Azt sem tudni, honnan jött az információ, de igazi nonszensz ami az olasz sajtóban napvilágot látott: a Fiat a Chrysler mellé nyakába venné az Opel gondját is, ha a GM-Peugeot együttműködés csődöt mondana. Egy dolgot most leszögeznénk: hogy ez megtörténjen, arra a statisztikai esély egész pontosan nulla. Azt is megmondjuk, miért.
A Honda kis kupéját annak idején úgy harangozták be, mint a 80-as évek legdurvább mini-sportkocsijának, a CRX-nek az utódját. A 122 lóerős hibrid hajtáslánc azonban épp csak egy kis visszafogott sietségre elegendő, hajmeresztő gyorsulást hiába is várnánk tőle. Már majdnem leírtuk – ez is csak egy be nem teljesülő ígéret – de most megcsillantották a reményt.
A Caterham eddig is hajmeresztő, sportkocsinak csúfolt koporsóiról volt híres, de ennyire erős modellt eddig még nem készítettek. Az R600 az első olyan Superlight változat, ahol eléérték a 600 lóerőt tonnánként.
Nem csak a Volkswagennél tettek félre néhány ígéretes autótervet, de úgy tűnik, az Audinál is hasonló folyamatok zajlanak. Bár korábban még úgy nyilatkoztak az Audinál, hogy szívesen megépítenék a szériamodellt a Quattro tanulmány alapján, most már arról szólnak a hírek, hogy a projektet leállították.
A Ford eredetileg ártatlan marketing-trükknek szánta a rendszámos Formula Fordot, amellyel a Nürburgringen gyorsabb kört mentek, mint bármelyik utcai Ferrari, Lamborghini vagy Porsche. Azt próbálták bizonyítani, hogy az ezres, háromhengeres Ecoboost turbómotor egyáltalán nem erőtlen.
Korábban úgy nézett ki, hogy a BMW kupéknak és kabrióknak adja a páros sorszámokat, de úgy tűnik, meggondolták magukat. Most arról hallani, hogy a 2-es sorszám a legkisebb hátsókerék-hajtású modelleknek jut majd.
Azt már korábban hallhattuk, hogy a Renault-Nissan szövetség a Datsun márka felélesztését tervezi, de mikor és mennyiért kérdésekre eddig meglehetősen homályos válaszokat kaptunk. Most azonban már tisztul a kép.
A New Beetle második generációja ugyan már megjelent korábban, de a modellváltás csak most válik teljessé, a kabrió bemutatásával. A Beetle esetében ez is igen fontos változat - Észak-Amerika déli részén, amely a típus egyik fontos piaca, meglehetősen népszerű a vászontetős kivitel. Nem véletlen, hogy épp Los Angelesben leplezik le az új változatot.
A Citroen 2CV megjelenésekor egyszerűségével és alacsony árával szerzett híveket, de még 1990-ig tartó pályafutása során kultusztárggyá vált: már nem az ára, hanem sajátos stílusa adta el. Az utóddal ezt a vonulatot szeretné folytatni a Citroen.
Úgy néz ki, a Volkswagennél is fontosabb lett a takarékosság, ami a rétegmodellek fejlesztését érinti leginkább. Két ilyen gép gyártásba küldését is leszavazta a Volkswagen vezetése, pedig korábban úgy nézett ki, hogy a BlueSport roaster és az első generációs Transporterre emlékeztető Bulli törpe-kisbusz is gyártásba kerülhet.
Még tavasszal röppentek fel az első hírek a BMW terjeszkedési elképzeléseiről - annyi biztos, hogy olyan helyet keres a bajor gyártó, ahol a lehető legolcsóbban készíthet évente 300-350 ezer autót. Olcsó munkaerő pedig Közép-Európában van a legközelebb. Most úgy néz ki, a Temes megyei Lugos is eséllyel pályázik a BMW üzemére.
Már végleges az a 34 tagú lista, amelyből az idei Év Autója választás győztesét választja ki a szakújságírókból álló nemzetközi zsűri. Az idén már mi is beleszólhatunk a sorrendbe - Csikós Zsolt kollégánk révén - de nem lesz egyszerű a választás, annyi fontos vagy érdekes modell érkezett tavaly óta.
Kína egyik nagyvárosában, Kuangcsuban készült a fotó erről a különös kupéról, amely állítólag a Geely Meirenbao - vagy ahogy sokan ismerik, a Beauty Leopard - alapjaira épül. Nem is rossz, ahhoz képest, hogy a 2003-ban bemutatott eredeti hogy néz ki.
A háromhengeres motorok eddig a kis teljesítményű, olcsó autókra voltak jellemzők, de a BMW hamarosan piacra dobja saját 1,5 literesét, szintén három hengerrel, luxusmodellek számára. Itt már nem mindegy, hogy miféle kerregés szabadul ki a motorházból, így a gyári akusztikai mérnökök mindent megtettek annak érdekében, hogy az élmény-faktor a lehető legjobb maradjon.
Hallottunk már olyat, hogy Chevrolet és Ford tulajdonosok összeverekedtek, de a két amerikai vállalatóriás a háttérben egyáltalán nincs rossz kapcsolatban egymással. Ezt mutatja, hogy most összefogtak – másképp nemigen tarthatnák a lépést a külföldi konkurenciával.
Korábban is hallottuk, hogy a Renault kiadná bérmunkába a tervezett Alpine sportkocsi gyártását – a meglepetés az, hogy nem az ezen a területen a legtapasztaltabbnak számító Lotus felé tapogatóznak.
Az Interbrand éves listája a világ nagyvállalatait hasonlítja össze, méghozzá a márkanevek értéke alapján. Tizenkét autómárka is szerepel a listán, meglepően magas értékekkel.
Luxusautót gyártani nem nagy üzlet, ha a név nem adja el – ezt mutatja a C6 példája is. Az óriás-Citroen búcsúzik, de valószínűleg lesz utódja, hisz ez elsősorban presztízs, és nem pénz kérdése.
Szubjektív gyorsjelentés a város főútjain uralkodó állapotokról - úgy tűnik, elég néhány apró fennakadás Budapest egy jelentős részének megbénításához. A beszámolót egyik külsős kollégánk küldte, aki autóval próbált ma ügyeket intézni.
Az idei Párizsi Autószalon egyik legnagyobb újdonsága az első fronthajtású BMW tanulmány volt, de az Active Tourer csak az első az új alapokra épülő típusok sorában. A BMW saját UKL padlólemezére egész sor különböző típus épül majd, BMW és Mini jelvénnyel egyaránt.
Úgy tűnik, a Mercedes és a Renault friss házassága egyelőre kiválóan működik, olyannyira, hogy újabb közös gyereket vállalnak. Egy vadiúj turbómotor-családról van szó, amelyet a Mercedes, a Nissan és a Renault egyaránt használ majd saját autóiban.
A Hennessey mindenfélét tuningol, de a Viper-átdolgozásai tették a céget igazán ismertté. Nem csoda, hogy a modellváltással párhuzamosan azonnal elkezdtek dolgozni a harmadik generáción is. Mostanra készültek el a munkával, amelynek rögtön kétféle típus lett az eredménye.
A visszafogott módosításairól ismert Prior Design munkájára mindig érdemes figyelni. A német tunercég most az R8-as Audihoz nyúlt hozzá ismét, a GT850-esre keresztelt változat pedig már a képek alapján is ígéretes.
Nem, ez nem egy újabb tanulmányautó. A Mercedes SLS AMG Electric Drive-ot meg lehet venni. Egészen pontosan 416500 euróért, ami mai árfolyamon számítva 118 650 000 forintnak felel meg.
Párizsban már élőben is látható volt a legkisebb Opel, sőt, az is kiderült, hogy mit kérnek érte. Nem lesz olcsó, de cserébe szinte végtelen testreszabhatóságot és vidám stílust kínál.