Úgy tűnik, a Chrysler a kilencsebességes váltóban látja a jövőt: a vállalat vezérigazgatója, Sergio Marchionne a Detroiti Autószalonon beszélt arról, hogy az idei év végére 200 ezer autót adnának el ezzel a megoldással.
Az olasz Investindustrial tavaly decemberben, a Mahindrát megelőzve vásárolta be magát az Aston Martinba, ám akkor még nem sokat lehetett tudni arról, mit is terveznek a legendás brit márkával. Most úgy tűnik, a befektetőcégnek komoly szándékai vannak.
A motorok meghibásodási arányát vette számba a brit Warranty Direct, mely 36 gyártót rangsorolt tanulmányában. A listát a japánok vezetik, a német márkák közül többen csak a sor végén kullognak.
A Fiat és a Mazda tavaly májusban jelentette be együttműködését, mely során az olaszok beszállnak az új MX-5 padlólemezének fejlesztésébe, cserébe a műszaki alapokat saját sportkocsijukban – az Alfa Romeo Spider utódjában – is felhasználhatják.
Tavaly ősszel már folytak a találgatások arról, hogy a Jeep Kínában is gyártana autókat, sőt merészebb források arról is írtak, hogy teljes termelését a távol-keletre költöztetné az amerikai márka. Bár a teljes költözés soha nem állt szándékukban, a kínai piac adta lehetőségeket nem hagynák ki.
Azt állítják, ez lesz a történelem eddigi leggyorsabb Rolls-Royce típusa – talán a cég történetének első sportos karakterű autója. A típus a Ghost alapjaira épül, de kétajtós, kupékarosszériával készül majd.
A 2107-es, közismert nevén a kocka-Lada ugyan már kikopott az AvtoVAZ kínálatából, de annyi van még belőle Oroszországban, hogy kézenfekvő volt erre építeni a fura kis terepjárót.
A Ssangyongnak hozott némi figyelmet annak idején, hogy a 2000-es évek legborzalmasabb formatervű autóit gyártotta – ha nem is pont ez az a figyelem, amire egy autógyártó vágyik. Azóta azonban eltelt közel egy évtized, és azokat a Ssangyongokat a legtöbben már el is felejtették – Európában legalábbis biztosan. Most azonban ismét van pénz fejlesztésre, így szép lassan ismét hízhat a kínálat – a következő újdonság a Rodius második generációja lesz.
Mindenki azt várta volna, hogy a Honda év eleji meglepetéseit kivétel nélkül Detroitban mutatja be, hisz ilyenkor az egész világ az amerikai autógyártás központjára figyel. A japánok azonban hagytak valamit a nemzetközi szinten csaknem ismeretlen kanadai Montreal Motor Show-ra is. A Gear elsősorban egyedi stílusa miatt érdemel figyelmet.
Rég nem készül már a Nissannál megfizethető sportkocsi, pedig évtizedekig fontos szereplői voltak ennek a piacnak a Silvia/SX sorozat révén. Most azonban a visszatérést tervezik.
Valószínűleg a neon-babakék festés teszi, de a látvány igazán sokkoló. A legfurább az, hogy valószínűleg erre a szörnyetegre is akad majd vevő.
A Shelby félelmetesen erős Mustangokkal és a Cobra megalkotásával szerzett magának hírnevet, de úgy néz ki, az alapító halála után kevésbé nemes alapanyagból is hajlandók dolgozni. Ezúttal a Focus ST-ből készítettek egy kőkemény sportváltozatot.
A Renault Európában meglehetősen nagy bajban van: gyorsabban csökkennek az eladásai, mint amilyen ütemben a piac zsugorodik, így valamiféle költségcsökkentési intézkedés elkerülhetetlen volt. A francia cég egyelőre a legkíméletesebb módon próbál spórolni.
Az Opel az utóbbi években alaposan belehúzott a dízel-fejlesztésbe, de eddig elsősorban a meglevő motorokat fejlesztgették: a Fiatos együttműködésből megmaradt 1,3, 1,9 és 2 literes, illetve az Isuzu-féle 1,7 literes blokkot. Most azonban elkészültek egy új, 1,6 literes motorral, amely az adatok alapján igazán ígéretesnek tűnik.
Február 1-től a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Hivatala, népszerűbb nevén a KEKKH feladata lesz, hogy elektronikus úton indított közlekedési igazgatási ügyekben első fokon eljárjon.
A Nissan évek óta igyekszik kilógni a többi autógyártó közül formatervezési szempontból, több kevesebb sikerrel. A béka-Micra és a Juke is eléggé megdöbbentette a közönséget, és most itt egy újabb próbálkozás, amely hasonló vihart kavarhat az autóipari biliben, ha tényleg eljut a sorozatgyártásig.
Sokan abban bíztak, hogy az idei Detroit Motor Show-n már a szériagyártásra érett NSX-et mutatja be a Honda, de a japánok ennél hosszabb előjátékot terveznek. Amit kiállítottak, az még mindig csak tanulmányautó, de a tavaly ugyanitt bemutatott példányhoz képest van egy nagyon fontos különbség. Ezúttal már a gép belsejét is kidolgozták.
Amióta a benzin ára visszaesett a válság előtti szintre, a nagy terepjárók és pick-upok népszerűbbek Észak-Amerikában, mint valaha. Ezt a piacot még mindig a három detroiti gyártó uralja, amelyek közül most a GM került egy kis lépéselőnybe az új Chevrolet Silverado-GMC Sierra páros bemutatásába , de a Ford, amely az F sorozat révén piacvezető, egy tanulmány révén szintén megmutatta, mire készül.
A Chevrolet Voltnak két olyan hibája van, ami akadályozza, hogy jól fogyjon: a szűkös helykínálat és a magas ár. A Cadillac ELR ugyanazt a technikát kínálja, mint a Volt, de a két hiba itt nem igazán jelentkezik.
A Hyundai olyat mutatott a Detroiti Autószalon látogatóinak, amitől leeshet az álluk. A neve HCD-14, és sokkal izgalmasabb, mint a neve alapján sejthető.
Az amerikai Passattal a Volkswagen a japánok tyúkszemére lépett, a CrossBlue viszont már Detroitra céloz. Ezzel ütnék ki a nyeregből a Ford Explorert, és a többi nagy hétüléses hobbiterepjárót.
A Nissan luxusmárkája eddig nemigen erőlködött Európában, hogy behozza a konkurenciát, de úgy fest, csak kivárták, míg elkészül a támadás megfelelő eszköze. A Detroitban bemutatott Q50 könnyen olyan típus lehet, amelytől a márka felkerül a prémium-gyártók térképére
A Toyota még mindig a csúcson van, de a GM és a VW is a nyakában liheg, így a japánoknak is ki kell találniuk valamit. Nem aprózták el, legnépszerűbb típusuk, a Corolla teljesen újragondolt változatát állították ki Detroitban.
Nehéz volna megbecsülni, hogy mekkora a sportos óriás-kupék piaca, de az az érzésünk, a három német luxusautó-gyártó számára itt már csak a presztízs érdekes. Az Audi ugyan későn szált be ebbe a meccsbe – sokkal a Mercedes CLS 63 AMG és röviddel a BMW M6 Gran Coupé után – de láthatóan megpróbált beleadni mindent. Arról már nem az Audi tehet, hogy a Mercedes az utolsó pillanatban emelte a tétet lóerő-fronton.
A Honda megerősítette, hogy jövőre piacra küld egy Jazz-alapú crossovert, és már képeket is közölt a régóta híresztelt modellről. Az Urban SUV néven futó tanulmányt hivatalosan a ma induló Detroiti Autószalonon mutatják majd be.