Soha nem látott szintre emelkedtek az üzemanyagok árai Szlovákiában az utóbbi napokban.A 95-ös benzin már átlépte az 1 euró 60 centes határt, ami több mint 470 forintnak felel meg.
Rekordnyereséggel zárta a múlt évet a Skoda. A cseh autógyár adózott eredménye 87 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 16,1 milliárd koronára (652 millió euróra), árbevétele 15 százalékkal emelkedve 252,6 milliárd koronát ért el.
Az AT&T és a Carnegie Mellon egyetem kutatói álltak elő az új megoldással, amely elvben segíthet csökkenteni a balesetek számát. A lényeg, hogy olyan érzékszervünket terhelnék a plusz információval, amelyet amúgy sem használunk gyakran: a tapintást.
A Volkswagen olyan célt tűzött maga elé, amely bármelyik másik autógyártótól képtelen ötletnek tűnne. Meg akarják fogni Észak-Amerika legkelendőbb személyautóját, a Toyota Camryt. Az eszköz az amerikai VW Passat, amelyet helyben gyártanak, és abszolút az amerikai igényekhez igazodva fejlesztettek ki. A kezdet biztató: már az első hónapokban bővíteni kellett a kapacitást, hogy ki tudják elégíteni az igényeket.
A sportos személyautók sorsa általában a korai kimúlás: ha épp nem törik össze, akkor néhány év alatt széthajtják őket, így igazi ritkaság a tizenévesen is jó állapotú példány. Éppen ezért kuriózum az a Brabus 500 E 6.5, amelyet a gyártó kínál eladásra, egész pontosan 252 kilométerrel az órájában.
A Mazda mostanság nem volt igazán aktív a versenysportban, de az MX-5 GT révén ismét nemzetközi versenyeken állhat rajthoz a márka. Az FIA GT4 szabályok szerint átalakított kétüléses Lotusok, Aston Martinok és Nissan GT-R-ek ellen állhat ki az idei szezonban.
Úgy tűnt, ma már szinte képtelenség bejutni a kínai autópiacra, de úgy tűnik, nem mindenkire vonatkoznak a korlátozások. A Jaguar és a Land Rover talált magának partnert a helyi gyártáshoz, nem is akármilyet: az állami tulajdonú Cheryvel kötöttek megállapodást.
A Ferrari évek óta vállal egyedi megrendeléseket, igaz, csak hűséges vásárlói kérésére, rettenetes pénzért. Ennek ellenére több ilyen is készült: az F430 SP1 egy japán gyűjtőé lett még 2008-ban, a P540 Superfast Aperta pedig 2009-ben készült el.
Finnországban sokkal keményebb a tél, mint nálunk: alighanem két Hummert is elbírnának az ottani tavak, de egy kétüléses sportkocsit biztosan.
A Mercedes 2008 végén mutatta be legkisebb szabadidő-autóját, amelyen most igazítanak először. A korai átdolgozás azonban nem a típus sikertelenségének köszönhető, sőt: a GLK igazán jól szerepel a legtöbb nagy piacon.
Egyre több korszerű autó dicsekedik azzal, hogy visszatáplálja fékezéskor az energiát, de ez csak részben igaz: a féktárcsákon továbbra is rengeteg hő megy pocsékba, amit hasznosítani is lehetne. Amerikai kutatók azonban azt mondják, megtalálták a megoldást.
A Dacia Logan és a Tata Nano jó példa arra, hogy lehet olcsón autót gyártani, ha szükséges, és úgy néz ki, most a Volkswagennél is úgy döntöttek, hogy kipróbálják magukat ebben a műfajban.
Manapság a pompakocsi-piacon is ugyanolyan sokszínűség uralkodik, mint az élőknek szánt járművek között. Van minden, a koporsószállító Hodgép Pulitól a legdrágább luxuskocsikból épített óriásokig. Ez utóbbiak sorát gazdagítja a Biemme Special Cars félmillió eurós óriása.
A legnagyobbak is kicsiben kezdik, és ez Ayrton Seenára is igaz volt, akiért haláláig vetélkedtek a legnagyobb F1-es istállók. Senna számára a szakadó esőben megrendezett 1984-es monacói nagydíj jelentette a nagy lehetőséget, amelyet csaknem megnyert egy esélytelennek tűnő autóval.
Az R osztály különös keverék, valahol félúton egy hobbiterepjáró és egy családi egyterű között. A Mercedes eredetileg arra számított, hogy ez a koncepció épp olyan siker lehet, mint a BMW X6 kupé-SUV öszvér, de kiderült, hogy a sikerhez nem elég két kategóriát összekeverni.
Szerényen csak a Svédország legfaszább Volvója szlogennel hirdeti megszállott tulajdonosa az átépített Amazon kombit, amely jobban megy a legtöbb sportkocsinál. És ahhoz képes, hogy mire képes, egész megfizethetőnek tűnik.
A közönségnek ugyan megmutatták már, hogy hogyan fest majd a 918-as, de a tanulmányautókba még nem a végleges hajtásrendszer került. Azt ugyanis csak most fejlesztik, ebben a látszólag tessék-lássék összedobott autóban.
Kerek ötven évig, 1931 és 1981 között Datsun néven forgalmazta autóit a japán gyártó, és csak a 80-as évek közepére változtatta meg összes autójának márkajelzését Nissanra. Most azonban bejelentették, hogy a Datsun márka újjáéled.
A tessék-lássék álcázott prototípuson, amelyet téli körülmények közt tesztelnek éppen, felismerhetők a Formula XL1 tanulmányautó vonalai, amelyet először tavaly év elején mutattak meg a világnak. Ez pedig csak egyet jelenthet: a Volkswagen már a szériagyártásra készül.
Az amerikai rendőrségek nagy része még mindig nagy és olcsó megerősített szedánokat használ, de bizonyos feladatokra sokkal alkalmasabb egy kövér SUV. Ilyen célra eddig inkább a Ford és a GM egyes típusait használták, de most a Dodge is beszáll a versenybe a Durango gyárilag módosított Special Service kivitelével.
A francia gyártók rég nem rúgnak labdába a luxusautó-piacon: nincsenek elég erős és sokhengeres motorjaik, hiányoznak a hátsókerék-hajtású padlólemezek, és a piac sem fogadta be igazán a szokvány szedán-formától való eltérést. Úgy tűnt, fel is adták, de most mégis sorra jönnek az új francia luxusautók. A magyarázat egyszerű: Kínába még nem értek el az előítéletek.
A katalógus-adatok királya is megérkezett az SL-választékba: a 65 AMG változat szokás szerint ikerturbós V12-es motort kapott, amelyet kénytelenek voltak gyengíteni a gyáriak, hogy ne szaggassa szét a hajtásrendszer többi részét.
Európában ugyan nem olyan menő a kompakt szedán, de azért ezeknek az autóknak is van piaca. A VW Jetta, a Chevrolet Cruze és a Renault Fluence is bizonyítja ezt – ha máshol nem is, a Kelet-Európában és a Közel-Keleten kell ilyen karosszéria-változat is. Így az Opel is dolgozik az Astrának ezen a kivitelén, és a képek alapján már nincsenek messze a bemutatótól.
A kínai autógyárak már jegyeznek néhány arcátlan másolatot, de a Greenwheel J0 nevű újdonság minden eddigin messze túltesz. Szinte meg sem jelent a Renault Zoe, már be is mutatták a kínai másolatot, amelyet alig lehet megkülönböztetni az eredetitől.