Ahogy arról már hónapokkal ezelőtt szó volt, a National Electric Vehicle Sweden (NEVS) vásárolta fel mindazt, ami a Saabból maradt: a gyártósorokat, a feljesztőközpontot, a névhasználat jogát, egyszóval a pótalkatrész-gyártáson kívül mindent. A svéd bejegyzésű vállalat mögött távol-keleti befektetők állnak, akik – ahogy a cég nevéből is következik – elektromos autót gyártanának a 9-3-as alapjain.
A német rendőrségnél előfordulnak villámgyors járőrkocsik – a sebességkorlátozás nélküli autópályák országában nincs is ebben semmi furcsa – de az új M5-ös BMW először öltött egyenruhát. Ez lehet a legdurvább elfogóautók egyike, még odaát is.
Az már biztos, hogy Oroszországban bevezetik az Acura márkát, és így arra is nagyobb az esély, hogy hamarosan nálunk is kaphatók lesznek a Honda luxusautói.
Az új GTI csupa bevált alkotóelemből áll össze: a 208-as karosszériájába a BMW-eredetű 1,6 literes turbómotort építik, amely ebben a formájában épp kerek 200 lóerős. Papíron tehát tudja, amit kell – a kérdés, hogy sikerült-e elérni azt az összhangot, amitől egy gyors autót élvezet lesz vezetni.
Az Audinál még tartja magát a régi iskola: az RS5-ösben még a pörgős V8-as szívómotorok egyikét használják, és úgy hallani, ugyanez a gép kerül a nyitott változatba is, amelyet napokon belül bemutatnak.
Bár a többség vágyaiban a BMW-k brutálisan erős motorokkal szerepelnek, a flottavásárlókra és taxisokra is gondolnak Münchenben. Nekik készülnek a 114d, a 316i és a 320i EfficientDynamics modellek, amelyek kifejezetten hétköznapi használatra szánt autók.
Németország népautó-márkája már a 60-as években elkezdte a terjeszkedést: 1966-ban az Audit, 1969-ben pedig az NSU-t kebelezték be. A folyamat azóta tart: évtizedről évtizedre újabb márkákat szerez magának a Volkswagen, amely maga már nem is készít népautókat – ezt a feladatot más márkák látják el. Most azonban azt mondják, elég a felvásárlásból, hisz 12 még gombócból is sok, nem hogy autó- motorkerékpár- és teherautó-márkából.
A jövő márciusi Genfi Autószalonon mutathatja be következő generációs G-sorozatát az Infiniti. A japán luxusmárka Mercedes-platformra építkezne, és a hajtásláncot is a németektől kölcsönözné – így készíthetnek sportosabb és gazdaságosabb autókat.
Igazán nagy dobásra készült a Bentley, amikor elhatározta, hogy szabadidőautóval bővíti kínálatát. A nagy igyekezetben azonban olyan giccses, ízléstelen autóvá faragták az EXP 9 F-et, hogy azt már bemutatásakor a Genfi Autószalon legrondább autója – korántsem megtisztelő – címmel illette a sajtó.
Majd kilenc évvel a háromszázmilliós mérföldkő után, tegnap elkészült a Ford Motor Company 350 milliomodik autója. A Focus Thaiföldön, a Rajongi üzem szerelőszalagjáról gördült le.
Meglepő újdonsággal jelentkezik a Citroen a Párizsi Autószalonon: elkészítették a DS3 Cabriót. Úgy tűnik, ügyesen megoldották a műfaj legnagyobb problémáját – hogyan készíts nyitott autót, amely menet közben nem csavarodik, mint a rágógumi – de az idei szezonról csúnyán lecsúsztak a franciák.
A Virage eleve nehezen érthető próbálkozás volt az Aston Martin részéről. A V8 Vantage és a DB9 közé ékelt modellnek alig vannak önálló jellegzetességei – tulajdonképp egy valamivel erősebb DB9-es, itt-ott átdolgozott formákkal. Így olcsó volt a fejlesztés – talán ezért is engedheti meg magának a sportkocsigyár, hogy 18 hónap után egyszerűen levegye a palettáról.
Egyelőre csupán egyetlen félév eredményeire lehet büszke a Ford: január és június között a Focus volt a legnagyobb példányszámban eladott autó a világon.
A fronthajtású modellcsaláddal az a Mercedes nem titkolt célja, hogy olyan cégeknek is konkurenciát állítson, mint az Opel vagy a Volkswagen. A hétüléses B osztály egy újabb lépés ebbe az irányba, hisz az egybeszabott Mercedesből így a Touran, a Zafira, a Renault Grand Scenic és a többi kompakt hétüléses egyterű közvetlen ellenfele válhat.
A kevésbé ismert Artega és Melkus után a valódi szupersportkocsikat előállító Gumpert is bedobja a törülközőt, ha nem találnak egy komolyabb befektetőt.
A Volkswagen prémium-márkájánál a középmotoros R8-ast leszámítva még soha nem készült hátsókerék-hajtású személyautó. Ingolstadtban eddig ragaszkodtak a bevált recepthez: ahol már kevés volt a fronthajtás, ott négykerék-hajtást alkalmaztak. Az efféle hagyományokat azonban felülírhatja a vállalati érdek.
Nemrég a Jimny felújított változatáról számolhattunk be, ezúttal pedig a Grand Vitara sorozatot igyekeztek feldobni.
Bizonyos körökben eddig is népszerű volt a Panda 4x4, hisz ez az egyik legkisebb és legolcsóbb autó, amellyel bátran be lehet hajtani rosszebb minőségű földutakra is. A Fiat a Panda leváltásával a 4x4 koncepcióján is csiszol egy keveset: most már adnak hozzá használható erejű motorokat is a masszivitást sugalló fényezetlen karosszériaelemek és az állandó négykerék-hajtás mellé.
A Lada már korábban is mutatott be érdekes tanulmányautókat, de most, hogy a Renault áll a márka mögött, talán komolyabban lehet venni, amit mutatnak. Ráadásul egy nemzetközileg is jegyzett tervezőt bíztak meg a tervezéssel: Steve Mattint, aki korábban a Volvo XC60-as formáját is papírra vetette.
A Moszkvai Autószalonon mutatták be az új Almerát, amely valahogy pokoli ismerősnek tűnt már első ránézésre. Egy darabig találgattunk, mire rájöttünk, hol is láttuk már: a kompakt négyajtós eredetijét Japánban mutatták be még 2006-ban.
Az autógyárak jól megtanulták az EuroNCAP leckét: ma már alig fordul elő, hogy valaki ne mondaná fel hibátlanul. Ezúttal hat autó esett át a teszteken. Közülük öt, az Audi A3, a Ford B-Max, a Kia Cee'd, a Renault Clio és a Volvo V40 kapta meg az elérhető legjobb minősítést, de a hatodik, az Isuzu D-Max is négy csillagot kapott, ami egy pick-uptól nem is rossz eredmény.
Az új négyajtós kupéról lassan mindenki tud – sőt, Kecskeméten már folyik az előszéria gyártása – csak látni nem láthattuk egyelőre, legalábbis leplezetlenül nem. Pedig úgy néz ki, már Magyarország közútjai is tele vannak többé-kevésbé álcázott példányokkal. Ezeket látva pedig egész jól felmérhető, milyen végeredményre számíthatunk.
A vontató az egyik oldalon foglal el egy sávot, a rakomány a másikon – ha lehet, kerüljék el az M5-ös és az M7-es közti szakaszt.
Úgy tűnik, a Nissan mégsem adja fel a harcot. Tíz éves modellciklust terveznek a GT-R-nek, aztán jöhet az utód - 600 lóerővel.
Az Ausztrál Autószalonon, októberben ismerheti meg a nagyközönség az új kupét, néhány infót azonban már közzé tett a gyártó.