Közlekedési kalauz kollégiumba költözni kívánó leendő egyetemistáknak és aggódó szüleiknek
Jelentkeznél az egyetemre, de nem tudod eldönteni a sorrendet? Csak párszor jártál abban a városban, ahol az életed következő három vagy öt évét tölteni akarod, ezért nem tudsz kiigazodni? Ha elvesztél a budapesti tömegközlekedés végeláthatatlan hálózatában vagy aggódsz, hogy vidéken este 8-kor elmegy az utolsó busz, ez a te cikked. Bemutatjuk ugyanis a Budapest félreesőbb kollégiumainak és a főbb egyetemi városok tömegközlekedését, illetve elérhetőségét.
Február 15-éig kell leadni az egyetemi jelentkezéseket, amely sok leendő egyetemistának költözések és heti szintű hazajárogatások tervezését is jelenti. A nyílt napokon az egyetemek csak szép dolgokat hirdetnek magukról, a körülöttük lévő városról pedig szinte semmit. Mi elmondjuk, hogy mire figyelj és számíts, ha egy ismeretlen vidéki városba költözöl, és azt se tudod, merre van a hazafele.
Egy generációs élmény – vonattal az egyetemre
Mint leendő egyetemista, valószínűleg nincs saját kocsid, a családi autót meg nem nyúlhatod le egész hétre, szóval szinte biztos, hogy a magyar távolsági közlekedéssel utazol majd a távoli oktatási intézményedhez. Ha budapesti vagy, jó hír, hogy innen minden jelentősebb vidéki városba megy közvetlen vonat. Ha vidéki vagy és a fővárosba mész, ugyanez a helyzet. Viszont, ha vidékről vidékre járnál, lesznek komplikációk.
A nagy Budapest
Budapesten az egyetemek többsége a belvárosban, vagy legalábbis jócskán a Hungária körgyűrűn belül található. Ez jellemzően azt jelenti, hogy az egyetemek a város minden szegletéből jól elérhetőek, éjszaka is. A kollégiumok közül jó pár található a külsőbb kerületekben, például az Elte nagytétényi vagy a Corvinus tarkaréti kollégiuma, ahonnan általában a bejárás egy hosszabb buszozást jelent, ám ezek a járatok jellemzően gyakran és megbízhatóan járnak. Az éjszakai buszok minden kerületet elérnek és bár a kerékpáros közlekedéshez még messze nem adott minden, komoly hálózatfejlesztési ambíciók vannak. A budapesti tömegközlekedésre érvényes a diák vűrmegye- és országbérlet, 945 és 1890 forintért. Mivel korábban a diák Budapest-bérlet ennél jóval drágább volt, azt az agglomerációs tarifamegállapodás megkötése után megszüntette a BKK.
Félsz, hogy elveszel Pesten? Bízz a telefonodban.
A Google Maps kiválóan kezeli a tömegközlekedési járatokat, de vannak bizonyos dolgok, amiket nem ismer. A járműkövetés nem mindig a legpontosabb és forgalmi információk sem mindig jelennek meg. Mindezek ellenére a mindennapokban abszolút használható, viszont ha Pesten a biztosat keresed, használd a Budapest GO alkalmazást - úgyis abban lesz a bérleted.
A Nagykörúton túl...
A vidékről vidékre járás nehézségeit egy példán keresztül érthetjük meg legjobban. Ha Kaposváron laksz és Győrbe mennél egyetemre, akkor legalább 4 óra vonatozással vagy 4 és fél óra buszozással kell tervezned, autóval ugyanez az út körülbelül 2 óra 40 perc. A nehézségeket Magyarország közlekedési hálózata okozza. A két városból ugyanis Budapest könnyen megközelíthető, ám a városok közötti utazás csak a főváros érintésével lehetséges, ami nagyban megnöveli a leküzdendő távolságot, ezáltal a menetidőt is. Van ugyan naponta néhány közvetlen vonat és busz, ám azok útvonala jelentősen eltér a leggyorsabbtól, ezért versenyképességük kérdéses.
A jelenség még szembetűnőbb, ha két olyan vidéki nagyváros – ráadásul jelentős egyetemi városok –, mint Pécs és Szeged között akarunk utazni, ahol a hosszú út töredékén áll csak rendelkezésre autópálya. Autóval a 189 kilométeres út 2 és fél óra, menetrend szerinti busszal 3 óra 10 perc, vonat nincs.
A probléma az, hogy Magyarország közlekedési hálózata sugaras kiépítettségű, a sugarakat pedig semmi sem köti össze. Például Miskolc és Szeged között még autóval is csak Budapest érintésével – és ezzel 90 kilométeres kerülővel – lehet a leggyorsabban utazni, mert az Alföldet semmilyen közlekedési útvonal nem keresztezi. Jobban mondva számos vasútvonal keresztezi, csak ezek annyira rossz állapotban vannak, hogy lehetetlen rajtuk keresztül bármilyen versenyképes szolgáltatást nyújtani. Tehát amennyiben a nem egy sugáron fekvő vidéki városok között utaznánk, semmilyen főbb út vagy vasútvonal nem áll rendelkezésre, így az utazási idők könnyen nagyon hosszúra nyúlnak. Tehát amennyiben tisztán a racionalitást nézzük, egy vidéki végzősnek egy a saját tengelyén vagy Budapesten fekvő egyetemet célszerű választania, ha meg akarja kímélni magát a borzasztóan hosszú és kiszámíthatatlan utazásoktól. A budapestiek viszont bármelyik vidéki várost választhatják, hiszen nagyságrendi eltérések nincsenek az utazási idő tekintetében.
Hogy vegyem a bérletet?
Szerencsére Magyarország összes bérlete, helyi bérlete megvásárolható a BKK által fejlesztett Budapest GO alkalmazásban, amely kényelmes megoldás ismeretlen helyeken is. Amennyiben az Országbérletet is a Budapest GO-ban vesszük, azzal kizárólag a helyközi buszokon spórolhatunk időt és idegsejteket, ugyanis a kódbeolvasás a városi közlekedéshez megszokott módon működik, nem kell a nagy, sárga és lassú validátorral szórakozni a buszsofőr előtt.
A városonkénti kifejtésekbe terjedelmi okokból nem minden fér bele, ezért egy országos tömegközlekedési helyzetet tükröző nagymátrixot is készítettünk (ld. lent), amelyben az ország 25 megyei jogú városa (illetve Budapest egymás közötti tömegközlekedési kapcsolatait hasonlíthatjuk össze színkódok használatával. Az eredményekből statisztikát is készítettünk, amelyből kiderül, hogy melyik település rendelkezik a legjobb kapcsolatokkal.

A vidéki településekre utazás minősége viszont nagyban különbözhet. Szeged például nincs sokkal messzebb Budapesttől, mint Győr, azonban míg az alföldi városba 2 és fél óra az út, Győr felé ez alig több mint egy óra. A települések helyi közlekedése, illetve az általános életminőségük szintén nagyon eltérő lehet, így célszerű külön-külön is értékelni őket, kifejezetten az egyetemistáknak releváns szempontok alapján. Ilyen például a kerékpáros infrastruktúra kiépítettsége, a helyi közlekedés járatsűrűsége és minősége, vagy az éjszakai tömegközlekedés kérdése.
Szeged
Szegedre Budapestről leggyorsabban a Napfény Intercityvel lehet eljutni, amely azon kívül hogy folyamatosan késik, hajlamos lerobbanni, ráadásul menetrend szerinti menetidő is egyre hosszabb, mert folyamatosan romlik a pálya állapota. A Budapesttől légvonalban nagyjából 155 kilométerre fekvő városba 2 és fél óra eljutni vonattal, a vasúti kocsik többsége jócskán elmúlt már 40, a mozdonyok is hasonló korúak vagy öregebbek, ami nem segíti a pontosságot és a megbízhatóságot. Jó hír, hogy a következő években felújítás várható a szegedi BYD gyár építése miatt, rossz hír, hogy ebből az utasok valószínűleg csak a pótlóbuszozást érzékelhetik az első években.
Vajon hogy jutnak majd el az emberek a szegedi BYD gyárba? És az autók hogy jutnak ki onnan?
Tömegközlekedésfejlesztés délen.
A dél-alföldi város tömegközlekedése a legfejlettebb a vidéki városok közül, Szegeden 3 villamos és egy vasútvillamos (Tram-Train) vonal található, amelyeken a jellemző követési idő 20 perc. Ez budapesti dimenzióban kevésnek tűnhet és valójában az is, de a vidéki közlekedés realitásaiban ez mégis jónak számít. A bérletek ára viszont igen magas ahhoz képest, hogy jóval kevesebb szolgáltatás jár a pénzünkért, mint a fővárosban. A szegedi helyi bérlet ugyanis teljesáron is drágább a budapestinél, de a diákbérlet esetén már hatszoros az árkülönbség.
Pro tipp - Tram-Train
A vasútvillamost a MÁV üzemelteti, ezért az ilyen járatokra elég a sima országbérlet, a szegedi helyi bérlet megvásárlása nem szükséges. Ha a vonal mellett van csak dolgod, havonta két ebédnyi pénzt is megspórolhatsz így.
A kollégiumok tömegközlekedési ellátottsága már egy fokkal rosszabb történet. A külvárosi épületeket gyakran egyetlen járat köti a városhoz, és jellemzően a követési idő sem gyakoribb 30 percnél. Amikor pedig már nincs busz, marad a kerékpározás.
Biciklizésre azonban kiváló hely Szeged. Egyrészt lapos, másrészt tele van kerékpárúttal, kerékpártározóval, kerékpárszervizzel, teljesen átlagos közlekedési mód ez arrafelé.
Éjszakai járatok a covidos kijárási korlátozások óta nincsenek Szegeden, bár nemrég aláírásgyűjtés indult a viszonylatok újraindításáért.
Debrecen
A „második fővárosba” is két és fél óra az út, ami nem számít olyan rossz értéknek, ha a 190 kilométeres légvonalbeli távolságot vesszük, a vonatok pontosságába bele lehet kötni, de messze nem annyit és olyan gyakran késnek, mint a szegedi Intercityk. A zsúfoltság nagyobb probléma. A debreceni Intercityk, de főleg az Interrégiók nagyon meg tudnak telni, főleg, ha korszerűbb motorvonattal közlekednek.

Debrecenben a kollégiumok többsége az egyetem közelében található. Amelyek nem, azok a főbb közlekedési útvonalak mentén fekszenek, jól beágyazva a városi közlekedés hálózatába. Debrecenben két villamosvonal van, amelyek közül az 1-es számú köti össze az egyetemet és a vasútállomást. A havi diákbérlet 5300 forint, ami Szegedhez képest arányos ár, de Budapestnél még mindig sokkal drágább.
A debreceni kerékpárút-hálózat folymatosan fejlődik, mára már egész hosszú, összefüggő szakaszok épültek ki. A domborzat Szegedhez hasonlóan nem jelenthet nagy kihívást, bár a lakosság körében valamivel kisebb hagyománya van ennek a közlekedési formának.
A vidéki városok közül kiemelkedő, hogy Debrecennek van éjszakai buszhálózata. Egy hétköznap éjszaka összesen három busz indul három különböző vonalon, szombat és vasárnap hajnalban már 6 vonal szállítja az utasokat. Nagy kihagyott ziccernek tűnik azonban, hogy az egyetemet érintő éjszakai vonalak csak hétvégén közlekednek, amikor az egyetemisták jellemzően nincsenek a városban.
Ilyenek lettek az új debreceni buszok
Nagyrészt magyar gyártású, új buszokra cseréli a debreceni közlekedési cég a járműveit, melyekkel az alacsonypadlós Volvókat váltják.
Pécs
Pécs Budapestről szintén két és fél óra alatt elérhető lenne, de a gyakorlatban a folyamatos késések miatt inkább három óra a menetidő. A vasútállomás viszonylag távol van az egyetemi létesítményektől, amelyek nem campus-szerűen, egy tömbben helyezkednek el, hanem szétszórva, városszerte. A pécsi vonatokon akkora a zsúfoltság, hogy a nem Intercity minőségű kocsikba is helyjegyet kell váltani, a forgalmasabb időszakban nem ritkák a több mint 10 kocsis vonatok sem. Pécs továbbá az egyetlen olyan magyar város, ahol annak ellenére, hogy a lakosságszám meghaladja a 100 ezret, Intercity csak kétóránként van.
Csúcsidőben ne várj a helyjeggyel!
A pécsi IC-ken péntek délután vagy vasárnap este simán elfogynak az Intercity minőségű helyjegyek. A nem Intercity minőségűért ugyanúgy fizethetsz, igaz kevesebbet, de azok jóval alacsonyabb komfortfokozatúak is lesznek, olyan színvonalra kell gondolni, amelyért az ország többi Intercity vonatán nem kérnek extra felárat – okkal.
Pécsett a diákbérlet 3900 forint, azonban ezért semmilyen kötöttpályás közlekedést sem kapunk. A belvárosi útvonalak jelentős részén elfogadhatónak mondható 10 perces követési ütemek vannak kialakítva a főbb közlekedési tengelyenként.

Pécs nem tartozik a kerékpáros paradicsomok közé, de a bicikliúthálózata egészen kiterjedt, ami a belvárosi közlekedés esetén hasznos lehet, ám a domborzati viszonyok miatt a bringázásnak már komoly sportértéke van.
Pécsett van éjszakai buszközlekedés, amely hat járatot takar, éjszakánként 1-2 indulással, amivel a városé a legjobb vidéki éjszakai hálózat.
Győr
A Kisalföld fővárosa sokat profitál abból, hogy pontosan ugyanannyira fekszik Bécstől, mint Budapesttől, ugyanis Győrbe átlagosan 20 percenként közlekedik közvetlen vonat, átlag 20 perc késéssel, így konzisztens követést kialakítva. A kétesen sikerült 2023-as vonalfelújítás óta a vonalon abszolút megszűnt a menetrendszerűség, utazási tapasztalatok alapján bátran kijelenthető, hogy 10-ből nagyjából egy vonat az, amely pontosan érkezik Győrbe, legalábbis Budapest felől.
November elseje óta nem volt olyan nap, amikor ne lett volna a MÁV-nál jelentős fennakadás
November elseje óta minden nap elromlott legalább egy jármű úgy, hogy az fennakadást okozott.
Győrben az egyetem képzéseinek nagy többsége egy campuson található, ahogy a kollégiumi férőhelyek nagy része is. A külső kollégium a vasútállomástól 15 perc sétányira, az egyetemtől gyalog 35 percnyire található, ezt a távot a busz menetrend szerint nagyjából 25 perc alatt teszi meg.

Az egyetem a vasútállomásról nagyjából 20 perc sétányira található, busszal ez a táv nagyjából 5-8 perc alatt tehető meg forgalommentes és 20-30 perc alatt forgalmasabb időszakban. Győrben a diák helyi buszbérlet csak 2200 forint, de ezért cserébe szolgáltatást se igazán kapni. A buszok ritkán járnak, gyakran késnek akár 10 percet is, de az is előfordul, hogy percekkel korábban indulnak.
Győr - a rolleres fellegvár
Győrben rengetegen használnak elektromos rollert a napi közlekedéshez még a téli hónapokban is, a folyamatos városi dugók és a megbízhatatlan buszközlekedés miatt. A városi kerékpáros infrastruktúrán jól elférnek a rollerek, és számos karbantartásukra szakosodott üzlet is van a városban. Az egyetemen nemrég egy rollertöltő és záróállomást is elhelyeztek az így közlekedő hallgatók nagy száma miatt.
Győrben a városi kerékpározás egy támogatott műfaj, a kerékpárút-hálózat kiterjedt, bár helyenként vannak kifejezetten veszélyes és szokatlan vonalvezetések is. A kerékpárutak karbantartása jellemzően távol áll a kielégítőtől, ezért repedt, kátyús utakra lehet számítani.
Kerékpározni nem kell félnetek, jó lesz!
Az elképzelés, hogy a kerékpározás komoly alternatíva a jövőben, egész reális.
Győrben heti egy darab éjszakai járat közlekedik, szombat éjjel. A vonalak többségén az utolsó busz este fél 11-kor megy el.
Miskolc
Miskolc Budapestről óránként elérhető Intercityvel, jellemzően két óra körüli idő alatt. A vonalon előfordulnak késések, de messze nem annyira törvényszerűek, mint Szeged vagy Győr felé. A vasútállomás – a helyiek körében Miskolc-Tiszai pályaudvar – közlekedési kapcsolatai jók, az autóbusz-pályaudvar is jól elérhető helyen van.

Miskolcnak elméletben kettő, gyakorlatban egy villamosvonala van, amely a város egy hosszú tengelyét köti össze a vasútállomással. Az egyetem nagyon távol esik ettől a tengelytől, így kizárólag busszal érhető el a vasútállomástól. Az intézmény campusszerűen van kiépítve, a kollégiumok mind sétatávra vannak az egyetemi épületektől.
Miskolcon az egyetemet a város többi részével kerékpárút köti össze, ám a helyi domborzati viszonyok miatt nem ideális a terep a rendszeres biciklizéshez. A városban négy éjszakai járat is közlekedik, vidéki városokhoz képest egészen gyakran, van olyan vonal, ahol egy éjszaka négy indulás is van.
Sopron
Bár Sopron egy jóval kisebb város, mint az eddig tárgyaltak, az egyetemén az országban egyedülálló szakirányokon is folyik képzés. Sopronba Budapestről kétóránkénti kulturált Intercity közlekedés van, amelyet a GYSEV bonyolít. A vasútállomás a városközpontban van, közel az egyetemhez, a kollégiumok szintén sétatávolságban vannak, így a mindennapi tömegközlekedés a hallgatók életéhez aligha szükséges. A helyi diákbérlet Győrhöz hasonlóan 2200 forint.
Sopronban kerékpározni lehet ugyan, de a domborzat miatt ez nem túl kényelmes módja a közlekedésnek. Éjszakai járatok és késő esti Intercity vonatok nincsenek.
Veszprém
Veszprémbe hétköznap napközben és hétvégén óránként lehet eljutni Intercityvel, csúcsidőben mentesítő személyvonatok is indulnak. A vonatok sajnos az egyvágányos vasúti pálya miatt gyakran 20 perces késésekkel közlekednek.
Kényelem helyett spórolhatsz is!
Veszprém nincs olyan nagyon messze, hogy jelentősen megérezd a különbséget a kocsik között, ezért hogyha nyárod bírod a meleget, télen meg a büdöset, a Veszprém felé közlekedő Intercityket neked találták ki. A vonatok ugyanis hibrid-IC-ként közlekednek, tehát csak bizonyos kocsikba szükséges helyjegy. Ez jellemzően a vonat legelső vagy legutolsó kocsija és festése jelentősen eltér a többitől. A másik három kocsi annyiban különbözik, hogy nem olyan szép belülről és nincs benne klíma.
A veszprémi egyetem épületei szintén közel helyezkednek el a kollégiumokhoz, a vasútállomás viszont nagyon távol esik a város többi részétől. Amennyiben helyközi busszal érkeznénk Veszprémbe, jobb a helyzet, innen egy hosszabb, de még kényelmes sétával elérhető az egyetem környéke.
Forgalomba áll Magyarország első elektromos csuklós busza Veszprémben
Mintegy 450 kilométer a hatótávja.
A helyi buszok egészen gyakran járnak és a városnak van elfogadható kerékpárút-hálózata is. Veszprémben van e-bike megosztó közbringarendszer is, amellyel évi mindössze 8750 forintért korlátlan alkalommal lehet alkalmanként 30 percet kerékpározni. A veszprémi buszokra a diákbérlet jelképes 350 forint. Veszprémben két éjszakai autóbuszjárat közlekedik, amelyek inkább a kora hajnalban és késő este keletkező hivatásforgalmi – azaz munkába járási- igények kielégítésére valók, de mégis értékelhető erőfeszítés ez.
Eger
Egerbe a Keletiből óránként induló Agria Interrégió vonatokkal lehet a legegyszerűbben eljutni, amelyek korszerűek és jellemzően pontosak, ráadásul helyjegy sem kell rájuk. A vasútállomás egész közel van a belvároshoz, de megközelítése kissé bonyolult a félreeső elhelyezkedése miatt.
A vizsgaidőszakban óvatosan tervezz!
Júniusban az egész ország összes iskolájából legalább egy osztály elindul Egerbe osztálykirándulni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vonatokon közelharcot kell majd vívnod a helyekért és valószínűleg késések is lesznek a megnövekedett utasforgalom miatt. Tanulni pedig biztosan nem fogsz majd a gyerekzsivaj miatt.
A vasútállomásról az egyetem főépülete hosszabb sétával is elérhető, de a campusként üzemelő Leányka utcai létesítmények már távolabb esnek az állomástól és a buszpályaudvartól is. Hogy mennyire tragikus a helyzet, azt ez a csúcsidei útvonalterv mutatja meg a legjobban, amelyben a leggyorsabb eljutási lehetőséget a 2 perces buszozás után a 24 perces séta jelenti. Persze kerékpározni lehet, kérdés, hogy ki tartja a biciklijét a vasútállomáson, valamint ki rakja fel a gurulós bőröndöt a csomagtartójára.

A helyi buszjáratok tehát nem valami rózsásak, cserébe a diákbérlet ára sem annyira vészes - 2280 forintot kérnek érte. Az egyetem épületei viszont abszolút nélkülözik a tömegközlekedési kapcsolatokat, így a Leányka utcai campushoz legközelebbi megálló is 10 perc sétányira van, ahonnan a nap jobb részein óránként akár 2 busz is indulhat, de simán előfordulhat, hogy egy buszjárat csúcsidőn kívül egyszerűen nem üzemel.
A kerékpározásra van hálózati jellegű lehetőség Egerben, ám a domborzati viszonyok nem barátai az ilyen jellegű próbálkozásoknak. A buszhálózat ismeretében viszont szinte meglepő, hogy éjszakai autóbuszjárat közlekedik Egerben, ráadásul éjszakánként kétszer!
Természetesen ez a lista nem tartalmazza az összes egyetem környezetét, de elrettentésképp vagy épp csalogatóként még szolgálhat az utolsó napokban, illetve segíthet eldönteti egy esetleges sorrenddilemmát is. Az idei felvételihez sok sikert és pontot kívánunk, a szülőknek pedig nyugalmat és kitartást!
Borítókép forrása: Dehir.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
