A Mazda egyetlen lapra tette fel a sorsát, de úgy néz ki, volt egy ász a mandzsettában. Hamarosan elkészül a második vadonatúj autójuk a friss SkyActive alapokon, ugyanabban a látványos stílusban, mint a 6-os. Ha jósolni kéne, azt mondanánk, ez igazi sláger lesz.
A Cosworth név évtizedeken át egyet jelentett a gyors Fordokkal, de már hat éve, hogy önállóan próbál boldogulni a cég, két amerikai befektető tulajdonaként. Az elmúlt években sikerült felhozni és nyereségessé tenni a céget, így most megpróbálják jó áron eladni.
Akármilyen jó is a 911-es legújabb változata, a Ferrari F12-esnek nem ellenfél. Egyszerűen túl magas, túl rövid, túl polgári jelenség. Kell valami, ami a nagyok közé emeli a Porschét, de nem olyan elszállt, méregdrága csúcstechnikás műremek, mint a hibrid 918-as.
Elsőként az Abt Sportsline készült el a Golf átalakító készletével: komplett optikai- és motortuning-csomagot készítettek hozzá.
A felfrissített Gallardót már bemutatták az idei Párizsi Autószalonon, de most leleplezték a Spyder verziót is. Itt is ugyanazokkal a változtatásokkal találkozhatunk, mint a kupénál, csak egy kicsivel még magamutogatóbb módon.
Európában ugyan már lejárt az ideje, de olcsó népautóként a világ másik felén még évekig sláger maradhat a Clio II. Ennek érdekében ismét kipofozták a típust, amely így megint jól passzol az egységes Renault-arculatba.
Elkészült a Nissan Juke-R első szériapéldánya. Néhány részleten ugyan változtattak időközben, de a lényeg ugyanaz: a békapofa mini-terepjáróba a GT-R hajtásláncát operálják. Két Ferrari áráért.
Talán nem a legjobbkor, de az Opel elkészült első önálló kabrió modelljével – legalábbis így próbálják tálalni az Astra alapú nyitott modellt. Arra persze bőven elég lehet, hogy megnehezítse a Volkswagen Eos dolgát, de az már kérdéses, hogy segít-e az Opel veszteségének csökkentésében, vagy épp ellenkezőleg.
A Hyundai a legtöbbek fejében szürke tömeggyártó, de nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy ez a kép megváltozzon. Az idei SEMA Show-ra például készíttettek egy átépített Velostert a Cosworth-szel, amely a legdurvább pályagépekre emlékeztet. Illetve nem csak emlékeztet: a belezsúfolt technika alapján akár versenyautó is lehetne.
Meglepő, de még csak nem is azok a vállalatok zuhantak a legnagyobbat, amelyek a leghangosabban kiáltanak segítségért. Mindenhol a Peugeot válságáról hallani, pedig a múlt havi eredmények alapján a Renault, a Fiat, az Opel és a Chevrolet, illetve a Ford sokkal rosszabb helyzetben van.
Most, hogy a könnyen átméretezhető MBQ struktúra elkészült, nincs akadálya, hogy újabb és újabb modelleket üssenek össze a Volkswagennél, viszonylag kevés pénzből. Az egyik ilyen újdonság egy Polo-méretű szabadidő-autó lesz, amelytől újabb vásárlókat várnak a VW stratégái.
Annak idején nagy várakozásokkal indították be a C30-as gyártását, hisz hosszú évtizedek óta ez volt az első csapott hátú modell a kínálatban. A típus azonban messze nem lett olyan sikeres, mint várták. Most utódjában, az ötajtós V40-esben bíznak a svédek – hátha azt többen keresik majd.
A Koenigsegg néhány hónapja készült el az Agera R BLT nevű csodával, amely valószínűleg a világ legdrágább sportkocsija. Az 1185 lóerős gép alapára is elképesztő, de ez a példány ráadásul teljesen egyedi: a BLT nevű részleg munkája, színezett karbonszál-burkolattal, amely elképesztő minőséget sugall még az ilyen árszintű autók között is.
Korábban csak néhány, katalógusból kifotózott torz képet láttunk a Forester következő generációjáról, de ezúttal a gyár udvarán készült néhány felvétel az előszéria autóiról. Talán az elmúlt évek legjobb kiállású Subaru modellje az új hobbiterepjáró, bár ezzel nem mondtunk sokat.
A Chrysler tuning-részlege, a Mopar vette kezelésbe a Fiat 500-ast, és nem végeztek fél munkát. A Beach Cruiser hibátlan strandautó: dögös, feltűnő és kedves egyszerre.
Még arra sem volt idő, hogy kiderüljön, valójában mennyire versenyképes a Mini Countrymanből épített WRC autó, máris megvonták a gyári támogatást a projekttől. A Prodrive még fejleszt az autón, de már csak annyit, amennyi ahhoz kell, hogy privát csapatoknak adják el a versenygépet.
Hivatalos személy elleni erőszak miatt indult eljárás egy 17 éves fiú ellen Zalában, aki 16 éves társával menekülni próbált egy autóval a rendőrök elől, majd elfogásakor a rendőr kezére csapott egy ajtót - közölte a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság hétfőn.
Amerikai felmérések szerint évente közel háromszáz haláleset és 18 ezer sérülés írható a tolatásos balesetek számlájára. A modern autókban ugyan már találhatók olyan biztonsági felszerelések – kamerarendszerek -, amelyek megkönnyítik a sofőr dolgát, de a jelek szerint ezek még mindig nem jelentenek megoldást a problémára.
Szorosabbra fűzné kapcsolatát egymással a Fiat és a Suzuki. A két vállalat együttműködése nem példa nélküli, hiszen az olaszok Sedici néven saját logójukkal is árulják a Suzuki SX4-et, míg a japán gyártó dízelmotorokat vásárol a Fiattól.
A Renault a közelmúltban mutatta be a Clio legújabb generációját, mely elődjéhez képest kissé megnőtt, formaterve dinamikusabb lett – bár külleme megosztja az autós szakírókat. A Renaultsport jóvoltából sportos változat is készül, de úgy tűnik, még tovább morcosítják a kis Cliót.
Újra előkerült a már-már elfeledett AG Excalibur. Az autónak, amely egy aránytalan játékautó életnagyságú változata is lehetne most egy neves árverésén próbálnak vevőt találni.
Egy figyelemre méltó fényképet közölt a napokban egy holland portál. Az eddig utcai teszteken, álcázott formában, vagy látványterveken mutatkozó M6 Gran Coupe most egy – látszólag lesből elkapott – gyári fotón, leplezetlenül látható.
A legfrissebb pletykák szerint egy Európában létrehozandó vegyesvállalat tervén dolgozik a General Motors és a PSA Peugeot Citroen.
A három luxusmárka mindegyike a Volkswagen pénztárcájából költhetne új modellekre, de úgy néz ki, Wolfsburgban rendesen meghúzták a nadrágszíjat. Nem csak az olyan rétegmodellek elkészítéséről mondanak le, mint az Audi Quattro vagy a Volkswagen Bully törpebusz, de luxusmárkáik kínálatának bővítését is elhalasztják.
A sikeres futót leggyorsabb sportkocsijával igyekszik összekötni a japán gyártó a vásárlók fejében. A bajnok így összehozhatja saját GT-R-jét, amelyet aztán bárki megvásárolhat majd.