Mennyit tud Karotta BMW M3-asa?
Totalcar Erőmérő: BMW E36 M3
Ezen az augusztusi napon olyan meleg volt, hogy nem kellett se autó, se motor, se kerékpár, reggel egyszerűen befolytam a szerkesztőségbe otthonról. A homlokomon apró buborékokkal forrt az izzadság. Autót nem kínzunk ilyen időben. Kivéve, ha kiderül, hogy pont ma van egy szabad hely a mérőpadon, és partizánakcióként benyomul az ember egy mobiltelefonnal.
Nagyjából egy éve járok az M3-assal. Fantasztikus mennyiségű teendő volt vele ezalatt, azzal együtt is, hogy tejben-vajban fürdik, és alapvetően sose romlott el. Tréleren is csak egyszer utazott, szinte akkor se önhibájából. Mindez kiválóan illusztrálja, miért nem ajánljuk senkinek, hogy huszonéves német "sportautóval" közlekedjen. Mindezekkel együtt nagyon szeretem, teljesen odavagyok már az illatától is. Külön öröm, hogy megoldotta nekem a nyugdíj-előtakarékosság és az öngondoskodás feladatát; nincs más dolgom, mint elajándékozni egyszer, és a fenntartására többé el nem költendő pénzből királyként élhetek, amíg meg nem halok.
Lássuk tehát, mit mutat a padon egy legenda. Husszonnégy év. Százötvennégyezer kilométer (is lehet akár az óra alapján). A korai, kisebbik sor 6, benzin (100-as) 3.0, hengerenként 4 szelep, szívóoldalon változó vezérlés, 286 ló 7000-en, 320 Nm 3600-on, 7280-as maximális fordulatszám.
Ha már úgyis megnézted, ne felejts el feliratkozni a Totalcar Youtube-csatornájára, ahova a heti friss Erőmérő mellett egy rakás további videót is gyártunk, beleértve idéntől a Viasat 6 jóvoltából a tévéműsor anyagait is.
Ó, még egy dolog. A méréskor hirdettem teljesítménytotót a Facebookon. Íme a kiértékelőlap. A megdöbbentő lényeg: az internet 0,7 lóerő pontossággal telibetrafálta a mért teljesítményt, pedig nagyon nagyot szórtak a számok. Ti vagytok a legbölcsebb olvasók!
Korábbi erőmérők
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Egy versenyautó a vasfüggöny mögül – VFTS ВФТС
- A DTM csendőre
- Négyütemű Trabant, némi extrával
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- Kompresszorral tuningolták a kicsi Micrát!
- Mert az E30-at mindannyian szeretjük!
- Amikor a Mercedes mindenki más felett állt
- Az Audi Quattro még TFSI-vel is jó!
- Ebben még benne volt a technika!
- Ugye a 90-es évek volt az autógyártás fénykora?
- Nem metró, nem autópálya, de M3
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.