A Nissan tud jó kiállású személyautót építeni, ha hagyják, ezt most ismét megmutatta. Az új Altima persze aligha jut el hozzánk, hisz Európában a Renault-é a pálya, a japán márka csak crossovereket kínálhat, pedig biztosan megélne a Laguna mellett.
A Nissant is utolérte a divat: a létraalvázas terepjárót sokkal polgáribb, önhordó karosszériás családi szabadidőautóra cserélik. Ezzel csökkenthették az autó tömegét és fogyasztását, és javíthatták a Pathfinder helykínálatát is, így az új modell sokkal jobban megfelel a potenciális vásárlók többségének.
Az Impala a Chevrolet márka talán legfontosabb autója Észak-Amerikában. A legnépszerűbb személyautó-kategóriában versenyez olyan sikermodellekkel, mint a Toyota Camry, az amerikai Honda Accord vagy a Ford Taurus, sőt, nemrég új vetélytársat is kapott az új VW Passat képében. A GM azonban igyekszik helyt állni ebben a kategóriában is - ezúttal úgy, hogy összehozta a kategória legkarakteresebb autóját.
A New York városa által kiírt taxitenderről, és annak győzteséről már korábban is lehetett hallani, de a speciálisan átépített Nissan NV200-ast először most, a New York Auto Show-n a tapogathatják meg a majdani felhasználók. Amit eddig tudunk a speciálisan átalakított furgonról, az alapján komoly előrelépésre számíthat sofőr, utas és taxitársaság egyaránt.
Tényleg nagy lehet a baj a francia autógyártónál, ha el kellett adni a Párizs szívében álló irodaházat, ahol a cégcsoport irányítását végző mintegy 1900 fő dolgozik. Az ingatlan eladásából származó összeget is az adósságok csökkentésére használja a cég.
Azt már korábban is sejtethettük, hogy a Viper karaktere nem változik sokat, de most az is kiderült, hogy a tervezők a második generációig nyúltak vissza az új formatervvel. És ez nem véletlen: valószínűleg az 1996 és 2002 között gyártott kupé változatot ismeri legjobban a világ.
Először másfél éve láthattuk a Hawtai B35-öst, és már akkor is megjegyeztük, hogy egész ügyes Porsche Cayenne utánérzés. Persze inkább az első generációra emlékeztet, így ez talán nem bántja annyira a Porschét - annál kellemetlenebb, hogy az első változat orrán egyértelműen a Bentley szabvány-hűtőmaszkja tűnt fel.
Különös reklámot készíttetett az Audi, amely párhuzamba állít egy úttörő kísérleti járművet egy mai tömegtermékkel. Viszont nagyon érdekes látni, hogy már kilencven éve is készítettek csaknem autóformájú autót a németek.
Eredetileg a G osztály utódjának szánták, de végül új modellként mutatták be a Mercedes legnagyobb SUV modelljét, amely hasábformája ellenére is egész kelendővé vált, elsősorban Észak-Amerikában. Mostanra azonban elkerülhetetlenné vált a modellváltás, így most bemutatják a második generációt.
A Ford a válság kapcsán megszabadult minden komolyabb prémium-márkájától, de a Jaguar és a Volvo nélkül sem hagyhatja veszni a luxusautó-piacot. Így most a Lincolnt próbálják felpörgetni, hogy felvehesse a versenyt a német és japán, vagy legalább az amerikai konkurenciával.
Úgy hallani, a Renault megelégelte a gyenge szereplést a szabadidő-autók piacán, ezért teljes sorozatot mutat be, méghozzá a Nissan modelljeinek átszabásával. Elsőként a Juke-ot alakítják át saját arculatuknak megfelelően, de aligha állnak meg itt.
Régi álom egy olyan jármű, amely teljes értékű közlekedési eszköz lehet szárazföldön és levegőben egyaránt, de eddig viszonylag kevés életképes próbálkozással találkoztunk. Talán az összecsukható szárnyú Terrafugia az egyetlen, még élő projekt, de az a jármű is elég ügyefogyott mindkét szerepkörében. A holland PAL-V tervezői azonban sokkal radikálisabb ötletet valósítottak meg, amely az adatok alapján egész hatékonynak tűnik.
Ma már presztízskérdés, hogy minden autógyártó elkészítse saját elektromos járműveit, de a Mercedes az első lépéseket nem saját neve alatt teszi meg. Ennek azonban nem csak saját márkajelzésük védelme az oka: a Daimler AG. a knai BYD Autóval együtt fejleszti a Denza modelleket.
A Tiguan maximálisan bejött a Volkswagennek, de úgy hallani, ennyivel nem elégszik meg a cég: a következő generáció háromféle karosszériával lesz kapható.
A Fisker napokon belül bemutatja második modelljét, amely dögösebb külsővel és kedvezőbb árral csábítja az új márkához a vásárlókat.
Ezúttal még rövidebb karosszériával, tető nélkül láthatjuk a BMW i8-ast, amely állítólag alig különbözik a sorozatgyártásra szánt változattól.
A Renault utolsó farmotoros tömegmodelljét, az R8-ast 1973-ban küldték nyugdíjba, és azóta - a jelképes mennyiségben gyártott Alpine sportkocsikat leszámítva - orrmotoros, elsőkerék-hajtású típusokból él a francia márka. Ez azonban rövidesen megváltozhat, ami nem is a francia mérnököknek, hanem a Mercedes tervezőinek köszönhető.
Napra pontosan egy évvel az után, hogy bemutattak egy pick-upot a BMW M3-asból, most egy hasonlóan váratlan érdekességgel rukkolt elő április 1-jén a BMW-csoport. Ezúttal a Mini Clubman és a Countyman kemping-kiegészítőit leplezték le.
Nagyobb figyelmet szentelne a használtautó-szegmensre, ezért a következő években bővíti jelenlétét a használt autók piacán az Audi Indiában.
A japán márka kevés feltűnően szép autót készített pályafutása során, az aktuális Legacy viszont egyértelműen a másik véglet. Aki azt remélte volna, hogy ez a modellfrissítéssel változni fog, az most csalódni fog: bár igazítottak az autó félresikerült orrán, az összhanghoz egy lépéssel sem sikerült közelebb vinni a formát.
A BMW az utolsó autógyártó, amely még kitart a soros hathengeres motorok mellett, mindenki más V6-osokat épít, már jó ideje. Ugyanakkor makacsul kitartanak azok a pletykák, amelyek szerint a következő M3-as BMW már V6-os motorral épül.
A Fiat 500X néven emlegetett autó állítólag ugyanarra az alapra épül majd, mint a Punto vagy a nemrégiben bemutatott 500L. A név azt sugallja, hogy itt is az 500-asra jellemző múltidéző formavilág egy változatával találkozhatunk - ezzel a Fiat hasonló palettát építhet ki az 500-as köré, mint korábban a BMW a Mini köré.
Kína egyik legnépszerűbb luxusautó-márkája a Buick, de hiába a népszerűség, ha a pártvezetés új jelszava így szól: ki a külföldiekkel. Alighanem ennek köszönhető, hogy a General Motors simán átadta egyik korszerű modelljét kínai partnerének, így a Buick LaCrosse Roewe 950 néven is bemutatkozhatott.
A japán rali-veterán, aki mellékesen a Suzuki sportigazgatója is, a mai napig tartja az abszolút rekordot a világ talán legismertebb hegyi versenyén, a Pikes Peak felfutón. Eddig gyári színekben halmozta a győzelmeket: középmotoros, egyedi építésű versenygépe előbb a Suzuki XL7-esre, majd az SX4-re emlékeztető burkolattal halmozott győzelmet győzelemre, és tavaly ő volt az első, aki 10 percen belüli időt ért el. Most azonban új technikával fut neki a közel húsz kilométeres szerpentinnek.
A mi szempontunkból szinte érdektelen a hír, hogy a Chevrolet felújítja a Traverse nevű nagydarab, amerikai crossovert. Az autónak azonban új, eddig ismeretlen arca lett az eddig használt, fogszabályzós üvöltésre emlékeztető hűtőmaszk helyett, és ez akár az európai választékra is átterjedhet.