A divatot követni kell, akár van értelme, akár nincs. Ez a szabály az autóiparban is érvényes: az aktuális gumicsontot mindenki teljes erővel rágja, legyen az kétütemű motor, gázturbina, Wankel, üzemanyagcella vagy villamos hajtás. Most ez utóbbi van soron, így a Mercedes is készített egy villamos változatot a B osztályból.
A McLaren komolyan gondolja, hogy ne csak a versenypályán csapjon össze a Ferrarival: az MP4-12C a szupersportkocsik középkategóriájában próbálja megszorítani az olasz gépeket, de már csaknem elkészült az az autó is, amelynek a Ferrari Enzo utódját kell maga mögé utasítania.
A piac gyengélkedése ellenére a Suzuki egyelőre nem adja fel európai terveit, sőt, új modellek bemutatását tervezi, amelyekkel erősítheti saját pozícióit. Könnyen lehet, hogy az új modell is Magyarországon készül majd.
Míg az európai autógyártók egyre nehezebben maradnak talpon, vannak cégek, amelyeknek nem a pénz hiányzik, hanem egy jó név, és a sok évtizedes tapasztalat. Ilyen az indiai Mahindra, amely most a Fiatnál próbál minderre szert tenni.
Úgy tűnt, a BMW a Mini és a Rolls-Royce felvásárlásával be is fejezte a márkák felhalmozását, de a legújabb pletykák szerint a német gyártó is érdeklődik a De Tomaso maradéka iránt. Az olasz céget fénykorában a Ferrari és a Lamborghini ellenfeleként tartották nyilván, és a BMW hátterével újra az lehetne.
Egyelőre csak tanulmány az LF-CC, de nincs miért kételkednünk benne, hogy gyártani fogják. A Lexus először próbálkozik elérhető árú kétajtóssal, de a tervezők érzik, merre érdemes elindulni.
Egyetlen magányos Ferrarit látni is élményszámba megy, nem is beszélve több százról. Most azonban sikerült megdönteni az egy helyszínen jelen levő Ferrarik számát: Silverstone-ban közel ezer jött össze, ami világrekordnak számít.
A Dacia választék eddig kicsit szedett-vedett benyomást keltett: a Franciaországban tervezett Logan és a Brazíliából származó Sandero egész más stílust képviselt. Ez azonban nem marad így: a román márkánál is megkezdték az egységes arculat bevezetését, ami a Logan-Sandero páros egyidejű cseréjével lát napvilágot.
Az Audi idén júniusban, Le Mans-ban mutatta be első dízelmotoros S-modelljét, az SQ5 TDI-t. Az SQ5-be háromliteres, V6-os biturbó-dízel került, melynek legnagyobb teljesítménye 313 lóerő, csúcsnyomatéka 650 newtonméter.
A holland Huet Brothers igazi retró sportkocsi terveit készítette el. A kétüléses, hátsókerék-hajtású autó Coupé névre hallgat, formavilága az ötvenes évek olasz, illetve angol sportautóit idézi, műszaki megoldásai viszont megfelelnek napjaink elvárásainak.
A károsanyag-kibocsátás, és a fogyasztás csökkentése érdekében egyre több autógyár tervezi kisebb motorok gyártását. A BMW Párizsban mutatja majd be a Concept Active Tourer tanulmányt, melybe háromhengeres benzinmotorok kerülhetnek, de a pletykák nem kerülték el az M3-ast sem.
A koreai Ssangyong Motors nem titkolt szándéka, hogy végre olyan modellt alkosson, mellyel Európában is labdába rúghat. A megoldást a hobbiterepjárókban látják – erről tanúskodik a XIV-1 és XIV-2 tanulmány is.
A Bentley határozottan halad az új formairányzat kialakítása felé, ennek részeként pedig máris lecserélték a formatervezési igazgatót, Dirk van Braeckelt. Helyére Luc Donckerwolke érkezik, aki az Octaviától a Gallardóig, több sikermodellen bizonyított már.
Megmutatta a 2013-as modellévre szánt CR-Z-t a Honda. Bár a japánok csak a Párizsi Autószalonon leplezik le a frissített hibrid kupét, néhány gyári fotóból és egy közleményből kiderül, hogy a megújuló modell kívül szolidan, míg a motortérben komolyabban változik majd.
Fehér és fekete változat biztosan lesz az új Mercedes BLS-ből, melyet többnyira Győr és Kecskemét térségében látnak rendszeresen olvasóink, illetve a Nagyvárad téren kollégánk, Ender Gábor. Mint látni fogják, a gyári tesztpilóták néha olyan merészek, hogy csoportosan rajzanak ki ebédelni, dacolnak a próbarendszámos autókat érő rendszeres rendőri ellenőrzésekkel, csak a mérésnek és a tapasztalatgyűjtésnek élnek.
A Mini stílusa sokaknak tetszik, de jóval kevesebbeknek felel meg az autó praktikus értéke. Ezen a problémán segíthet az új modell, legalább részben.
A Mercedesnél már lemondtak a Maybachról, de a Smartról még nem. A márka megújítására készülnek, hátha egy újabb nekifutásra sikerül nyereséget kifacsarni a kisautó-márkából.
Valószínűleg az autó-reklámok történetének egyik legügyetlenebb reklámja az, amelyben a BMW megpróbálta meggyőzni a világot arról, hogy a kormányzott kereket hajtani marhaság. Ez ugyan bő egy évtizede volt, mégis ide kívánkozik, hisz a BMW most mutatja meg első, fronthajtású padlólemezre épülő autócsaládjának prototípusát.
A Kia már az első Cee'd háromajtós változatát is igyekezett sportosabb hangulatúvá tenni, mint az ötajtóst, és most is hasonlóképp jártak el. A Pro_Cee'd külön mutatkozik be, és az azonos alapok ellenére vagy háromnegyedrészt teljesen más a formaterv.
A Lamborghini bejelentette, hogy 1491 Gallardót hív vissza egy konstrukciós eredetű hiba kijavítása érdekében. Az egyszerű szivárgásból könnyen lehet nagyobb probléma.
Ha valaki netán kételkedne benne, hogy a rendőrség keményen dolgozik a közrend fenntartásán, most megbizonyosodhat róla, hogy nem henyél a szerv. A Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság teljes szélességében lezárja az M7-es autópálya Budapest felé vezető szakaszát a 109-es kilométerszelvénynél, hogy mindenkit igazoltasson, aki arra jár.
Bár soha nem ment még ilyen gyengén az üzlet a PSA csoportnak, a fejlesztés nem állhat le – sőt, ezúttal a kínálat bővítése is szóba jöhet. A 2008-as apró szabadidő-autó lesz, amely akár sikerekre is számíthat, Európán kívül akár Dél-Amerikában és Kínában is.
A Golf GTI eddig afféle középutat képviselt a sportos kompaktok között: sem a legerősebb, sem a leggyorsabb nem volt, inkább a tökéletes hangolás megtalálására helyezték a hangsúlyt. A teljesítmény-megszállottaknak a Golf R-t kínálták. Most azonban készül egy olyan GTI változat, amely ha erőben nem is, gyorsulásban lenyomhatja a konkurenciát – sőt, a Golf R-t is.
A Párizsi Autószalonon leplezik le a Terra elnevezésű tanulmányautót, amelyről nehéz eldönteni, hogy miért lett ilyen – egy biztos, nem a gyönyörködtetés volt a cél.
A legsportosabb Peugeot, az RCZ kupé is eljutott a kötelező felújításig, és megkapta a cég új egyen-arculatát. A végeredmény legalábbis megkérdőjelezhető.