Jövő hónapban, a frankfurti autószalonon láthatja elsőként a nagyközönség a BMW i8-at. A középmotoros sportkocsi prototípusát már négy évvel ezelőtt láthattuk, de most megérkezett a szériaérett változat is.
A Mini kétüléses modelljei jelenleg igazi félmegoldások. A Roadster és a Coupé az övvonalig szinte megegyeznek az alap-Minivel, csak felette kezdődnek a jelentősebb eltérések. Ám a spórolásnak ez a formája túl szembetűnő, és úgy hallani, erre már a gyáriak is rájöttek.
Az Audi új sorozatot indít: az Ultra modellek a Bluemotion Volkswagenekhez hasonló takarékos változatok lesznek, amelyeken az összes fogyasztáscsökkentő alaptrükköt bevetik. A sorozat első darabja az A3-ason alapul, és kisautókra jellemző fogyasztást produkál.
Régóta hallani, hogy a Caterham egy új belépőmodellt tervez, amely közelebb hozhatná a legnyersebb sportkocsi-élményt azokhoz, akik eddig csak vágyhattak rá. Ám azt senki nem gondolta, hogy az alacsony árnak ez lesz az ára: az elérhető legkisebb háromhengeres motor kerül a legolcsóbb Lotus Seven-utódba.
A kémfotókat korábban is láttuk egy látványosabb BRZ változatról, de a gyártól kiszivárgott képek alapján már biztos, hogy hamarosan érkezik a sportkupé STi változata. A műszaki tartalomról továbbra sem tudunk biztosat, de valószínűnek tűnik, hogy nem kerül turbó az autóba.
Eladó egy nagyon ritka Mercedes prototípus, a CW311-es, kicsivel egymillió euró alatti áron. Az 1978-ban kifejlesztett modellt a Le Mans-i futamra építették, de sosem jutott el a versenypályáig.
Francia sajtóhírek szerint a Peugeotnál elkezték egy új nagykocsi tervezését, amely átveheti a 607-es évekkel ezelőtt megüresedett helyét. Az új modell persze nem egy újabb luxusszedán lesz, amelyből aztán alig tudnak majd eladni néhány ezer példányt – ezúttal inkább más stílussal próbálkoznak, tanulva a korábbi kudarcokból.
Noha már csak másfél hónap van a frankfurti bemutatóig, a jelek szerint a BMW-nek még van mit tesztelnie az i8-ason, amit a napokban egy olvasónk fotózott le közúton.
Az Audi nem követi nagy riválisait, és belátható időn belül nem jelenik meg a piacon tisztán elektromos hajtású autóval.
Az új i-sorozat merész, kissé futurisztikus formanyelvét gondolta újra egy nagy adag M-es agresszivitással ez a tanulmány, amely a BMW M3i nevet kapta.
Új sportautón dolgozik a Lucra Cars. A 2.2 kódnév alatt bemutatott újdonsággal továbbra is az amerikai és európai spotautó-építési kultúrát ötvözik az építők.
Takarékosabb és erősebb dízelmotort mutatott be az Audi, melyet az európai piacon forgalmazott A3-asokba szánnak. Észak-Amerika azonban nem kap belőle.
A június végi, portói túraautós versenyhétvégét igen balszerencsésen zárta Michelisz Norbert: a Zengő Motorsport magyar pilótája egy lassú defekt miatt megcsúszva a falnak csapódott. Az autó olyan mértékben megrongálódott, hogy még az is kétségessé vált, hogy a következő, argentin futamon rajthoz állhat Norbi.
Lassan modellciklusa végéhez ér a Honda kisautója, a Jazz, melyet Észak-Amerikában és Japánban Fit néven forgalmaznak. A japán gyártó persze nem ül karba tett kézzel: már el is készítették az utódot, melyről idő előtt kiszivárogtak az első képek.
A Volkswagen tavaly ősszel, Sao Paulóban villantotta meg először a Taigun tanulmányt, idén májusban pedig biztossá vált, hogy eljut a sorozatgyártásig az apró SUV. Európában az Up! és a Polo közti rést töltheti majd ki, riválisa lehet az Opel Mokkának és a Nissan Juke-nak is.
A Ford 1964-ben mutatta be a Mustangot, melyből azóta több mint 9 millió példányt sikerült eladniuk. Jövőre már a modell ötvenedik születésnapját ünneplik, és egyúttal megérkezhet a felfrissített Mustang is.
Hosszú szünet után, 2014-ben visszatérnek a Forma-1-be a turbómotorok. A 2,4 literes nyolchengereseket 1,6-os, turbófeltöltős V6-osok váltják – elsőként a Mercedes mutatta be új motorját, még januárban. A németek most a fülünkre támadnak: így fognak szólni jövőre az F1-es versenygépek.
Egy frissen közzétett kutatás eredményei szerint Amerikában a tolvajok körében a legnépszerűbb autó a Mercedes C osztály.
Eddig legalább tessék-lássék rejtegették a Macan részleteit, de úgy látszik, már ezt sem találják igazán fontosnak a bemutató közeledtével.
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata, aminek a gyártó szerint két másodperc is elég lesz a százas tempó eléréséhez. Ezzel a valaha gyártott leggyorsabb Nissan lehet.
Az Opel hagyományosan csak Európában létező márka, de az utóbbi években még ezt is megváltoztatták volna, hogy valamiképp nyereségessé tegyék a rüsselsheimi gyártót. Az első kísérlet azonban kudarcba fulladt: az épp egy éve megnyitott ausztrál kereskedőhálózat a mai napig csupán 1500 autót adott el. A tervekben ennek a tízszerese szerepelt.
Bár már közel az utódmodell bemutatója, a Lamborghini még kiad egy utolsó Gallardo változatot, az LP 570-4 Squadra Corsét. A sportkocsi utóneve versenycsapatot jelent, és az autó meg is felel a címkéjének, amennyire csak lehetséges.
Egy új-zélandi férfi, Ivan Sentch eldöntötte, hogy kinyomtatja kedvenc autóját, az Aston Martin DB4-et. Az autó még nincs teljesen kész, de már teljesen felismerhető, a karosszéria 90%-a már felkerült a kartonból kivágott ideiglenes tartószerkezetre. Ivan csak januárban kezdett 3D nyomtatással foglalkozni, szóval nem arról van szó, egy tudós hosszú évek munkájával jutott el idáig.
A Ferrari évtizedeken át fejlesztett gyári autókat a Le Mans-i 24 órás verseny kedvéért, de később lemondtak a hosszú távú versenyzésről, hogy a Formula 1-re koncentrálhasson a cég. Így 1973 óta csak privát Ferrarikat indítottak a patinás futamon, amelyek legfeljebb egy-egy kategóriagyőzelemre voltak jók, az abszolút elsőségnek a közelébe sem jutottak. A német Auto Motor und Sport híre szerint hamarosan változhat a helyzet.
A Mercedes mostanság inkább a személyautói felújítására koncentrált, hisz vissza szeretné szerezni vezető szerepét a prémium-kategóriában. Így a Viano kisbusz ma más kissé avétosnak hat, ám úgy tűnik, hamarosan megérkezhet az utódmodell. Erre utal legalábbis néhány nemrégiben felbukkant vázlat, amelyet állítólag a gyári tervezők készítettek a következő generáció kidolgozása közben.