinand Porsche unokája, Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander, vagy ahogy széles körben ismerték, Butzi Porsche, aki elismert formatervező, és a Porsche egyik tulajdonosa volt, április 5-én hunyt el, egyelőre tisztázatlan okokból.
A Nissan Leaf nagyszerű kritikákat kapott, de mégiscsak afféle mezitlábas tömegmodell benyomását kelti. Most viszont itt van a villanyautónak az a változata, amelyhez presztízs is jár.
Ami eleinte kaotikus álcázó mintának tűnhet a Jaguar készülő sportkocsijáról nyilvánosságra hozott legújabb fotón, az lényegében maga a hír. A britek tisztességes nevet adtak a típusnak, amelyet eddig C-X16-ként ismert a világ. A név pedig egyetlen betű, amelyből a minta is áll: F.
A Honda mifelénk nemigen ad el luxusautót, de ez nem jelenti, hogy ne lenne ilyen a kínálatban. Az elsődleges piacuk persze az Egyesült Államok, ahol a Honda luxusmárkája, az Acura meglehetősen sikeres. A csúcsmodellt, az RL-t, amelyet Európában Honda Legend néven ismerhetnek az ínyencek, hamarosan leváltják – az utódot RLX néven, tanulmányautóként mutatták meg New Yorkban.
A hivatalos neve SRT Viper, hisz a Chrysler sportrészlege, a Street Racing Technology készítette, és pontosan azt tudja, amit a rajongók elvárnak. A forma a legszebb elődöt, a GTS kupét idézi, csak az orra más - abban van valami a régebbi Ferrarikból. Benne pedig a Viper lelke, a tízhengeres könnyűfém óriásmotor üvölt. És ha igaz a gyáriak állítása, minden szempontból igényesebb, mint bármelyik elődje.