Bár a Peugeot pályafutása talán legsúlyosabb pénzügyi helyzetébe került – sokan még a túlélését is megkérdőjelezik – ez egyelőre nem látszik. Párizsban több izgalmas modellt is kiállítottak, köztük ezt a rajtkész versenyautót, amelyet jövőre gyári színekben indítanak több bajnokságban is.
Még legalább fél év, mire megmutatják a közönségnek a következő csúcs-Ferrarit, amely az F40-F50-Enzo sorozatot folytathatja, de a Ferrari igyekszik ébren tartani a rajongók és a lehetséges vásárlók figyelmét. Ezúttal az Enzo-utód vázszerkezetét állították ki Párizsban, amely tisztán karbonszálas műanyagból készült.
A Honda ellőtte a puskapora nagyját a Párizsi Autószalon előtt, mégis kitaláltak valamit a fogadkozáson kívül, amivel morajlásra tudják bírni a tömeget. Megmutatták a Civic kombi sziluettjét.
Hagyományosan erősen a franciák, ha elszállt tanulmányautókat kell gyártani. A Peugeot pénzügyi nehézségei ellenére kitett magáért: a Párizsi Autószalonra összerakták az újrahasznosítás több rétegét is bemutató Onyxot.
Új szupersportkocsikat ritkán mutatnak be, de a Gallardo még ebben a lassan változó mezőnyben is korosnak számít a maga kilenc évével. Az utód azonban még nem készült el, így az olasz sportkocsigyár a felújítás mellett döntött.
A Clio Renault Sport – vagy röviden RS – generációk óta a legjobb sportos kisautók közé tartozik. A franciák az első generáció óta ragaszkodtak a pörgős, szép hangú és erőteljes szívómotorokhoz, de kénytelenek voltak feladni ezt a hagyományt, és előszedni egy másikat: az új RS már turbómotorral készül.
Magától értetődő lépés volt a Daciától, hogy az új Sanderóból is megcsinálták a Stepway változatot, de az első fotók láttán hagynánk egy kis időt.
A Toyota szemmel láthatóan nagy lendülettel szeretné útjára indítani az új Aurist, ezért a Párizsi Autószalonra egyből elhozták a sosem látott kombi változatot is. A Touring Sports nem csak azért újdonság, mert Aurisból eddig csak ferdehátú létezett, hanem a jól ismert Prius-hajtáslánccal ez lesz az első középkategóriás full hibrid kombi is.
A régi nagyok – a Lancia, a Toyota, a Subaru és a Mitsubishi – már kikoptak a rali csúcskategóriájából, de mindig akad olyan autógyár, amely fantáziát lát a harcban a világbajnoki címért. Ilyen a Hyundai is, amely évekkel ezelőtt egyszer már próbálkozott, de sikerek híján hamar feladta a küzdelmet. Most azonban készítettek egy új versenyautót, és meg is mutatták a közönségnek.
Nem a visszatérés a csoda, hanem az, hogy a márka, amely pironkodás nélkül elnevezheti az egyik autóját egy Le Mans-i pályaszakaszról, tíz évig egyáltalán nem versenyzett. Most viszont vége az ínséges éveknek, itt a Continental GT3.
A Crosslane Coupé még csak tanulmányautó, de ehhez képest nagy jelentősségű: nem csak egyetlen jövőbeli típus, de a teljes jövőbeli Audi paletta előzetesének tekinthető. A tervezők persze nem rugaszkodhattak el teljesen a márkaarculattól, de megtették, amit lehetett, hogy valami újdonságot csempésszenek a megszokott arányok és formák közé.
Sport Turismónak hívják a Porsche nagy gurítását a Párizsi Autószalonon, és a tanulmányautó megérdemli a kitüntetett figyelmet. Megszületett a Panamera, szépben.
Párizsban lerántották a leplet az S-Cross nevű típusról, amelyet korábban az SX4 utódjának gondoltunk. Tévedtünk, ez többnek tűnik annál.
Van abban valami sorsszerű, amikor az ember a kicsit kopott, kicsit idegbajos, kicsit vicinális, de mégiscsak meleg napsütésben fürdő Budapestet otthagyja, és egy esős, hideg, szeles, ám felettébb világközpontnak tűnő Párizst kap a helyébe. De ha az ember már itt jár, és háromutcányira lakik a Champs-Élysées-től, ráadásul délután negyed négy van és a nagy sajtórendezvényre csak este hatkor indul a taxi, mégiscsak kimegy kicsit a városba. Szívni egy kis világváros-szagot.
A Daihatsu nem először próbálkozik a mini-sportkocsi témával. Korábban Európába is elhozták a Copent, amely leginkább talán egy kicsinyített Audi TT-re emlékeztetett, és úgy tűnik, most már az utódon dolgoznak, amely sokkal markánsabb karakternek tűnik.
Számos meredek védjegyjogi vitáról hallhattunk már az autóiparban. Huzakodtak már bíróság előtt a hűtőrács nyílásainak száma, vagy a háromjegyű típusszámok középső nullája miatt, de nem lehet minden típusjelzést kisajátítani. Mint kiderült, ilyen a GTI rövidítés is: a Volkswagennek nem sikerült elperelnie a Suzukitól.
A Volkswagen tisztában van vele, hogy a Golf legenda egyik alapköve a GTI, így a gyáriak óvatosak: egyelőre csak egy előzetest mutatnak, hogy a közönség reakciói alapján még finomíthassanak rajta.
A BMW eddig mereven elzárkózott az M7-es elkészítésétől – bár az Audi S8-as és a Mercedes S65 AMG riválisa lehetne – de most megtörni látszik a jég. A legújabb hírek szerint már készül az M750i, amelybe ikerturbós V8-as motor kerül.
Ucsijamada Takesi, a Toyota fejlesztésért felelős alelnöke nem a levegőbe beszél. Két év kitartó munkával sem jutottak sokra, pedig vagyonokat költöttek el. Ezek után érthető, hogy lemondanak a villanyautókkal kapcsolatos további terveikről.
A nyomásfelügyelő rendszerek terjedése mutatja, mennyire hajlamosak vagyunk elhanyagolni a guminyomás rendszeres ellenőrzését. De mennyivel jobb a mérő, csipogó elektronikánál egy olyan eszköz, ami egyből pótolja is a hiányzó levegőt, ha észreveszi a laposodást.
Nem lehet túlbecsülni az F-type jelentőségét a Jaguar jövőjét illetően. A kis kétüléses sportkocsival a Porsche Boxsternek állítanak ellenfelet, és hasonlóan tekintélyes mennyiséget szeretnének eladni belőle. Épp ideje volt, hogy a Párizsi Autószalon élőben is bemutatkozó modellről kiszórjanak egy rendes képsorozatot, amelyen minden oldalról megnézhetjük az E-type szellemi utódjának mondott roadstert.
Míg az európai gyártók többsége nem nagyon rejtegeti a prototípusait közúti teszteken, a japánok szeretik inkább csendben elvonulva intézni a jövőbeli modellek fejlesztését. A Subarunál annyira jól sikerült a titoktartás, hogy az új Forestert először egy kutyafuttában lefotózott japán prospektusban köszönthetjük.
Nem veszélytelen dolog gyári tesztpilótának lenni – ezt mutatja ez a szombati eset: egy prototípus tesztelése során lelte halálát a BMW egyik tesztelője.
A Daihatsu Európából ugyan kivonul, de autót építeni azért nem felejtettek el. Ezt demonstrálja az UFC tanulmányautó, amely kis méretei ellenére akár hat személy szállítására alkalmas. A neve is a kivételes használati értéket hangsúlyozza: a rövidítés jelentése magyarul ultracélszerű tanulmányautó.
Stuttgartban tervezik, de Angliában gyártják majd a Mercedes egyik legnagyobb luxusjárművét. A Granturismo szárazföldi járműnek persze túl nagy volna – tengereken és tavakon szállíthatja dúsgazdag tulajdonosait.