A Juke és Leaf után, most a Micrához is elkészített egy sportváltozatot a Nissan házon belüli tuningrészlege, a Nismo.
Nagyon messze kerültek az M modellek a többi BMW-től, mind teljesítményben, mind árban, így a gyáriak most egy áthidaló modellsorozat elkészítésére készül. Ha minden igaz, a közeljövőben a BMW típusok legtöbbjéből készül ilyen változat.
Korábban mintha elvből csináltak volna botrányosan randa autókat a legkisebb koreai autógyártónál: a Rodius, a Kyron és az Actyon olyan botrányosan nézett ki, hogy volt, aki épp ezért választotta. A többség azonban inkább elkerülte a koreai gépeket, ami hosszú távon nem tett jót az üzletnek. Az új, indiai tulajdonos keze alatt azonban konszolidálódik a márka arculata – a kérdés, hogy ezek után egyáltalán feltűnnek-e valakinek a masszív terepjárók és pick-upok.
Az 1952-es 300 SL ma már elképesztő ritkaság – még a gyáriaknak is nehézséget okozott, hogy ismét működőképessé tegyék a legöregebb ismert példányt. A sorozat első darabját verseny közben összetörték, így a második legyártott példányt – a 194 00002/52 alvázszámút – hozták olyan állapotba, mintha épp csak most készült volna, és nem hatvan éve.
A villanyautók valóban felválthatják a benzinnel és gázolajjal működőket, ha az új típusú akkumulátor fejlesztése sikerrel zárul. A Lítium-levegő akku ígéretes, de felvet néhány nehezen leküzdhető problémát.
Óriási leleplezésről persze nincs szó, az X4-ről sejthető, hogy az X3-ason alapul majd, így nem meglepő, hogy egy helyen készül majd a két modell – talán azonos gyártósoron is. A helyszín az amerikai Spartanburg lesz, ahol a BMW jelentős fejlesztéseket tervez a közeljövőben.
A Peugeot és a Citroen Európa második legnagyobb autógyártóját alkotja, de úgy néz ki, ez most inkább hátrány, mint előny. A cég ugyanis nagyon érzékeny a kontinens autópiacának változásaira, így tavaly 1,5%-ot csökkentek az eladások. Így most spórolni próbálnak, és új partnert keresnek a költségek további csökkentésére.
Eredetileg kínjukban emelték meg az A6-ost az Audi tervezői, és rakták tele fényezetlen műanyagokkal, hogy kihúzzák addig, amíg elkészülnek az első valódi SUV-val. A magas kombi azonban kitermelte a maga rajongótáborát, így az Allroad maradt. Most, hogy az A6-ost leváltották, megjött a harmadik generáció is.
A Porsche számára hatalmas siker, de egyben öngól is volt az első Boxster. Túlságosan is emlékeztetett a drágább 911-esek, így sokan inkább ezt választották akkor is, ha a drágább modellt is megengedhették volna maguknak. Most azonban stílusban is nagyobb lett a különbség a két típus között.
Egyelőre csupán részletes virtuális modelleket láthatunk, de ennyi is elég, hogy felmérjük, mennyit változik az A3-as külseje.
Igaz, hogy az NS4 egyelőre csupán tanulmány, mégis ismerős karakter: mintha a Priust látnánk tíz év múlva, miután levetkőzte minden esetlenségét.
Ahogy olyan sok esetben korábban is, a pénzügyi szakemberek szóltak közbe. Bár a Volkswagen szekere most jól megy, nemigen engednek meg maguknak olyan autókat, amelyen jelentős összeget veszthetnének. Márpedig egy a kis roadster a számítások szerint csak vinné a pénzt.
Talán a Cee'd volt az első dél-koreai autó, amely bizonyította, hogy a Hyundai-Kia minden szempontból beérte a konkurenciát. Most itt az utód, amelyen leginkább a hibákat igyekeztek kijavítani.
Ahogy elmúlt a válság, a General Motors tervezői ismét lehetőséget kaptak, hogy megmutassák, milyen jók tanulmányautó-tervezésben. A mini-izomautó Code 130R mellett készítettek egy másik fiatalos kupét is, a Chevrolet Cruze alapjaira.
Az új távlati cél egy második Volkswagen-méretű európai autógyár-óriás létrehozása volna, amely hosszú távon is versenyképes maradhat a legnagyobb konkurensekkel: a Forddal, a GM-mel, a Toyotával, a Renault-Nissannal és a Hyundai-Kiával.
Masszív meglepetést készített a Chevrolet a Detroit Motor Show látogatóinak: egy könnyed lépcsőshátú kétajtóst, hátsókerék-hajtással. Igazi élményautónak ígérkezik, még 1,4 literes motorral is.
Ijesztően hangzott, amikor először hallottunk róla, hogy a Honda dolgozik a Civic szedán Acura jelvényes luxusváltozatán. A Civic-kel nincs nagy baj, de inkább célszerű, mint elegáns vagy dögös, és ez egy 1-es BMW vagy egy A3-as Audi ellen édeskevés lenne. Közben viszont kiderült, hogy a Hondánál komolyan vették a feladatot, így a Civic alsónemű egyáltalán nem üt át az Acura ILX öltönyén.
A Veloster elég bátor kísérlet a Hyundai részéről. Fura külső, megkérdőjelezhető használati érték, közepesen vérpezsdítő teljesítmény – ilyen autót nemigen árult eddig senki, és úgy néz ki, a Hyundai is igazít itt-ott a koncepción, ahogy hozzájut a típussal kapcsolatos visszajelzésekhez.
Egyre több a divat-terepjáró a városi modellek közt, és most a General Motors is beszáll a versenybe a Mokkával, hogy befűtsön a Nissan Juke-nak, a Mini Countrymannek, a Kia Soulnak és a Skoda Yetinek, hogy csak néhányat említsünk a konkurensek közül.
A Voyager a 80-as években kategóriát teremtett, és évtizedekig kategóriája legnépszerűbb autója volt, a jelenlegi modell azonban maga a megtestesült dögunalom, és ez az eladásokon is meglátszik. Ideje volt átgondolni, hogy hogyan lehetne ismét láthatóvá tenni a Chrysler egykori slágermodelljét, és a cég formatervezőinek vannak is ötletei – legalábbis ezt mutatja a 700C tanulmány.
A Honda évek óta próbál épkézláb utódot készíteni valaha volt legjobb sportkocsijának, eddig eredménytelenül. A két korábbi próbálkozásból nem lett semmi, de talán harmadszorra összejön.
Pofás négyajtóst faragtak az Alfa Giuliettából az amerikaiaknak, bár nehéz megjósolni, hogy veri-e a Ford Focust, a Chevrolet Cruze-t vagy a Honda Civicet.
A Ford ésszerűsít: két, azonos kategóriába eső modellt vált le eggyel, az európai Mondeo átdolgozott változatával. Ugyanaz játszódik le most a középkategóriában, mint korábban a Fiesta, a Focus, vagy a Kuga esetében, az egységesítéstől jelentős költségcsökkentést vár a cég, nem is alaptalanul.
A General Motors hosszú ideje dolgozott az új modellen, amelyben igyekeztek minden olyan megoldást megvalósítani, ami a konkurenseket a Cadillac elé helyezte korábban.
A tíz forintos áremelkedéssel a valutaárfolyamok változását követi a Mol. Ezzel a gázolaj tavaly januárhoz képest több, mint 90, a benzin bő 60 forinttal lett drágább.