James Bond kedvenc autómárkája, az Aston Martin idén ünnepli fennállása századik évfordulóját. Az ünnepségsorozat egyik kiemelkedő résztvevője a DBR1-es sikertípust idéző gyönyörű, kétüléses koncepcióautó, a CC100.
A Shelby American 2010-ben döntött úgy, hogy feltámasztja a legendás GT350-est, melynek első komoly versenysikereit köszönheti a Mustang. A modernizált klasszikusból persze már akkor is limitált szériát terveztek – a gyártás befejezésének most jött el az ideje.
Meghökkentő módon állított emléket a Honda minden idők egyik legnagyobb versenyzőjének, a 19 éve tragikus balesetben elhunyt Ayrton Sennának. Az NSX fejlesztésében is aktívan közreműködő zseni szellemét a suzukai versenypályán idézték meg.
Bár az autóiparban egyre elterjedtebb az automata váltók használata, és már a kilencsebességes változatok is megjelentek, a Ford azonban legújabb találmányával azoknak próbál segíteni, akik kézi váltóval felszerelt autót vezetnek – és problémát jelent számukra annak kezelése.
Frankfurtban mutatják be, és még az év vége előtt kapható lesz a BMW új hibrid sportautója, az i8. Az i-sorozat nagyobbik tagjának már ára is van: a briteknél 150 ezer fontról, azaz egy Ferrari California vagy egy Lamborghini Gallardo áráról indul.
Egy visszafogott optikai csomaggal próbálja meg kihasználni Vasember óriási népszerűségét (az áprilisban bemutatott Vasember 3 1,2 milliárd dolláros bevételt hozott) a kaliforniai R's Tuning.
Az amerikai Newport Convertible Engineering számos kabriót épített már a múltban, de egy sem volt olyan extrém, mint legutóbbi munkájuk, egy különös első generációs Porsche Cayenne kabrió.
A Mazda mindig is szeretett kilógni a sorból, úgy tűnik, van egy furcsa vonzódásuk a szokatlan technikai megoldások iránt. 1991-ben örökre beírták magukat a történelemkönyvbe a Le Mans-i győztes, Wankel-motoros 787B-vel, most pedig a hasonlóan legendás indianapolisi versenyen állnak rajthoz egy dízel versenyautóval, amire 60 éve nem volt példa.
Mindenki, aki ismeri a régi Honda NSX-et, türelmetlenül várja a következő inkarnációját. Tudják ezt a Hondánál is, ezért megpróbálják minden lehetséges módszerrel fenntartani az érdeklődést a megjelenéséig. Nemsokára mozgásban is megmutatják a szériaközeli prototípusukat.
A megalomániában az a jó, hogy nem ismer határokat, így a nagyobbra mindig lesz vevő. Ezt használja ki a Brabus is, aki az alig pár napja bemutatott S63 AMG-t vette kezelésbe, és jó szokásukhoz híven most sem elégedtek meg 730 lóerőnél kevesebbel.
Megőrizte jellemvonásait, britesen elegáns kiállását, stílusa mégis messze jobban passzol a kor és a piac elvárásaihoz, mint ihletője. A Mini Vision az, amire a feltámasztott márkának szüksége lehet a sikerhez.
Több gyári kiadás után, és azt követően, hogy megszellőztették az új leggyorsabb Bugatti hírét, itt vannak az újabb Veyronok: hatféle limitált nyitott tetőssel állít emléket legsikeresebb autóversenyzőinek a Bugatti. A Les Légendes de Bugatti széria első tagja már ismert, a többi öt egy éven belül követi.
Hosszú évek után az ötlettelenül WRX névre keresztelt tanulmány az első Subaru, amit a puszta látványa alapján megkívántunk. A Frankfurti Autószalonon folytatódik a turnéja, és ez érdekes találgatásokra ad okot.
Magyar designer munkái jelennek meg napról napra a külföldi autós oldalakon. Ha megnézzük a képeket, látszik, hogy ez nem véletlen. Megszámlálhatatlan virtuáltuning kering az interneten, de ami X-Tomi munkáit megkülönbözteti tőlük, az az, hogy nagy részüket a gyár által már elképzelt modellekből készíti, teljesen megvalósíthatónak tűnő formában.
Berlinben egy időben divat volt, hogy a feltűnősködő városi terepjárók gumijait leeresztették, kiszúrták. Most meglepő módon az autós spektrum másik végére szállt rá valaki.
Az idei Shanghai Motor Show-n mutatták be a Citroen luxus SUV koncepcióját, a Wild Rubist. A pozitív visszajelzések után valószínűleg Európában is forgalmazni fogják a hobbiterepjárót.
Aláírta a közös fejlesztésről szóló megállapodást az Aston Martin és az AMG. A jövőben az angol gyártó részvényeiért cserébe a németek besegítenek a V8-as motorok, hajtásláncok és az elektronikus rendszerek fejlesztésében és gyártásában.
A Pirelli bemutatta új abroncsát, amely állításuk szerint a hagyományos gumikhoz képest felére csökkenti az utastérbe szűrődő gördülési zajt. Az új technológia az Audi RS6, és RS7 modelljein jelenik meg mint választható extra.
Egyre gyakrabban kerül elő az autonóm autózás fogalma: sokan várják a napot, amikor már nem kell vezetni az autót, mások az ötlettől is rettegnek. Az viszont mindenki számára rémisztő perspektíva, hogy rosszindulatú hackerek vegyék át az autónk irányítását. Ezt a veszélyt vizsgálják az amerikai hatóságok, többek között két fiatal számítógépes szakember segítségével.
A hírek szerint hamarosan sorozatgyártásba kerül a Fiat 500C és a Citroen DS3 Cabrio ellenfelének számító Opel Adam Cabrio. A nyitott tetős Adam Rocks tanulmányt az idei Genfi Autószalonon mutatta be az Opel.
A Citroën eddig csak egy sokat sejtető videót hozott nyilvánosságra WTCC autójáról, de most megérkeztek a hivatalos adatok és képek is. A C-Elysée formájú versenygépet a 2014-es szezonban a kilencszeres ralivilágbajnok, Sebastian Loeb fogja vezetni.
A motorvezérlő elektronika hibájából néhány Opel Insignia minden előjel nélkül veszíthet a teljesítményéből. Eddig negyven hasonló esetet regisztráltak Európában, visszahívják a szoftverhibás autókat.
Franciaországban fotózta le olvasónk, Miklós ezt a BMW-csoportot, amelyben több, nemsokára érkező új modellt is tesztelnek.
Egy holland autós portálon megjelentek a BMW i3 gyári fotói. Nem tudni, hogy szándékolt, gyári kiszivárogtatásról van e szó, mindenesetre a képek nagy valószínűséggel már a szériagyártásba szánt változatot mutatják.
A Seat új elnöke, Jürgen Stackmann azt mondta, már jövőre szeretnék piacra dobni az első crossoverüket, amit 2016-ban követne a második. Ez az a kategória, melynek tagjai ugyan emelt hasmagasságúak és gyakran összkerékhajtásosak, de terepezésre nem alkalmasak, cserébe nagyok és kényelmesek.