A vadállatok által okozott balesetveszélyt igyekszik felszámolni új megoldásával a Volvo. A svéd gyártó a gyalogosfelismerő rendszert fejleszti tovább, dolgukat azonban nehezíti, hogy számos, jelentősen különböző felépítésű állatra kell hangolniuk a technológiát. A legkomolyabb károkért felelős nagyvadak felismerésére készítik fel először a rendszert, de ezután folyamatosan bővül majd az adatbázis a legkülönfélébb állatok felismeréséhez szükséges információkkal.
Valószínűleg valamiféle reklámfotózás közben készültek a fotók, amelyeken már teljes díszben látható az Opel Adam. Látszik, hogy a formatervezők igyekeztek érzelmekre ható kiskocsit fabrikálni, de így is kérdésesnek érezzük, hogy mennyire találja majd szíven a vevőket az új kiskocsi.
Simon Templar, vagyis az Angyal tette híressé a svéd márka első komolyabb sportautóját. Az 1962-ben kezdő sorozat hatalmas reklámot jelentett a P1800-asnak, mindenki Roger Moore helyében szerette volna érezni magát. A lehengerlő magabiztosságú rabló-pandúr nem hiába választotta hű társnak a szárnyas Volvót. Az autó az évek során bebizonyította, hogy valóban olyan megbízható, mint amilyennek a tévében láttuk.
A Mitsubishi valamikor a 90-es évek végén hagyott fel a luxusautó-gyártással: akkor mondtak le végleg a gazdag felszereltségű, bár kissé unalmas Debonair gyártásáról. Azt azonban nem merték megtenni, hogy semmit sem kínálnak a márkához hű vásárlóknak, így időről időre átvesznek valamit egy másik gyártótól.
Ferrarit vásárolni soha nem volt olcsó mulatság, különösen ha valaki nem elégszik meg tizenkét hengernél kevesebbel. Az F12 Berlinettát, a Ferrari új csúcsmodelljét is egy egész kis vagyon lesz megszerezni.
A Honda tervezői eddig modern formákban gondolkodtak, és néhány kivételtől eltekintve kerülték a feltűnő újításokat. Ám most, bő másfél évtizeddel a retro-divat kitörése után rászánták magukat egy kis múltidézésre. A minta első kisautójuk, az N360-as volt, amelynek hasonló fazonú hűtőmaszkja és arányai voltak.
Péter Angliában, Krisztián Belgiumban, Attila pedig Németországban kapott le egy-egy álcázott prototípust a Range Rover tesztflottából – úgy tűnik, a brit autógyár nem csinál nagy faksznit a titoktartásból.
A világ legismertebb és legsikeresebb önjáró autója ugyan japán, de a Toyota helyett a dicsőség inkább a Google-nak jár. Az autó korai sikerein, és az egyre szélesebb körben végzett kisérleteken felbuzdulva a japán kormány 2020-ra a forgalom teljesértékű részeként szeretné látni az onjáró autókat. A kijelentés merésznek tűnhet, vagy csak egy légből kapott ötletnek, amivel pár jó pontot lehet nyerni a választóknál. De a terv igenis valós, és a komolyságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a Föld, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmus Minisztériuma igyekszik a legnagyobb cégeket bevonni.
Még 2009-ben került a Volkswagen és a Suzuki szoros kapcsolatba, mikor a német vállalat ajánlatot tett a japán cég részvényeinek 19,9 százalákára. A két fél nagy bizalomban ugrott fejest a kapcsolatba, de hamar kiderült, hogy nem tudnak összedolgozni. Az ügy akkor kapott nyílvánosságot, mikor a Volkswagen egyik, nevét titokban tartó felsővezetője panaszkodott, hogy szinte lehetetlen a Suzukival együtt dolgozni. A panaszáradat csak tovább fokozódott, míg végül mindkét gyártó a másikat kezdte szerződésszegéssel vádolni.
Valószínűleg nincs furcsább járműkategória a japán Kei autóknál. A korlátozott méretek és a fokozódó igények olyan kompromisszumokra vezetik a japán tervezőket, amelyeket európai szemmel nagyon nehéz megemészteni. Még akkor is, ha a célszerűségük megkérdőjelezhetetlen.
Amióta a gyártók zsebére is megy az autók fogyasztása, a háromhengeres motorok ismét reneszánszukat élik. Az 1000-1300 köbcentiméteres kategóriában ezek kínálják a legjobb kompromisszumot a tömeg, a fogyasztás és a gyártási költségek szempontjából. Nem csoda, hogy a Citroennél is háromhengeressel váltják le az elavult benzines alapmotorokat.
Rosszul nyíló légzsákokkal, leálló motorokkal és a guminyomásra vonatkozó hibás adatokkal veszélyeztette vásárlóit a Volvo. Hét típust - köztük a C70-et, az S80-at és az XC70-et - érintett az a nyomozás, amely során késedelmes visszahívásokat tárt fel az autók biztonságát ellenőrző hatóság az Egyesült Államokban.
Alejandro de Tomaso nyilván nem ilyen sorsot szánt saját autómárkájának, amelyet a 70-es évékben még a Lamborghinivel és a Ferrarival emlegettek egy lapon. A hírnév azonban elkopott, és a cégalapító halála óta pedig tetszhalott állapotban van.
Itthon sem ismeretlen az olcsó, raklapról leesett Audi vagy Suzuki alkatrész, de ezúttal Ausztráliában derült fény egy nagyobb lopási ügyre. Odaát nem néhány marék patent és alátét tűnt el: mintegy 180, Kanadából importált V8-as motornak és több tucatnyi sebességváltónak kelt lába a Holdentől.
Sajátos módját eszelte ki a Nissan az elektromos autók népszerűsítésének. The Big Turn On elnevezésű kampányuk részeként kaszkadőrt ültettek a Leafbe.
Az egyetlen Európában kapható Honda kupé, a CR-Z fazonra ugyan egész sportos, de a hibrid hajtáslánc nem durran szét az erőtől – azok a Hondák rég eltűntek, amelyek az esetek többségében sokkal többet tudta, mint sofőrjeik. Ez a biztonságos megközelítés, de itt a bizonyíték arra, hogy a Hondánál tudnának vérbeli sportkocsit fejleszteni, ha ez lenne a feladat.
A Volkswagen és a Porsche az elmúlt öt évben zavaros pénzügyi manőverek révén keveredett össze, de rövidesen kitisztul a kép, és minden a helyére kerül.
Egy félreeső sátorba vezettek be Goodwoodban, az istállók között, hogy aztán elkobozzák a Nikont és a telefonomat is. Aláírtam egy papírt, amin már nem tudom, mi állt. Majd kisvártatva udvariasan belöktek a német mérnökök közé, hogy megmutassák minden idők legdrágább Porschéjének a végleges formáját.
Az Audi fantasztikus győzelmi sorozata véget érhet Le Mans-ban, ha igazak a hírek. A Porsche visszatérésével egy időben az ingolstadtiak kiszállnának a hosszú távú versenyzésből, és más sorozatokban keresnék a siker lehetőségét.
A BMW-nél már korábban is felvetődött egy elegáns, mégis praktikus prémiumautó elkészítésének gondolata, ám az első próbálkozás, az 5-ös GT nem aratott sikert. Most a Mercedestől meríthetnek ötletet, nagy csomagterű luxuskombival rukkolnának elő.
A Pikes Peak-en évek óta mindig a nyár közepén kerül sor a híres hegyi felfutóra, és ahogy minden évben, több száz induló készülődik elképesztő csodajárművekkel, hogy megpróbálja megdönteni a pályarekordot. Az idén azonban csak augusztus közepén rajtolhat a mezőny, mivel a környék életveszélyessé vált a napokban.
A Fiat 500-as köré teljes modellsorozat készül: az ötajtós 500L után itt az 500X, a Mini Countryman olasz megfelelője. Az eredeti 500-as kedves stílusából persze nem maradt sok, de az X ettől eltekintve meglepően jó kiállású autó.
Eddig csupán egyetlen sportkocsi egyetlen változata készült a McLarennél, de most bemutatták a másodikat, az MP4-12C Spidert, amely épp most, a gatyarohasztó kánikulában mutatja meg legjobb oldalát.
Az első Möbius valószínűleg a legszánalmasabb autógyártási próbálkozás volt az elmúlt évtizedben. Sufniban kalapált formája, kukázott műszaki megoldásai előtt értetlenül állt a világ, még úgy is, hogy tudtuk, a cél az afrikaiak közlekedési eszközhöz juttatása. Azóta feljebb léptek egy szinttel: most már nem amorf a jármű, csak egy csúnya doboz.
A japán vállalat a Swift, az SX4 és az Alto révén már jelen van Kínában, májusban a tizenharmadik legnépszerűbb márka volt az országban. A három- és ötajtós Vitara azonban alulmaradt japán riválisaival szemben, a Kizashi pedig még gyengébben teljesített, viszont jön a megoldás: a helyben gyártott Kizashi, amely kifejezetten olcsó lehet.