MX-5-ből kettő, egyenlő MX-3? Nagyon nem!

2023.02.02. 17:48

Új lendülettel vágtunk bele az új évadba: lakossági, de nem kevésbé érdekes és szemrevaló autót mértünk meg a Modified padján. A forma már 1991 óta velünk van, nagyjából ezt az időszakot tekintjük sokan a japán autógyártás csúcspontjának.

Mindig ki kell tűnni valamivel a konkurensek közül - Japánban is -, a Mazda például egy igazi ínyecséggel rukkolt elő az MX-3 kifejlesztésekor: 6 henger egy kisautóban! Sorhat nem férne el ebben a méretben elöl keresztben, így a V6 kínálkozott megoldásnak. Házon belül volt is, a K sorozat, amit 1,8-tól 2,5 literig készítettek. Az MX-3-hoz elég volt a kicsi, amivel rögtön megszűnt minden konkurencia, senki nem kínált 6 hengert ebben a méretosztályban!

Egészen 1 évig, amikor a Mitsubishi előjött egy 1600-as V6-ossal. Motorkerékpároknál ugyan beépítenek kisebb sorhatos motorokat is, de az nem ér! Ha belegondolunk, a 60 fokos hengerszög optimális a beépítéshez, és a hengerek sem olyan rendkívül kicsik: mintha 1233 köbcentis lenne egy négyhengeres motor. Ugye? Teljesen normális. Persze így is sokkal drágább, mint egy ugyanilyen lökettérfogatú négyhengeres, de ettől lesz értéke, akinél ez számít. Nyilván ez egy kicsi piaci szegmens, látszik is, hisz egy generáció után megszűnt az MX-3, de szerencsére Bodri Gyurinak maradt egy!

Nagyon széria az autó, hangja is alig van, nem ez fogja kiszakítani a hangszórómembránt, de szépen szól.

Egyszerű mérés volt, megint elérte az autó, hogy irány a mobile és a hahu! Régen nagyon csúnyának tartottam, évtizedekkel később azonban már jóval szerethetőbbnek tűnik, sőt egyre több részletét ismerem el - formai és műszaki oldalról egyaránt. Ráadásul ez a konkrét darab 300 ezer kilométer után bizonyított!

Hozunk még érdekes autókat, de addig is kérlek, ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld, és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni. Lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!