A tíz forintos áremelkedéssel a valutaárfolyamok változását követi a Mol. Ezzel a gázolaj tavaly januárhoz képest több, mint 90, a benzin bő 60 forinttal lett drágább.
Az 500 ezres értékesítési szám elérése az idei cél az Egyesült Államokban - közölte a Volkswagen csoport amerikai üzleti igazgatója, Jonathan Browning vasárnap New Yorkban.
Egy közös amerikai motorgyár építésével vonja szorosabbra együttműködését a Daimler és a Nissan-Renault szövetség - közölte a Daimler vasárnap, a Detroiti Autószalon hétfői megnyitása előtt.
Merész tett volt a japán Wald International tunereitől nekikezdeni egy Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé átépítésének.
A Renault-k, Nissanok és Daciák átalakítására szakosodott német tuningcég, az Elia egy-egy csomaggal jön ki a legújabb Twingóhoz és Megane Coupéhoz.
Módosítottak a Chevrolet Voltban és az Opel Amperában használt akkumulátorok hűtőrendszerén – jelentette a General Motors. A módosításokra azután lett szükség, hogy az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított egy törésteszt után keletkezett tűz miatt.
4,4 százalékkal, 1,94 millióra esett vissza az új autók eladása az Egyesült Királyságban tavaly. Több mint egy évtizede ez a legalacsonyabb értékesítési adat a briteknél.
A Ferrarikra és Mercedesekre szakosodott Inden Design nemrég bemutatta legújabb munkáját, az SLS AMG módosítását. A külső és a belső piszkálgatása helyett a hangsúlyt ezúttal a teljesítményre helyezték.
378 millió dollárt (90 milliárd forint) tervez Indiában beruházni 2013-ig a Volkswagen csoport. A pénzt a termelés bővítésére szánják, nagyobb részt remélve a gyorsan növekvő ázsiai piacból.
Közel megduplázta eladásait 2011-ben a Maserati Kínában. Az olasz luxusautó-márka 780 autót értékesített tavaly a Távol-keleti országban, ezzel pedig Kína lett a márka második legnagyobb fogyasztója a világon.
Az amerikai kormány annak idején feltételekhez kötötte a Chrysler részvények átadását – az egyik egy korszerű, alacsony fogyasztású autó bemutatása volt. A Fiat most ezt is teljesíti – a jutalom újabb 5%-nyi részesedés a legkisebb detroiti autógyártóból.
A projekt mögött a legismertebb indiai formatervező, Dilip Chhabria cége áll, aki eddig is csinált már hajmeresztő autókat, de korábban még egyet sem akartak szériában gyártani.
A Porsche hatalmasat nőtt az elmúlt évtizedben, és a Volkswagennel való összebútorozás csak tovább szaporította a feladatokat. Önálló sportkocsigyártóból a Volkswagen részlegévé válik a Porsche, amely nem csak a saját modelljei fejlesztésével fog foglalkozni, de az Audi, a Volkswagen, sőt, talán a Lamborghini modellek tervezésébe is beleszól majd – ehhez viszont növelni kell a mérnökök számát.
Az autógyártók egyre komolyabban veszik az indiai piacot, ezt jelzi, hogy több világpremiert is tartottak az Új-Delhi Motor Expón. Természetesen a Suzuki sem maradhatott ki, amely a Maruti révén a piacvezető státuszért harcol: egy helyben tervezett tanulmányautóval igyekeztek elkápráztatni a közönséget.
A Hyundai Indiában mutatta be a HND-7 Hexaspace tanulmányt, amely több szempontból is a Daciát juttatta eszünkbe. Egyrészt alapkoncepcióját nézve nagyon hasonlít a Dusterre: ugyanolyan kis szabadidőautó-szerűség, másrészt ugyanúgy elég ügyetlen a formája. A nagy különbség, hogy a koreai tervezők valószínűleg nem direkt rontották el a munkájukat.
A Lada sokszor próbálkozott már az autósport különféle ágaiban, viszonylag kevés sikerrel, de mindig ugyanolyan lelekesen. Korábban a túrakocsi-világbajnokságba is beneveztek, és most ugyanerre készülnek utolsó saját fejlesztésű modelljük, a népautónak szánt Granta révén.
A francia-japán Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo trió összehangolt fészliftjét a pár nap múlva nyitó Brüsszeli Autószalonon mutatják be, de már most körbeküldték a fotókat, nehogy valaki meglepődjön.
Még tavaly láthattuk először Alain Prost új versenyautóját, amelyet Lodgynak neveztek el, de a Trophée Androson futó gépnek nem is lehetne kevesebb köze polgári névrokonához. A Dacia egyterű sokkal nagyobb, és ügyetlenebb külsejű, de így is hasonlóan sikeres lehet, mint a Sandero vagy a Duster, ha hasonlóan olcsón tudják adni.
A német Albert Motorsportnál született meg a Porsche legenda szuperlapos változata, amelytől a készítők természetesen sikereket várnak a versenypályán. Bár az efféle top-chop a Porsche rajongók szemében valódi szentségtörésnek tűnhet, a végeredmény egyáltalán nem néz ki rosszul.
A Volvo is ráfeküdt a hibrid témára: Európában dízel-elektromos V60-ast mutatott be, Észak-Amerikában viszont benzinmotorral kombinálták a konnektoros villany-hajtást. A végeredmény igazán dinamikus, ugyanakkor benzines létére meglepően takarékos autó lett.
A BMW magyar képviseleténél teljes körű árcsökkentést jelentettek be az év elején, bár a legtöbb modellnél csak a regisztrációs adó csökkenését viszik át az árba. Az egyetlen igazi meglepetés a Mini One alapára, amely már alulról csípi a négymilliós lélektani határt.
Az EcoSport korábban is létezett, de erről a világnak ezen a felén alig tudott valaki, mivel kizárólag Latin-Amerikában lehetett vele találkozni. Ott azonban bő 750 ezer példányt adtak el, így a következő generációt, amelyet most mutatnak be, már a világ minden táján forgalmazzák majd.
Úgy hallani, a Mercedes is követi a BMW példáját, és szuper-csúcstechnikával épít utcai autót. Ami a bajoroknál az i8, az a Mercedesnél az E osztály Superlight változata lesz, szuperkönnyű karbon-karosszériával és üzemanyagcellás hajtással.
Úgy néz ki, a legolcsóbb autók manapság Indiában teremnek. Ott a szánalmas külsejű, de filléres Tata Nano, de most itt egy másik gyártó, amely mindkét szempontból messze felülmúlja.