Hogy ritka-e a 2,8-as Z3 Coupe? Mára eléggé, de az a 7-8000 db sem volt sok, amennyit gyártottak belőle. Összesen 17 815 darab coupe készült, míg a roadster változatból 173 403 darabot gyártottak – nagyságrendi különbség. Lehet a formájáról vitatkozni, mert a szépség szubjektív, de sok rajongója van ennek a típusnak, nem véletlenül. Milyen a motorja?
A legenda szerint a mérnökök munkaidőn túl saját hobbijukból kezdték tervezni a kupét a roadster után. Hogy ez mennyire igaz, azt ma már nehéz lenne ellenőrizni. A technika alapvetően az E36-ból érkezik, de igazították a cabriós, roadsteres követelményekhez. A motor viszont szinte érintetlen, az ebben lévő 2,8-as már az átdolgozott M52TUB28 kivitel. Ebben már a blokk és a hengerfej is alumínium, a furat és a löket pedig egyaránt 84 mm.
Hallgassuk csak!
Csemegéztünk a designon egy kicsit és megtudtunk néhány sztorit is. Tetszett!
Legyetek része ennek a történetnek, úgyhogy ti is jelentkezzetek a megújult formátumú Erőmérőbe!
Lesz még érdekes autó, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!