A kiszivárgott képek után végre érdemi információ látott napvilágot az új Carrerákról.
Egy 32 éves olajmágnás szerint az egyedi Ferrari személyes ügy. Az ő Ferrari-gyűjteményébe kerül majd az 599 GTO alapjaira épülő különleges sportkocsi.
Nem maga a hír az igazán érdekes, hanem az, hogy honnan érkezett. A Renault terveit maga a francia ipari miniszter kezdte el szellőztetni.
Pekingben iszonyatos iramban nőtt az autók száma az elmúlt években: míg 1997-ben még egymillió autó futott a kínai főváros útjain, az idén az autók száma már elérte az ötmilliót. Valamit tenni kellett, hogy a forgalmi viszonyok ne váljanak kezelhetetlenné.
A Vath tuningcégnek nem csak a neve cseng németesen szigorúan, de amit csinálnak, az a német tuning esszenciája. Itt egy újabb bizonyíték: ezúttal a Mercedes E 500-ast tették még félelmetesebbé.
Autóvásárláskor igen fontos szempont a biztonság, különösen akkor, ha családi autóról van szó. A Volvo korábban is élen járt az ezzel kapcsolatos új fejlesztésekben, az utóbbi bő tíz évben pedig 50 százalékkal csökkentették a baleseti sérülések veszélyét.
A Porsche után a Ford háza tájáról is idő előtt szivárogtak ki információk. Bár az új Mustangra még legalább két évet várni kell, azt már tudjuk, hogy V6-ossal érkezik.
A tavaly decemberben csődöt jelentő Saab közel kétmilliárd dolláros tartozást hagyott maga mögött. Az egykori partnerek minden követ megmozgatnak, hogy visszaszerezzék pénzüket – most a BMW perel.
Hétfőre tervezte a 991-es Carrera 4 és Carrera 4S modellek fotóinak hivatalos kiadását a Porsche, ezek azonban már két nappal korábban kikerültek az internetre. A kupé- és kabrióváltozatot egyszerre leplezik majd le. Az összkerékhajtású Carrerák a Párizsi Autószalonon mutatkoznak be a közönségnek.
A Subaru új, teljesítmény-növelő csomagot kínál az Imprezához, mellyel 340 lóerős lehet a WRX STI. A 2,5 literes erejét a motorvezérlés átprogramozásával, és új kipufogórendszerrel fokozta a japán gyártó, így a 340R gyorsulása nagyjából fél másodperccel javult.
A General Motors iskolapéldája a nehézkes, vízfejű multinacionális vállalatoknak, ahol a zavaros belső működés már az életképességet veszélyezteti. Dan Akerson, a GM jelenlegi vezérigazgatója olyan átszervezésbe kezd, amely hatékonyabbá tenné a működést.
A Golf a Volkswagen legnépszerűbb modellje: többet adnak el belőle, és több hasznot hoz, mint a cégcsoport bármelyik másik autója. Nem csoda, hogy a leváltása körül nagy a felhajtás. Már a hivatalos bemutató előtt elkezdték csepegtetni az információkat - már csak egy vékony lepel választ el attól, hogy meglássuk, milyen is lesz.
Péntek délután egy körül vitték el az ezüst színű Kia Carnivalt Balatonszéplak alsóról, a szabadstrand mellől.
Megszoktuk, hogy a munkaadóját senki nem kritizálja, így eléggé meglepően hatnak az új ausztrál Mitsubishi-vezér szavai. Mutsuhiro Oshikiri azonban nem rejti véka alá, amit gondol.
Eddig a távirányítás abban merült ki a személyautók esetén, hogy messziről nyithattuk-csukhattuk a zárakat, esetleg indíthattuk az állófűtést vagy a motort. A kínai BYD azonban egy lépéssel tovább merészkedett: legújabb modelljük vezethető is az apró távirányító segítségével.
A Renault-Nissan az újrahasznosítás mestere, ezt erősíti az új Renault Scala bemutatása is. Szükség volt egy új, olcsó négyajtós modellre, és az igényt a lehető legegyszerűbben igyekeztek kielégíteni: a Nissan Sunnyra faragtak új orr-részt, Renault jelvénnyel.
A sok henger manapság már nem divat, ami érthető is: több alkatrész több súrlódást és sokkal magasabb gyártási költséget jelent. Ugyanakkor mindig lesz, aki hajlandó fizetni a tizenkét hengerért – őket a jövőben kézi összeszerelésű motorokkal kínálják meg.
Két éve mutattak egy Quattro tanulmányt öthengeres turbómotorral és összkerék-hajtással, de abból aligha lesz valami. A legújabb pletykák szerint valami egész más viseli majd a Quattro jelzést.
A Mazda épp saját pénzügyi válságától fuldoklik, nem csoda, hogy szabadulnak a veszteséget hozó modellektől. Mint kiderült, a CX-7 az egyik ilyen: a lendületes vonalú szabadidő-autó Amerikában nem elég nagy, a világ többi részén viszont nem elég kicsi.
A Trident Iceni sportkocsiról nagyon rég hallottunk először: 2001 óta reszelgetik, de mindig közbeszólt valami. Vagy egy válság akadályozta a továbblépést, vagy – ahogy 2001 és 2008 között – egyszerűen nem akadt elég pénz az induláshoz. Úgy néz ki azonban, hogy a befektetők látják a fantáziát a takarékos sportkocsiban, amelynek a legyártásához még csak űrtechnika sem kell.
Wolfgang Dürheimer ugyan távozik a Bugatti és a Bentley éléről az Audihoz, de még véglegesít néhány projektet – egyebek közt a következő Bugatti fejlesztését is elindítja.
A Melkus volt az egyetlen sorozatgyártású sportkocsi a KGST-n belül – egy középmotoros kupé Wartburg motorral – nem csoda, hogy óriási volt az érdeklődés, amikor kiderült, hogy újraélesztik a céget. Meg is született a Melkus RS 2000 jelzésű gép, amely korszerű lett, könnyű, pofás és gyors - leginlkább a Lotus Exige-re emlékeztet - de a történet nem úgy alakult, ahogy remélték.
Kaliforniában, a Death Valley-ben lőtte olvasónk, Gábor a kémfotósorozatot, amelyen nem is a szügyig álcázott prototípus az érdekes, hanem a kék 3-as.
Egyre erősebb autókat vesznek a németek, pedig ott sem olcsó a benzin. Az idei év első felében 138 lóerő volt az új autók átlagteljesítménye, állapította meg egy német egyetem.
Az Audi A1 és az új Lancia Ypsilon mintájára a Volvo is kisautóval bővítené kínálatát. A svédeknek ehhez partnerre is szükségük lenne, akitől kisebb motorokat szerezhetnének be, és megoszthatnák a fejlesztés költségeit.