Ha keményen használják akkor pusztul

Totalcar Erőmérő: Land Rover Defender 300 Tdi – 1998.

2018.07.13. 15:24

A Totalcar Erőmérő sorozatában először szerepel olyan terepjáró Autokorbelnél, amelyet valóban terepen használnak és tényleg munkaautó. Többször leírtuk már hogy mi ez a sorozat, népszerűvé is vált az Erőmérő, köszönjük a sok biztatást. Egyelőre nem fogadunk újabb jelentkezéseket, mert olyan sok olvasói autó várja a nagy pillanatot, hogy ebben az évtizedben is nehezen végzünk a feladatainkkal.

Nincs két egyforma autó, nincs két egyforma mérés, minden alkalom hoz valami izgalmat, valami szórakoztató vagy tanulságos dolgot. Megszoktuk már, hogy aki az Erőmérőre jelentkezett, az valamilyen módon kedveli az autóját, ami meg is látszik rajta. Az Autokorbelhez érkező példányok általában tiszta, ápolt és jól karbantartottak. Ezért nem meglepő az sem, hogy csak nagyon ritkán van probléma a leadott teljesítménnyel, műszaki hiba pedig még egyszer sem volt a mérések alatt.

Nem titok az sem, hogy mi is emberek vagyunk és néha drukkolunk egy-egy autónak, hogy szép eredményeket énekeljen ki a mérőpadon, drukkolunk a szép alakú görbéért és a magas értékekért is, majd a végén együtt örülünk a tulajdonossal, ha mindez összejött.

Azt is megtanultuk már a több mint félszáz mérés alatt, hogy mindenki máshogy fogadja az esetleges kudarcot és néhány tulajdonosnak már a mínusz egy-két lóerő is veszteségérzést okoz, van aki nem tudja elfogadni az ilyesmit.

Mindezek után néhány hete megjelent az első valóban terepen használt terepjáró az Erőmérőben, egy Land Rover Defender. Egy 110-es modellről van szó, amely szám hüvelykben jelzi a tengelytávot, tehát ez a középhosszú modell, a híres 300 Tdi motorral. Kívülről kicsit ütött-kopott az 1998-as autó, kicsit horpadozott itt-ott, kicsit sáros, vagyis pont úgy néz ki, mint egy terepen használt munkagép. Nem nehezteltünk a gazdájára, amiért így jelent meg kedvencével, mert néha valahogy ez a küllem tűnik természetesnek.

A 300 Tdi motort már nem gyártják sorozatban, leváltotta a szintén népszerű Td5-ös PD (adagolófúvókás) konstrukció, viszont a 300 Tdi még sokáig köztünk lesz, mert nagyon jó és kedvelt motor. Egyszerű felépítésű motor volt a 300 Tdi, 2500 köbcentis, direkt befecskendezős dízel, Bosch-rendszerű forgóelosztós adagolóval, kétlépcsős befecskendezéssel.

A megjelenése után életbe lépő Euro II-es környezetvédelmi normát is teljesítette, sőt áthangolt kipufogógáz-visszavezetéssel az Euro III-at is, így egészen 2006-ig gyártásban maradt. Régi konstrukcióját jól mutatja, hogy OHV elrendezésű a vezérlése, nyomórudakkal működteti a szelepeket, a vezérműtengelyt pedig viszonylag rövid fogazott szíj hajtja. Ennek ellenére voltak bajok a fogazott szíjjal, de a szervizek hamar rájöttek a megfelelő karbantartásra, a 300 Tdi motor nagyon megbízható és igénytelen motornak bizonyult a kemény használatban is. Erőleadása, nagy nyomatéka egészen kis fordulatról nagyon jól passzolt a terepváltóhoz, egyesek szerint ezzel a motorral a Defender jobb terepen, mint a benzines V8-cal, amivel szintúgy szerelték a modellt.

A mai Erőmérőben szereplő autóban több mint 380.000 km volt, de pontos értet nem tudta a tulajdonos, mert számlálót hajtó spirál évekig el volt szakadva. Az idők során voltak kisebb műszaki problémák a Land Roverrel, mindenféle országokban robbantak le vele, de ahogy mondani szoktuk, a háborús évek duplán számítanak és ez az autó végigküzdötte az eddigi életét.

Mindezek ellenére azt vártuk, hogy a teljesítményméréskor meglesznek a gyárilag ígért lovak, mert semmi nem utalt meglévő problémára. Nem volt füst, nincs extrém olajfogyasztás és gyengének sem érződik az autó, sőt, a 300 Tdi motor jellegzetes hangja is megvolt, nagyon szépen szólt.

A mérés nem ezért volt nehézkes, de többet nem árulok el, minden kiderül a mai epizódból.

Érdemes megnézni a videót, mi eddig nem tudtuk, hogy azon kevés autók között szerepel a Defender, melyeknek képe még papírpénzre is rákerült. A mérés után mindannyian rácsodálkozunk a görbékre, megmagyarázzuk a bizonyítványt.

Ha szeretitek hetente jelentkező sorozatunkat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, érdekes mérések jönnek még!

Korábbi epizódok:

Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

6 órája
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38