Az új távlati cél egy második Volkswagen-méretű európai autógyár-óriás létrehozása volna, amely hosszú távon is versenyképes maradhat a legnagyobb konkurensekkel: a Forddal, a GM-mel, a Toyotával, a Renault-Nissannal és a Hyundai-Kiával.
Masszív meglepetést készített a Chevrolet a Detroit Motor Show látogatóinak: egy könnyed lépcsőshátú kétajtóst, hátsókerék-hajtással. Igazi élményautónak ígérkezik, még 1,4 literes motorral is.
Ijesztően hangzott, amikor először hallottunk róla, hogy a Honda dolgozik a Civic szedán Acura jelvényes luxusváltozatán. A Civic-kel nincs nagy baj, de inkább célszerű, mint elegáns vagy dögös, és ez egy 1-es BMW vagy egy A3-as Audi ellen édeskevés lenne. Közben viszont kiderült, hogy a Hondánál komolyan vették a feladatot, így a Civic alsónemű egyáltalán nem üt át az Acura ILX öltönyén.
A Veloster elég bátor kísérlet a Hyundai részéről. Fura külső, megkérdőjelezhető használati érték, közepesen vérpezsdítő teljesítmény – ilyen autót nemigen árult eddig senki, és úgy néz ki, a Hyundai is igazít itt-ott a koncepción, ahogy hozzájut a típussal kapcsolatos visszajelzésekhez.
Egyre több a divat-terepjáró a városi modellek közt, és most a General Motors is beszáll a versenybe a Mokkával, hogy befűtsön a Nissan Juke-nak, a Mini Countrymannek, a Kia Soulnak és a Skoda Yetinek, hogy csak néhányat említsünk a konkurensek közül.
A Voyager a 80-as években kategóriát teremtett, és évtizedekig kategóriája legnépszerűbb autója volt, a jelenlegi modell azonban maga a megtestesült dögunalom, és ez az eladásokon is meglátszik. Ideje volt átgondolni, hogy hogyan lehetne ismét láthatóvá tenni a Chrysler egykori slágermodelljét, és a cég formatervezőinek vannak is ötletei – legalábbis ezt mutatja a 700C tanulmány.
A Honda évek óta próbál épkézláb utódot készíteni valaha volt legjobb sportkocsijának, eddig eredménytelenül. A két korábbi próbálkozásból nem lett semmi, de talán harmadszorra összejön.
Pofás négyajtóst faragtak az Alfa Giuliettából az amerikaiaknak, bár nehéz megjósolni, hogy veri-e a Ford Focust, a Chevrolet Cruze-t vagy a Honda Civicet.
A Ford ésszerűsít: két, azonos kategóriába eső modellt vált le eggyel, az európai Mondeo átdolgozott változatával. Ugyanaz játszódik le most a középkategóriában, mint korábban a Fiesta, a Focus, vagy a Kuga esetében, az egységesítéstől jelentős költségcsökkentést vár a cég, nem is alaptalanul.
A General Motors hosszú ideje dolgozott az új modellen, amelyben igyekeztek minden olyan megoldást megvalósítani, ami a konkurenseket a Cadillac elé helyezte korábban.
A tíz forintos áremelkedéssel a valutaárfolyamok változását követi a Mol. Ezzel a gázolaj tavaly januárhoz képest több, mint 90, a benzin bő 60 forinttal lett drágább.
Az 500 ezres értékesítési szám elérése az idei cél az Egyesült Államokban - közölte a Volkswagen csoport amerikai üzleti igazgatója, Jonathan Browning vasárnap New Yorkban.
Egy közös amerikai motorgyár építésével vonja szorosabbra együttműködését a Daimler és a Nissan-Renault szövetség - közölte a Daimler vasárnap, a Detroiti Autószalon hétfői megnyitása előtt.
Merész tett volt a japán Wald International tunereitől nekikezdeni egy Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé átépítésének.
A Renault-k, Nissanok és Daciák átalakítására szakosodott német tuningcég, az Elia egy-egy csomaggal jön ki a legújabb Twingóhoz és Megane Coupéhoz.
Módosítottak a Chevrolet Voltban és az Opel Amperában használt akkumulátorok hűtőrendszerén – jelentette a General Motors. A módosításokra azután lett szükség, hogy az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított egy törésteszt után keletkezett tűz miatt.
4,4 százalékkal, 1,94 millióra esett vissza az új autók eladása az Egyesült Királyságban tavaly. Több mint egy évtizede ez a legalacsonyabb értékesítési adat a briteknél.
A Ferrarikra és Mercedesekre szakosodott Inden Design nemrég bemutatta legújabb munkáját, az SLS AMG módosítását. A külső és a belső piszkálgatása helyett a hangsúlyt ezúttal a teljesítményre helyezték.
378 millió dollárt (90 milliárd forint) tervez Indiában beruházni 2013-ig a Volkswagen csoport. A pénzt a termelés bővítésére szánják, nagyobb részt remélve a gyorsan növekvő ázsiai piacból.
Közel megduplázta eladásait 2011-ben a Maserati Kínában. Az olasz luxusautó-márka 780 autót értékesített tavaly a Távol-keleti országban, ezzel pedig Kína lett a márka második legnagyobb fogyasztója a világon.
Az amerikai kormány annak idején feltételekhez kötötte a Chrysler részvények átadását – az egyik egy korszerű, alacsony fogyasztású autó bemutatása volt. A Fiat most ezt is teljesíti – a jutalom újabb 5%-nyi részesedés a legkisebb detroiti autógyártóból.
A projekt mögött a legismertebb indiai formatervező, Dilip Chhabria cége áll, aki eddig is csinált már hajmeresztő autókat, de korábban még egyet sem akartak szériában gyártani.
A Porsche hatalmasat nőtt az elmúlt évtizedben, és a Volkswagennel való összebútorozás csak tovább szaporította a feladatokat. Önálló sportkocsigyártóból a Volkswagen részlegévé válik a Porsche, amely nem csak a saját modelljei fejlesztésével fog foglalkozni, de az Audi, a Volkswagen, sőt, talán a Lamborghini modellek tervezésébe is beleszól majd – ehhez viszont növelni kell a mérnökök számát.
Az autógyártók egyre komolyabban veszik az indiai piacot, ezt jelzi, hogy több világpremiert is tartottak az Új-Delhi Motor Expón. Természetesen a Suzuki sem maradhatott ki, amely a Maruti révén a piacvezető státuszért harcol: egy helyben tervezett tanulmányautóval igyekeztek elkápráztatni a közönséget.