Úgy néz ki, Wolfsburgban komolyan ráfekszenek a motorsportra, és ehhez kerestek kipróbált vezetőt. Így Kris Nissent a Fordtól elcsábított Jost Capito váltja.
A mai napon zajlott a kecskeméti Mercedes üzem hivatalos gyártásindítása. Ahogy a protokoll előírja, jelen volt mindenki, aki számít: Dieter Zetsche, a Daimler csoport vezérigazgatója, és Orbán Viktor miniszterelnök is. Ennél azonban jóval lényegesebb, hogy a Mercedesnél már most is a további bővítés lehetőségéről beszélnek.
Maga a Renault is sokféle megoldást kínál azoknak, akik tágas személyautót keresnek. Ott a Dacia Logan MCV és az új Lodgy egyterű, Renaultból pedig a Grand Scenic és az Espace. Ezek mind léteznek hétszemélyes kivitelben is, de úgy néz ki, a franciák találtak helyet a kínálatban még egy hétüléses nagyterű modellnek. A hosszú Kangoo személyszállító változata Grand Kangoo néven érkezik.
A Mustang GT 500 kompresszoros V8-as motorjával eleve felfoghatatlanul erős, de a Shelby műhely némi átalakítással csaknem megduplázták az izom-kupé teljesítményét. A félelmetes az, hogy ilyen Shelby 1000-est elvben bárki vehet magának, ha van elég pénze.
Az amerikai terepjáró-márkánál hagyomány, hogy a Moab Jeep Safarira érdekes járműveket készítenek. Ezek legtöbbször az aktuális kínálat átszabott darabjai, de az idén akad néhány érdekesebb darab is.
A Lotus nincs könnyű helyzetben. Ahhoz, hogy nyereségesen működhessen, több autót kellene eladnia, és úgy tűnik, már minden eszközt bevetnek ennek érdekében. Akár az iparág legízléstelenebb tuningjait készítő német céggel is lepaktálnak.
Az első vázlat nagyon ígéretes: szép vonalú kupétető és érdekes kialakítású farrész látható rajta. Azt viszont nehéz megjósolni, hogy ebből mennyi marad a kézzel fogható modellen.
Ez a különös festésű Ford sportkocsi világrekorddal nyerte meg a Texas Mile rendezvényt, ahol azt mérik, hogy a versenygépek mekkora sebességet képesek elérni egy mérföldön, azaz 1,61 kilométeren. A Hennessey tuningos GT elképesztő, 414 km/h-s sebességgel lépte át a célvonalat.
A kis három- és négyhengeres benzinesek fejlesztésében már a kínai SAIC fejlesztőinek munkája is benne van, bár Európába ezek is Opel néven érkeznek.
A JLTV program célja, hogy biztonságosabb, korszerűbb, takarékosabb járművel indulhassanak harcba az amerikai csapatok. Az egyik jelölt, amely a hadsereg megrendelésért versenyez, a Valanx nevű négykerekű, amely részben Ford technikára épül.
Abszurd helyzet, hogy emberek ezreinek életét keserítheti meg egy hivatal, amely nagyvonalúan felülbírálja a jogszabályokat. Az alábbi jelentésből az is kiderül, hogy hol a hiba a rendszerben.
Egyre feszesebb a kötél a hagyományos sportkocsi-építés nyaka körül. A fogyasztás csökkentését célzó szén-dioxid-kibocsátási korlátozások és a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási szabványok mellett egyre nehezebb a Ferrari dolga is, de már dolgoznak a megoldáson.
Világszerte 1,3 millió autót hív vissza márkaszervizeibe a BMW. A 2003 - 2010 között gyártott 5 és 6 modelleket (E60, E61, E63, E64) érinti az akció, melyeknél a csomagtartóban található akkumulátor vezeték-fedele (Batteriekabelabdeckung) hibásan került beszerelésre, ezért elektromos problémákat, gyújtáshibát, legrosszabb esetben pedig tüzet is okozhat.
Eddig kilenc esetben jelezték a vásárlók a hibát, ezért a gyártó úgy döntött, hogy visszahívja a kérdéses típusokat (a tulajdonosokat értesítik) és egy félórás átvizsgálást követően térítésmentesen javítja a hibát. Ha ön a kérdéses típus tulajdonosa és központi kijelzője hibaüzenetet jelez, az autó nem indul vagy az akkumulátor vezetékének fedele gyanúsan töredezett-olvadt vagy szenesedés nyomait fedezi fel rajta, akkor keresse fel a legközelebbi BMW márkaszervizt.
A Fiat néhány elszigetelt kivételtől eltekintve eddig az ízlés jó oldalán tudott maradni, de ez sem tarthatott örökké. Talán enyhítő körülmény, hogy a Grand Sienát nem az európai központban, hanem Brazíliában hozták össze, így nem kell attól félni, hogy az olasz tervezők elfelejtettek volna autót rajzolni.
Hivatalosan ugyan csak októberben jelentik be, hogy milyen közös tevékenységekkel próbálnak egymásnak pénzt spórolni, de már most kiszivárgott néhány fontos részlet.
A Peugeot évtizedek óta adós egy olyan sportos kisautóval, amely valóban megszorongathatja a kategória legjobbjait, és hasonló legendát teremthet, mint annak idején a 205 GTi. Most azonban épp egy ilyen autó megalkotásán fáradoznak.
A pletykákban Citadine néven felbukkanó új belépő Dacia a legolcsóbb európai autó lehet. Az 1,46 millió forintnak megfelelő ár kétségtelenül igen vonzónak tűnik, még akkor is, ha tudjuk, hogy ennyiért legfeljebb egy igazán fapados modellt kaphatunk, ráadásul igen kis méretben.
A Volkswagen csoport eddig nemigen adott át technológiát más gyártóknak, de ez a gyakorlat változhat. A cég legnagyobb, és mindeddig legdrágább fejlesztésének eredményét a konkurencia is megkaphatja, persze egy kicsivel később.
Mialatt azt tervezi, hogy bezárja a németországi Bochumban és az angliai Ellesmere Portban lévő Opel-üzemet, bővíti a gyártókapacitást az alacsony költségű országokban a General Motors - áll abban a stratégiai GM-dokumentumban, amelyet a Spiegel német hírmagazin ismertetett.
Egész Európában elszabadultak az üzemanyagárak. Olaszországban, a literenként két euróba kerülő benzin miatt egyre többen hagynak fel az autózással és szállnak át tömegközlekedési eszközökre. Az olasz nagyvárosok utcáin érezhetően visszaesett az autóforgalom.
Rekordra emelkedtek a kiskereskedelmi üzemanyagárak Nagy-Britanniában is.
2014-re tervezi az i8 sorozatgyártásának beindítását a BMW. A piacra kerülő modell csak részleteiben tér majd el a tavaly bemutatott koncepciótól.
Leépítések és gyárbezárások fenyegetnek ismét az Opelnél, pénteki német sajtóhírek szerint a 2010-es elbocsátási hullám után hamarosan további két üzemet számolhatnak fel a veszteséges európai autógyártó cégnél.
Bizakodó lehet az Opel, látva az Ampera iránti keresletnövekedést. A jelenlegi ütemben, a 2012-es Európai Év Autója még az idén elérheti a tízezres értékesítést.
Soha nem látott szintre emelkedtek az üzemanyagok árai Szlovákiában az utóbbi napokban.A 95-ös benzin már átlépte az 1 euró 60 centes határt, ami több mint 470 forintnak felel meg.