Don Montezemolo már rég nem csak a Ferrari elnöke, bár ez a cím segítette hozzá, hogy mindenki megismerje az olasz felső tízezerben. A jó ugródeszka elképzelhetetlen magasságokba vitte: volt már a Fiat csoport első számú vezetője, és az olasz iparvállalatokat tömörítő Confindustria elnöke is. De úgy néz ki, mostanság még feljebb tekint: egy egész országot menedzselne ki a válságból.
Ugyan nem ez az első szériagyártású elektromos autó, de a koreaiak olyan büszkék rá, mintha az volna. Az alap a nemrég bemutatott Kia Ray, ebbe faragtak villanymotort és Li-ion akkumulátort.
Kicsit megcsúsztak a bemutatóval, de mentségükre szóljon, hogy az angolszász világ szerint csak szenteste jön a Mikulás. Mindenesetre a Fordnál úgy gondolták, jó tréfa tudományos köntösbe bujtatni a karácsonyi jókívánságokat, és kiszámolták, mennyit spórolna, ha kilenc rénszarvasát három turbós hengerre cserélné.
A Saabnak vége, ez most már biztos, de elkezdett fejlesztéseiket folytatni szeretné a cég, amely majdnem megvásárolta a svéd gyárat.
Nyilván sokan vannak, akiknek nem mond semmit a Porsche és a Le Mans-i 24 órás verseny együttes emlegetése. Rég volt, amikor a 917-esek, 956-osok és 962-esek domináltak a legendás futamon évről évre. A Porsche ezért fejtágítót tart öt rövid klippel, és persze nem hagyják ki a fenyegető üzenetet a vetélytársak felé: 2014-ben visszatérünk.
A tél egyik legkomolyabb autóversenye – a Trophée Andros havas futamain kívül – a Dubai 24 órás futam, amelyen így a legjobb versenyautók fordulnak meg. A Ferrarik, Lamborghinik és Porschék mellett az idén ott lesz egy kakukktojás is, a nemrég elkészült Nissan Juke-R.
Mario Faralli vállalkozása a harmadik évezred DeTomasójának tűnik, legalábbis eddigi pályafutása alapján. Az eredetileg sportkocsi-restaurálással foglalkozó cég az elmúlt években több egyedi sportkocsit is épített, de úgy tűnik, mostanra ráéreztek a dolog ízére, így elkészítették első, sorozatgyártásra szánt modelljüket.
A Hennessey Performance eddig is elmebeteg tuningjairól volt híres, de most nem egy sportkocsi vagy izomautó a kiindulási alap, hanem a Jeep legbrutálisabb modellje, a Grand Cherokee SRT8. A gyári sem piskóta a maga 465 lóerejével, de a beavatkozás után ennek majdnem a kétszeresét tudja.
Ami Ausztriában és Svájcban évek óta jól működik, jövőre bevezetik Németországban is. Egy pár rendszámmal 2012 második felétől két autót, motort vagy utánfutót lehet majd használni.
A viszonylagos nulla-százas gyorsulási értékek és az autós kvartettben nyerő végsebességek után a nürburgringi köridő az, amivel össze lehet mérni a sportos utcai autók tudását. Az elismert német Sport Auto magazin körbe is kergette az új C63 AMG Black Series-t a zöld pokolban, és olyan időt ért el, amellyel nem csak a fő riválist utasította maga mögé.
A japánok mindig is híresen jó titoktartók voltak, így nem lepődünk meg azon, hogy előhúztak egy eddig utalásokból sem ismert modellt. Csak azon, hogy milyen szédületesen jól néz ki.
Már amikor bemutatták az A1 clubsport quattro tanulmányautót, sejteni lehetett, hogy készülnek valamire az Audinál. De aki az ötszáz lóerős öthengeresre fente a fogát, csalódni fog.
Vádemelést javasolt két egri autókereskedés vezetői ellen az adóbevételt különösen nagy mértékben csökkentő adócsalás bűntette és magánokirat-hamisítás vétsége miatt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Észak-magyarországi Regionális Bűnügyi Igazgatósága. Az igazgatóság nyomozása szerint a két egri autókereskedés két év alatt összesen 106 millió forintnyi áfát és 73 millió forint társasági adót csalt el, 1497 autó értékesítése során.
Amerikában ismét divat a nagydarab terepjáró, és ebből a piaci szegmensből a Nissan sem szeretne kimaradni. Így hamarosan bemutatják az új Pathfindert, amely a nagyobb SUV-k közé tartozik majd a piacon.
Két év után végleg felszámolták azt, ami a csődeljárás után a régi General Motorsból megmaradt. A lépésnek nincs sok gyakorlati jelentősége, történeti annál inkább: az eredeti General Motors Corporation hosszú és színes története hivatalosan így ért véget.
Kellemetlen lépésre szánta el magát a brit Renault képviselet: megtizedelték a választékot, hogy csak az maradjon, amivel keresni lehet. Az eladhatatlan modellek listája meglepően hosszú – az élen a Laguna sorozat összes tagjával, így hiába volt a felújítás.
Mindenki tényként kezelte, hogy a mobiltelefonálás vezetés közben növeli a baleseti kockázatot. Ám lehet, hogy ez a feltételezés tévedés volt. Erre utal az amerikai biztosítótársaságok által pénzelt IIHS nevű szervezet kutatása.
A gyáriak csak az új modell létezését erősítették meg, de annyi biztos, hogy szabvány technikára épül az új modell, és ugyanúgy érdekes stílusával, illetve minőségi hatást keltő belső kialakításával igyekszik vásárlókat hódítani a konkurenciától, mint a DS3, a DS4 vagy a DS5.
Miért pont koporsó? Mert a holland Donkervoort Lotus Seven utánérzései leginkább a keskeny faládára emlékeztetnek. A D8 GTO persze a legritkább esetben kerül a föld alá – inkább a felszínen való száguldás a specialitása.
Amerikának ott a Camaro és a Corvette, de Európában eddig nem láttunk valóban sportos, fiatalos Chevy-típust. Persze a cég eddig a nagy számban eladható típusokra koncentrált, de most van rá esély, hogy az Aveóból készítenek egy forró ferdehátút.
Igazi, kifejezetten a rendőrök igényeinek megfelelően kialakított csodaautót ígért be néhány éve egy kis amerikai cég. A Carbon Motors E7 takarékos, erős, könnyű, és bármit lelök az útról, ha kell. A fejlesztés és a gyártás előkészítése azonban nem olcsó, így most az államtól szeretne segítséget a vállalkozás.
A svéd autógyár hónapok óta tartó agóniája véget ért. A tulajdonos csődöt jelentett, így a cég rövidesen a felszámolóbiztos kezébe kerül. Így az autmárka 64 éves története véget ér.
Egy, az internetre felkerült vázlat árulkodik a Kia Forte következő generációjának formatervezéséről. Az újabb változat sportosabb, laposabb külsőt kaphat az elődnél.
Brazíliában épít gyárat a BMW. A német luxusautó-gyártó ezzel lépne egy nagyot a 2020-ra kitűzött, évi kétmilliós értékesítési cél felé.