Eddig inkább a Renault-Nissan jeleskedett a csúnya, bár olcsó négyajtósok előállításában: a Renault Thalia, a Dacia Logan vagy legutóbb a Nissan Sunny kiváló példa arra, hogy néha még a formatervezőkön is spórolnak a gyártók. Persze az előző Aveóval a Chevrolet is letette a névjegyét a műfajban, de nem gondoltuk, hogy a mostani, dögös ötajtós után ismét egy fura jószággal bővíthetik a kínálatot.
Nem csak az autógyárakat érinthették kényelmetlenül az IIHS új töréstesztjeinek eredményei, de azokat a szervezeteket is, amelyek korábban kiváló minősítést adtak az Audi A4-esnek, a Mercedes C osztálynak és a többi érintett modellnek. Ilyen szervezet az EuroNCAP is, amelynek egycsapásra megkérdőjeleződhet a hitelessége, ha nem tesz valamit. Így most az európaiak is lépnek, igaz, kissé lomhán.
Ahogy minden évben, idén is volt árverés Pebble Beachen, ahol a hét végén Észak-Amerika legismertebb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényét tartották. Elképesztő összegekért cseréltek gazdát az autók – a legtöbbet egy egyedi Ferrariért, az 1960-as California 250 LWB Spider Competizionéért fizetett egy megszállott milliomos.
Három évvel a Mulsanne bemutatása után, Pebble Beachen jelentette be a Bentley a luxusautó kabrióváltozatát. A Mulsanne Convertible-ről ugyan még csak koncepcióként beszélnek, de máris a világ legelegánsabb kabriójának kiáltották ki – versenytársa lehet a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupénak, és a Mercedes S-osztálynak.
A Jettából préselt ki sebességrekordot a bonneville-i sós síkságon a Volkswagen. A Wolfsburgban felkészített autóval Carlos Lago 298 km/h-val száguldott, így a 2013-as Jetta lett a leggyorsabb hibridautó, amely a sorozatgyártáson alapul.
A BMW az összkerékhajtás elhagyásával teszi olcsóbbá az X3 alapmodelljét. Az sDrive18d lesz az első X3-as, amely csak hátul hajt. A gyár szerint csökkentett fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával ez lesz a széria legtisztább modellje.
A jelenlegi Auris – nagyrészt talán formaterve miatt – nem aratott osztatlan sikert, a Toyota viszont felismerte a hibát. Az utódot érdekesebbre, karakteresebbre formálták, az ígéretek szerint pedig vezetni is jobb lesz.
Amíg ezen a hétvégén egész Amerika figyelme Pebble Beach-re szegeződött (ahol olyan érdekességeket lepleztek le, mint a BMW és a Zagato legújabb közös munkája, a Zagato Coupe), addig egy kicsivel arrébb, Laguna Secában az amerikai autógyártás egy klasszikusát, egy méregdrága ritkaságot tört össze tulaja.
Egy örömteli hírrel, és egy kiadós képgalériával borzolják a kedélyeket a Pebble Beach Concours d'Elegance szervezői: miután a BMW és a Zagato úgy döntött, folytatja sikerrel indult együttműködését, a jótékonysági rendezvényen mutatják be a közös munka egy újabb ígéretes darabját.
Láthattunk már nem egy ígéretes kiadást az Afzal Kahn tunereitől. Az utóbbi időben nagy aktvitást mutat a brit tuningcég, és legújabb munkájuk is sikeresnek ígérkezik.
A Dodge brutális sportkocsija sokféle látványos fényezéssel előfordult a kezdetek óta. A vörösréz-színtől a neonzöldig mindenféle változatot láttunk már, de kétségkívül a GTS kék-fehér festése a legjellegzetesebb. Ezt nyilván a gyáriak is jól tudják, ezért ismétlik meg most a harmadik generáció bevezető változatán.
Ha alaposan megnézzük, akkor sem ismerhető fel benne az MP4-12C: a McLaren X-1 három éves munka eredménye, és egyetlen példányt készítenek belőle. Drága lehet, de hogy mennyire, azt aligha árulják el.
A brit márkának nem megy olyan jól, mint a német konkurenseknek, de úgy néz ki, azért igyekeznek tartani a lépést. Ezúttal két újdonságot vezetnek be szinte egyszerre, egy új hathengeres motort és az összkerék-hajtást. A friss műszaki megoldások mindkét Jaguar limuzinban felbukkannak a következő év során.
Európában mutatóban is alig akad kínai személyautó, de Ausztáliában egész szép számmal futnak az utakon – azaz futottak, egész idáig. Most azonban mintegy 23 ezer kínai autót hív vissza az ausztrál fogyasztóvédelmi hatóság, miután több típusban is azbesztet találtak.
Az élet már számtalanszor bizonyította, hogy halottaskocsi és sztreccslimó bármiből lehet – még ha meg is lepődünk néha a végeredményen. A Trabant és a Hummer után itt egy újabb elnöki autó, ezúttal Dacia Dusterből. Nehéz lenne megmondani, hogy viccnek szánták-e, vagy komoly szándékokkal tervezték, de a végeredmény impozáns, az biztos.
A Mercedes eredetileg afféle kiegészítő üzemként beszélt a kecskeméti gyártelepről, hisz az új fronthajtású modellek zömét még mindig Rastattban készítik. Lapértesülések szerint azonban változhat a helyzet: három éven belül a duplájára bővíthetik a magyar gyártelep kapacitását.
A végsebesség-adat bő huszonöt éve nem jelent semmit a BMW-nél: akkor kezdték 250 km/h-ra korlátozni gyorsabb autóikat. Elsőként az 1986-ban bemutatott 750i-t akadályozta meg a motorvezérlés, hogy a beállított tempónál gyorsabban száguldjon, de azóta minden BMW – illetve minden luxusautó – hasonló limitert kapott, amelyet nem is olyan egyszerű kiiktatni.
A Toyota a 90-es években a rali-világbajnokság legsikeresebb márkái közé tartozott, mielőtt átnyergelt volna a pályaversenyzésre. Azóta szerencsét próbáltak Le Mans-ban, és lehúztak néhány szezont a Formula 1-ben is, de ott nem jártak sikerrel, hiába öntötték talicskaszám a milliókat a versenysport-programokba. Most azonban ismét a rali felé kacsintgat a Toyota, igaz, ezúttal a belépőszinten kezdik.
A 30-as években senki nem kért a felvágós óriásokból, mégis megszülettek, és most élőben is megmutatják mindkettőt.
Nem gyakori az efféle előzékenység, de ezúttal alighanem a BMW és a vásárló is jól jár. Legfeljebb a hatóságot csapják be azzal, hogy átprogramozzák a stop-start rendszer vezérlését.
Valószínűleg abbéli igyekezetükben szerződtették a Mercedes reklám szakemberei Richard Dean Andersont, hogy érzékeltessék a furgon sokoldalúságát. Kérdés, hogy hányan emlékeznek még az amerikai B színész nagyszerű alakítására.
A Land Rover bő negyven éve kategóriát teremtett az első Range bemutatásával, de azóta sem tudnak – vagy akarnak – kilépni az ősmodell árnyékából. Ez látszik a negyedik generáción is, amely formára alig tér el az elődeitől, miközben belül minden gyökeresen megváltozott.
A Maybach nincs többé: a legújabb Mercedes árlistákon már minden modell mellett a gyártás beszüntetve felirat olvasható az ár helyén. Az idén még készült néhány búcsúpéldány – alighanem megmaradt alkatrészekből – de most már a gyártósor leszerelése folyik.
Miután kimentették a volt Szovjetunióból, az egyedülálló versenyautó egy darabig magángyűjtők között vándorolt, de most visszakerül méltó helyére: a továbbiakban a gyáriak gondoskodnak róla.
A Toyotával kezdődött Észak-Amerikában a gázpedál-felakadástól való félelem, de nem a japán gyártó autói az egyetlenek, amelyek erre hajlamosak. Mint kiderült, most a Mercedes M osztályt kell visszahívni a rosszul szabott padlószőnyegek miatt.