A Lamborghinihoz hasonlóan az ATS megszületése is Enzo Ferrari rossz modorának köszönhető. Jó szakemberek alapították, mégsem létezett sokáig. Egyetlen utcai autóját, a 2500 GT-t azonban máig a legformásabb középmotoros sportkocsik egyikének tartják – nem csoda, hogy néhány olasz befektetőnek eszébe jutott feltámasztani.
A kezdetek óta alig változott valamit a minimalista sportkocsi, legalábbis jellegét tekintve, de a részleteket időről időre tökéletesítik. A legújabb változat a 3.5-ös verziószámot kapta, és számtalan apró fejlesztést tartalmaz a korábbi 3.0-hoz képest.
Bár eredetileg nem tervezték, mégis gyártásba kerül a Polo R, a Volkswagen rali-programjával párhuzamosan. Az autó a Golf GTI hajtásláncát örökli, így a kategória legerősebb modellje lehet.
A Batman egyik legfontosabb kelléke – a kosztümön és a mindenre alkalmas szerszámövön kívül – a sugárhajtású szuperautó. Végülis egy szuperhős mégsem járhat valami szürke tömegautóval. Vagy mégis? A Kia most bemutatta az Optima gothami változatát.
Még májusban kért csődvédelmet a Lola, de mostanáig volt remény, hogy a csődbiztos új befektetőt talál, amely kiegyenlítené a tartozásokat és újra nyereségessé tenné a nagy nevű vállalkozást.
Számos oka van, hogy a Mercedes elvesztette vezető szerepét a prémium-kategóriában, de mind arra utal, hogy a csillagos márka nem alkalmazkodik elég gyorsan.
A Toyota ismét belefutott egy nagy visszahívási akcióba, bár ez a hatalmas számok ellenére kevésbé tűnik súlyosnak, mint a korábbi, gázpedál-beragadásos eset.
Eddig úgy tűnt, a versenyautókon kívül csak a legdrágább utcai modellekben bukkanhatnak fel a könnyű és merev karbonszálas karosszéria- és vázelemek. A Ford, és több más, nagy német vállalat azonban kidolgozta az eljárást, amellyel a karbonszálas elemek nagy tömegben is gyárthatók lehetnek.
A Rapid bemutatásával a Skoda házon belül csinált konkurenciát az Octaviának, de ez az állapot nem tart sokáig. Jövő tavaszra megérkezik az Octavia harmadik generációja, amely nagyobb és jobban felszerelt modell lesz a jelenleginél.
Ennek a Ferrarinak igencsak mozgalmasra sikerült eddigi pályafutása. Először komoly tuningot kapott, majd megdöbbentő baleset részese volt. Ám hiába esett az óceánba, feltámasztották – és most veszélyesebbnek néz ki, mint bármikor korábban.
Egyre nagyobb a homály a Lotus körül, mióta új tulajdonosa van a cégnek. Még nyáron elkezdték az átszervezést azzal, hogy kirúgták a korábbi vezérigazgatót, és úgy néz ki, ambiciózus tervei is a kukában végzik.
Új sebességi világrekordot állítottak fel a VW kompakt szedánjával: saját augusztusi eredményét javította tovább az átalakított gép.
Ma már olyan komolyak a zajszigeteléssel szembeni elvárások, hogy kifejezetten csalni kell, ha azt akarják, hogy maradjon valami a motor hangjából a sportos modellekben.
Mától csütörtökig tart a fokozott gépjármű-ellenőrzés a somogyi utakon, ahol elsősorban a teherautók és autóbuszok szabályszerűségét ellenőrzik.
Az RX-8 visszavonulása után nem maradt a Mazda kínálatában más sportkocsi, mint az MX-5, és ezt is inkább hibátlan egyensúlya és barátságos ára adja el, mint kimagasló teljesítménye. Ám akkor is van megoldás, ha valakinek a tökéletességhez már csak a lőerők hiányoznak a kis roadsterből.
A Kecskeméten gyártott B osztállyal kezdődött a sor, de úgy néz ki, a Mercedesnél készakarva hagyják az érdekesebb típusokat a végére. A családi egyterű hétköznapi karaktere után jóval frissebbnek tűnt az A osztály, és még látványosabbnak ígérkezik az eddig csak kémfotókról ismert négyajtós kupé, a CLA, amely szintén magyar termék lesz. Ám az igazi bestseller-jelölt csak ez után érkezik.
Amikor még a Ford leányvállalata volt, a Jaguar csúnyán megbukott az X-Type modellel, amely a korabeli Mondeo alapjaira épült. Most másodszor is nekifutnak a feladatnak, hisz szükség van egy nagyobb mennyiségben eladható típusra.
Az Amerikában eladott korai példányok vásárlói kezdtek panaszkodni a durva alapjáratra, és a ezzel összefüggésben a motor leállására.
Belgium nem épp sportkocsi-nagyhatalom – mondjuk Nagy-Britanniához, Olaszországhoz vagy Németországhoz képest – de most előállt valamivel egy kis cég, amely akár a legjobb nevű gyártók orra alá is borsot törhet. A VDS 001 érdekes egyvelege a telivér versenytechnikának és a jó értelemben vett múltidézésnek.
A Paul Ricard-i versenypályán mutatta be a Reanult az új Clio versenyváltozatát. A kupás versenyautó alapját a Clio RS 200 EDC adja, mely a Párizsi Autószalonon debütált.
A nyáron felröppentek olyan pletykák, melyek szerint utód nélkül tűnik el a Nissan szupersportautója, a GT-R. Ezeket a híreszteléseket hamar cáfolták: 2018-ban mégis érkezhet az utód, de a japán gyártó addig sem tétlenkedik.
A Volvo a következő modellévre felfrissíti szedánjait. Az S60-as és S80-as ráncfelvarrása azonban drasztikusabb lehet, mint amit egy modellcikluson belül megszokhattunk – a változást Doug Speck, a gyár értékesítési- és marketingigazgatója erősítette meg.
A Mazda 35, a Toyota 40, a Mitsubishi Motors 62,9 százalékkal kevesebb autót adott el szeptemberben Kínában, mint egy évvel korábban. A japán gyártók kapacitáscsökkentésre készülnek a visszaeső eladások miatt.
Az elmúlt hónapokban Japán és Kína viszonya egy kelet-kínai-tengeri szigetcsoport hovatartozásával kapcsolatos vita miatt mérgesedett el. Kínában szeptember folyamán tüntetők bojkottot hirdettek a japán termékekkel szemben, s több japán vállalkozást is megtámadtak, ideiglenes bezárásra kényszerítve egyes autógyárakat.
Szinte nincs olyan hét az autós világban, amikor nem érkezik hír egy újabb vizsgálatról, melyet az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatósága az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) kezdeményez, valamely járműtípussal kapcsolatban. Már a Totalcaron is többször írtunk olyan esetekről, amikor egy világszerte ismert autógyártó kurrens modelljével kapcsolatban merült fel a gyanú, hogy bizonyos megoldásai életveszélyesek.
A négyhengeres Ford Duratec motor teljesítménye mechanikus feltöltővel 275 lóerő, ígéri a Lotus Super 7 egyetlen közvetlen leszármazottját gyártó brit Caterham Cars. Az R600 Superlightot komplett autóként, sőt, a korábbi R300 birtokában akár fejlesztőkészletként is meg lehet vásárolni. A rendkívüli menetteljesítményeket ígérő versenyautó vezetőjét vaskos bukókeret védi a balesetektől, az R600-ra slick pályaabroncsokat szerelnek, illetve önzáró differenciálművet építenek hátsó, hajtott tengelyei közé, hogy még jobban megfeleljen a Caterham nagy terveinek.