James Glickenhaus, egykori filmrendező és forgatókönyv-író, aki később befektetőként is sikeresnek bizonyult, 2006-ban építtette meg első saját autóját a Pininfarinával. Az utolsó Ferrari Enzót vette meg, amellyel azonnal átment a formatervező stúduióba, és rendelt egy teljesen új karosszériát az 1963-as Le Mans versenygép, a Ferrari 330 P3/4 mintájára. Később készíttetett egy versenyváltozatot, már a Ferrari 430 Scuderia alapjaira, ám úgy néz ki, ennyivel nem elégszik meg – a következő lépcsőfok egy teljesen saját fejlesztésű sportkocsi bemutatása.
Az ős-Bogár jó ötven éve a homokfutó-őrület kiindulópontja volt. Az építők csak lecsavarozták a karosszériát, és a helyére könnyű, nyitott műanyag héjat terveztek. Halványan erre az autó-típusra utalt a Beetle Dune tanulmány, amelyről mostanra kiderült, hogy sorozatgyártásba kerül a nem túl távoli jövőben.
Az ilyesmit természetesen egy gyártó sem erősítené meg, de a kiszivárgott hírek szerint legalább háromnegyed év csúszásban van a Prius negyedik generációja. A késésnek persze nem csak egy oka van, de az egyik lényeges az, hogy ezúttal nem csak a meglevő rendszer továbbfejlesztéséről van szó: a Prius IV állítólag teljesen új hajtásláncot, és még jobb hatásfokú motort kap, és ennek a finomhangolása nem olyan egyszerű, mint eredetileg gondolták.
A Gibbs Quadski-ról már korábban is hallottunk: hosszas fejlesztés után tavaly kezdték gyártani, de akkor csak egyszemélyes változat volt elérhető a quad és a jetski behúzható kerekű keverékéből. Mostanra azonban – talán a valós igényeket felmérve – elkészítettek egy második változatot is, a Quadski XL-t, hosszabb tengelytávval és kétszemélyes nyereggel.
A Suzuki igazgatótanácsa nemrég újabb egy évvel meghosszabbította elnök, Oszamu Szuzuki szerződését, annak ellenére, hogy a vállalatvezető már 84 éves. Ám úgy néz ki, az utódlás kérdése még mindig nem megoldott, annak ellenére, hogy mindenki tudja, a stabil vállalatvezetés milyen fontos a cég, és a befektetők számára.
A Hellcat valószínűleg a valaha volt legerősebb, gyári kivitelű izom-kupé. Lefőzte a Mustang Shelby GT500-at, amely 662 lóerejével eddig a csúcsot jelentette.
Goodwoodban szólta el magát a Bentley új vezérigazgatója, Wolfgang Dürheimer: elárulta, hogy ősszel érkezik a Mulsanne erősebb változata.
Csütörtökön nyilatkozott az olasz Gazetta dello Sportnak a Formula-1-et irányító cégcsoportok vezetője, a sportág teljhatalmú ura. Arra a kérdésre, hogy Monza 2016-os szerződésének lejárása után kötnek-e újat, a 84 éves üzletember így reagált:
- A jövő nem túl rózsás. Nem valószínű, hogy meghosszabbítjuk a szerződést, mivel üzleti szempontból már a legutóbbi is egy igazi katasztrófával ért fel számunkra. 2016 után elválnak útjaink.
Az első Forma-1-es futamot 1922-ben rendezték a legendás pályán és 1950 óta csak egyetlen-egyszer - 1980-ban - tartották meg az Olasz Nagydíjat Imolában.
- Ecclestone szavai aggasztóak. - mondta Antonio Rossi, Lombardia tartomány ifjúsági- és sportminisztere. - Mint regionális képviselő, felkértem az olasz kormányt, hogy segítsen nekünk megtartani az Olasz GP-t, amely nem csak a sportág történelmében játszik fontos szerepet, hanem a régió gazdaságára is nagy hatással van.
Ecclestone további kijelentései már csak híg gólyaszéklet-szerűen próbálják kendőzni a tényt, hogy egyértelműen többet akar kihozni a leendő szerződésből. Szerinte a Ferrari tesztpályája, Mugello, lehetne az Olasz Nagydíj helyszíne, ennek persze valós esélye nincs sok, mert komoly befektetéseket kellene eszközölni ahhoz, hogy a Forma-1 odaköltözhessen. A további indoklásból viszont kiolvasható a miért második fele is:
- A televíziós nézettség Olaszországban a legalacsonyabb. Amióta nem megy a Ferrarinak, azóta visszaesett. Ha jól menne a csapatnak, azt mindannyian éreznénk.
Ez a burkolt, enyhe zsarolás-szagú üzenet lehet a válasz arra a levélre, amelyet június közepén írt a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo Ecclestone-nak és amelyben javasolta, hogy a csapatvezetők- és tulajdonosok üljenek le, hogy közösen találjanak megoldást a sportágat sújtó problémákra, melyeknek már a versenyzők is egyre sűrűbben adnak hangot.
Korábban Montezemolo élesen bírált, sokszor nagy nyilvánosság előtt, és ezekben a bírálatokban csak részben játszott közre a tény, hogy a csapatnak most nem megy. Hasonló kijelentéseket több csapatvezető- és pilóta is tett, de a helyzet kezd komolyra fordulni:
„A Forma-1 így nem működik.”
„Az FIA egyszerűen elfelejtette azt, hogy az emberek a móka kedvéért nézik a versenyeket. Senki sem a hatékonyság miatt követi figyelemmel a sportot.”
„Az emberek azért mennek ki, mert jól akarják magukat érezni. Nincs olyan, aki amiatt megy ki a pályára, hogy kísérleti üzemanyagok, vagy gumiabroncsok tesztelését lássa. Ők csak versenyt szeretnének látni, ami a pályán, nem a boxutcában dől el. Hiányzik az igazi show.”
Ezek kemény szavak, Ecclestone nem tudott elmenni mellettük, megadta hát a választ. És most adják mindehhez hozzá a tényt, hogy az idei 24 órás LeMans-i futam előtt felröppent a hír, hogy a Ferrari beléphet a hosszútávú versenysorozatba.
Márpedig Ferrari és Monza nélkül ez a Forma-1 már nem az a Forma-1 lesz.
A Hyundai is beszáll a városi hobbiterepjárók piacára: az ix25-öt tanulmányként már megmutatták, ám most a sorozatgyártmány képei is kiszivárogtak.
A General Motors gyújtáskapcsoló-balhéja csak dagad, méghozzá elképesztő sebességgel. Csak az idén, az előző hónapokban 16,2 millió autót hívtak vissza, és ez a szám most a bő másfélszeresére nő.
Az üvegszálas műanyag rugóanyagként való felhasználása nem új ötlet, de eddig elsősorban laprugókat készítettek a rugalmas kompozit-anyagból. Ilyen van például a Chevrolet Corvette-ben, méghozzá évtizedek óta. A műanyag tekercsrugók nagy szériás alkalmazásában viszont az elsők közé tartozhat az Audi.
A kezdettől látszott, hogy amióta újra megjelent Nagy-Britanniában, az kínai kézben levő MG mintha kerülné a közvetlen vetélkedést más márkákkal: ezt úgy érik el, hogy a megszokott kategóriák közé illesztik be saját modelljeiket. Az MG6 legalábbis a Mondeo-Passat és a Focus-Golf kategória közé ékelődik, és mintha az MG3 is az A és a B szegmens közé passzolna. És most itt a harmadik ilyen, besorolhatatlan modell, igaz, sorszám nélkül.
A kínai hátterű MG-hez nehezen talál vissza a közönség Angliában is, pedig ott komoly hagyományai vannak a márkának. Most azokat célozzák meg, akik szeretik a gyors, sportos autókat.
Andrew Frankel arra vállalkozott, hogy az észak-afrikai Tangerből Goodwoodba autózik, méghozzá tankolás nélkül. Ez a komp-utakat leszámítva is közel kétezer kilométeres táv, négy ország és három időzóna érintésével.
Egy módosított LaFerrarit fotóztak a Róma környéki Vallalunga versenypályán. Nem kizárt, hogy ez már az FXX.
A Nürburgringen körözve videózták a jövőre várt K Astrát. Az ötödik generációs kompakt prototípusát alaposan letakarták, az utcai változatról most sem tudtunk meg többet.
Hetedik autópálya körgyűrűjét építi Peking. A huszonkét millió lakosú fővárost körülölelő körgyűrű hossza 940 kilométer lesz.
Két hónappal az után, hogy megmutatta előzetes terveit sportossá hangolt Model S-éről, már az éles teszteket végzi az autón a Saleen. A sportautókra szakosodott amerikai műhely sokat remél villanyos tuningjától.
Már jó ideje szivárogtak az információk a Daimler és a Renault-Nissan közötti tárgyalásokról, és arról, hogy a két cég együttműködésében Mexikóban indul majd meg a gyártás. Márciusban egyes források már azt is tudni vélték, hogy a felek megállapodtak, most pedig végre néhány részletet is nyilvánosságra hoztak.
A szombatról vasárnapra virradó éjszaka többfelé is forgalomkorlátozásokra kell számítani Budapesten. A fővárosban a Mozgás éjszakája rendezvényei miatt lehetnek fennakadások.
Új padlólemezzel, négyhengeres turbómotorral és a hetvenes éveket idéző formatervvel érkezhet néhány éven belül a következő Chevrolet Camaro. Ezzel ők is meglépik azt, amit a Ford az új Mustanggal már megtett.
Kínában nagyon fontosnak tartják az elektromos járművek terjedését, az államtanács által 2012-ben elfogadott fejlesztési terv szerint pedig 2015 végére félmillió elektromos járművet szeretnének látni az utakon, ezt a számot pedig az azt követő öt évben megtízszereznék. Az ország már ma is az elektromos kerékpárok legnagyobb gyártójának számít, villanyautóból pedig 18 különböző modellt készítenek.
A goodwoodi Festival of Speeden mutatta be legújabb koncepcióautóját az Aston Martin – igaz, egyelőre csak videón. A DP-100 ugyan később is csak videojátékban lesz elérhető, mégis fontos mérföldkő lehet a márka számára: ebből a stílusból táplálkozhatnak a jövő Astonjai.
Komoly tűzerővel készül a Lada az augusztusi Moszkvai Autószalonra: három újdonságot is megmutattak előre, bár valójában egyik sem nagy durranás. A Kalinából és a Largusból kiemelt, műanyaggal díszített verziókat, a 4x4-ből városi terepjárónak csúfolt modellfrissítést csináltak.
Egy születésnapi különkiadás – még ha Peugeot 208 GTI-ről van is szó – ritkán verekszi be magát az autós hírek felső harmadába. A 205 GTI születésének harmincadik évfordulóját ünneplő fekete-piros kis dög viszont annyira ütősen néz ki, hogy vétek volna elsiklani fölötte.