Egy katari ügyfél nemrégiben megkérte a Rolls-Royce-t, hogy készítsen neki egy egyedi változatot a Ghostból. Az eredmény megosztó lett, de talán nem is az egyhangú elismerés volt a britek célja a munka alatt.
A Toyota Motor Corporation bejelentette, hogy hétfőn mind a kilenc kínai üzemében folytatódik a termelés. A leállásra az országban tapasztalt Japán-ellenes tüntetések miatt volt szükség.
Az EV-k gyártására specializálódott Lumeneo sem marad újdonság nélkül a napok múlva induló Párizsi Autószalon. Az aprócska vállalat négyüléseséből, a Neomából épített roadstert.
Az autógyárak a szigorú károsanyag-kibocsátási normák miatt egyre gyakrabban cserélik nagyköbcentis motorjaikat kisebb lökettérfogatú turbómotorra. A feltöltőknek viszont még ma is akadnak hibáik – ilyen a turbólyuk is, melyet eddig nem sikerült teljesen kiküszöbölni. Erre a problémára jelenthet megoldást az elektromosann vezérelt turbófeltöltő.
A Maserati a Párizsi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek a GranCabrio MC Stradalét, melyről eddig csupán egyetlen, semmitmondó teaser-videót adtak ki, melyen az autónak egy apró részletét sem láthattuk.
A tervek szerint a Párizsi Autószalonon mutatta volna be a ráncfelvarrott CR-Z-t a Honda, ám szép csendben elvitték Indonéziába is. Bár a kiállított autó zárva volt, a külső változások így is egyértelműek: a kupé átdolgozott első lökhárítót és hűtőrácsot kapott, a fényszórókat is újratervezték.
Egy második autógyár építésével növelné jelenlétét Kínában a Fiat. Az olaszok az ázsiai terjeszkedéssel próbálnák meg ellensúlyozni európai veszteségeiket.
A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Pacemannel már héttagú lesz a Mini modellpalettája, de a BMW-csoportnál nem érik be ennyivel. Három új típust is terveznek, szokatlan irányba bővítenék kínálatukat.
Meglepő célokkal állt elő a Honda első embere, Takanobu Ito. A japán márka vezére a vállalat közeljövőbeli tervei kapcsán nemrég arról beszélt, hogy a Honda 2017 márciusára kétszer annyi járművet értékesít majd, mint amennyit a tavalyi évben sikerült. Ezt az óriási növekedést új modellekkel, és számos fejlesztéssel igyekeznek majd elérni.
Órákkal az új A3 Sportback bemutatása után, az Audi felfedte a következő S3-ast is. Ugyan a két változat hivatalos bemutatója csak jövő héten, a Párizsi Autószalonon lesz, sok titkolni valót nem hagytak a premierre.
A Toyotánál átdolgozták a hétüléses Versót, és bár az alapok megmaradtak, a japán mérnökök alaposak voltak.
A legtöbb autógyártó egyszerűen oldja meg a háromajtós-ötajtós kérdést: ugyanarra a karosszériára vágnak két hosszabb, vagy négy rövidebb oldalajtót. Az Audinál azonban nem elégedtek meg ennyivel: az A3 Sportback karosszériáját teljesen átszabták a háromajtóséhoz képest.
Az közvetett jelekből is jól látszik, hogy Európában nagy mértékben csökkent az autók iránti kereslet. A Peugeot, az Opel és a Ford is jelentős veszteségekről számolt be – a nyers számok ismeretében ezen nincs is mit csodálkozni.
Miután megtörtént, aminek meg kellett történnie, eljutottunk az érdemi részhez: körülnézhettünk az új flex gyárban. Valóban nem egy futószalagot kell elképzelni, kisebb csoportokban állnak a gépek. A szerelők fesztelenül álltak modellt, büszkén tették dolgukat, még ha csak a színház kedvéért is, hiszen még csak a próbagyártás megy, és azt is leállították.
Egy hajlékony kötéltáncos hölgy szemléltette látványosan, milyen rugalmas lesz majd a flex motorgyár, majd egy robot nem kevésbé akrobatikus bemutatója alkotta a folklórt az avatón. De mindenki a nemzeti színű szalagra várt már.
A rövid mondatok mindig ütnek. Miniszterelnökünk tehetséges szónokként nem felejtette el megemlíteni, mennyire népszerű nálunk az Opel, útjainkon állítólag ebből a márkából fut a legtöbb. Elismerjük, és becsüljük meg az Opelt, és dicsérjük meg a munkásokat, hiszen az ő teljesítményüknek köszönhető a mostani beruházás - így végződött az ünnepélyes beszéd.
Orbán Viktor, aki az alapkőletételnél is jelen volt, örömmel emlékezett vissza az első kapavágásra, és boldogan konstatálta, hogy a németek betartották ígéretüket.
Feszült várakozás előzte meg Orbán Viktor érkezését, a délre kihirdetett kezdés után minden perc vánszorogva telt. A bejárathoz felsorakoztatott srácok már nem bírták az ácsorgást, kókadoztak, leguggoltak, amíg valaki fel nem hessegette őket. A szépen felsorakoztatott fizikai állomány fegyelmezettebben bírta a várakozást, legfeljebb a csajokat stírölték lopva. Igazából az ő ünnepük ez, és mindannyian örülünk, hogy ilyen jól végezték a dolgukat, aminek következményeként ide hozták a flex gyárat.
Bejutottam a szentgotthárdi gyárba, bár nem mindenki örült neki. A névtáblám átadásakor már figyelmeztető megjegyzést kaptam, hogy inkább ne tegyem ki, ha be szeretnék jutni. Nem tudom, mivel érdemeltem ki ezt a státuszt az Opelnál.
A Jaguarnál több évtizedes ígérgetés után végre tényleg elkészült az E-Type szellemi utódjának szánt sportkocsi végleges változata. Most meg is nézhetjük, milyen lett a végeredmény – egy kiszivárgott katalógusfotónak köszönhetően.
Egysávos, kivilágítatlan mellékúton visznek, ismeretlen nevű falvakon át, aztán a falvak is elfogynak, és csak a vaksötét erdő marad. A Vivaro fényszórója töredezett szélű aszfalton pásztáz, az utolsó csík térerő is elfogy, már csak a sofőrünk jóindulatában bízhatunk, hogy tényleg az Opel szentgotthárdi gyármegnyitójának a ráhangoló vacsorájára visz minket.
Valószínűleg az Aston Martinnál is rájöttek, hogy teljesen felesleges több, szinte egyforma típust gyártani, így lényegében összevonták a Virage és a DB9 típusokat. A végeredmény valamivel erősebb és gyorsabb lett, de szinte megkülönböztethetetlen az elődöktől.
Mese étterem, a nyolcas út mellett! Tudtam, hogy kell lennie még valaminek az Opel-gyáron kívül, amit össze tudok kötni Szentgotthárddal. Egész úton idefelé hiába turkáltam emlékeim között ráncolt homlokkal, semmi nem jutott eszembe a határ menti településről.
A gyorsan konyuló európai autópiacon a hobbiterepjárók egész jól tartják magukat, és ezt a Volvónál is tudják. Ezért készítettek telekjáró változatot az ötajtós kompakt V40-eshez. Az átalakításokat azonban nem vitték túlzásba, a lényeg a többségnek úgyis a fellépés.