Hivatalosan is bemutatták az Ertiga nevű egyterűt, amely lényegében a Swift sorozat nagycsaládosoknak kitalált tagja. A rövid orrú, magas építésű jármű képről határozottan tagbaszakadt benyomást kelt, pedig nem hosszabb, mint egy átlagos kompakt családi ötajtós.
Sokáig bizonytalan volt, hogy mi lesz a szerb autógyár sorsa, de a Fiat végül megvette, és kipofozta a hatalmas gyártelepet, amely mostantól Európa legkorszerűbbjei közé tartozik.
A Maybachot eredetileg a Rolls-Royce és a Bentley ellenfelének szánták, de rondán megbukott a koncepció: a márkanevet Németországon kívül alig ismerték, az autók pedig túlzottan emlékeztettek a legnagyobb Mercedesekre. Az a néhány száz autó, amelyet mégis eladtak, arra sem volt elég, hogy a működés költségeit fedezze. A Daimler AG vezetése levonta a tanulságot, és 11 év gyártás után a Maybach megszüntetése mellett döntött.
A BMW 1M eleve nagyszerű élményautónak tűnik hátsókerék-hajtásával és 340 lóerős csúcsteljesítményével, de emellett nagyszerű alap az átalakításra. A Tuningwerks ráadásul jól kiegyensúlyozott csomagot kínál hozzá, amely nem csak erős és látványos autót eredményez, de minden alkatrészt a megnövelt motorteljesítménnyel arányban fejleszt tovább.
Egyelőre mi sem nagyon tudjuk hová tenni a szárnyas jelvényes autót. A neve Haima Yao, és Pekingben mutatják be néhány napon belül, de valahogy ismerős: igazi konfekciószabású középkategóriás, amely akár Opel, Ford vagy Hyundai is lehetne ugyanezzel az erővel.
Az amerikai NHTSA is elkezdte már vizsgálni azokat a reklamációkat, amelyek szerint a Bangle-féle 7-es számos esetben egyszerűen elgurult, pedig a tulajdonosa úgy vélte, a váltó már parkoló állásba került. Az eseteket még vizsgálják, de csak Észak-Amerikában 121 ezer autót érinthet az ügy, ha bebizonyosodik, hogy konstrukciós hibáról, és nem felhasználói figyelmetlenségről van szó.
Annak idején épp a Ford kezdte múltbéli formákkal felöltöztetni a Mustangot, de hamarosan utánozni kezdte a detroiti konkurencia. Most már a Chevrolet Camaróval és a Dodge Challengerrel is meg kell küzdeniük a vásárlókért – nem csoda, hogy a koncepció megváltoztatása mellett döntöttek.
Az Opel kínálatában évtizedekig biztos pont volt egy-egy sportos kupé, egészen 1997-ig, amikor a Calibrát végleg nyugdíjazták. A gyáriak a kétajtós Astra változatokkal próbálták felváltani, kevés sikerrel – de úgy tűnik, akár már jövőre elkészülhet az Insignia alapú utódmodell.
A magyar Mercedes üzem a múlt hónapban kezdte a szériagyártást, de eddig csak raktárra termelt az üzem – az első néhány kamionnyi B osztály csak most indulhatott útnak.
A 2000-es évek nagy slágere volt az Avalanche: egyszerre volt használható méretű családi autó, bővíthető rakterű pick-up és jól terhelhető vontató. Az utód azonban már nem készül el, miután az eladások az elmúlt években megszüntek.
Az Audi sportkocsija meglehetősen sikeresnek bizonyult eddig is, de úgy hallani, az idén felszámolják az egyik legfontosabb hiányosságát, a dupla kuplungos váltó hiányát is.
Az oroszországi autós mozgalom, a "kék vödröcskék" vasárnapi felvonulásával Putyint figyelmeztette ígérete betartására.
Három éve mindenki felkapta a fejét arra az S11 név alatt futó kínai sportautóra, amely egy Audi R8-as, egy Ferrari és egy Lamborghini béna ötvözésében született. Az egyetlen elkészült példány még a termékmásolástól zajos Kínában is nagy visszhangot keltett.
A jelek szerint egyre közelebb az Opel Insignia várt faceliftje, legalábbis ezt sejteti néhány új kémfotó.
A Fornassari nevű kis manufaktúra eddig elsősorban tereprali-versenyautókat, és ezekre épülő utcai off-road kupékat kínált, most azonban a választék bővítésére készülnek. Új modelljük, a Gigi az 50-es évek egyedi, Zagato karosszériás modelljeire emlékeztet, a bőre alatt masszív amerikai technikával.
A gyűjtők sem kapkodnak minden után, ami egyedi – tökéletes példa erre a Hyperion, amely 2009 óta vár vásárlóra. Pedig tényleg minden megvan benne, ami egy ilyen ritkaságot vonzóvá tehet.
Az Alfa Romeo sportosságáról szóló legenda túl régi, hogy csak úgy elhaljon, de a cég kínálatában már rég nem fordult elő valódi sportkocsi. Ezen szeretne változtatni a Fiat csoport a közeli jövőben, a 4C modell bemutatásával.
Most még csak a Viaggio néhány részletét láthatjuk a kiszivárgott fotókon, de ezeken is felfedezhetők az ismerős részletek. Az új Fiattal más néven már találkozhattunk korábban is.
A 30-as évekbeli Traction Avant óta szinte minden évtizedben akadt olyan Citroen, amellyel a gyártó megpróbált túllépni a nagykocsik megszokott korlátain. Elsőkerék-hajtással, légrugózással, vagy csupán szokatlan formával, de mindig változatosabbá tették valahogy a kategóriát. A Numero 9 tanulmány – amely bevallottan a DS9 előképe – ezt a hagyományt igyekszik folytatni.
A Volvónál már régebben eltűnt a kínálatból a kétliteres Peugeot-Ford dízel, de szükség volt egy kiegyensúlyozott alapmotorra – ez lesz a D3-as.
A McLaren F1 eleve a legértékesebb modern sportkocsik közé tartozik, de a GTR Longtail változat messze a legritkább. Ezeket a gépeket kifejezetten versenycélra építették, a BMW gyári támogatásával, és összesen tíz példány készült belőle.
Az európai autógyártók különböző mértékben ugyan, de mint igyekeznek közös műszaki alapokra építeni különböző modelljeiket. A japánok azonban más módszert követtek, legalábbis eddig. A költségcsökkentés kényszere azonban egyre erősebb, így a Toyota szakít az eddigi hagyományokkal.
A Warren Technical Center a GM egyik fejlesztési bázisa, amelyet a napokban nagy intenzitású robbanás miatt kellett kiüríteni. A részletek többsége egyelőre tisztázatlan, de úgy néz ki, egy kísérleti akkumulátor robbant fel. Úgy tudjuk, senki nem halt meg, de egy embert kórházba kellett vinni a szerencsétlenség következtében.
Az eddig független tesztpályaként működtetett Nardo Technical Centre a Porsche tulajdonába kerül májustól, bár azt mondják, továbbra is mehet bárki autót tesztelni az olasz körpályára, és a mellette található egyéb létesítményekbe.
A Daimler AG. éves közgyűlésén szólalt fel Ingo Speich, a vállalat egyik részvényesének képviselője. Az Union Investment nevű cég nevében beszélt ugyan, de állítólag vastaps követte szavait.