A Skodák és Fordok után ismét Opeleket kap a magyar rendőrség, méghozzá meglehetősen nagy tételt. Az Astra Classicokat ugyan Bochumból hozzák, de mindegyikbe magyar motor kerül.
Amióta a Dakar rali sem Dakarba megy, a tereprali mintha kevesebb figyelmet kapna, de a Land Rover számára mégis jól jönne néhány győzelem a legnehezebb terepversenyeken. Mégiscsak terepjáró-eladásból próbálnak megélni, még ha a legtöbb modelljük jobban használható is épített utakon.
A Cadillac, amely jelenleg a legjobban menő detroiti luxusautó-márka, Amerikában ugyan nem szerepel rosszul, de külföldön nem igazán szárnyalnak az eladások. Leginkább a kínai piac érdektelensége fáj a GM vezetésének, így változtatni kell valamin. A legújabb hírek szerint most a jellegzetes, szögletes-éles formaterv megváltoztatásával próbálkoznak, hátha így vonzóbbá tehetik a Cadillaceket a kínai vásárlók számára.
A ZF a legnagyobb sebességváltó-gyártók közé tartozik, és mint ilyen, maga is részt vállalt a fokozat-háború kialakulásában, de most már úgy vélik, elértek egy határt, amit nem kellene átlépni. A cég igazgatója szerint kilenc fokozatnál nincs értelme többet beépíteni. Persze ha a valaki elkészíti a tízsebességest, aligha tehetik meg, hogy nem reagálnak.
Csak most, egy héttel a pusztítás után kezd nyilvánvalóvá válni, mekkora károkat okozott az Egyesült Államok történetének eddigi legnagyobb atlanti vihara. A 160 km/h-s szél és a négy méteres árvíz 15 000 vadonat új autót tett tönkre és összesen 600 ezer személyautóban okozott kárt. Ebből 200 ezret tulajdonosaik vihetnek is a roncstelepre.
Ferrarit bárki vehet, ha elég nagy szakajtó pénz birtokában van – egy ilyen egyedi mestermű birtoklásához ennél azonban sokkal több kell. Világhír, és kitartó Ferrari-rajongás. Eric Clapton mindkettőnek a birtokában van – így terveztek egy autót, csak neki. Mi pedig csak a képeket csodálhatjuk.
Új autómárkáról hozott hírt a mai posta: Qoros néven gründolták a kínaiak, hogy Európát meghódítsák vele. Akár legyinthetnénk is a legújabb próbálkozás hallatán, ha nem tudnánk, kik állnak mögötte.
Sokszor érte kritika az Audit az utóbbi időben, hogy első ránézésre alig lehet megkülönböztetni a különböző modelleket. Eltartott egy darabig, de mintha eljutott volna az üzenet a döntéshozókhoz is: könnyebben felismerhető modelleket ígérnek a jövőben.
Amikor három éve leporolta a Renault a túlzás nélkül legendás Gordini márkanevet, keserű csalódással kellett elfogadni a keményvonalas rajongóknak, hogy a franciák egy optikai csomagra pazarolják az öreg mester nevét. Ez most megváltozhat.
Sokféleképpen lehet személyre szabni egy autót, ölik egymást az erre szakosodott cégek, pláne, ha Porschéről van szó. Ilyen átépítéssel viszont nem találkozunk minden nap - a Trinity Motorsport középre tette a vezetőülést egy 911-esben.
A Golf alapú TT pályafutása egy jól eltalált formatervvel kezdődött, amelyet két sztártervező, J Mays és Freeman Thomas vetett papírra. Az 1995-re megvalósított sportos kétüléses tanulmány annyira erőteljes lett, hogy aztán három évig tartotta lázban az autórajongókat – talán ez volt az Audi utolsó, ennyire markáns formaterve. Hogy sikerül-e megismételni a bravúrt, azt nehéz megjósolni, de az Audi vezetése szeretné, ha a TT ismét elegendő figyelmet kapna.
A Dokker eleve fura szerzet: a Renault Kangoo házon belüli vetélytársa, de a személyszállító a Lodgy számára is konkurenciát jelenthet. Most pedig bemutattak egy újabb változatot, amely a Duster tyúkszemére is ráléphet.
Egy új sorozat első tagja az új Quattroporte – a Maserati luxusautó-kínálata már három tagú lesz. Az új óriás-luxusautó most méretben, és talán teljesítményben is egy lépéssel közelebb kerül a Mercedes S osztályhoz.
Meglehetősen bátran kezdett villanyautó-fejlesztésbe a Renault: már egész modellpalettát kínál, amely a Twizy segéd-autóval kezdődik, a Clio méretű Zoéval folytatódik, a csúcsot pedig a Fluence szedán elektromos kivitele jelenti. A számok azonban azt mutatják, hogy a nagyobb villanyautók iránt viszonylag visszafogott a kereslet – egyedül az apró Twizy tűnik sikeresnek.
Az Egyesült Államok még mindig a második legnagyobb összefüggő autópiac Kína után, ráadásul a válság elmúltával ismét növekszik – ehhez képest meglepő, hogy a Suzuki kénytelen hátat fordítani Amerikának.
A Seatot annak idején sportos márkának próbálta beállítani a Volkswagen csoport, így visszatekintve azt mondanánk, mérsékelt sikerrel. Az egyik fontos ütőkártyájuk az Ibiza Cupra volt, amelyből most elkészült a legújabb generáció.
Korábban is hallottunk róla, hogy a Renault brit segítséget kér saját sportkocsijainak feltámasztásához, de mostanra meg is állapodtak a franciák a Caterhammel.
Spanyolországot különösen erősen sújtja a gazdasági válság. A munkanélküliség az egekbe szökött, és akinek van állása, az is igyekszik spórolni, ahol csak tud. A kevés örömteli következmény egyike, hogy sokkal biztonságosabbá vált a közlekedés.
Példa nélküli, amit a koreaiak tesznek annak érdekében, hogy visszanyerjék vásárlóik bizalmát Észak-Amerikában. Pedig csupán néhány decivel fogyasztottak többet az autók a gyári adatnál.
Mint kiderült, nem csak a Fisker hibridjei vallottak szégyent hurrikántűrésben: három Toyota Prius is leégett, vagy kigyulladt a Sandy után. Az autók ugyanabban a New Jersey-i kikötőben álltak, ahol a porig égett Karmák, de a két tűzeset egymástól független.
Idén lesz negyvennégy éve, hogy bemutatták A kicsi kocsi kalandjai című filmet, benne a legendássá lett fehér Volkswagen Bogárral. Herbie, az 53-as rajtszámú méregzsák most a friss Beetle-ben, egy különkiadással tér vissza az utakra.
Akciótervet készít elő a válságba jutott európai autógyártás támogatására az Európai Bizottság (EB) az ágazatban foglalkoztatott 12 millió ember munkahelyének védelmében – értesült egy német magazin.
A Brabus korábban már megmutatta az új felniszettel és sportfutóműkészlettel szerelt vadiúj A osztályát, a csomag azonban már egy sokkal előrehaladottabb fázisban tart. A legfrissebb állomásáról egy adag fotóval számolt be a tuningcég.
Ötven darab BYD e6-ossal bővíti flottáját egy londoni taxitársaság. A kínai BYD Auto elektromos hajtású járművei jövő év közepén érkeznek a brit fővárosba.
A Mazda 2002-ben hagyott fel az RX-7 gyártásával, azóta viszont többször is felmerült a sportkocsi feltámasztásának ötlete. Három évvel ezelőtt a gyáriak már megerősítették, hogy dolgoznak az utódon, most pedig a megjelenés dátumát is közzétették: az új RX-7 2017-ben érkezik.