Több mint másfél hónap van még a Genfi autószalonig, ahol a hírek szerint megmutatják az új Porsche 911 GT3-ast, a 991-es sorozat eddigi legsportosabb kivitelét.
Tavaly 69 929 új járművet helyeztek üzembe Magyarországon, ami 17 százalékkal több, mint az előző év eredménye. Ez jó hír. Vagy mégsem? 1995-ben szintén ennyi autó fogyott, a Bokros-csomag idején. Mindenesetre az idei évre 76 400 új jármű forgalomba helyezésével számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Meglepő felhívást intézett a belga esélyegyenlőségi miniszter a Brüsszeli Autószalon kiállítóihoz: lehetőség szerint ne alkalmazzanak a standokon alulöltözött lányokat a járművek vagy egyéb portékák reklámozására. A miniszter szerint ezzel ugyanis ártanak a szalonra kilátogató fiataloknak.
Az SQ5 nem újdonság, de eddig csak dízelmotorral láthattuk. Most azonban bemutatják a benzinest, amely még gyorsabbnak ígérkezik.
Az észak-amerikai autóvásárlók nem épp arról híresek, hogy rajonganának a kicsi és takarékos járművekért, de az Elio Motors nevű cég hisz benne, hogy olcsó és kis fogyasztású járművüket szétkapkodják majd. Ezért veszik meg a General Motors egykori üzemét, ahol legutóbb még a Hummer H3-asok összeszerelése folyt.
A német luxusautó-gyártónak talán jól is jönne az erősebb kínai kapcsolat, ha az Audi és a BMW után akar eredni. A Damiler legnagyobb részvényese eddig Kuvait állam volt, de van rá esély, hogy a kínai állam befektetéseit kezelő China Investment Corp (CIC) még nagyobb szeletet vásárol.
A jövő héten mutatja be a Hyundai a HCD-14 jelzésű modellt. A semmitmondó név mögött egy vérbeli luxusautó-tanulmány rejtőzik, meglehetősen szokatlan vonalvezetéssel.
Mostanság nehéz megállapítani, hogy meddig használható a gumiabroncs. A KRESZ milliméterben adja meg a mintázat mélységét, az előírt 1,6 milliméterig elmenni viszont nem igazán biztonságos. A gumis ugyanakkor minden szezonban új garnitúrát vetetne az emberrel, hisz ezt diktálja az üzleti érdeke. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a gumi jelezné, hol fogyott el minden biztonsági tartaléka.
A 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott szuper-Lamborghinit most kezdték gyártani, igaz, csak néhány megszállott gyűjtőnek jut majd a csúcstechnikával készülő ultrakönnyű gépből.
A tavalyi év talán legérdekesebb autója volt az új Mazda 6, melybe a japánok tényleg minden tudásukat beletették. Hosszú évek óta ez az első nagy dobásuk, kis gyártóként nem engedhették meg maguknak, hogy hibázzanak, és ez meg is látszik az új hatoson.
Ferruccio Lamborghini fél évszázada, 1963-ban alapította meg az Automobili Lamborghinit, ezzel útnak indítva egy legendát. Az olasz gyártó most egy teaser-videóval jelezte, hogy már készül az ötvenedik évfordulóra - májusban egy egyedi sportkocsival ünnepelnek majd.
A Citroen egyszerű és olcsó autóként dobta piacra a negyvenes évek végén a 2CV-t, vagyis a Kacsát. Az aranyos kisautót fél évszázadon át gyártották, közben pedig igazi kultusz alakult ki körülötte. A Kacsa feltámasztásáról már régóta pletykálnak, de most biztossá vált a visszatérés.
Amikor a Renault 1999-ben megvette a megszűnés szélén álló Daciát, és modern autókat kezdett gyártani, valószínűleg nem sokan hitték, hogy a tetszhalott román márka egy nap a vállalatcsoport egyik legsikeresebbjévé válik. A Morgan Stanley elemzései szerint mára igazi fejőstehén lett belőle.
A mexikói Salamancában jelenleg is épül a Mazda új gyára, melyet a tervek szerint 2014-ben nyitnak meg. A működés kezdetén az üzem évi 140 ezer autó elkészítésére lesz képes, de nemcsak Mazdákat gyártanak majd: a Mazda 2 kisautó a Toyota emblémájával is elérhető lesz.
Nem tudni mi vezértelte a Peugeot-t, amikor megosztotta ezeket a gyári fotókat hamarosan debütáló szabadidő-autójáról, de a lényeg, hogy leplezetlenül láthatjuk a 2008-as forgalomba szánt változatát.
A plázákat járó kelet-európai maffiózók számára tökéletes városi terepjárót építettek a Toyota Land Cruiserből a japán Wald tunerei. A Black Bison, azaz fekete bölény csomagot bármely cruiseres kérheti, ha szeretné megvadítani szolid SUV-ját.
Valamivel több, mint 35 ezer autót értékesített a Porsche az USA-ban a tavalyi évben. Ez huszonegy százalékos növekedés volt a 2011-es eladási adatokhoz képest, egyben a német márkának új rekord az amerikai piacon.
Visszaesett az autóértékesítés Németországban 2012-ben, az idén pedig a piac további csökkenésére lehet számítani a német autóipari szövetség (VDA) szerint.
Minden huszonnegyedik sofőr aludt el vezetés közben legalább egyszer a közelmúltban – derült ki egy, az USA-ban végzett friss felmérésből.
A biztosítók becslése szerint úgy 230 ezer jármű sérült vagy semmisült meg a Sandy hurrikán alatt. A Long Island-i repülőtér is zsúfolt giga-parkolóvá alakult, ahol nagyjából 15 ezer viharvert autó sorakozik a kifutón, illetve a gurulóutakon.
Ahogy várható is volt, az E oszyály kupé és kabrió változatait is felújítja a Mercedes a szedánnal lényegében egy időben. Itt is van új hűtőmaszk és egybeszabott fényszórók, de a többi változtatás nem lett olyan mélyreható.
Az új modellek közül hármat már ismerünk. A Rapid szedán, illetve az Octavia ötajtós és kombi változata már nem tartogat sok meglepetést, de az év második felére három további újdonságot ígér a Skoda.
Miközben a polgári G osztály igazi matuzsálemnek számít, a katonai járművek közt egyáltalán nem hat öregnek, különösen úgy, hogy folyamatosan fejlesztik is a típust. Az LAPV 6.1 és a Double Cab 6x6 két vadiúj katonai változat.
A Renault és a Mercedes együttműködésének egyik fontos részlete volt, hogy a két vállalat közösen használta volna a következő Smart alapjait. Ebből azonban aligha lesz valami: úgy hallani, a Renault kihátrált a közös projektből.
Bár manapság már csaknem minden sportos modellbe turbómotor kerül, az olyan nagy nevek, mint a Ferrari, a Lamborghini vagy az Aston Martin eddig még nem hódoltak be az új irányzatnak. Erre meg is van a jó okuk: a turbómotorok gázreakciója még mindig nem az igazi, sportos autózásnál pedig ez is fontos szempont. Ám úgy néz ki, a Ferrari egy-két éven belül beadja a derekát: a következő California már turbós V8-assal készülhet.