Hírek

Vadiúj amerikai sportkocsi születik

2014. július 3., 15:06 Módosítva: 2014.07.04 12:22
2

James Glickenhaus, egykori filmrendező és forgatókönyv-író, aki később befektetőként is sikeresnek bizonyult, 2006-ban építtette meg első saját autóját a Pininfarinával. Az utolsó Ferrari Enzót vette meg, amellyel azonnal átment a formatervező stúduióba, és rendelt egy teljesen új karosszériát az 1963-as Le Mans versenygép, a Ferrari 330 P3/4 mintájára. Később készíttetett egy versenyváltozatot, már a Ferrari 430 Scuderia alapjaira, ám úgy néz ki, ennyivel nem elégszik meg – a következő lépcsőfok egy teljesen saját fejlesztésű sportkocsi bemutatása.

Távolról sincs vége, olvasson még

Zöld utat kapott a VW strand-Bogara

2014. július 3., 13:07 Módosítva: 2014.07.04 15:02
95

Az ős-Bogár jó ötven éve a homokfutó-őrület kiindulópontja volt. Az építők csak lecsavarozták a karosszériát, és a helyére könnyű, nyitott műanyag héjat terveztek. Halványan erre az autó-típusra utalt a Beetle Dune tanulmány, amelyről mostanra kiderült, hogy sorozatgyártásba kerül a nem túl távoli jövőben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Késik a következő Toyota Prius

2014. július 3., 06:55 Módosítva: 2014.07.04 10:14
30

Az ilyesmit természetesen egy gyártó sem erősítené meg, de a kiszivárgott hírek szerint legalább háromnegyed év csúszásban van a Prius negyedik generációja. A késésnek persze nem csak egy oka van, de az egyik lényeges az, hogy ezúttal nem csak a meglevő rendszer továbbfejlesztéséről van szó: a Prius IV állítólag teljesen új hajtásláncot, és még jobb hatásfokú motort kap, és ennek a finomhangolása nem olyan egyszerű, mint eredetileg gondolták.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legfurcsább jármű BMW-motorral

2014. július 2., 15:38 Módosítva: 2014.07.03 06:59
11

A Gibbs Quadski-ról már korábban is hallottunk: hosszas fejlesztés után tavaly kezdték gyártani, de akkor csak egyszemélyes változat volt elérhető a quad és a jetski behúzható kerekű keverékéből. Mostanra azonban – talán a valós igényeket felmérve – elkészítettek egy második változatot is, a Quadski XL-t, hosszabb tengelytávval és kétszemélyes nyereggel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy bizonytalanság a Suzukinál

2014. július 2., 14:24 Módosítva: 2014.07.04 10:14
59

A Suzuki igazgatótanácsa nemrég újabb egy évvel meghosszabbította elnök, Oszamu Szuzuki szerződését, annak ellenére, hogy a vállalatvezető már 84 éves. Ám úgy néz ki, az utódlás kérdése még mindig nem megoldott, annak ellenére, hogy mindenki tudja, a stabil vállalatvezetés milyen fontos a cég, és a befektetők számára.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hellcat: a legerősebb izomautó

2014. július 2., 11:58 Módosítva: 2014.07.02 18:55
24

A Hellcat valószínűleg a valaha volt legerősebb, gyári kivitelű izom-kupé. Lefőzte a Mustang Shelby GT500-at, amely 662 lóerejével eddig a csúcsot jelentette.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erősebb lesz a legdrágább Bentley

2014. július 2., 06:14 Módosítva: 2014.07.03 10:35
6

Goodwoodban szólta el magát a Bentley új vezérigazgatója, Wolfgang Dürheimer: elárulta, hogy ősszel érkezik a Mulsanne erősebb változata.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. július 1., 17:44 Módosítva: 2014.07.02 15:46
107

Csütörtökön nyilatkozott az olasz Gazetta dello Sportnak a Formula-1-et irányító cégcsoportok vezetője, a sportág teljhatalmú ura. Arra a kérdésre, hogy Monza 2016-os szerződésének lejárása után kötnek-e újat, a 84 éves üzletember így reagált:

- A jövő nem túl rózsás. Nem valószínű, hogy meghosszabbítjuk a szerződést, mivel üzleti szempontból már a legutóbbi is egy igazi katasztrófával ért fel számunkra. 2016 után elválnak útjaink.

Az első Forma-1-es futamot 1922-ben rendezték a legendás pályán és 1950 óta csak egyetlen-egyszer - 1980-ban - tartották meg az Olasz Nagydíjat Imolában.

- Ecclestone szavai aggasztóak. - mondta Antonio Rossi, Lombardia tartomány ifjúsági- és sportminisztere. - Mint regionális képviselő, felkértem az olasz kormányt, hogy segítsen nekünk megtartani az Olasz GP-t, amely nem csak a sportág történelmében játszik fontos szerepet, hanem a régió gazdaságára is nagy hatással van.

Ecclestone további kijelentései már csak híg gólyaszéklet-szerűen próbálják kendőzni a tényt, hogy egyértelműen többet akar kihozni a leendő szerződésből. Szerinte a Ferrari tesztpályája, Mugello, lehetne az Olasz Nagydíj helyszíne, ennek persze valós esélye nincs sok, mert komoly befektetéseket kellene eszközölni ahhoz, hogy a Forma-1 odaköltözhessen. A további indoklásból viszont kiolvasható a miért második fele is:

- A televíziós nézettség Olaszországban a legalacsonyabb. Amióta nem megy a Ferrarinak, azóta visszaesett. Ha jól menne a csapatnak, azt mindannyian éreznénk.

Ez a burkolt, enyhe zsarolás-szagú üzenet lehet a válasz arra a levélre, amelyet június közepén írt a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo Ecclestone-nak és amelyben javasolta, hogy a csapatvezetők- és tulajdonosok üljenek le, hogy közösen találjanak megoldást a sportágat sújtó problémákra, melyeknek már a versenyzők is egyre sűrűbben adnak hangot.

Korábban Montezemolo élesen bírált, sokszor nagy nyilvánosság előtt, és ezekben a bírálatokban csak részben játszott közre a tény, hogy a csapatnak most nem megy. Hasonló kijelentéseket több csapatvezető- és pilóta is tett, de a helyzet kezd komolyra fordulni:

„A Forma-1 így nem működik.”

„Az FIA egyszerűen elfelejtette azt, hogy az emberek a móka kedvéért nézik a versenyeket. Senki sem a hatékonyság miatt követi figyelemmel a sportot.”

„Az emberek azért mennek ki, mert jól akarják magukat érezni. Nincs olyan, aki amiatt megy ki a pályára, hogy kísérleti üzemanyagok, vagy gumiabroncsok tesztelését lássa. Ők csak versenyt szeretnének látni, ami a pályán, nem a boxutcában dől el. Hiányzik az igazi show.”

Ezek kemény szavak, Ecclestone nem tudott elmenni mellettük, megadta hát a választ. És most adják mindehhez hozzá a tényt, hogy az idei 24 órás LeMans-i futam előtt felröppent a hír, hogy a Ferrari beléphet a hosszútávú versenysorozatba.

Márpedig Ferrari és Monza nélkül ez a Forma-1 már nem az a Forma-1 lesz.

Kémfotókon a Hyundai következő nagy dobása

2014. július 1., 17:05 Módosítva: 2014.07.02 17:12
2

A Hyundai is beszáll a városi hobbiterepjárók piacára: az ix25-öt tanulmányként már megmutatták, ám most a sorozatgyártmány képei is kiszivárogtak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb 8,4 milliós visszahívás a General Motorsnál

2014. július 1., 12:34 Módosítva: 2014.07.02 14:27
142

A General Motors gyújtáskapcsoló-balhéja csak dagad, méghozzá elképesztő sebességgel. Csak az idén, az előző hónapokban 16,2 millió autót hívtak vissza, és ez a szám most a bő másfélszeresére nő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Műanyag rugókra vált az Audi

2014. július 1., 11:33 Módosítva: 2014.07.02 11:59
46

Az üvegszálas műanyag rugóanyagként való felhasználása nem új ötlet, de eddig elsősorban laprugókat készítettek a rugalmas kompozit-anyagból. Ilyen van például a Chevrolet Corvette-ben, méghozzá évtizedek óta. A műanyag tekercsrugók nagy szériás alkalmazásában viszont az elsők közé tartozhat az Audi.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leleplezték a Škoda Rapid új ellenfelét

2014. július 1., 06:28 Módosítva: 2014.07.02 06:46
3

A kezdettől látszott, hogy amióta újra megjelent Nagy-Britanniában, az kínai kézben levő MG mintha kerülné a közvetlen vetélkedést más márkákkal: ezt úgy érik el, hogy a megszokott kategóriák közé illesztik be saját modelljeiket. Az MG6 legalábbis a Mondeo-Passat és a Focus-Golf kategória közé ékelődik, és mintha az MG3 is az A és a B szegmens közé passzolna. És most itt a harmadik ilyen, besorolhatatlan modell, igaz, sorszám nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mérges kisautó az MG-től

2014. június 30., 17:21 Módosítva: 2014.07.02 06:46
2

A kínai hátterű MG-hez nehezen talál vissza a közönség Angliában is, pedig ott komoly hagyományai vannak a márkának. Most azokat célozzák meg, akik szeretik a gyors, sportos autókat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy tankkal Afrikából Angliába

2014. június 30., 15:14 Módosítva: 2020.08.03 15:57
35

Andrew Frankel arra vállalkozott, hogy az észak-afrikai Tangerből Goodwoodba autózik, méghozzá tankolás nélkül. Ez a komp-utakat leszámítva is közel kétezer kilométeres táv, négy ország és három időzóna érintésével.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 30., 08:06 Módosítva: 2014.07.05 23:20
3

Egy módosított LaFerrarit fotóztak a Róma környéki Vallalunga versenypályán. Nem kizárt, hogy ez már az FXX.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 29., 16:28 Módosítva: 2014.07.01 09:32
200

A Nürburgringen körözve videózták a jövőre várt K Astrát. Az ötödik generációs kompakt prototípusát alaposan letakarták, az utcai változatról most sem tudtunk meg többet.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 29., 10:49 Módosítva: 2014.07.01 06:36
45

Hetedik autópálya körgyűrűjét építi Peking. A huszonkét millió lakosú fővárost körülölelő körgyűrű hossza 940 kilométer lesz.

Dugó Pekingben
Dugó Pekingben
Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 29., 09:28 Módosítva: 2014.06.30 18:03
344

Két hónappal az után, hogy megmutatta előzetes terveit sportossá hangolt Model S-éről, már az éles teszteket végzi az autón a Saleen. A sportautókra szakosodott amerikai műhely sokat remél villanyos tuningjától.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 29., 06:54 Módosítva: 2014.06.29 16:34
22

Már jó ideje szivárogtak az információk a Daimler és a Renault-Nissan közötti tárgyalásokról, és arról, hogy a két cég együttműködésében Mexikóban indul majd meg a gyártás. Márciusban egyes források már azt is tudni vélték, hogy a felek megállapodtak, most pedig végre néhány részletet is nyilvánosságra hoztak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erre ne menj éjszaka!

2014. június 28., 18:39 Módosítva: 2014.06.29 07:03
1

A szombatról vasárnapra virradó éjszaka többfelé is forgalomkorlátozásokra kell számítani Budapesten. A fővárosban a Mozgás éjszakája rendezvényei miatt lehetnek fennakadások.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 28., 17:28 Módosítva: 2014.06.29 09:31
17

Új padlólemezzel, négyhengeres turbómotorral és a hetvenes éveket idéző formatervvel érkezhet néhány éven belül a következő Chevrolet Camaro. Ezzel ők is meglépik azt, amit a Ford az új Mustanggal már megtett.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 28., 11:22 Módosítva: 2020.07.02 10:46
2

Kínában nagyon fontosnak tartják az elektromos járművek terjedését, az államtanács által 2012-ben elfogadott fejlesztési terv szerint pedig 2015 végére félmillió elektromos járművet szeretnének látni az utakon, ezt a számot pedig az azt követő öt évben megtízszereznék. Az ország már ma is az elektromos kerékpárok legnagyobb gyártójának számít, villanyautóból pedig 18 különböző modellt készítenek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőt villant az Aston Martin

2014. június 28., 09:11 Módosítva: 2014.06.29 07:03
3

A goodwoodi Festival of Speeden mutatta be legújabb koncepcióautóját az Aston Martin – igaz, egyelőre csak videón. A DP-100 ugyan később is csak videojátékban lesz elérhető, mégis fontos mérföldkő lehet a márka számára: ebből a stílusból táplálkozhatnak a jövő Astonjai.

Távolról sincs vége, olvasson még
2014. június 28., 06:53 Módosítva: 2014.06.28 20:38
474

Komoly tűzerővel készül a Lada az augusztusi Moszkvai Autószalonra: három újdonságot is megmutattak előre, bár valójában egyik sem nagy durranás. A Kalinából és a Largusból kiemelt, műanyaggal díszített verziókat, a 4x4-ből városi terepjárónak csúfolt modellfrissítést csináltak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pokolian jól néz ki a szülinapi Peugeot

2014. június 27., 16:27 Módosítva: 2014.06.29 07:03
25

Egy születésnapi különkiadás – még ha Peugeot 208 GTI-ről van is szó – ritkán verekszi be magát az autós hírek felső harmadába. A 205 GTI születésének harmincadik évfordulóját ünneplő fekete-piros kis dög viszont annyira ütősen néz ki, hogy vétek volna elsiklani fölötte.

Távolról sincs vége, olvasson még