Sikert remélve vezette be a Maruti az indiai piacra a Suzuki első igazi nagyautóját, a Kizashit. A szedánból júliusban mindössze kettőt adtak el, augusztusban pedig egyet sem sikerült értékesíteni. Az egyik fő ok az lehet, hogy az alapáron 1,5 millió indiai rúpiába (6 millió forintba) kerülő autót nem sokan engedhetik meg maguknak – aki mégis megteheti, az viszont nem szívesen mutatkozik Maruti Suzukiban.
A Renault a Párizsi Autószalonon mutatta be az új Cliót, melynek formaterve a következő évekre megszabja a márka arculatát. Ennek szellemében esett át a ráncfelvarráson a franciák két szedánja, a Fluence és a Symbol is, melyek az Isztambuli Autószalonon mutatkoznak be.
Becslések szerint 700 millió eurós veszteséggel zárhatja a 2012-es évet a Fiat-csoport. A kedvezőtlen kilátások miatt az olasz gyártónak alaposan át kell gondolnia a jövőre vonatkozó stratégiáját, csökkentenie kell kiadásait – az új iránynak a Lancia eshet áldozatul.
Idén júliusban, 86 éves korábantávozott az élők sorából Sergio Pininfarina, örökös szenátor, a Carozzeria Pininfarina tiszteletbeli elnöke. Az egyik legismertebb formatervezéssel foglalkozó vállalat legendás alakja éppen 60 esztendeje, 1952-ben kezdett együttműködni a Ferrarival, a közös munka gyümölcse volt többek közt a Testarossa is.
A nyáron világot látott pletykák ellenére a Nissan mérnökei nem álltak le a GT-R fejlesztésével, és azon dolgoztak, hogy a már-már tökéletes szupersportkocsit még jobbá, még élvezetesebben vezethetővé tegyék. Az eredmény nem maradt el, a 2013-as modell megérkezett, és minden eddiginél gyorsabb lett.
A Porsche háza táján már nyáron felmerült egy új sportkocsi ötlete, melyet a 911 és a hamarosan érkező hibrid, a 918-as közé pozícionálna a német gyártó. A Project 960 munkanéven futó újdonságról egyre-másra röppentek fel pletykák, most pedig a hivatalos bejelentés is megtörtént. Matthias Müller, a Porsche vezérigazgatója elárulta: Zuffenhausenben már dolgoznak a 961-en.
Közúti tesztvezetésen kapták rajta a McLaren új szupersportkocsiját, a P1-et. A szeptemberben leleplezett autó álcázott formában, beazonosítatlan utakon látható.
Azután, hogy EV-N és N Concept 4 neveken tanulmányként már többször bemutatták, mától a kereskedésekben is kapható a Honda N-One. Úgy tűnik, az apróság semmiben sem tér az augusztusban kiszivárgott képeken látott változattól.
Friss adatok szerint lendületesen nő a Kínában gyártott autók exportja, az eredményeket fokozandó az autógyárak további külföldi terjeszkedést terveznek.
Több mint 100 millió forintnak megfelelő fontért kelt el egy szerda esti londoni árverésen az az Aston Martin DB5, amelyet Paul McCartney használt a Beatles együttes fénykorában.
Nem ráncfelvarrásról van szó, a japánok tényleg új modellel váltják le a Forester eddigi változatát. A kiszivárgott paraméterek elég merészek. A gyár közleményében ugyanis az áll, hogy az új generáció fogyasztása jelentősen alacsonyabb lesz, mint az elődé. A japánok így szeretnének csatlakozni az autógyártók törekvéséhez, hogy az évtized közepéig mind a károsanyag-kibocsájtást, mind pedig gyártmányaik átlagos fogyasztását egyaránt harminc százalékkal mérséklik.
A mosonmagyaróvári termálfürdőben 200 ezer forintot lopott egy bolgár férfi csütörtök délelőtt, majd beugrott az autójába, és egészen a szlovákiai Oroszvárig száguldott. A magyar rendőrök üldözték Szlovákiában is, és az időközben értesített szlovák rendőrök tartóztatták fel a gyanúsítottat - tájékoztatta a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense az MTI-t.
Csütörtöki német lapbeszámolók szerint az autógyártó társaság egy szóvivője a tulajdonos General Motors (GM) január-szeptemberi üzleti eredményeiről szóló jelentést kiegészítve elmondta, hogy a leépítési tervet túlnyomórészt már teljesítették. Korkedvezményes nyugdíjazással és közös megegyezéssel felbontott szerződések révén eddig 2300 állást számoltak fel, további 300 munkahelyet pedig az év végéig szüntetnek meg. Az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall együtt összesen 40 ezer embert foglalkoztat.
A Ford nem aprózta el a Las Vegas-i tuning-kiállításon való megjelenését. A tucatnyi autó közt, amit kiállítottak, ott volt a legújabb Cobra Jet, egy gyorsulási versenyautó, amelynek nem merték elárulni a teljesítményét sem.
Bár a hivatalos bemutatót csak tavasszal tartják, a Mercedes annyit szivárogtatott ki az A osztály sportváltozatáról, amennyit csak lehet. Az A45 AMG erősebb lesz szinte minden vetélytársánál, annak ellenére, hogy a hajtását egy kétliteres négyhengeresre bízzák.
Az egyértelmű, hogy válságokat csak a nagyok élik túl, de hogy van-e értelme három bajban levő cégnek egyesülni, azt egyelőre képtelenség megmondani. Ahogy azt is, van-e bármi alapja a Bloomberg által útjára indított pletykának.
A Fisker Karma a világ legvonzóbb konnektoros hibridjeként kezdte a pályafutását, de egyre inkább úgy néz ki, jobban illik rá a legveszélyesebb jelző. A nyáron már leégett néhány példány, ám most tömegesen semmisült meg tizenhat darab, miután jól eláztatta őket a Sandy.
1968 óta álmodoznak a földön hasaló, vagy asztallapnál gubbasztó gyerekek (és titokban a felnőttek is) arról, hogy az általuk tologatott Hot Wheels játékautó valósággá válik. Most a Chevrolet beteljesítette ezt a vágyat és elkészítette a Camaro kisautóról mintázott változatait.
A ZIL luxusautó-építő műhelye alig hallatott magáról az elmúlt években, de úgy néz ki, állami ösztökélésre - és pénzből - leporolták a szerszámokat, és megpróbálnak valami újat mutatni. Munkájuk első jele a 4112 jelzésű hatajtós, amelyet igyekeztek kívül-belül a kor igényeihez igazítani.
A tavalyi tragikus cunami után csupán egy évet kellett várni, hogy a Toyota újra a világ legnagyobb autógyártója legyen. Habár 2011-ben a General Motors és a Volkswagen AG mögött csak a harmadik helyen végzett, idén a 2007-es eladási rekordját is célba veheti.
Minden ízében új a Volkswagen Santana következő generációja. Azt a modellt váltja le, amely 1983-ban megalapozta a német autómárka elképesztő kínai karrierjét.
A világnak ezen a felén nemigen hallhattunk még a Troller márkáról, pedig 17 éve létezik, és meglehetősen sikeres Brazíliában, ahol az ország egy jelentős részén tisztességes terepjáró kell a közlekedéshez.
Néha a tuning nem csak öncélú átalakítások sora, amitől az autó vagy gyorsabban megy, vagy csupán máshogy néz ki, mint gyári állapotában. Létezik olyan eset is, amikor kifejezetten egy konkrét célnak rendelik alá a változtatásokat – mint itt is.
A Kia látványosan arra törekszik, hogy borsot törjön a prémium-márkák orra alá. Ha nem is Európában, de Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, Kínában és a Közel-Keleten hatalmas autókat is árulnak. A csúcs a K9/Quoris modell, amely egyértelműen a 7-es BMW-re emlékeztet, és most elkészült az egy számmal kisebb – de az Európában kapható Optimánál egy számmal nagyobb – K7, ugyanezzel az orr-résszel.
Egyelőre csak pletyka a Super Veyron, de egyáltalán nem képtelenség. A Volkswagen annak idején azzal a szándékkal támasztotta fel a Bugatti márkát, hogy minden szempontból a legtöbbet nyújtsa, amit autó csak nyújthat. A legerősebb, leggyorsabb, és persze legdrágább autót készítették el, de azóta eltelt hét év, és a Bugattit időközben beelőzte a konkurencia. Már van gyorsabb és erősebb is – ideje tehát továbblépni.