A LaFerrari vezető formatervezője, Flavio Manzoni utalt rá, hogy egy még különlegesebb modellen dolgoznak. Azt persze senki nem tudja, hogy pontosan mi lesz az, de sokaknak vannak róla elképzelései.
A Seat az új Leonból is versenyautót faragott, ahogy az elődből is. A Wörthi-tó mellett rendezett giga-GTI találkozóra a Seat ezúttal nem valami egyedi tanulmányautóval készült, hanem a Leon új kupás változatával.
Lassan, de biztosan nő a Magyarországon kapható villanyautók választéka, de a potenciális vevőket mindig ugyanaz a mumus rettenti el: a töltés. Amikor fél éve a Nissan Leafet teszteltük, még csak egyetlen gyorstöltésre alkalmas nyilvános kút volt a fővárosban, ezen kívül az ELMÜ telephelyein és néhány szálloda garázsában alakítottak ki olyan állomást, ahol a kiválasztottak szűk csoportja gyorstölthet.
Közel félmilliárd dolláros (110 milliárd forintos) beruházással építené fel új gyárát Mexikóban a Honda. A japán gyártó CVT sebességváltók előállítására szakosított üzemet tervez Celaya városába.
A Volkswagen 1974-ben mutatta be a Scirocco első generációját, mellyel a Karmann Ghiát váltották le. 1982-ben érkezett a második széria, mely egészen 1992-ig maradt gyártásban, utána viszont hosszú évekig nem készült a németeknél ilyen nevű modell, mígnem 2008-ban feltámasztották a Sciroccót.
Már nem sokat kell várni a következő M3-as BMW-re, a hírek szerint ősszel megérkezik a szériaváltozat. Az új modell bemutatása úgy tűnik, igazán időszerű is lesz, az autó ugyanis lassan hiánycikké válik.
A Qoros a kínai Chery autógyár és az Israel Corporation közös vállalkozása. A nagyközönség idén Genfben láthatta először. A mérnököket és tervezőket a világ minden részéről gyűjtötték össze, azért hogy egy, a fiatalok számára különösen vonzó terméket készítsenek, ennek érdekében 8 collos központi érintőképernyőt építettek bele.
Idén ünnepli a Land Rover a 65. születésnapját, ennek alkalmából tartanak ünnepséget a festői Packington birtokon, ahol a résztvevők kipróbálhatták a márka összes modelljét 1948-tól napjainkig. Aki nem volt ott, nem kapott a helikopterrel beröptetett tortából, de az ünnepi kivitelű Landyból még juthat neki egy.
Jövőre érkezik a Mazda világszerte sikeres roadsterének, az MX-5-nek a következő generációja. A japán gyártó nem egyedül fogott bele az új kétüléses sportkocsi tervezésébe, hanem az Alfa Romeoval karöltve, az olaszoknál ez lesz az új Spider. A motorválaszték a két autónál különböző lesz, mindkét gyártó saját motorjait építi be.
A Toyota elég rossz időszakon van túl: egymás után jött az amerikai hitelválság, a sokmilliós visszahívási botrány, a japánt sújtó szökőár és a kedvezőtlen jen-árfolyam – ezek együttesen megakasztották a japán autógyártó óriás korábban megállíthatatlannak tűnő növekedését. A cég elnöke, Akio Toyoda azonban új fejlesztési filozófiát ígér, amely ismét növekedési pályára állíthatja a Toyotát.
Legkorábban 2011-ben, a Los Angeles Auto Show-n láthattuk a C-X16-ost, ami az F-type előfutára volt, de a cégvezető Adrian Hallmark akkor azt nyilatkozta, hogy a végleges verzióra még várni kell. Tavaly, Párizsban be is mutatták a vászontetőst, de a kupét most látjuk először.
A Rastattban és Kecskeméten egyarán gyártott egyterű Mercedest egy biztonsági kockázatot rejtő hiba miatt kell visszahívnia a gyártónak. A tavaly január és március között gyártott példányokat érinti az akció.
A legújabb Porsche 911-es sorozatból eddig hiányzott a legendás Turbo változat, de úgy néz ki, megérte kivárni, hogy a német mérnökök elkészüljenek vele. Nem csak erősebb, mint az elődje volt, de számos más újítást is tartalmaz.
A francia Venturi és az amerikai Ohiói Állami Egyetem együttes munkájának eredménye a VBB-3 jelzésű rakértaszerű készség, amely a látszat ellenére autónak számít, tisztán elektromos, és elvben gyorsabb, mint bármi más a maga kategóriájában.
A Wörthi-tó környékén rendezett nagy éves GTI összejövetelre a Volkswagen is mindig készít valamilyen meglepetést. Az Audi már megmutatta a sajátját, az ultrakönnyű TT-t, a VW-nél viszont egyelőre titkolódzik. Annyi derült ki, hogy egy új Golf GTI változatot mutatnak a műértő közönségnek, de hogy mifélét, arra csak utalgatnak.
A leggyorsabb szupersportkocsik közös jellemzője, hogy csak néhány száz példány készül belőlük. Ez nem véletlen: egyrészt lassan készülnek, szinte egyenként, így egy kisebb széria legyártása is évekbe telik. Másrészt nincs olyan sok ember, aki egy ilyen mesterművet meg tudna fizetni.
Ismét napirendre kerültek az Európai Parlamentben az újonnan forgalomba kerülő autók szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó szabályok. Újabb szigorításokat szavaztak meg, amelyek komolyan megnehezítik az autógyártók dolgát. Egyes vélemények szerint az EU elképzelései egyenesen elérhetetlenek, különösen úgy, hogy a mérési módszereket is közelebb akarják hozni a valósághoz.
Nem az Opel az első európai autógyár, amely végleg lemond a nagyobb motorokról, de ők is beállnak a sorba.
A Tiguan kistestvérét, a Taigunt a Volkswagen tavaly már megmutatta Sao Paolóban, igaz, akkor még nem döntötték el, hogy lesz-e belőle sorozatgyártású modell. Most azonban már egyértelmű, hogy a Nissan Juke és az Opel Mokka új riválist kap.
Vannak autók, amelyek – hagyományos értelembe vett – tuningolása ellen számtalan racionális érv szól. Lehet-e piaca például egy apró SUV-nak, amit a sportos és nagy terepjárók mintájára szabnak át? A jelek szerint igen, hiszen kereslet nélkül nincs kínálat, és ezt tudják az Irmschernél is.
Egy Lamborghini Aventador teljesítményét és egy lopakodó megjelenését kapta az Inside Performance tunereinek legújabb munkája, egy egyedi BMW X6 M.
Annak ellenére, hogy a McLaren mindössze 375 darabot gyárt majd új hibridjéből, muszáj meggyőződnie arról, hogy a P1 szélsőséges időjárási körülmények mellett is gond nélkül üzemel, és elvégeznie ugyanazon költséges teszteket, amit egy hétköznapi szériamodell esetén kell. A maguk téli tesztjét valahol az északi sarkkörön, egy befagyott tavon tartották, és ha már autóstul ott voltak, egy remek videót rögzítettek, amellyel megmutatják hogyan érzi magát a P1 a jégen.
Az esőben, este drasztikusan csökkenő látótávolság problémájára hozhat megoldást az Intel és a Carnegie Mellon egyetem közös találmánya, amely komplikált, de állítólag eredményes.
Eddig csak pletykákból lehetett hallani a Q8-asról, de most az Audi fejlesztési igazgatója maga beszélt a készülő óriás-járműről.
Ahogy a legtöbb gyártó, a Renault is előre próbál menekülni az európai autópiac válságából. Alighanem ez magyarázza, hogy már öt év után leváltják az aktuális Mégane sorozatot.