Nyitva a csomagtartója, tikfa, bőr és piknikbőrönd. Handcrafted by Bentley Motors, Crewe, England - hirdeti a felirat. Hopp, innen lemaradt a pride-szócska, vajon miért? Szép ez a nyílás, meg kell hagyni, hófehér és barna bőr, csillogó alubetét, a színek harmonizálnak, csak azok a hegyes csücskök, ahol a lámpatestek beleharapnak a hátsó sárvédőbe, azok elég elrettentően néznek ki.
A Renault egyértelműen az elektromos autók mellett tette le a garast – ennek a legújabb bizonyítéka a Zoe, az első, a kezdetektől elektromos üzemre tervezett szériamodelljük. A villanyautók legrosszabb tulajdonságait megpróbálták kiküszöbölni a francia tervezők, felemás eredménnyel.
Cisitalia. A név, amely pár jó ízlésű történelem-fanatikuson kívül nem mond senkinek semmit. Hogy is mondhatna, hiszen maga a márka 1952-ben megszűnt, ráadásul akkor még csak hatéves volt. Nem csoda, hogy nem ismerik.
Pedig...
A Ssangyong bravúrosan kerülte el az elmúlt évtizedekben a sikernek még a lehetőségét is, de úgy néz ki, most megpróbálnak felhagyni ezzel a gyakorlattal.
Márpedig az Artega GT egy ilyen autó.
A kis német gyártó ugyan 2010 közepén már beharangozta az autót, ennek ellenére piacra – jóformán – csak tavaly került. Ehhez képest a száz eladott példány nagyon szép eredmény, főleg a kisszériás sportautók szegmensében. Talán ez mutatja leginkább, hogy van keresnivalójuk a nap alatt.
Bár a Mercedes számára nem az volt a legfontosabb infó az új A osztályról, hogy hol fogják gyártani, minket magyarokat a típus már csak a kecskeméti gyártás miatt is jobban érdekel. Noha a típusról jelentek már meg képek, a világpremiert Genfben tartották, így nem csoda, hogy a három kiállított autót elég nehéz volt kibányászni a rárakódott embertömeg alól. De úgy tűnik, önmagában a látványért megérte.
A kora reggeli nagy nyüzsgés és roham elmúltával meglepően nyugodt volt a BMW-stand környéke. Mindenki összenyálazta már az új M6-ost, amely méltatlanul eldugva ácsorgott egy hátsó sarokban, míg előtte a sok dízel izé parádézott a forgó színpadon. Nincs mit tenni, a sok pénzt hozó modelleket kell a nagyérdemű arcába tolni, a rétegmodell rétegtípusa maradjon csak a háttérben.
A Volvo standján akkora volt a tumultus, hogy első nekifutásra még csak az autó közelébe sem lehetett kerülni. A V40 úgy tűnik, fontos modell, és nem szimplán a Volvo számára, valamiért az emberek fantáziáját is megmozgatja.
A Polo családban eddig jó nagy lyuk éktelenkedett a kínálaton az 1,2 literes, 105 lóerős polgári csúcsmodell és a 180 lóerős GTI között. Ezt a rést foltozzák be a Blue GT-vel, amelyet igazi mindenesként próbálnak tálalni a gyáriak.
Nem volt nehéz észrevenni – és helyi informátoraink is elárulták – hogy a kiállított NSX, amelyet még tanulmányként prezentáltak, valójában már 90 százalékban végleges és kész. Formailag és műszakilag is, ráadásul már azt is tudjuk, hogy a középen elhelyezett, V6-os benzinmotort egy villanymotor támogatja majd és megkapja a Honda négykerék-hajtását (Sport Hybrid SH-AWD).
Ha lassan is, elmosódni látszik a Dacia és a Renault modellek közti mesterséges szakadék. A román márka Nyugat-Európában is népszerű, és a vevőknek már nem feltétlenül elég a kedvező ár.
Nem kell hozzá nagy lényeglátás, hogy rájöjjünk, miért kizárólag tokától-bokáig feketébe öltözött, hegyomlásnyi férfiak mozognak a standon. Mosolyuk őszinte és természetes, mint a Terminátoré, fülükben drót, és azon sem lepődnénk meg, ha Brabus-tuningos AK47-esek lennének a díszletek.
Komor emberek komor autóikkal, a Brabus sosem a ruppótlan tunereknek szólt, a stand legolcsóbb autója egy általuk tuningolt Smart, de ki a francot érdekelte, amikor ott feszedezik körötte féltucatnyi tömegfegyver?
A Toyota már ma is a benzin-elektromos hibrid technológia élharcosa, de a jelek szerint nem elégszenek meg ennyivel. Az FT-Bh elnevezés ugyan inkább illene valami számítógép-alkatrészre, mint egy jövőbe mutató tanulmányautóra, de ez nem von le semmit a Toyota megoldásainak hatékonyságából.
Úgy látszik, a japánok nagyjából egy kupacba gyűltek össze, bár a Nissan azért valahogy úgy intézte, hogy a Renault-hoz is közel legyen. A stand több szimpatikus vonást is felvonultat. Először is, nem Japánból hozták a lányokat. Továbbá a Nissannál nincs egyetlen autó sem, amelynek az oldalára széndioxid-kibocsátási adatot írtak volna. Hát nem fantasztikus?
Persze ne gondolja senki, hogy az új hibrid-üdvöske adott okot a csatakiáltásra. Nem, illetve nem csak. Érzik a japánok, hogy tolni kell a brandet, mert Európa dübörög, mindent meg is tettek ennek érdekében.
Nem valami célszerű, de elképesztően dögös a Lamborghini show-autója, amelyet az idei Genfi Autószalonra készítettek. Bár a márka közel egy évtizede nem érdekelt az F1-ben, az Aventador J a nyitott versenyautók hangulatát próbálja felidézni.
Azt már korábban megszellőztették, hogy a Bentley rövidesen bemutat egy szabadidő-autót. Logikus lépés, hiszen kevés ilyen van a márka árszintjén – még a Mercedes GL és a Range Rover is tömegcikk a Bentley autóihoz képest – az Audi Q7 technikáját pedig gond nélkül használhatták. Az első próbálkozás, az EXP 9 F azonban elég nyersnek tűnik – legalábbis nyoma sincs benne a többi Bentleyre jellemző elegáns összhangnak.
Az EA288 kód a Volkswagen legújabb dízel-generációját fedi, amelyet most kezdenek bevezetni sorozatgyártású autóikban. Az új motorok a régi blokkokra épülnek, de számos kisebb-nagyobb fejlesztést tartalmaznak.
A szenior újságírókból álló zsűri nem hazudtolta meg korábbi szokásait: a legelőremutatóbb konstrukciót értékelték a legtöbbre. Ahogy tavaly a Nissan Leaf, vagy korábban a Toyota Yaris, most a Chevrolet Volt-Opel Ampera páros győzött, maga mögé utasítva a hagyományosabb felépítésű modelleket.
Először láthatjuk leplezetlenül a Mercedes A osztályt, amely már kicsit sem kisbusz, sőt, kifejezetten sportosra próbálták venni. Szigorúan véve eddig nem készült ilyen Mercedes – fronthajtású, ötajtós, szokványos arányú kompakt modell.
A Hyundai szőnyegbombázás-szerűen mutatja be újabb és újabb modelljeit, de a régebbi típusok karbantartásáról sem feledkeznek meg közben. A hiperaktív koreaiak most az i20-ast vették kezelésbe, láthatóan azzal a céllal, hogy hozzáigazítsák az egységes márkaarculathoz. Abban azonban egyáltalán nem vagyunk biztosak, hogy ez az eladások javára válik majd.
Hat egyéni és hét konstruktőri világbajnoki cím – ez lenne a Lotus Formula–1-es mérlege. Ha valami, akkor ez sokkal inkább megmaradt az emberek emlékezetében róla, mint az, hogy 1981-ben egy egészen más típusú sorozatban, a rali-világbajnokságon is bajnok lett, Talbot Sunbeam Lotus-ként.
A Toyota sem közömbös, ha Kínáról van szó. A japánok egy friss bejelentése szerint, mindent megtesznek azért, hogy a 2011-es kínai értékesítés dupláját produkálják 2015-ben.
Tovább folytatódik a Chevrolet Volt megpróbáltatása. Noha a februári adatok már az érdeklődés újbóli növekedését mutatták, a GM úgy döntött, március 19. és április 23. között szünetelteti a modell gyártását.
Az akció a korábbi évekhez hasonlóan, idén is a tíz évesnél öregebb, környezetszennyező autókra vonatkozik. A tervek szerint ezúttal is 3800 lejes, vagyis 250 ezer forintnyi kedvezményt kaphatnak a tulajdonosok, amelyeket új gépkocsik vásárlásánál használhatnak fel. A környezetvédelmi alapnál 2012-re 114 millió lejt különítenek el erre a programra: az összeg mintegy 30 ezer roncsautó forgalomból kivonására elegendő