Évtizedes hagyománya van a Nissan Skyline modelleknek a japán piacon, külföldön azonban talán csak az R32, és utódja az R33 hozta meg az ismertséget. Egy olyan korban készültek, amit sokan az autóipar fénykorának tartanak, éppen az ilyen műszaki csodák miatt, mint a Skyline GT-R kupé. Hiszen a Nissan versenytechnikát engedett utcára!
A régi recept itt is bevált: fogj egy eleve jó autót, és finomítsd tovább. Korábban ezt a japánok elsősorban angol eredetű autókkal csinálták, de miután lettek saját legendáik, logikus, hogy azt kell tovább fejleszteni. Az R32 Skyline GT-R már jó alap volt, csak a kezelhetőséget érte kritika. Az utódjáról, az R33-ról ilyet nem hallottuk.
Szokás az innovációnak hangzatos neveket adni, misztikummal építeni a brandet: VIVIO, 22B, Super handling AWD, VTEC. Nissannál bedobták az atomot: Super HICAS, azaz High Capacity Actively Controlled Suspension. Ez a négykerék kormányzás elnevezése, de van még jobb: ATTESA E-TS azaz Advanced Total Traction Engineering System for All with Electronically Controlled Torque Split. Ez szabályozza a négykerékhajtást, és osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Menő ugye?
Nem volt könnyű menet a padra állítani a finoman leültetett Nissant, csak a negyedik beállás lett sikeres. Kicsit alacsonyra érnek bizonyos elemei és semmiképpen nem szerettünk volna kárt okozni. Az RB26DETT motor a tulajdonos bevallása szerint szinte széria, a légszűrők (kettő, hiszen twin turbo), a hűtő és a köztes hűtő illetve persze a kipufogó változott. A hangja kellemes, de a gyári elektronikával és az érintetlen motorbelsővel ennek gyári-közeli értékeket kell tudnia. Persze ezt már a Nissan versenytechnikának építette: hengerenkénti pillangószelep, 6 henger, két turbó, 10000-ig skálázott fordulatszámmérő – mi baj lehet?
Elindult a hűtés, majd a görgők, a pályagumik sivítanak – receptre kellene felírni ezeket a hangokat!
Te mit tippelsz mennyi lett a talán #sohanemvolt 276 lóerőből? Na jó 2/3 gázon lehet, hogy csak annyi.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.