A Ford olyasmit kínál, amivel kevés autógyár próbálkozott eddig: egy 72 éves típust gyártanak újra, modern módszerekkel. Az 1940-es Ford Coupé karosszériáját korszerű eszközökkel gyártják, galvanizált – így lényegében rozsdamentes – lemezekből, az eredetiekkel megegyező formájú szerszámokban. És még csak nem is különösebben drága.
A Ford az ősz elején még lelkesen mutogatta a következő, Aston-Martin orrú Mondeót, ezres turbómotorral és nélküle is, ám úgy néz ki, elsiették a leleplezést. A legújabb hírek szerint csak egy évvel a tervezett időpont után, valamikor 2014 tavaszán kezdik gyártani a típust. Nem magával az autóval van baj: gyártósor nem lesz, ahol készülhetne.
A világ legnagyobb tuning showjára készülő amerikai autóépítők megmutatják a világnak hogy milyen az igazi sportkombi. Nem kellett hozzá más, mint egy odaát általánosnak számító, 5,2 méteres Toyota Sequoia és egy gyorsulási versenyző, Antron Brown.
Az Octavia a Skoda egyik legnépszerűbb modellje, mégis megváltoztatják a helyét a kínálatban. Feljebb lép, az Insignia-Mondeo-Passat meghatározta kategóriába kerül. Ennek érdekében egy kicsit komolyabb külsőt kap, bár úgy néz ki, az alapvető karakterét igyekeztek megőrizni.
Történelmileg úgy alakult, hogy a négyhengeresek sima járása az etalon az autóiparban – sokan már a háromhengereseket is kellemetlen kompromisszumnak találják. Az azonban nem kétséges, hogy egy autó hajtásához kevesebb henger is elegendő – például kettő. Az autógyár szempontjából ez a megoldás kifejezetten vonzó lehet, hisz szinte fele annyi alkatrész kell a motor megépítéséhez – az más kérdés, hogy a vevők tolerálják-e a kéthengeres karakterét. A Fiat már épít ilyen motort, és úgy hallani, a Volkswagennél is egy hasonló konstrukción dolgoznak.
A Corvette-et tervező mérnökök érthetetlen módon ragaszkodnak a Small Block V8-as bő fél évszázados koncepciójához, miközben a részletek abszolút korszerűek. Az új LT1-es motor erősebb és takarékosabb, mint az elődje, miközben a karaktere egy kicsit sem változik.
A Mitsubishi évtizedek óta csak vergődik: hiába nyerték a rali-világbajnokságokat a 90-es években sorra, hiába egyesültek a Mercedesszel, semmi nem segített tartósan növelni az eladásokat. Úgy néz ki, a japán cég vezetése odáig már eljutott, hogy valami a modellkínálattal nem stimmel, így most keresik a jó receptet.
Ha valakinek hiányoztak volna az évtized elejének koreai formatervei, most fellélegezhet: itt egy autó, amelyik megint sokkal érdekesebb, mint amilyen szép. Egy szerencsénk van: a Hyundai HB20X-et nemigen hozzák Európába.
Európában bezuhantak az autóeladások, így az összes gyártó egyre nagyobb kapacitás-felesleggel rendelkezik. A megoldás a gyárbezárás, de ezt nehéz meglépni: a kormányok és a szakszervezetek minden esetben komoly ellenállást fejtenek ki. Az autóipar azonban nem jótékonysági intézmény – a válság áldozatokat követel.
Bár mifelénk már ritkaság a Volkswagen Transporter második generációja, a T2-es, a farmotoros kövületet a világ egy távoli zugában még mindig gyártásban tartják. A legújabb biztonsági szabványok azonban véget vetnek a hosszú, és mindvégig igen sikeres karriernek: Brazíliában is leáll a termelés a jövő év végén.
A Nissan mellett a Volkswagen is előjött egy SUV-val Sao Paulóban. Az Taigunra keresztelt apróságot tanulmányként mutatták be a németek, de a jelek szerint gyártásérettnek is mondhatnánk.
A frissített háromajtós Gollal és az új Hyundai HB20X-szel együtt debütált a Sao Paulo Motor Show-n a Chevrolet Onix. A General Motors Dél-Amerikába szánt aprósága a Volkswagen elől csalná el a vásárlókat.
A Sao Paulo Motor Show-n mutatta be a frissített háromajtós csapotthátú Golt a Volkswagen. Brazília legkelendőbb autója egy szolid faceliftet kapott.
Egy érdekes tanulmányt mutatott be a Nissan a Sao Paulo Motor Show-n. Az újságíróknak tartott első napon egy – brazil mérnökökkel közösen tervezett – crossoverrel lepte meg a sajtót.
Néhány napja még a Nürburgringen láttak körözni egyet, ma pedig Heves megyében, két erdei parkolóban is lefotózták a fejlesztés alatt álló CLA 45 AMG-t. A jól álcázott tesztautóról Bence és Viktor nevű olvasóink küldtek nekünk képeket. Bence a recski kényszermunkatábor parkolójában, míg Viktor nem messze onnan, a siroki várnál akadt rá a Mercedesre.
Megmutatta a Malibu Turbo Performance látványterveit a Chevrolet. Noha a modell hivatalos bemutatója csak a jövő héten kezdődő SEMA Motor Show-n, Las Vegas-ban esedékes, minden fontos részlet kiderült róla.
Az idei év első kilenc hónapjában a Toyota Prius volt a legkeresettebb modell Kaliforniában. A nyugat-amerikai államban korábban is népszerűek voltak a hibridek, a mostanihoz hasonló siker mégis példátlan.
Csökkenő érdeklődés mellett készül a Mercedes legnagyobb limuzinja, az S osztály. A jelenleg kapható generáció 2005-ben mutatkozott be, majd 2009-ben esett át komolyabb frissítésen. Talán mégsem ez, hanem az autóipart érintő általános recesszió az oka annak, hogy az idei év első nyolc hónapjában mintegy 27 százalékkal kevesebbet rendeltek belőle világszerte, ami összesen 2277 eladott példányt jelent. Nagy a baj, mert már a kínaiak sem kapkodják annyira, mint régebben.
Augusztus végén úgy tűnt, az Artega és a Melkus után csődbe megy a szupersportkocsikat gyártó Gumpert is. A német vállalat a kínai piacra próbált betörni, de presztízsben nem versenyezhetett az igazán neves autógyárakkal – nagyon rosszul jöttek ki tehát a kínai kalandból.
A Mazda kínálatában hamarosan megjelenhet egy városi kisautó, mely a gyár minden jelenlegi modelljénél kisebb és takarékosabb lehet. A vállalat egyelőre fontolgatja a lehetőségeket, de ha a gyártás mellett döntenek, a spórolós Mazda1 minden piacra eljuthat.
Teljesen újratervezi legendás sportkocsiját a következő modellévre a Chevrolet. A Corvette hetedik generációja mindössze két alkatrészt örököl meg a jelenlegi szériából: a pollenszűrőt és a levehető tető reteszét.
Nem az a baj a tisztán elektromos kormányzással, hogy ne lenne megvalósítható – a technológia évtizedek óta adott, sőt, repülőgépeken jó ideje használják is. A kérdés inkább az, hogy elég biztonságossá tudják-e tenni, és ha igen, ezt a közönséggel is el tudják-e hitetni.
A Nissan forradalmi tervezésű versenyautója már másodjára végezte vétlenül a füvön. Pontosabban most a fű mellett a betonon és a környék bármely más felületén is egyszerre, miután a falnak pördülve ripityára tört. A georgiai Road Atlanta pályán a hétvégén rendezik meg a Petit Le Mans hosszú távú versenyt. Ennek egyik edzésnapján történt az a baleset, mely a DeltaWinget újra a pálya szélére száműzheti.
Úgy néz ki, hét év már a luxusautók kategóriájában is túl hosszú idő: a legnagyobb Mercedes 2005 óta van a piacon, de már most drasztikusan csökkentek az eladások.
Az Aussie Invader 5R-t autónak nevezni ugyan költői túlzás, de arra tervezték, hogy mindennél gyorsabban guruljon a szárazföldön. Komoly verseny várható, hisz az angol Bloodhoundhoz hasonlóan az ausztrálok is az 1000 mérföld/óra, azaz az 1610 km/h túllépését tűzték ki célul.