Megmutatta a Malibu Turbo Performance látványterveit a Chevrolet. Noha a modell hivatalos bemutatója csak a jövő héten kezdődő SEMA Motor Show-n, Las Vegas-ban esedékes, minden fontos részlet kiderült róla.
Az idei év első kilenc hónapjában a Toyota Prius volt a legkeresettebb modell Kaliforniában. A nyugat-amerikai államban korábban is népszerűek voltak a hibridek, a mostanihoz hasonló siker mégis példátlan.
Csökkenő érdeklődés mellett készül a Mercedes legnagyobb limuzinja, az S osztály. A jelenleg kapható generáció 2005-ben mutatkozott be, majd 2009-ben esett át komolyabb frissítésen. Talán mégsem ez, hanem az autóipart érintő általános recesszió az oka annak, hogy az idei év első nyolc hónapjában mintegy 27 százalékkal kevesebbet rendeltek belőle világszerte, ami összesen 2277 eladott példányt jelent. Nagy a baj, mert már a kínaiak sem kapkodják annyira, mint régebben.
Augusztus végén úgy tűnt, az Artega és a Melkus után csődbe megy a szupersportkocsikat gyártó Gumpert is. A német vállalat a kínai piacra próbált betörni, de presztízsben nem versenyezhetett az igazán neves autógyárakkal – nagyon rosszul jöttek ki tehát a kínai kalandból.
A Mazda kínálatában hamarosan megjelenhet egy városi kisautó, mely a gyár minden jelenlegi modelljénél kisebb és takarékosabb lehet. A vállalat egyelőre fontolgatja a lehetőségeket, de ha a gyártás mellett döntenek, a spórolós Mazda1 minden piacra eljuthat.
Teljesen újratervezi legendás sportkocsiját a következő modellévre a Chevrolet. A Corvette hetedik generációja mindössze két alkatrészt örököl meg a jelenlegi szériából: a pollenszűrőt és a levehető tető reteszét.
Nem az a baj a tisztán elektromos kormányzással, hogy ne lenne megvalósítható – a technológia évtizedek óta adott, sőt, repülőgépeken jó ideje használják is. A kérdés inkább az, hogy elég biztonságossá tudják-e tenni, és ha igen, ezt a közönséggel is el tudják-e hitetni.
A Nissan forradalmi tervezésű versenyautója már másodjára végezte vétlenül a füvön. Pontosabban most a fű mellett a betonon és a környék bármely más felületén is egyszerre, miután a falnak pördülve ripityára tört. A georgiai Road Atlanta pályán a hétvégén rendezik meg a Petit Le Mans hosszú távú versenyt. Ennek egyik edzésnapján történt az a baleset, mely a DeltaWinget újra a pálya szélére száműzheti.
Úgy néz ki, hét év már a luxusautók kategóriájában is túl hosszú idő: a legnagyobb Mercedes 2005 óta van a piacon, de már most drasztikusan csökkentek az eladások.
Az Aussie Invader 5R-t autónak nevezni ugyan költői túlzás, de arra tervezték, hogy mindennél gyorsabban guruljon a szárazföldön. Komoly verseny várható, hisz az angol Bloodhoundhoz hasonlóan az ausztrálok is az 1000 mérföld/óra, azaz az 1610 km/h túllépését tűzték ki célul.
A VW csoportnál nagyon jól tudják hogyan kell egységnyi pénzből a lehető legtöbb profitot termelni. Az MQB platform bevezetése után az Audi mutatott be egy hasonló megoldást jövőbeli elektromos autóihoz. Az Aacheni Műszaki Főiskolával együtt fejlesztett, F12 névre hallgató prototípus, mely az R8 külsejét kapta, három évig készült, ami nem is csoda. Belül egy teljes, új modelpaletta alapjai találhatóak. A moduláris gyártási eljárásnak köszönhetően a változtatható méretű platformra a kisautóktól a nagy luxusautókig bármekkora jármű felépíthető.
A Mazda egyetlen lapra tette fel a sorsát, de úgy néz ki, volt egy ász a mandzsettában. Hamarosan elkészül a második vadonatúj autójuk a friss SkyActive alapokon, ugyanabban a látványos stílusban, mint a 6-os. Ha jósolni kéne, azt mondanánk, ez igazi sláger lesz.
A Cosworth név évtizedeken át egyet jelentett a gyors Fordokkal, de már hat éve, hogy önállóan próbál boldogulni a cég, két amerikai befektető tulajdonaként. Az elmúlt években sikerült felhozni és nyereségessé tenni a céget, így most megpróbálják jó áron eladni.
Akármilyen jó is a 911-es legújabb változata, a Ferrari F12-esnek nem ellenfél. Egyszerűen túl magas, túl rövid, túl polgári jelenség. Kell valami, ami a nagyok közé emeli a Porschét, de nem olyan elszállt, méregdrága csúcstechnikás műremek, mint a hibrid 918-as.
Elsőként az Abt Sportsline készült el a Golf átalakító készletével: komplett optikai- és motortuning-csomagot készítettek hozzá.
A felfrissített Gallardót már bemutatták az idei Párizsi Autószalonon, de most leleplezték a Spyder verziót is. Itt is ugyanazokkal a változtatásokkal találkozhatunk, mint a kupénál, csak egy kicsivel még magamutogatóbb módon.
Európában ugyan már lejárt az ideje, de olcsó népautóként a világ másik felén még évekig sláger maradhat a Clio II. Ennek érdekében ismét kipofozták a típust, amely így megint jól passzol az egységes Renault-arculatba.
Elkészült a Nissan Juke-R első szériapéldánya. Néhány részleten ugyan változtattak időközben, de a lényeg ugyanaz: a békapofa mini-terepjáróba a GT-R hajtásláncát operálják. Két Ferrari áráért.
Talán nem a legjobbkor, de az Opel elkészült első önálló kabrió modelljével – legalábbis így próbálják tálalni az Astra alapú nyitott modellt. Arra persze bőven elég lehet, hogy megnehezítse a Volkswagen Eos dolgát, de az már kérdéses, hogy segít-e az Opel veszteségének csökkentésében, vagy épp ellenkezőleg.
A Hyundai a legtöbbek fejében szürke tömeggyártó, de nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy ez a kép megváltozzon. Az idei SEMA Show-ra például készíttettek egy átépített Velostert a Cosworth-szel, amely a legdurvább pályagépekre emlékeztet. Illetve nem csak emlékeztet: a belezsúfolt technika alapján akár versenyautó is lehetne.
Meglepő, de még csak nem is azok a vállalatok zuhantak a legnagyobbat, amelyek a leghangosabban kiáltanak segítségért. Mindenhol a Peugeot válságáról hallani, pedig a múlt havi eredmények alapján a Renault, a Fiat, az Opel és a Chevrolet, illetve a Ford sokkal rosszabb helyzetben van.
Most, hogy a könnyen átméretezhető MBQ struktúra elkészült, nincs akadálya, hogy újabb és újabb modelleket üssenek össze a Volkswagennél, viszonylag kevés pénzből. Az egyik ilyen újdonság egy Polo-méretű szabadidő-autó lesz, amelytől újabb vásárlókat várnak a VW stratégái.
Annak idején nagy várakozásokkal indították be a C30-as gyártását, hisz hosszú évtizedek óta ez volt az első csapott hátú modell a kínálatban. A típus azonban messze nem lett olyan sikeres, mint várták. Most utódjában, az ötajtós V40-esben bíznak a svédek – hátha azt többen keresik majd.
A Koenigsegg néhány hónapja készült el az Agera R BLT nevű csodával, amely valószínűleg a világ legdrágább sportkocsija. Az 1185 lóerős gép alapára is elképesztő, de ez a példány ráadásul teljesen egyedi: a BLT nevű részleg munkája, színezett karbonszál-burkolattal, amely elképesztő minőséget sugall még az ilyen árszintű autók között is.
Korábban csak néhány, katalógusból kifotózott torz képet láttunk a Forester következő generációjáról, de ezúttal a gyár udvarán készült néhány felvétel az előszéria autóiról. Talán az elmúlt évek legjobb kiállású Subaru modellje az új hobbiterepjáró, bár ezzel nem mondtunk sokat.