Az idé már a harmadik Mini generáció bemutatására kerülhet sor, bár a változások elsősorban az autó műszaki tartalmát érintik, nem a formát.
Évekkel ezelőtt bemutatták az első dízelmotoros Porsche személyautót, de a Cayenne-be épített V6-os a bő két tonnás szabadidő-autóban messze nem nyújtja azt a dinamikát, amit a Porsche név hallatán várnánk. Talán ezért egészítik ki a kínálatot egy jóval erősebb, V8-as dízelmotorral.
A franciák számára igazi rémálom 2012. Hatalmas veszteséget hozott az első félév, és csak hosszabb távon várható bármiféle javulás.
A francia gyártó idegen vizekre evickél a Párizsi Autószalonon – az Onyx tanulmány dögös kétülésesnek ígérkezik középmotorral, és Lamborghini-formákkal.
A Chevrolet egyik legdrágább típusa a benzin-elektromos Volt, de a Reuters értesülései szerint még így is ajándékban kapják a vásárlók az autó felét. A GM tagadja, hogy így volna, de mi hihetőnek tartjuk: az óriási Li-ion akkumulátor, amelyet az autóba építenek, egyelőre méregdrága.
A Pagani már megmutatta új sportkocsiját, amely a kimondhatatlan Huayra névre hallgat, de még készítenek egy búcsúpéldányt a Zondából egy vásárló speciális igényei alapján.
Bár már találkoztunk olyan céggel, amely kifejezetten a rendőrök igényei szerint kezdett autót tervezni, most több nagy nemzetközi autógyártót szabadítanak rá ugyanerre a feladatra. Kíváncsian várjuk, mi sül ki belőle.
A Mercedes és a Volkswagen egy ideje egy helyen állítja elő nagy furgonjait, és Stuttgartban szeretnék, ha ez így is maradna, sőt bővítenék az együttműködést. Az viszont korántsem biztos, hogy a Volkswagen is ugyanezt akarja.
A műszerfali fabetéteknek soha nem voltunk nagy barátai – olyan műfaj ez, ahol nagyon kevés választja el a giccset a finom eleganciától, és a határt sokszor a legismertebb luxusautó-gyártók sem érzik. Ez itt pedig minden fabetétek öregapja.
A Daciának egyelőre kevés a komoly ellenfele: a többi gyártó nem megy olyan alacsonyra árban – és egyes alkatrészek leegyszerűsítésében sem – mint a Renault román márkája. A vetélytársak azonban évek óta ígérgetik, hogy bemutatják saját olcsó modelljeiket. Most a Ford is csatlakozik ehhez a kórushoz.
Árverésre kerül a James Bond-filmek több emléktárgya, köztük a 2008-as A Quantum csendje című filmben használt Aston Martin DBS, és egy Z28 roadster.
Az Audi leleplezte az RS5-ös legújabb változatát, amely lényegében egy vászontetőben különbözik az eddig gyártott változattól. A Cabrio mindent örökölt a kupétól, régi vágású, de hangulatos motorját is.
A Mustang eddig amerikai specialitás volt, és az elmúlt két generáció a gyökerekig nyúlt vissza múltidéző formáival és erőteljes motorjaival. Ám a Ford ebből is világautót csinálna, legalábbis erre utal a vezérigazgató ígérete.
Nem véletlen persze, hogy Benedek pápa két ilyen furgont használhat a jövőben. A Renault ajánlotta fel a speciálisan átalakított járműveket – azért épp a Kangoo lett az alap, mert ez az egyetlen típus, amelybe elektromos hajtásláncot szerelnek, és elég nagy, hogy pápai járműnek is megfeleljen.
A Cadillac, amely egykor egyeduralkodója volt a limuzin- és temetési jármű-piacnak Észak-Amerikában, ám az utóbbi években teljesen kiszorult, most az XTS két új változatával próbál visszatérni. Egy sofőrös limót és egy parádés koporsószállítót mutattak be a napokban, amelyekkel a Lincoln Town Car hegemóniáját szeretnék megtörni.
Már akkor is hitetlenkedve hümmögtünk, amikor azt hallottuk, hogy a Focus is megkapja az 1 literes Ecoboost turbómotort, de kiderült, hogy a kompakt karosszériához még bőven elég az Év Motorja. A Mondeo viszont vagy másfél számmal nagyobb. A Fordnál azonban láthatóan nem aggódnak emiatt: megújuló nagykocsijukba beépítik az apró háromhengerest.
A Mitusbishi az elmúlt években elvesztette korábbi pozícióit a legfontosabb piacokon, így lassan belátták, kell valami, ami ismét nagy tömegek számára teheti vonzóvá a japán márkát. Ez a feladat tornyosul az új Mirage előtt, amelyet a Párizsi Autószalonra is elhoznak a japánok.
Lassan a Ford legöregebb modelljei voltak a Transit-Tourneo család tagjai. Most egyszerre mutatták meg az utódokat, amelyek közül hármat még soha nem láttunk.
Könnyen lehet, hogy az autóvásárlás állami támogatása Kínában visszafelé sül el: úgy tűnik, a helyi gyártók teret vesztenek nemzetközi versenytársaikkal szemben, méghozzá meglepő tempóban.
Elsőre furán hangzik, hogy ezzel az ezer köbcentis háromhengeressel verték meg a Nürburgring Nordschleifén a Ferrari Enzót, a Pagani Zondát és a Lamborghini Aventadort, de egyáltalán nem mindegy, hogy mibe építik be az apró turbómotort.
A Mazda tervezőinek alaposan elsült a keze, amikor az új 6-ost rajzolták, és nem csak szedán szerepelt a tervek között. Gyakorlatilag egyszerre jelenik meg a négyajtós a kombival, amely Európában számíthat komolyabb népszerűségre.
Az Opelnél nagyon belejöttek a névadásba. Van már Adam nevű kisautójuk és Mokka nevű mini-SUV-juk, és most egy újabb ismeretlen név tűnik fel: a Cascada.
Úgy látszik, a Ford is igyekszik egységes arculatot kialakítani összes autója számára: mostantól a Mondeo és a Focus arca bambul vissza a Fiesta orráról is. De nem ez lesz az egyetlen változtatás.
Ahogy azt a korábbi hat generációt ismerve sejteni lehetett, a Volkswagen tervezői igyekeztek megőrizni a slágermodell karakterét, csak annyit változtattak rajta, hogy egyértelmű legyen: ez már egy következő generáció. Ezúttal egy kis szögletességet vittek a formákba, viszont a felszín alatt szinte egyetlen csavar sem maradt a régi.
A W222 jelzésű Mercedesnek egyszerre kell a Maybachok, és az eddigi S osztályok helyébe lépnie, így a gyáriak mindent elkövetnek, hogy mire megjelenik, mindenki a feszült várakozás állapotába kerüljön. Ennek érdekében most az S osztály oldalnézetének vonalait mutatták meg – azokat az éleket, amelyek meghatározzák az autó alapvető karakterét.