Az XL1 nagyon drága, lényegében kísérleti technika. Nem is készül belőle sok: első körben csupán ötven példány, továbbiakat azonban csak akkor készítenek, ha van rá igény. És úgy néz ki, ezeket sem akarja eladni a cég, ami ilyen esetekben egyáltalán nem szokatlan.
Szokatlan módon próbál magán segíteni egy kellemetlen helyzetbe került pár. Pénzdíjas fotópályázatot hirdettek abban a reményben, hogy ilyen módon megtalálják ma ellopott autójukat.
A Ferrari korai versenyautói szabályos aranybányának bizonyulnak manapság. Itt egy újabb példa, a Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione, amely 1953-ban állt rajthoz Le Mansban, amelyért 9,2 millió eurót fizettek az RM Auctions árverésén Villa d'Estében.
Ahogy sok más autógyár, az Audi is túlbecsülte a műszaki fejlődés ütemét, így hiába dolgoztak az R8 e-tron elektromos sportkocsin, hiába építettek belőle tíztagú tesztflottát, a gyártás elmarad.
A Tesla egy lépéssel a konkurencia előtt jár, és ez meg is látszik az eredményeiken. Úgy néz ki, a villanyautó-gyártó a formás, és eddig megbízhatósági problémáktól mentes, de méregdrága Model S után valami elérhetőbbet is piacra szeretne dobni. A cél, hogy az árat 40 ezer dollár alá szorítsák, ami még mindig nem kevés pénz – átszámítva csaknem 9 millió forint – de nem sokkal drágább, mint amit a konkurencia kér a maga villanyautóiért.
A Cavalli márkanév leginkább azoknak mond valamit, akik követik az aktuális divatot, és nem restek áldozni rá, hisz a céget alapító Roberto Cavalli manapság az egyik legfelkapottabb divattervezőnek számít. A ruháiról és kiegészítőiről ismert tervező most egy Mini Pacemant vett kezelésbe, amelyet a Life Ball nevű jótékonysági rendezvényen árvereznek majd el.
A Hyundai WRC programjának célja, hogy két vállra fektessen mindenkit: a Citroen, a Ford, a VW és a Mini beéréséhez azonban sok munka áll még a csapat előtt. Az első lépést most sikeresen megtették a dísztelen i20 prototípussal.
Percekkel ezelőtt kaptuk a hírt, hogy egy kamion ismét balesetet okozott a körgyűrűn. Komoly torlódás várható mindkét irányban.
A Knight Ridernél is egyszerűbb televíziós sorozat valódi főszereplője volt az 1990-es években a Defender nevű szörnyeteg, amely egy Dodge Viper bőréből bujt elő a komolyabb akciójelenetekben. Az egyedi járművet most eladásra kínálják.
Egy autóipari formatervezőnek mindig hálás feladat huszadik századi klasszikusokig visszanyúlni egy-egy munka során. A régi idők műremekei jó alapanyagként szolgálnak a lelkes amatőrök számára is, ahogy ennek a tanulmánynak az alkotóját is hozzásegítette egy a saját autójának megalkotásához.
3,24 millió fontért kelt el a Bonhams árverésén egy gyönyörű és egyedi Aston Martin. A DB4 GT Bertone Jet ezzel az márka új rekordere lett.
Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) kiadott egy tanulmányt, amely szerint a nők sokkal nagyobb valószínűséggel halnak meg azonos körülmények közt egy autóbalesetben, mint a férfiak.
Az olasz Pagani a tavalyi Festival of Speeden, Goodwoodban mutatta be legújabb szupersportautóját, a Zonda R Evolutiont. Mindössze öt darabot készítenek belőle, de négy már el is kelt – pedig egyáltalán nem olcsó.
A Mercedesnél már régóta tervezik, hogy az SLS-nél kisebb sportkocsit dobnak piacra, mellyel a Porsche 911-est hívnák ki. Azonban míg a korábbi hírek arról szóltak, hogy az érkező SLC-t az SLS AMG alá pozícionálják, most úgy tűnik, egymást váltja a két modell.
Az Aston Martin idén ünnepli fennállása századik évfordulóját. A születésnapra már készítettek egy gyönyörű kétülésest, a CC100-ast, melyet videóval lepleztek le. Most egy újabb ünnepi modellről adtak ki rövid teasert, de a részleteket még titkolják.
A BMW május közepén már megvillantotta elegáns luxusautóját, a Gran Lusso Coupét, de a hivatalos bemutatót a Concorso d'Eleganza Villa d'Este elnevezésű, klasszikus autókat felvonultató rendezvényre tartogatták. Végre ennek is eljött az ideje: leleplezték a Pininfarinával közösen készített prototípust.
Először láthatjuk az új típust, és rögtön mindenféle álcázás nélkül. A forma szokatlan, de egész kellemes látvány, a műszaki tartalom pedig kipróbát megoldásokon alapul.
Érdekes eredményt hozott a felmérés, ahol 16 ezer autótulajdonost kérdeztek meg arról, hogy mennyire elégedett saját járművével. Az eredmény még akkor is meglepő, ha tudjuk, hogy a kutatást Angliában végezték: a Jaguar márka egyértelműen vezeti a mezőnyt. A típusok közt viszont két Skoda végzett az élen.
Ha az információt önként adják, az nem ipari kémkedés, márpedig a Mercedes egyszerűen rákérdezett arra, amire kíváncsi volt. A Ford pedig válaszolt.
Korábban már megleshettük a Renault középmotoros tanulmányát, de azt senki sem feltételezte, hogy ilyen szélsőséges lesz a műszaki tartalom. Kicsi rá az esély, hogy a Twin'Run nevű gép gyártásba kerül, de ha mégis, biztosan kultusztárgy lesz belőle.
A BMW vezetősége sokáig hajtogatta, hogy a márka sportos arculatához nem illene egy buszlimuzin. Sikeresen ki is hagyták a 2000-es évek elejének egyterű-divatját, majd összekalapálták az 5-ös GT-t, amit kifejezetten családos használatra terveztek. Nem lett belőle sláger, és az az érzésünk, hogy többet ártott a márkaarculatnak, mintha csinálnak egy tisztességes hétüléses furgont, vesékkel. Úgy néz ki, tanultak a leckéből: azt kell adni, amit a vásárló kér.
A tizenhét éves Lotus Elise műszaki alapjaiban még mindig bőven van tartalék – ezt mutatja a legújabb Lotus, az Exige S Roadster. A nyitott kétüléses közel háromszor olyan erős, mint az alapkivitelű Elise, de még mindig könnyebb, mint a hasonló teljesítményű sportkocsik bármelyike.
Mivel Európában már nem forgalmazzák sem a Chrysler, sem a Dodge márkát – a típusok egy része Lancia jelvénnyel kapható – a Viperből nem készül európai változat. A Chryslert irányító Fiat döntése érthető: évi néhány száz autóért nem érné meg kifizetni a honosítás költségét. Az európai rajongók mégis megkaphatják az új Vipert, igaz, jóval drágábban, mintha Észak-Amerikában vásárolnák meg a típust.
A Nissan összesen 841 ezer Micra és March kisautót hív vissza világszerte, mivel előfordul, hogy a kormánykereket nem rögzítették megfelelően. A japán gyártó szerint legrosszabb esetben a kormánykerék teljesen megszűnhet működni, bár ez nyilván nem túl gyakori eset.
A Mansory biztos pont a luxusautó-tuningban. A luxusmodellekre szakosodott cég mindenféle márkával foglalkozik, és bármilyen formatervet képes megbízhatóan elrontani. Ezúttal a Ferrari F12-est vették kezelésbe, amely eleve nagyon közel van a merészséget és az ízléstelenséget elválaszto határhoz – szerencsére az innenső oldalon. A Mansory azonban egy csuklómozdulattal átlökte a ló másik oldalára.