A Toyota még mindig a csúcson van, de a GM és a VW is a nyakában liheg, így a japánoknak is ki kell találniuk valamit. Nem aprózták el, legnépszerűbb típusuk, a Corolla teljesen újragondolt változatát állították ki Detroitban.
Nehéz volna megbecsülni, hogy mekkora a sportos óriás-kupék piaca, de az az érzésünk, a három német luxusautó-gyártó számára itt már csak a presztízs érdekes. Az Audi ugyan későn szált be ebbe a meccsbe – sokkal a Mercedes CLS 63 AMG és röviddel a BMW M6 Gran Coupé után – de láthatóan megpróbált beleadni mindent. Arról már nem az Audi tehet, hogy a Mercedes az utolsó pillanatban emelte a tétet lóerő-fronton.
A Honda megerősítette, hogy jövőre piacra küld egy Jazz-alapú crossovert, és már képeket is közölt a régóta híresztelt modellről. Az Urban SUV néven futó tanulmányt hivatalosan a ma induló Detroiti Autószalonon mutatják majd be.
Nemrég még felmatricázott tesztautóként láttuk az F15 kódnév alatt futó harmadik generációs X5-öst, most pedig egy modellautókat gyártó cég idei modellbeharangozó kiadványában tűnt fel leplezetlenül a BMW megújuló SUV-ja.
Történetének legjobb évét zárta tavaly a Volkswagen, és az európai autópiac lassulása ellenére minden jel arra utal, hogy idén is van okuk a bizakodásra.
Az A és B osztály után ez a harmadik új fronthajtású Mercedes, és eddig mind közül a leglátványosabb – egy igazi kicsinyített CLS.
Sokminden kiszivárgott már a Corvette bemutatása előtt, de most láthatjuk először az amerikai sportkocsit teljes díszben. A forma sokkal drámaibb, mint volt, mégsem ez a legnagyobb újdonság, hanem a műszaki tartalom.
Technológiai és logisztikai problémák állhatják útját az Euro-6 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésének a dízel járműveknél, amennyiben benzinkutaknál kell majd tankolni az adalékanyagot - írja a német Die Welt napilap online kiadása.
Az új, 2014 szeptemberében hatályba lépő Euro-6 európai károsanyag-kibocsátási norma teljesítéséhez az új dízel járműnél adalékanyagot kell keverni a kipufogógázba. Az eljárással még a nagy dízelmotorok is képesek lesznek teljesíteni az Euro-5-ös normához képest a nitrogén-oxid-kibocsátást több mint megfelező, kilométerenként 0,08 grammra csökkentő Euro-6 normát.
Az adalékanyag segítségével - hasonlóan az erőművekben alkalmazott eljáráshoz - speciális dízel-katalizátor alakítja át a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné. Az adalékanyagot egy külön adalék-tartályból juttatják a dízel járművek kipufogógáz-áramába.
A megoldás egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban közel sem az. Ahhoz, hogy a kémiai folyamat minden üzemi helyzetben a megfelelő módon menjen végbe, az adaléktartály és a katalizátor mellett még számos hőmérséklet-, nyomás- és gázösszetétel-mérő szenzorra, valamint azok adatait feldolgozó számítógépre is szükség van.
Az autógyártók eredetileg a próbapados mérésekhez tervezték a kibocsátási normák teljesítését, és ennek megfelelően méretezték az adalékanyag-tartály űrtartalmát. A megoldás leveszi az adalékanyaggal való bajlódás terhét az autós válláról: a tartályt a szervizekben a rendszeres ellenőrzéseken töltötték volna fel. Az EU-Bizottság azonban a tényleges autóhasználatra, valós üzemi körülményekre kívánja előírni a kibocsátási normák teljesítését, ezért az Euro-6 előírások 2014 őszi életbe léptetésével együtt be kívánja vezetni a közúti ellenőrzések rendszerét is.
Mivel nagy sebességnél megnő a kipufogógáz hőmérséklete és nitrogén-oxid-tartalma, ennek semlegesítéséhez a próbapados méréseknél sokkal több adalékanyagra van szükség. Emellett a tervezett szabályok szerint elektronika gondoskodik majd arról, hogy megfelelő mennyiségű tartalék adalékanyag nélkül egy dízelmotor el se tudjon indulni.
Utoljára 2011-ben újult meg a D Corsa. Akkor némileg átszabták első hűtőrácsait, és ezzel együtt az első lökhárítót. Nem volt egy tartalmas facelift, ahogy a jelek szerint a következő sem lesz az.
Január 10-én, csütörtökön egy detroiti gyártósorról legördült az első SRT Viper. A Chrysler sportrészlege által fejlesztett modell első példányát háromszoros áron vitték el.
A jobb és ezáltal üzemanyag-takarékosabb autóvezetést segíti egy új okostelefon-alkalmazás, amelyet a Valenciai Műszaki Egyetem szakemberei fejlesztettek ki.
Néhány óra különbséggel, kiszivárgott címlapfotókon lepleződött le a hetedik generációs Chevrolet Corvette orra és fara pénteken. A C7-ről így már nem sok titok maradt holnapra, amikor is a Detroiti Autószalonon bemutatják végre a modellt.
Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy immár negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca.
A Volkswagen egyelőre az út elején jár az amerikai Passattal – eddig elsősorban a hétköznapi változatok népszerűsítésével voltak elfoglalva. Most azonban összeállítottak egy sportos – vagy legalábbis annak tűnő – változatot. Egyelőre csak tanulmányként mutatják be, hogy megszondázzák, mit szól hozzá a közönség.
A Mitsubishi az elmúlt két évtizedben csak kínlódott Európában, de most láthatóan azt remélik, a világszerte Mirage néven bemutatott kisautó fordíthat a szerencséjükön. Ugyanakkor a típus itteni jelzése – a Mirage valamiért nem használó – legalábbis meglepő. Értjük, hogy a japánok miért gondolták, hogy jó lesz a Space Star név, de mi kételkedünk.
Colin Chapman annak idején azzal szerzett hírnevet a Lotusnak, hogy könnyebb autókat épített, mint bárki más, így gyengébb motorokkal is gyorsabbak voltak a sportkocsijai, mint a legtöbb konkurense. Az Elise-Exige sorozat is ezt az ősrégi elvet követte, a legújabb Lotus, az Exige V6 Cup R azonban már nem igazán könnyű – igaz, ezt részben kompenzálja a motor elképesztő ereje.
A Renault eddig nem igazán remekelt a hobbiterepjáró-szegmensben, de a Clio családi vonásait viselő Captur révén változtatnának ezen. Az egyetlen probléma az lehet, hogy mostanra elég zsúfolttá vált a négyméteres szabadidő-autók szegmense.
A GM európai részlege bajban van, de a vezetés most olyan tervvel állt elő, amely kihúzhatja a pácból az Opelt és a Vauxhallt. Új modellek, költségcsökkentés, és reális becslések – ezekre épül a Drive! 2022 nevű tervezet.
A Queen énekese ugyan nem volt híres autógyűjtő, mint sok más befutott zenész és énekes, de luxusautót ő is tartott. Az ezüst színű Rolls-Royce még ma is elegáns darab, bár még különleges törnénete ellenére sem kirívóan értékes – ahhoz túl sok fut még belőle.
Ahogy sejthető volt, az új nyolchengeres AMG motor nem csak takarékosságban, de teljesítményben is lepipálta a régit. Míg a 6,3 literes szívómotorból 575 lóerőnél többet soha nem csaltak elő, és a legerősebb kivitelt csak a Mercedes SLS-ben használták, az 5,5 literes biturbó V8-asból most elkészült egy 585 löerős változat, amelyek elérhetőbb modellekbe is beépítenek.
Míg a Mercedes szívesen folytatná a közös furgon-gyártást, a Volkswagen a hírek szerint inkább lezárná azt. Úgy gondolják, ezzel jelentős összeget spórolhatnának.
Amikor nemrégiben az Égéstér-adásunk vendége volt, akkor még csak halvány lehetőségként merült fel az, hogy a tavalyi év legsikeresebb hazai autóversenyzője - Michelisz Norbert - esetleg márkát váltana. Erre nem sok esély volt, hiszen az anyagi lehetőségek meglehetősen behatároltak, a Zengőmotorsport sem lapátolja a pénzt egyik sarokból a másikba.
Így lényegében egy kisebbfajta csodával ér fel a tény, hogy a WTCC-be nagy erőkkel visszatérő Honda megszavazta a bizalmat és nem kisebb fegyvertény az sem, hogy Zengő Zoltánnak sikerült előteremtenie azt a hátteret, melynek birtokában egyáltalán egyenrangú félként ülhettek le tárgyalni. A félreértések elkerülése végett: gyári támogatású csapat lesz, nem a két gyári versenyző mellé kerül Norbi harmadiknak, de ugyanazt a technikát kapja meg.
Ehhez persze kellett a végtelenül szimpatikus Michelisz Yokohama Trophyja, tehetsége és remek teljesítménye is - ezt ne feledjük. Komoly előrelépés ez mindenki számára, hiszen bármilyen jó alap is volt az E90-es BMW, az idő eljárt felette, a DTM-felé fordult gyártó szinte nem fejlesztette, ráadásul már megjelent a váltótípus, így a jövőben sem várható, hogy képesek alkalmazkodni a WTCC hamarosan változó szabályaihoz. Szép volt, jó volt, ne feledjük, hogy óriási sikereket ért el a hátsókerekes autóval, de tovább kellett lépni és ezt a lehető legjobb irányba tették meg.
Az olasz JAS Motorsport által felkészített Honda az elérhető legmodernebb technika, a szezon végén már megmutatta erejét és a benne rejlő potenciált, ráadásul Norbi érti az elsőkerekes autókat, így - immáron gyári versenyzőként - remek eséllyekkel vág neki az idei szezonnak.
Mi pedig - természetesen - drukkolunk neki. Hamarosan elkészül interjúnk is, maradjanak velünk, akad még meglepő bejelenteni való. Addig is: hajrá Norbi!
A legnépszerűbb luxusautó-kategóriában készül új versenyzőt állítani a Lexus, így a japánok láthatóan nem szeretnének félmunkát végezni. Az új IS célja, hogy közelebb kerüljön a Mercedes C osztályhoz, a 3-as BMW-hez és az A4-es Audihoz.
Már nem csak az autószalonokon támadnak az autógyárak, de az elektronikai kiállításokon is. A Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n az önjáró autó felé vezető utat és a jövő világítási technológiáit vázolta fel az Audi.
Az E osztály felújításán sok múlik a Mercedes számára, nem csoda, hogy igyekeznek minél több okot adni rá, hogy a közönség odafigyeljen az átdolgozott típusra.