A taxi sok nyugat-európai országban egyet jelent a közepes Mercedesekkel. A vajsárga négyajtósok uralják a német nagyvárosok utcaképét, és másutt is igen elterjedtek bérautóként. A Citroen azonban változtatna ezen, méghozzá egyik legdrágább modellje révén.
Többször előfordult már, hogy egy autógyártó mellényúlt egy formatervvel, de hogy ilyen gyorsan reagáljanak a kritikára, az példa nélküli. A Civic átalakítása váratlan, de kifizetődhet a japánoknak.
Tavaly a Tokiói Autószalonon még csak egy volt a sok tanulmány közül, de mostanra gyártásra éretté fejlesztette a Honda a Micro Commuter nevű minimál-járművét.
A Lamborghini Aventador a maga hétszáz lóerejével eleve félelmetes jószág – különösen rossz kezekben, de a legújabb változat akár extrém sportnak is beválhat. Képzeljük el, milyen lehet nyitott tetővel utazni - 350 km/h-val.
Két holland vállalat összefogásával válhat biztonságosabbá a közúti közlekedés, a kutatók már az utolsó simításokat végzik a közös fejlesztésen. Ezúttal viszont nem a járművek biztonságát próbálják növelni, hanem az utakon hajthatnak végre fejlesztéseket.
A Caterham a legendás Seven szériát bővíti a Supersport R-rel, mellyel a Supersport és a Superlight R300 közti rést kívánják betömni. Az ultrakönnyű kétüléses színtiszta vezetési élményt ígér a vásárlóknak.
A közeljövőben a Mazda mexikói gyárából is érkezhetnek majd városi Toyoták. A két autógyár közösen jelentette be az együttműködést, az új Toyota kisautó a Mazda2 alapjaira épülhet. Várhatóan minimális változtatásokat hajtanak majd végre a legkisebb Mazdán, melyből a Toyota évi 50 ezer darabot értékesítene saját logójával.
A kötelezőbiztosítási kampány közepén minősítette törvénytelennek, és tiltotta be a bónuszvédelmi szolgáltatást a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete. Az intézkedésben négy biztosító és több tízezer olyan ügyfél lehet érintett, akik éppen a bónuszőr miatt siettek a biztosítóváltással.
A BMW igen komolyan vette a visszatérést a német túraautó-bajnokságba, hiszen három csapattal és hat versenyzővel vágtak neki a sorozatnak. Az eredmény sem maradt el, a bajorok mindenkit legyőztek, az egyéni- és csapatbajnokságban egyaránt az élen végeztek. A pilóták versenyében Bruno Spengler vezette győzelemre az M3-ason alapuló versenygépet.
A Porsche év elején már bemutatta a Boxster következő generációját, a keménytetős testvér azonban még váratott magára. A gyáriak a november végi, Los Angeles-i Autószalonra beígérték egy kompakt sportkocsi világpremierjét – ez minden bizonnyal a 2013-as Cayman lesz.
Rekordáron, 3,5 millió fontért (1,27 milliárd forint) kelt egy McLaren F1 az Egyesült Királyságban. A ritkaság ezzel kiérdemelte a legdrágább modernkori sportautó címét.
Az automata váltók mellett több gyártó is kifejezte elkötelezettségét, és hosszabb távon a manuális sebességváltók előállításának nyűgjétől is megszabadulnának. Így például a Lamborghini is elhatározta már, hogy búcsút int a régi megoldásnak, az Audi pedig éppen az európai S-modellekből kezdte kihagyni a kézi váltót.
Egy autószalon tekintélyes színpada helyett, reflektorok és hoszteszek nélkül, egy apró csarnok félhomályában leplezte le az M6 Gran Coupe-t a BMW.
Európában már szinte mindent kihozott a Dusterből a Dacia, amit lehetett. A crossoverrel elérték, hogy már tőlünk nyugatra is elismerjék a márkát, s talán ezek a sikerek voltak azok, amik meghozták a kedvet egy kontinensen kívüli kísérletre.
Árverésre kerül a Ferrari új csúcsmodelljének, az F12 Berlinettának legelső példánya. Egy jótékonysági aukción lehet majd hozzájutni, ahol a befolyt összeg egésze az Amerikai Vöröskereszthez kerül.
Ma már alig van olyan európai márka, amelyik nem gyárt hobbiterepjárókat. A kategóriát pár éve még sokan haldokolónak tekintették, mára azonban kiderült, aki nem halad a divattal, lemarad a legdinamikusabban növekvő piaci szegmenséről. Így a folyamatosan eladási problémákkal kűzdő, de épp megújuló SEAT is beszáll a ringbe.
A sirályszárny-ajtós Mercedes új változata azokat célozza, akiknek az adatok legalább olyan fontosak, mint az élmény, és nem sajnálják a pénzt, ha így lefőzhetik a szomszédot a Ferrarijával.
A Skodák és Fordok után ismét Opeleket kap a magyar rendőrség, méghozzá meglehetősen nagy tételt. Az Astra Classicokat ugyan Bochumból hozzák, de mindegyikbe magyar motor kerül.
Amióta a Dakar rali sem Dakarba megy, a tereprali mintha kevesebb figyelmet kapna, de a Land Rover számára mégis jól jönne néhány győzelem a legnehezebb terepversenyeken. Mégiscsak terepjáró-eladásból próbálnak megélni, még ha a legtöbb modelljük jobban használható is épített utakon.
A Cadillac, amely jelenleg a legjobban menő detroiti luxusautó-márka, Amerikában ugyan nem szerepel rosszul, de külföldön nem igazán szárnyalnak az eladások. Leginkább a kínai piac érdektelensége fáj a GM vezetésének, így változtatni kell valamin. A legújabb hírek szerint most a jellegzetes, szögletes-éles formaterv megváltoztatásával próbálkoznak, hátha így vonzóbbá tehetik a Cadillaceket a kínai vásárlók számára.
A ZF a legnagyobb sebességváltó-gyártók közé tartozik, és mint ilyen, maga is részt vállalt a fokozat-háború kialakulásában, de most már úgy vélik, elértek egy határt, amit nem kellene átlépni. A cég igazgatója szerint kilenc fokozatnál nincs értelme többet beépíteni. Persze ha a valaki elkészíti a tízsebességest, aligha tehetik meg, hogy nem reagálnak.
Csak most, egy héttel a pusztítás után kezd nyilvánvalóvá válni, mekkora károkat okozott az Egyesült Államok történetének eddigi legnagyobb atlanti vihara. A 160 km/h-s szél és a négy méteres árvíz 15 000 vadonat új autót tett tönkre és összesen 600 ezer személyautóban okozott kárt. Ebből 200 ezret tulajdonosaik vihetnek is a roncstelepre.
Ferrarit bárki vehet, ha elég nagy szakajtó pénz birtokában van – egy ilyen egyedi mestermű birtoklásához ennél azonban sokkal több kell. Világhír, és kitartó Ferrari-rajongás. Eric Clapton mindkettőnek a birtokában van – így terveztek egy autót, csak neki. Mi pedig csak a képeket csodálhatjuk.
Új autómárkáról hozott hírt a mai posta: Qoros néven gründolták a kínaiak, hogy Európát meghódítsák vele. Akár legyinthetnénk is a legújabb próbálkozás hallatán, ha nem tudnánk, kik állnak mögötte.
Sokszor érte kritika az Audit az utóbbi időben, hogy első ránézésre alig lehet megkülönböztetni a különböző modelleket. Eltartott egy darabig, de mintha eljutott volna az üzenet a döntéshozókhoz is: könnyebben felismerhető modelleket ígérnek a jövőben.