Az úttesten való átkelés közben elesett egy 49 éves férfi Tatabányán, és egy személyautó elütötte, férfi a helyszínen életét vesztette - közölte a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense szombaton az MTI-vel.
Ahogy azt sejteni lehetett, a korábbi V10-es M5 motornál kevésbé izgalmas, dupla turbós V8-as motor sokkal könnyebben tuningolható, mint elődje. A lehetőséggel már a G-Power is élt, de most az AC Schnitzeren a sor. Az aacheni cég összedobta az ACS5 Sportot, hogy megmutassa, mire képes az 5-ös BMW legújabb generációja, ha elvégzik rajta a rutinmunkát.
Érdekes fazonú tanulmányautóval lepi meg a közönséget a koreai gyártó: elegáns, hosszú orrú kupénak indul, a végén inkább már kombi, de olyan testes, vaskos jelenség, mint egy hobbiterepjáró. Egyszerű vonalú, de az arányai eladják – ha a BMW mutogatná vesékkel, simán elmenne X4-esnek, és tarolnának vele.
Nagy divat lett az elmúlt évtizedekben az Alfa Romeo legendás sportkocsijainak feltámasztása. Készített ilyen gépet a Zagato, a Pininfarina és az Italdesign is, nem is beszélve a gyáriakról, akik kis szériában le is gyártották a 8C modern megfelelőjét. A legtöbb ilyen sportkocsi be is talált a sportkocsirajongók ízlésvilágának közepébe, de a Carrozzeria Touring legújabb próbálkozásának sikere már nem ilyen egyértelmű.
A B osztály csak úgy szép, mint egy lapát vagy csákány, de nem is várunk tőle többet, hisz nem több egyszerű célszerszámnál. Az A osztálynak viszont ütős formatervre volt szüksége, hogy a bundás butikosnék mellett más is gerjedjen rá. A Mercedesnél a jelek szerint igyekeztek, bár a gyári vázlat nyilvánvalóan a művészi szabadság révén megszépített lenyomata a valóságnak.
Az Audi arculatának szerves része, hogy mindig a legkorszerűbb műszaki megoldásokat igyekszik felvonultatni saját autóiban – nem csoda, hogy aktívan keresik a jövő vevőcsalogató csodáit.
Úgy néz ki, a Seatnál végképp feladták a lázálmot, hogy minden autójuk lehet egyforma, ha eltérő méretű. Igaz, a várva várt stílusváltásra sem jutott fantázia: az új Toledo ugyanúgy egy fékezett habzású Volkswagen Jetta, mint két generációval ezelőtt.
Tuningolni leginkább személyautókat szokás, és ez nem teljesen véletlen: egy hobbiterepjáró vagy furgon esetében a magas súlypont miatt nehezebb garantálni a stabilitást nagy sebességnél. Ettől persze még nem lehetetlen a feladat, ahogy az MTM is bizonyította ezzel az átépített T5 furgonnal.
Ismét divatba jött a világ leghíresebb hegyi versenye, a Pikes Peak felfutó, ahol az utóbbi években több gyári csapat is indult. A hegy királya évek óta a Monster, azaz Nobuhiro Tajima, a Suzuki megszállott sportigazgatója, aki jelenleg is tartja az abszolút csúcsot. Az idén azonban a Mitsubishi is indul, méghozzá az i-MIEV villanyautó egy különleges, átépített változatával.
A Triumph személyautók meglehetősen dicstelen módon távoztak e világból. Miután évtizedeken át gyártott jobbnál jobb megfizethető sportkocsikat és elegáns családi modelleket, a British Leyland a 70-es évek végére elsorvasztotta a márkát. Utoljára a korabeli Honda Accordot kínálták Triumph Acclaim néven, de 1984-ben ez is eltűnt, a névvel együtt.
A kanadai-osztrák Magna-Steyr újabb tanulmánnyal lepi meg a Genfi Autószalon látogatóit. Ez a hatodik a MILA tanulmányok sorában, amelyek a cég profizmusát hivatottak bizonyítani.
Ami tegnap még csak pletyka volt, mára ténnyé változott: a GM és a Peugeot közösen próbál hatékonyabbá válni Európában. Az amerikaiak az Opelen akarnak így segíteni, a Peugeot pedig saját kis válságából remél kiutat a GM segítségével.
Az Audi több mint tíz éve uralja a Le Mans-i 24 órás mezőnyét, és úgy néz ki, egyelőre nem is szeretnék, ha ez változna. Ezért most elkészítették az R18 új változatát, az e-Tront, amelybe a dízelmotor mellett egyfajta hibrid hajtás is került.
A premier előtt néhány nappal már nem titkolódzik a Jaguar, mindent elárultak történelmük második kombijáról, amely az adatok szerint nem épp kiemelkedő térkínálatáról lesz híres. A britek az 5-ös BMW Touring filozófiáját követték: nem a literekre, inkább a használhatóságra gyúrtak.
Várható volt, hogy az ötajtós hobbiterep-Miniből is készítenek sportos változatot, ha már erre a modellre építették a gyári raliautót is. A Countryman JCW persze így is ellentmondásos jelenség marad, hiába díszítették agyon mindennel, ami ebben a műfajban szokásos.
Az 599 Fiorano sem volt lassú autó, de lassan kezdett kínossá válni, hogy a 458 Italia már papíron is sokkal gyorsabb és alig gyengébb, így a leváltását nemigen lehetett halogatni. A Ferrarinál szokatlan módon ezúttal nem az előző modellt reszelgették tovább: alig hat év után teljesen új modellel váltják fel, amely az F12 nevet kapta a keresztségben.
A vászontetős Golfot eddig afféle visszafogott családi hajlobogtatónak ismertük, amely örömautózásra csak korlátozottan volt alkalmas. Most azonban, hogy némi kihagyás után visszatért a kínálatba, elkészítették a sportváltozatot is, amelyhez hasonló utoljára a legendás első generációból készült.
Úgy néz ki, a Peugeot megtalálta hosszú távú partnerét, méghozzá az amerikai General Motors képében. Ha minden jól megy, a két cég komoly fejlesztési együttműködésbe kezdhet a közeljövőben, amely jelentős költségcsökkenéshez vezethet mindkét oldalon.
A 3008-as sorozat csúcsmodellje és egyben legdrágább változata a 3008 HYbrid4, azaz az elöl dízemotoros, hátul villanyhajtásos, összkerekes összvér. Az új rendszert már a nemzetközi bemutatón próbáltuk, viszont akkor még nem tudták megmondani a magyarországi árát. Most végre lehullt a lepel: az alapváltozatot, amely kisebb kerekeiről és kevesebb extrájáról felismerhető, 9,3 milliós alapáron fogják árulni.
A Toyota Prius eddig is elég takarékos volt, de az új, konnektoros változat elméletben hihetetlenül étvágytalan tud lenni – legalábbis ha az elhasznált áramot nem számoljuk.
A Volvo egyik legfontosabb modelljének bemutatására készül – nem csoda, hogy mindent bevetnek a siker érdekében. Már a kezdetektől hatféle változatban kínálják a csapott hátú ötajtóst, és ezek közül csak egy lesz visszafogott teljesítményű, spórolós modell.
Érdekes módon hozza vissza régi típusneveit a Nissan. A Sunny jelzést újabban egy csúnyácska népautó viseli, amelyet Ázsiában és az amerikai kontinens nagy részén forgalmaznak, most pedig az Almera tér vissza, semleges megjelenésű családi modellként, amelyet várhatóan csak Oroszországban kínálnak majd.
Már a vázlatok alapján is gyanús volt, hogy itt gátlástalan koppintásról van szó, de most már egész egyértelmű, hogy a Kia a nagy BMW-k karakterének lenyúlásával próbál sikeressé válni a luxusautók piacán. Még a vesék is majdnem stimmelnek: a Kia tigrisvicsor-hűtőrácsa épp olyan, mintha a két BMW hűtőrács-felet összenövesztették volna.
Kőkemény terepjárónak eddig is túlzás lett volna nevezni, de az X-Trail eddig az off-road gépek szögletes stílusával próbált híveket szerezni magának, és földúton jobban érezte magát, mint civilizált környezetben. A Nissan kínálatában azonban így is van elég komoly terepjáró, így a következő X-Trail stílust vált: a Qashqaihoz hasonló utcai crossover lesz belőle, durván egy számmal nagyobb méretben.
A Jaguar kínálatában évtizedeken át nem szerepelt kombi modell – ezt meghagyták a hétköznapibb márkáknak – de manapság egy ilyen változat nélkül nagyon nehéz versenyben maradni az Audi, BMW, Mercedes vagy épp a Volvo mellett. Az első Jaguar kombi a Ford Mondeo alapú X-Type-ból készült, de az a modell csúnyát bukott. Annyi viszont kiderült, hogy a karosszériaforma ellen nincs kifogása a lojális közönségnek sem, így most a sikeres XF-ből készítenek puttonyos kivitelt.