Megszoktuk, hogy a munkaadóját senki nem kritizálja, így eléggé meglepően hatnak az új ausztrál Mitsubishi-vezér szavai. Mutsuhiro Oshikiri azonban nem rejti véka alá, amit gondol.
Eddig a távirányítás abban merült ki a személyautók esetén, hogy messziről nyithattuk-csukhattuk a zárakat, esetleg indíthattuk az állófűtést vagy a motort. A kínai BYD azonban egy lépéssel tovább merészkedett: legújabb modelljük vezethető is az apró távirányító segítségével.
A Renault-Nissan az újrahasznosítás mestere, ezt erősíti az új Renault Scala bemutatása is. Szükség volt egy új, olcsó négyajtós modellre, és az igényt a lehető legegyszerűbben igyekeztek kielégíteni: a Nissan Sunnyra faragtak új orr-részt, Renault jelvénnyel.
A sok henger manapság már nem divat, ami érthető is: több alkatrész több súrlódást és sokkal magasabb gyártási költséget jelent. Ugyanakkor mindig lesz, aki hajlandó fizetni a tizenkét hengerért – őket a jövőben kézi összeszerelésű motorokkal kínálják meg.
Két éve mutattak egy Quattro tanulmányt öthengeres turbómotorral és összkerék-hajtással, de abból aligha lesz valami. A legújabb pletykák szerint valami egész más viseli majd a Quattro jelzést.
A Mazda épp saját pénzügyi válságától fuldoklik, nem csoda, hogy szabadulnak a veszteséget hozó modellektől. Mint kiderült, a CX-7 az egyik ilyen: a lendületes vonalú szabadidő-autó Amerikában nem elég nagy, a világ többi részén viszont nem elég kicsi.
A Trident Iceni sportkocsiról nagyon rég hallottunk először: 2001 óta reszelgetik, de mindig közbeszólt valami. Vagy egy válság akadályozta a továbblépést, vagy – ahogy 2001 és 2008 között – egyszerűen nem akadt elég pénz az induláshoz. Úgy néz ki azonban, hogy a befektetők látják a fantáziát a takarékos sportkocsiban, amelynek a legyártásához még csak űrtechnika sem kell.
Wolfgang Dürheimer ugyan távozik a Bugatti és a Bentley éléről az Audihoz, de még véglegesít néhány projektet – egyebek közt a következő Bugatti fejlesztését is elindítja.
A Melkus volt az egyetlen sorozatgyártású sportkocsi a KGST-n belül – egy középmotoros kupé Wartburg motorral – nem csoda, hogy óriási volt az érdeklődés, amikor kiderült, hogy újraélesztik a céget. Meg is született a Melkus RS 2000 jelzésű gép, amely korszerű lett, könnyű, pofás és gyors - leginlkább a Lotus Exige-re emlékeztet - de a történet nem úgy alakult, ahogy remélték.
Kaliforniában, a Death Valley-ben lőtte olvasónk, Gábor a kémfotósorozatot, amelyen nem is a szügyig álcázott prototípus az érdekes, hanem a kék 3-as.
Egyre erősebb autókat vesznek a németek, pedig ott sem olcsó a benzin. Az idei év első felében 138 lóerő volt az új autók átlagteljesítménye, állapította meg egy német egyetem.
Az Audi A1 és az új Lancia Ypsilon mintájára a Volvo is kisautóval bővítené kínálatát. A svédeknek ehhez partnerre is szükségük lenne, akitől kisebb motorokat szerezhetnének be, és megoszthatnák a fejlesztés költségeit.
Eddig inkább a Renault-Nissan jeleskedett a csúnya, bár olcsó négyajtósok előállításában: a Renault Thalia, a Dacia Logan vagy legutóbb a Nissan Sunny kiváló példa arra, hogy néha még a formatervezőkön is spórolnak a gyártók. Persze az előző Aveóval a Chevrolet is letette a névjegyét a műfajban, de nem gondoltuk, hogy a mostani, dögös ötajtós után ismét egy fura jószággal bővíthetik a kínálatot.
Nem csak az autógyárakat érinthették kényelmetlenül az IIHS új töréstesztjeinek eredményei, de azokat a szervezeteket is, amelyek korábban kiváló minősítést adtak az Audi A4-esnek, a Mercedes C osztálynak és a többi érintett modellnek. Ilyen szervezet az EuroNCAP is, amelynek egycsapásra megkérdőjeleződhet a hitelessége, ha nem tesz valamit. Így most az európaiak is lépnek, igaz, kissé lomhán.
Ahogy minden évben, idén is volt árverés Pebble Beachen, ahol a hét végén Észak-Amerika legismertebb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényét tartották. Elképesztő összegekért cseréltek gazdát az autók – a legtöbbet egy egyedi Ferrariért, az 1960-as California 250 LWB Spider Competizionéért fizetett egy megszállott milliomos.
Három évvel a Mulsanne bemutatása után, Pebble Beachen jelentette be a Bentley a luxusautó kabrióváltozatát. A Mulsanne Convertible-ről ugyan még csak koncepcióként beszélnek, de máris a világ legelegánsabb kabriójának kiáltották ki – versenytársa lehet a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupénak, és a Mercedes S-osztálynak.
A Jettából préselt ki sebességrekordot a bonneville-i sós síkságon a Volkswagen. A Wolfsburgban felkészített autóval Carlos Lago 298 km/h-val száguldott, így a 2013-as Jetta lett a leggyorsabb hibridautó, amely a sorozatgyártáson alapul.
A BMW az összkerékhajtás elhagyásával teszi olcsóbbá az X3 alapmodelljét. Az sDrive18d lesz az első X3-as, amely csak hátul hajt. A gyár szerint csökkentett fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával ez lesz a széria legtisztább modellje.
A jelenlegi Auris – nagyrészt talán formaterve miatt – nem aratott osztatlan sikert, a Toyota viszont felismerte a hibát. Az utódot érdekesebbre, karakteresebbre formálták, az ígéretek szerint pedig vezetni is jobb lesz.
Amíg ezen a hétvégén egész Amerika figyelme Pebble Beach-re szegeződött (ahol olyan érdekességeket lepleztek le, mint a BMW és a Zagato legújabb közös munkája, a Zagato Coupe), addig egy kicsivel arrébb, Laguna Secában az amerikai autógyártás egy klasszikusát, egy méregdrága ritkaságot tört össze tulaja.
Egy örömteli hírrel, és egy kiadós képgalériával borzolják a kedélyeket a Pebble Beach Concours d'Elegance szervezői: miután a BMW és a Zagato úgy döntött, folytatja sikerrel indult együttműködését, a jótékonysági rendezvényen mutatják be a közös munka egy újabb ígéretes darabját.
Láthattunk már nem egy ígéretes kiadást az Afzal Kahn tunereitől. Az utóbbi időben nagy aktvitást mutat a brit tuningcég, és legújabb munkájuk is sikeresnek ígérkezik.
A Dodge brutális sportkocsija sokféle látványos fényezéssel előfordult a kezdetek óta. A vörösréz-színtől a neonzöldig mindenféle változatot láttunk már, de kétségkívül a GTS kék-fehér festése a legjellegzetesebb. Ezt nyilván a gyáriak is jól tudják, ezért ismétlik meg most a harmadik generáció bevezető változatán.
Ha alaposan megnézzük, akkor sem ismerhető fel benne az MP4-12C: a McLaren X-1 három éves munka eredménye, és egyetlen példányt készítenek belőle. Drága lehet, de hogy mennyire, azt aligha árulják el.
A brit márkának nem megy olyan jól, mint a német konkurenseknek, de úgy néz ki, azért igyekeznek tartani a lépést. Ezúttal két újdonságot vezetnek be szinte egyszerre, egy új hathengeres motort és az összkerék-hajtást. A friss műszaki megoldások mindkét Jaguar limuzinban felbukkannak a következő év során.