A villanyautó még mindig nagy sláger az autógyártók körében, de úgy néz ki, a vásárlók egyelőre kevésbé lelkesek. Ezt mutatja a Mitsubishi i-MIEV két európai testvérmodelljének gyenge piaci szereplése, amely máris a gyártás leállításához vezetett.
A Volkswagen mifelénk nem épp barátságos árképzéséről híres – Európában Skoda és Seat márkajelzéssel forgalmazzák az olcsóbbnak szánt típusokat – de nem mindenütt van ez így. Számos piacon még mindig kínálnak népautókat a VW logóval, méghozzá néhol már-már kínosan öreg modelleket. Ezeket váltanák az új, egyelőre névtelen típussal.
A Porsche 550 Spyder egyike azoknak az autóknak, amelyekre legtöbb rajongója csak távolról vágyhat. A típusból három év alatt csupán kilencven példány készült, és ezekből sem maradt sok ép darab – egy jó állapotú eredetiért akár 3,5 millió dollárt is megadnak manapság. A jobb-rosszabb másolatoknak persze se szeri, se száma, de a Vintech nevű francia cég nem egyszerűen másolja az eredetit: annál jobbat próbáltak készíteni.
Tavaly félelmeteset ment a Suzuki SX4 a Pikes Peak hegyiversenyen Monster Tajimával a volánnál, de rekordja nem bizonyult igazán hosszú életűnek. Ez azonban nem csak Rhys Millen és a Hyundai Genesis Coupé érdeme: az idén már egyetlen centit sem kellett murván megtenniük a versenyzőknek.
A legfrissebb kutatási adatok szerint, a németek továbbra sem érdeklődnek az elektromos autók iránt - írja a német Focus magazin.
Ugyan már nem kell sokat várni a Párizsi Autószalonra, a francia gyárak egymás után jönnek elő izgalomkeltő bejelentésekkel. A Renault és a Peugeot után most a Citroën borzolja a kedélyeket.
A Mitsubishi nagy reményekkel indult Coloradóba, az idei Pikes Peak-i versenyre. A három-négyezer méter magasan kanyargó szerpentinjeiről ismert hegyen rendezett legendás felfutásra a japánok az i-MiEV-ből építettek egy brutális sportgépet, amit nem másra, mint a kétszeres Dakar-győztes Maszuoka Hirosira bíznak.
A gyenge kereslet miatt átmenetileg leállították a Mitsubishi i-Miev francia emblémás klónjainak, a Peugeot iOn és a Citroën C-Zero gyártását, de a japánok szóvivője hangsúlyozta, csak egy kis szünetről van szó.
Egy pénteki sajtótájékoztatón bejelentették, országos közúti ellenőrzési akciót indít a rendőrség, mivel az elmúlt hétvégéken rendkívül sok súlyos és halálos baleset történt a magyar utakon. Dr. Halmosi Zsolt r. dandártábornok, az Országos Rendőr-főkapitányság rendészeti főigazgatója ugyan felhívta a figyelmet, hogy 2011 első hét hónapjában több, összesen 8625 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt, míg idén mintegy 8233, de aggasztó, hogy a halálos tragédiák száma összességében nőtt.
Híres a japán titoktartás példás szigora, ezért nem is csodálkozunk, hogy eddig nem láttunk egy csücsköt sem a japánok új modelljéből. Most sem mutatnak sokkal többet, de alig egy hónap múlva, a Párizsi Autószalonon már teljes egészében megnézhetjük majd az S-Cross tanulmányautót.
Nézzük csak, ma milyen sajtóközleménnyel lepett meg minket az Audi. Azt mondja, hogy: az új elektromos R8 e-tronba digitális visszapillantó tükröt szerelnek, mivel nincs hátsó ablaka. Egy kamera hátra, egy kijelző a tükör helyére, és már kész is. Ejnye, nem félmegoldás ez?
Fontos dolog a bűnüldözés, meg is kell adni a rendőrségnek minden eszközt hozzá. Mégis kissé hátrahőköltünk, amikor megláttuk az új román rendőrautó fotóját.
Önnek új videóüzenete érkezett - a szerelőjétől. Amióta az óvodások is okostelefonnal mászkálnak, már nem lepődünk meg ilyesmin. Az Audi viszont büszkén veri a mellét, hogy az angol márkaszervizei milyen úttörő szolgáltatást vezettek be
Bár a Smartot idén tessék-lássék módjára felfrissítették, a 2006 óta gyártott ForTwo - nem utolsó sorban mérsékelt sikere miatt - megérett a leváltásra. Úgy hallani, már az idei Párizsi Autószalonon megmutatnak egy tanulmányautót, és jövő év végére már el is készülhet az utód.
Bármilyen szép is a 159-es, sajnos nem hozta meg az Alfa Romeónak a remélt sikert. Évek óta terjednek a vadnál vadabb spekulációk az utódjáról, de hivatalos állásfoglalást eddig még nem hallottunk. Pedig állítólag mostanában véglegesítik a formatervét, és két éven belül már be is mutathatják.
Évtizedek óta prédikálják az autógyártók, bár hullámzó intenzitással, hogy a jövő üzemanyaga a hidrogén. Időről időre el is készítenek egy-két kísérleti autót, promózzák egy kicsit, autókáznak vele párezer kilométert, majd rájönnek, hogy nincs meg hozzá az infrastruktúra, ezért fölösleges erőltetni. Ezúttal a Toyota fut neki nagy lendülettel: 2015-re sorozatgyártást ígérnek.
Sok próbálkozást láttunk már a városi autózás forradalmasítására - a dánok legújabb kisautója a fotók alapján még a vonzóbbak közé tartozik. Az Ecomove Qbeaknak az előzetes adatok alapján ráadásul döbbenetes adottságai vannak.
Alig néhány nap van már csak hátra a tűzvész miatt elnapolt Pikes Peak hegyiversenyig, amelyet idén az augusztus 10-12-i hétvégén tartanak. Hogy tovább fokozza a világ egyik legrangosabb felfutóját megelőző izgalmat, az Audi feltett egy találós kérdéssel felérő képet a facebook-oldalára.
Amikor már a Lamborghini is stop-start rendszert farag az Aventadorba, és azt hihetnénk, csészelevél-gyűjtögetéssel töltjük majd fennmaradó éveinket, kiderül, hogy a bálnapénisz-bőrt cégérére tűző Dartzon kívül is létezik még tökös autógyártó. A kanadai Conquest Vehicles beharangozta új modelljét, az Evade-et.
Sokáig csak buján fantáziálhattunk, milyen prototípusokat rejtegethetnek a BMW titkos trezorjaiban, amik sosem látnak majd napvilágot. Egy ideje viszont kinyitották résre a nehéz ajtót, és időnként megmutatnak egyet-egyet az elvetett ötletekből. Most éppen a Z3 V12-es változatán szörnyülködhetünk.
Amikor a nyolcvanas években elkezdett terjedni az ABS, nem gondoltuk volna, hogy egyszer minden új autóban benne lesz. Az ESP már gyorsabban szivárgott át az alacsonyabb járműkategóriákba, míg mára általánossá vált. Az automatikus vészfékező rendszerek viszont még gyerekcipőben járnak, de az EU máris kötelezővé tenné őket.
Új helyszínt keres a BMW a 3-as és a jövőbeni elsőkerekes kisautói gyártásához, és úgy tűnik, Mexikó lesz a befutó.
Miután New York úgy döntött, hogy a városlakók Nissanokkal fognak taxizni a következő tíz évben, vérszemet kaptak a japánok: londoni taxit ácsoltak az NV200-asból.
Bár az autózás és a környezetvédelem alapvetően ellentétes fogalmak, mégis örülünk minden fejlesztésnek, amivel valóban közelebb kerülnek egymáshoz. A Lamborghini tervei hallatán azonban csak a fejünket tudjuk vakarni.
Azt hittük, hogy a csőddel végre befejeződik a Saab-saga, de tévedtünk. A kis Spyker, amely 2010-ben vette meg a svéd márkát a GM-től, nagy perre készül.