Kedves Marci!
Olvastam a Totalcaron a cikkedet, aminek a végén tetted a tárgyban szereplő felajánlást, amivel ezúton élnék, segítségedet kérném, mennyiért lehetne eladni az alábbi autómat: Honda Civic 4. generációs 1.5 CX
1991-es évjárat
1 493 cm³
66 kW
168895 km
Műszaki 2025.07.30.ig érvényes.
2019 nyara óta van nálam, ami pótolva, cserélve lett: jobb visszapillantó, jobb sárvédő, jobb ajtó, kipufogó dob. A fényezés, gittelés saját munka, hát nem is sikerült jól. Motorikusan rendben van, fényezésre szorul.
A belső téren az előző tulaj kutyája nyomott hagyott. Alufelni keveset használt téli gumival. A ventilátor első két fokozata nem működik. Csatoltam az adatlapot.
3 hirdetést találtam: működésképtelen állapotú - 200 ezer forint; külföldi oldalon 2000 euró; egy versenyzésre átalakított szép állapotú 2,5 millió forint. Ezek után fogalmam sincs, mennyiért kínáljam reális áron eladásra. Köszönöm a segítséged.
Üdvözlettel: Imre
Kedves Bence,
Olvastam a cikkedet egy Mercedes C124 300CE tesztről, ezért gondoltam hogy hozzád fordulnék tanácsokért. Céges autó mellé, első saját autóként vásárolnék egy Mercedes C124-est. Nincs tapasztalatom régi autókkal, de ez a forma mindig is tetszett, ezért gondoltam hogy ilyen vásárlásába vágnék bele. Csak hobbi autóként használnám, éves kilométer futást nem tudok egyenlőre tippelni se.
Amiben kérném a véleményeteket, hogy milyen motorral felszerelt változatot érdemes, keresni, megvenni? Mindenképpen automata váltós verziót szeretnék, elegendő a komfortos haladáshoz a 2.0L 136LE motor, vagy érdemesebb a 2.2L 16V 150LE motort? A 6 hengeresek persze csábítóbbak, és ritkábbak, drágábbak is, ezért inkább a 4 hengereseket néztem.
Felszereltség szempontjából, amit szeretnék az autóba: automata váltó, tetőablak, klíma, elektromos ablakok, ABS. Esetleg valamit még fontosnak gondoltok? Nincs szerelési tapasztalatom, bár az alap dolgokat azt gondolom kis segítséggel, tanulással majd meg tudnám oldani. Nem OT állapotot keresek, de olyat ami rendben van műszakilag, technikailag.
Mik azokat a dolgok, amikre figyelni kell vásárlásnál? Nézegetve a magyar használtautós oldalakat, csoportokat, elég kicsi a merítési lehetőség ebből a típus. Ha külföldről válogatnék, melyik országokban lenne érdemes szétnézni, hol lehetett ennek jelentős piaca (behozott autók alapján Olaszo., Németo., Spanyolo. látszik).
Válaszodat előre is köszönöm, Tisztelettel, Vágner László
Kedves László,
Bence hozzám továbbította megkeresését, mert úgy véli, nekem talán nagyobb a rálátásom az öreg Mercik témakörére, hiszen általában nekem is van itthon egy-egy példány.
A C124 remek választás, hiszen napról napra drágábban mérik, így befektetésnek sem utolsó, bár ehhez vagy meg kell venni a piac legjobb állapotú példányát drágán, és megőrizni a jóságát, vagy a leggyatrábbat és idővel rendbe rakni, amit viszont egyáltalán nem ajánlok, ha - ahogy írja is - nincs túl nagy szerelési tapasztalata. A probléma ugyanis főként az, hogy ezekhez egyre kevesebb az általános karbantartásokon túli alkatrész, ha pedig mégis talál valahol egy jó állapotú fabetétet, műanyag tartópöcköt vagy szöszmöszlécet a tetőablakhoz, akkor azt aranyárban mérik majd. Az pedig külön szerencse, hogy néhány speciális alkatrész még mindig beszerezhető a hivatalos csatornákon keresztül (Mercedes), csak annak az ára már tényleg könnyedén összekeverhető magával a cucc cikkszámával.
Vásárlásnál a korrózió, amire leginkább érdemes odafigyelni, mert ezek egészen hihetetlen módon képesek porrá rohadni, jó lakatost találni pedig szinte lehetetlen olyan áron, hogy azt egy átlag halandó képes legyen kifizetni. A 124-es esetében a sárvédők és a teljes padlólemez érintett az elrohadás témakörében, rendbe rakni pedig egyiket sem leányálom, ráadásul a költségekkel előre kalkulálni lehetetlen, ugyanis többnyire csak a lemez megbontása után derül ki, hogy mennyire van szétrohadva alatta a többi lemez.
A helyében én biztos, hogy leginkább a dél-olasz régióban keresgélnék, hiszen ott a klíma okán jóval kisebb az esély a durva rohadásra, cserébe az összes műanyag lakkhibás, a bőr, illetve a fabetétek pedig repedtek, elhasználtak lesznek, hiszen az évtizedek alatt szinte mindet kicsinálta már a magas UV. A spanyol ötlet sem rossz, csak onnan – a távolság miatt – hazahozni lesz nagyon drága.
Hobbiautónak a benzines egyébként jó választás, viszont annyira kevés jó állapotú C124 van már a piacon, hogy ennél jobban ne szűrje agyon majd a keresőt, inkább az állapot döntsön, mint a lóerő, ugyanis óriásit gyorsulni egyik sem fog, de a veteránozás vagy youngtimerezés amúgy sem erről szól.
Felszereltség szempontjából nyilván minél extrásabb, annál jobb - nemcsak használni, de befektetésként is -, arra viszont készüljön fel, hogy lehetnek hibák, például a néhány évtizedenként felújítandó váltó, a beázó tetőablak, a sosem túl üzembiztos klíma, a kupékon libegő keret nélküli ablakok, vagy a már rég elpusztult ABS kocka. Szóval a sok extra remek, csakhogy a gondok akkor kezdődnek majd, amikor ezek nem működnek, és szakembert kell keresni a múltból, aki megcsinálja őket, miután ön megszerezte a szükséges alkatrészeket a litván vagy lengyel webshopokból.
Remélem, nem sikerült elvennem a kedvét, mert a C124 amúgy egy remek autó, csak vegye meg a legjobb állapotú példányt a piacon, azzal is lesz majd tennivaló, csak valószínűleg nem annyi, hogy elrontsa a hétvégi kiruccanások hangulatát.
Üdv, Marci
Eladnád, de nem tudod mennyit ér az autód? Küldj levelet a mennyiter@mail.totalcar.hu címre, és ne feledd a részleteket. Amire szükség lesz: típus, évjárat, motor, váltó, kilométerfutás, főbb extrák és említésre méltó tulajdonságok. A legjobb, ha a rendszámot sem feleded, amit később a cikkben nem fogunk közölni.
Kedves Marci,
Erősen gondolkodom rajta, hogy megválok E39-es BMW-mtől. Az autóról: 3 éve vettem, eredetileg Olaszországban került előszőr forgalomba, innen került Magyarországra. Megvásárlás előtt állapotfelmérésen esett át a Laczkó István - AutoRevizor által, az eredeti vizsgálati dokumentumok megvannak.
Az autó 2001-es 525i sedan, 5 sebességes ZF automatával. 335000 Km van benne, ami valósnak tűnik a meglevő papírok és szerviztörténet alapján. Xenon-os, szürke bőr belső, combtámaszos ülésekkel, antracit tetőkárpit és gyárilag M-sport futómű, M-sport kormány, szervotronikos kormányművel. Az autó, eredetéből adódóan majdnem minden elemen fényezve van, de törve valószínűleg nem volt. A fényezés viszont nem mindenhol tökéletes. Rozsda nincs rajta, de még kezdődő rügyezés sem, ez is volt az ok amiért megvettem. M54-es motor, szépen jár, nem füstöl, a váltó szépen vált, még alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél is. Fékek 1 éve cserélve, tárcsa és betét is jó állapotban van. Két zónás automata klíma működik, hideg, mióta megvan nem kellett tölteni.
Hibák: kormánymű felújítandó; lámpabúra matt, polírozást igényel; a kiegyenlítő tartályon valahol van egy apró repedés, szivárog (egy hibátlan bontottat már vettem, ezt adnám mellé); ablak gumitömítések egy része már cserélve, a hátsó még cserére vár; a bőr itt-ott kopott, de nem szakadt, egy festés ráférne, a motorháztető javítva volt - kis koccanás lehetett, mert kb tenyérnyi méretű helyen van javításnak nyoma.
A nyári gumi 17-es felnin, a téli pedig 16-os gyári BBS felniken, pótkerékkel együtt, mindegyik kb két éves. Van hozzá egy kisebb kazal bontott és új alkatrész is, a legtöbb megelőzési célzattal lett vásárolva. Nem tudom mennyit ér most így ahogy van, de lassan kinövi a család, így szeretnék képbe kerülni, ebben kérném a segítségét.
Üdvözlettel, András
Címzett: Nepperűző
Tárgy: Tanácsot kérnék autó eladáshoz
Üzenet:
Tisztelt Nepperűző!
Olvastam a tanácsodat az autó eladáshoz, így én is bátorkodom tanácsért fordulni hozzád. Adott egy Toyota YARIS 2017-es évjáratú gépkocsi 1329ccm hengerűrtartalommal, 99 lóerővel. Felszereltség: könnyűfém felnik, első-hátsó tárcsafék, ködlámpa, tempomat, szükségpótkerék. Márkaszervizben szervizelve. Futott kilométer 58900 (ez változó, mert használjuk).
Szeretnénk lecserélni új autóra, és mivel nem vagyunk biztosak benne mennyi lenne az ára segítségedet kérnénk. Reméljük kérésünk meghallgatásra talál.
Válaszodat előre is megköszönve maradunk tisztelettel.
Anikó és Róbert
Tisztelt Balló Úr!
Az alábbi hirdetésben szereplő gépkocsi eladásával kapcsolatban szeretném véleményét kérni: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/peugeot/308/peugeot_308_sw_2.0_hdi_active_plusz_7_szemelyes_vonohorog_szurke_rendszam_6-7_ules-21087219 Teljesen mellélőttem az árazással/hirdetés szöveggel?
Köszönöm észrevételeit,
Üdv. István
Szervusz, kedves Marci!
Eladóvá vált szeretett Opel G Astra személygépkocsim. Főbb adatai: szedán kivitel (nem az, amelyiken van hátsó ablaktörlő, hanem a hosszított csomagtértetős), 1600 cm³ benzines motor, Z16XE motorkóddal (16 szelepes Ecotec motor). Évjárat 2003, műszaki lejár 2025 május 6.
Futásteljesítmény 250000 km (a JSZP eltérő adatot hoz, motorcserés volt). Rendszám (kitakartuk) Extrák: elöl elektromos ablakemelők, elektromosan állítható külső tükrök, ködfényszóró, klíma. Állapota a korának megfelelő, számottevő rohadás a karosszérián nincs. Ülések megkíméltek, tetőkárpit sajnos elengedte magát.
Ismert betegségei: kilyukadt az ablakmosó folyadék tartálya, valahol középtájon, mert nem az összes folyadék csöpög el, hanem nagyjából a fele, és megadta magát az ablakmosó szivattyújának motorja is. Megnövekedett az olajfogyasztás (az Ecotec motoroknál ismert dolog a magas olajfogyás, nálam ehhez képest ugrott meg). Füstöl is gázadásnál, az ok nem lett feltárva. Más ismert baja nincs. Az elektromos berendezések (ablak, tükör) mind működnek, a klíma jéghideg levegőt fúj, a motor járása egyenletes, kuplung és váltó normálisan működik.
A használtautó.hu oldalon nagy szórást találtam erre az évjáratra G Astrából, háromszázezertől kétmillióig. Ezen adatok alapján mire számíthatok, mennyiért tudom elpasszolni?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: László
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy segítséget kapjak a tulajdonunkban álló 2008-as, 1.4 szívó benzines, 75.000 km futott, klímás, sérülésmentes és 1. tulajdonosként forgalomba helyezett Kia Ceed SW személyautó körülbelüli hirdetési árára. Előre is köszönöm szépen a válaszát!
Üdvözlettel; Bertold
Van egy 2000-es S320 CDI Lang Mercedes s-klass saját néven nem cégen ülés hűt fűt, kartergázmentes motor. Full-full, váltó nem üt nem rángat, futómű nem koppan, elektromos ablakok klíma bőr ülés egyedi rendelésre készűlt autó. Korából adódóan kicsi rozsda a légrugó néha leereszt de szerkezetileg tökéletes állapotba van! Garantáltan 380 ezret futott autópályán, mi hoztuk teavaj németből kérésre képet küldök.
Nem mindenáron eladó!
A helyes árképzés sokaknak hatalmas kihívást jelent, ráadásul a túl optimista matekra csak hetekkel, hónapokkal a meghirdetést követően derül fény, amikor már az elfuserált csereberélők sem jelentkeznek a portékáért. Van, aki minden extrát tételesen kiszámol és hozzáad az árhoz, és akad, aki az utóbbi tíz évben keletkezett szervizszámlákkal teszi ugyanezt. És van Árpád, aki ehelyett biztosra megy, ő inkább kérdez.
Különleges kérdéssel fordulok önhöz. Van egy 2006-os Toyota Corolla kombim, ami kétszázezret futott, egyhatos, benzines, én vagyok az első tulajdonosa és szeretném eladni, de nem tudom mennyit érhet. Ahány embert megkérdeztem, annyi válasz érkezett, a használt kínálatban pedig óriási a szórás. Klímás, nincs baja, nem rozsdásodik különösen, törve sem volt soha és téli gumik is járnak hozzá. Még új korában rablásgátlót is tetettem bele, a műszaki friss.
Mennyiért lenne érdemes meghirdetni?
Üdv: Árpád
Használt autót szeretnénk vásárolni, de mivel ez lenne az első autónk, ezért a legnagyobb problémánk, hogy talán mi sem tudjuk pontosan mit akarunk. Egy totyogós gyermekünk van. Egyelőre inkább utazó autó lenne, átlagosan havonta egyszer kb. 100 km-re lévő családot meglátogatni. Lehet, hogy városban is többet használnánk ha lenne, de egyelőre nincs rá égető szükség. Mostanában utaztunk több különböző autóval és eddig arra jutottunk, hogyha létezne egy Suzuki Wagon R+, amivel rendesen lehet előzni illetve nem változik át kisrepülővé 100 km/h-nál, akkor tuti azt választanánk.
Leginkább az tetszik benne, hogy magasabb, jól ki lehet látni, belül is tágas, nincs az az érzése az embernek, hogy egy gördeszkára rakott konzervdobozba ül be... Szóval a kérdésem az lenne, milyen autó az ami ehhez a "fantázia" Wagon R-hez legközelebb áll (és nem dízel)? Egyszer már szemeztünk 2016 környéki Vitarákkal de aztán elbizonytalanodtunk, hogy kell-e ekkora autó nekünk, illetve az árkategória is más mint amiben eredetileg mi gondolkodtunk.
Egyáltalán milyen árkategóriában érdemes nézelődni? Alapvetően egy újat is megengedhetnénk magunknak, de egyrészt mostanában nem úgy tűnik, hogy tartaná az értékét egy új autó, másrészt mindketten úgy érezzük, hogy egy új autónál több a stressz mert az ember (érthető módon) nagyon szeretne rá vigyázni. Plusz én még csak ezután fogom megszerezni a jogsit és nyilván mindig fájó meghúzni egy autót, de talán könnyebben túl teszi magát az ember rajta ha nem egy vadiújról van szó...
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Fanni
Jó napot kívánok!
Először is engem Péternek hívnak, Németországban élek a feleségemmel. Autó vásárlás előtt állunk. A felhasználás: napi kb 20 km munkába járás, havi egyszer egy nagyobb távolság (200-300 km), évente kétszer-háromszor haza utazni (2500 km/egy út). Véleményem szerint csak benzines jöhet szóba, lehetőleg automata (a feleségem preferálja, egyszerűbb vezetni). A segítségüket kérem, hogy milyen motorral, váltóval szerelt autót vegyünk, azaz mely benzines motorok, váltók megbízhatóbbak a társaiknál, és melyeket kerüljük. A márka teljesen mindegy, nincs favorit. Nem szeretnénk "versenyautót", szóval nem kell több száz lóerő, de azért az autópályatempót bírja. Esetleg támpont, hogy a kétezres évek eleji Golf III, Audi A3 méretosztályban gondolkodunk, nincs szükség nagy, családi autóra. A költségvetési határ kb. 6000 €. Évjárat kikötés nincs, jelenleg én 22 éves, a feleségem 28 éves autóval jár. Az interneten nem lehet eligazodni a sok infó között, ezért szeretném hozzáértő, szakemberek tanácsát kérni. Elnézést, ha hosszúra sikerült, próbáltam minden fontos adatot megemlíteni.
Segítségüket előre is köszönjük!
Péter
Ilyen szokatlan kérdéssel még biztos nem találkoztatok: csajozós autót keresünk, amit én is, feleségem is használna (a monogámia vakvágány és fals hit a 60 százalékos válási valószínűséggel szemben).
Az igényeink:
- legyen megbízható (bármelyikünk is viszi a randipartnerét, nem robbanhatunk le)
- új/használt autó: igazából mindegy, újat kb. 15M-ig tudok lízingelni minden gond nélkül (max 10 éves használtan)
- ne legyen otromba (mint pl. egy mini cabrio)
- cabriot keresünk (hard top/soft top)
- a karbantartási költségek lehetőleg alacsonyabbak legyenek
Eddig kb. ilyenekben gondolkodtunk: Mazda mx-5, Volvo c70, Audi TT.
Nem igazán vagyunk képben amúgy az elérhető modellpalettával (az elmúlt 15-20 évből), a jelenlegi családi autó is úgy jött, hogy "ez van raktáron 25 százalék flottakedvezménnyel, viheted holnap.
Tisztelt Nepperűző!
Skoda Fabia lecserélése vált aktuálissá (kompresszió problémák miatt). Az új (gyári, nem használt) autók közüli választás köre két autóra szűkült:
-Skoda Kamiq Joy 1,4 TSI ACT (4 henger, 150 LE) vagy
-Toyota Yaris Cross Hybrid Style MC'24 e-CVT váltóval, 92 LE 3 hengeres TNGA HEV 15H- motorral VVT-iE EX: VVT-i szelepmechanizmussal (+villany hajtással összesen 116 vagy 130 LE).
Felhasználás módja: főleg városban, viszonylag rövid távokon, ritkábban autóút, autópálya.
Kérdésem, hogy van-e tapasztalat, hogy hosszabb távon (több év) melyik motor/konstrukció üzemeltetése lehet megbízhatóbb, illetve melyiknél jelentkezhet nagyobb hiba általános karbantartás mellett is.
Mivel a meghibásodott Fabia egy 3 hengeres HTP motorral felszerelt modell volt (2007-ből), ezért tartok a Yarisba szerelt 3 hengeres szívó motortól. Emiatt tartanék attól is, hogy a Skoda Kamiq-ot 1,0 TSI 95 LE, 3 hengeres motorral rendeljem meg (illetve elég-e ez a motor egy kisebb SUV dinamikus mozgatásához).
Jogos lehet-e az aggodalmam a 3 hengeres motorral kapcsolatban?
További kérdésként merült fel, hogy a Yaris Cross rövid városi utak során tud-e annyit tölteni menet közben az akkumulátorokba, hogy ténylegesen szerepe legyen a hybrid hajtásnak. Üzemeltetési, fenntartási költség szempontjából a nagyobb fogyasztás ellenére is még a Skoda Kamiq-ot gondolnám gazdaságosabbnak, viszont a minimálisan is kisebb fogyasztás ill. CO2 kibocsátás miatt szimpatikus a Yaris Cross.
Érdeklődöm, tud-e tanácsot adni a választás megkönnyítése érdekében, esetleg más opciót ajánlana-e a fentieken kívül.
Köszönettel:
Adrienn
Kedves Marci
Heteken belül megszületik első gyermekünk, ezért aktuálissá vált, hogy lecseréljük régi kis autónkat. Már hónapók óta csak a tesztvideókat és a fórumokat olvasom minden féle családi autóról és minél többet olvasok annál nehezebb a döntés. Ezért szeretném a segítségedet kérni, hogy ezeknek a kritériumoknak a tudatában milyen autót ajánlanál:
- csomagtér minimum 450 l legyen,
- dízel mivel elég hosszas autóutakat szoktam megtenni a munkába menet,
- minimum 140 lóerő,
- 2012-nél nem régebbi,
- maximum pedig 4,5 millió amit rá tudnék áldozni,
- +1 ne legyen túl "unalmas" :)
Őszintén eddig talán az Audi A4 B8 volt talán ami a legjobban megfogott, de erről is vegyes véleményeket hallottam/olvastam. Kíváncsian várom véleményedet.
Köszönettel: Dominik
Tisztelt Cím!
Olyan ügyben szeretnék segítséget kérni, vagy legalábbis felvilágosítást, hogy, 2024.04.21.-én vásároltunk egy kereskedésből egy Volvo XC60 típusú SUV-ot. A meglévő hibákon túl jelentkeztek újabbak is amik megkérdőjelezik azt is hogy a műszaki vizsgán hogy ment át. 2012-es évjárat, karosszéria a sárvédőknél korhadt volt de azt mondta a kereskedés hogy mire kezünkben lesz az autó megcsinálja. Ez nem így történt. A csomagtartó nyitás-csukás szakaszos, azzal magyarázták hogy így lett beállítva…ez vonatkozik a behajtható tükrökre is. Ugyanis az sem működött megfelelően. Ez utóbbiról nem tudtunk.
Használtuk az autót, ám egyik alkalommal feleségem azzal jött haza hogy, hibakód jelent meg a kijelzőn. Valóban, kikapcsolta az összkerék hajtást, oda a Haldex. Ekkor ahogy ezek előtt is jeleztük e-mailben a kereskedőnek. Aki mondta vigyük vissza és megnézik. Ez lett volna május 7-én.
A nagyobb bajt megelőzvén beszéltünk egy Volvo szerelővel, aki 17 éve csak ezt a típust javítja. A szerelő úr, kb 2 órán keresztül vizsgálta, és adott egy jó hosszú hibalistát amit az autóból nyert ki, illetve fizikális vizsgálattal újabb hibákat jegyzett le papírra. Részletezném őket:
- Hűtőrács törött
- Jobb első sárvédő korrodált, lyukas
- Bal-Jobb első lengőkar csere
- Bal-jobb kormányösszekötő csere
- Hátsó futómű szilentek csere
- Hátsó lengőkar csere
- Összkerék hajtás pumpa hiba csere
- Első szélvédő beázik elengedett a ragasztás
- Olajfolyás
- Klíma nem nem működik
- Csomagtérteleszkóp csere
Ezek tudatában jeleztük a kereskedő felé, e-mailben hogy szeretnénk ha megcsinálná ezeket a mi szerelőnk, de nem a mi költségünkön, vagy visszavisszük az autót. A bele fektetet pénzt pedig visszaadják. A válasz telefonon hívás formájában érkezett. A kereskedő nagyon kikelt magából, többször hangoztatta hogy “eladtuk nektek az a sz*rt”.
Támadóan lépett fel és hibát nem ismert el. Rövid idő múlva egy SMS érkezett miben a vizsgáló szerelő számát kérték el. Egyeztettem vele, megadtam. Itt véget ért a történet. A kereskedő telefonban azt mondta nem veszi vissza az autót, illetve a saját szerelővel való javíttatásra is nemleges választ adott.
Kérdésem az lenne hogy ebben az esetben milyen lépéseket tudok tenni? 6 millió forintos az autó, lízingelt. 1.2 millió önerőt tettünk bele. Tervezem egy igazságügyi szakértő bevonását. Válaszát előre is köszönöm!
Köszönettel: Ádám
Szia Marci!
Egy Renault Thaliát szeretnék lecserélni. Súlyos izületi problémáim vannak, elég nehezen tudok kiszállni és szervó sincs az autóban. Teljesen alap. Olyat szeretnék mi magasabb, könnyebb ki-be szállni és van szervokormánya. Keveset használom, évi 5000 km.-t csak rövid utakon. A keret kb 1,5 millió Ft. Suzuki Ignis-ben gondolkozom, de sok rosszat hallottam róla. Állítólag nem valami biztonságos a kasztnija.
Légyszíves próbálj meg az én fejemmel gondolkodni. Fontos a megbízhatóság és az alacsony üzemeltetési költség. Ha van jobb ötleted az is érdekel. Várom szíves válaszodat előre is köszönettel.
Köszönettel: Ferenc
Szia Marci!
Mivel a családban már nehezen bírta a nagykorú 1.9 diesel 7 szem B Zafira a napi óvoda-iskola járatot, ezért elbúcsúztunk. Helyébe keresünk egy használható, benzines normál méretű közlekedő edényt, melyre szánt összekapart keret 3M magyar pénz (+ 1-2 százezer a kötelező cserékre) Nagyon sokminden szóba jött, de elsődlegesen benzinesek között kutatunk, abban is szívesebben a szívó motorok között.
Elindultunk a szokásos divat SUV irányba - ASX 1.6 ez kicsi volt nekünk, Hyundai ix35 1.6GDI, ebből sok olajevőt találtunk, esetleg Dacia Duster benzin.
Ezért váltottunk a Toyota, Mazda irányba, sima (nem Corolla) Verso 1.6-1.8, vagy Mazda5 1.8 '08-12 között. Itt már a hely elegendő lenne, 2 gyerek, csomagok, hangszer stb., de még nem vagyok meggyőzve japán oldalon.
Európai, német konszernből nem is találok hasonlót, csak a TSI, TFSI verziókat, amitől óva intettek a családban. Tartok a már koros motoroktól, helytelen olajhasználat miatti kopásoktól, lerakódásoktól.
Felhasználási módunk nagyon változatos, hétközben sok iskola-óvoda járat pár km-es utak, hétvégén 60-100km.-es kirándulások, 1-2 havonta távoli rokon látogatások sokszáz km-re. Van ötleted merre induljunk, vagy melyik már említett kocsi lehet reális?
Köszönettel: A családapa
Szia Marci!
Lassan aktuálissá válik az autócsere nálunk. 2 típus között töprengek: Peugeot 308 1.6 szívóbenzin (véletlenül sem THP) és Chevrolet Cruze 1.8 benzin. Mindkettőből 2012-2013 évjáratúakat néztem, tehát kb. az utolsó szériát, amiből még lehet értelmes szívóbenzin motort kapni.
Ahogy néztem, árban nagyjából ugyanazt tudja a két autó, viszont melyik az, amelyikkel kb. 10 évre tudok is tervezni? Melyiknek húzósabb a fenntartása? Természetesen a rendszeres karbantartást-szervizelést mindegyik megkapja majd. Előre is köszönöm a segítséget!
Köszönettel: Géza
Kedves Géza!
A Peugeot 308 1.6 literes szívó, 120 lóerős VTi benzinmotorjai - és a 98 Le-s 1.4 literes VTi is - ugyanolyan kockázatot rejtenek, mint a turbós, vagyis a THP (125/156/200 Le) verzió. Ezek is Prince motorok, különbség egyedül élvezeti értékükben van, hiszen az 1.6 THP-t legalább jó vezetni, amikor épp működik, mert szedi a lábát.
A motort leszámítva egyébként átlagos Peugeot minőséget képvisel a 308, vagyis semmi olyan extrát nem tud felmutatni, amiért megérné kockáztatni. Kérem, ne vegyen ilyet, vagy ha mégis, legyen tartalékban egy 7 számjegyű összeg, ami egyessel vagy kettessel is kezdődhet, amikor fel kell újítani a motort.
A Chevrolet Cruze 1.8 literes verziója pedig nem egy rossz Opel autó, ezeket gyorsan eladjuk, a vásárlók szeretik. Fürgeségre viszont nem érdemes számítani, mert egyik motorral sem fickós a Chevy, de legalább nem is fogyaszt keveset. Ezt leszámítva egyszerű, jól szerelhető, kényelmes és azt is megkockáztatom, hogy tartós autók egy kicsit bicebóca anyaghasználattal az utastérben.
Tehát 1.8 literes Cruze-t szabad venni, viszont legyen óvatos, mert sokan elcsábulnak az 1.6 literes irányába egy jó ajánlat felbukkanásával, ami viszont már tényleg dög lomha és az amerikai életérzésre is egyedül a fogyasztás emlékezteti majd.
Egyiktől sem tiltanám el anyámat, de jó szívvel semelyiket sem ajánlanám neki, viszont ha mindenképp választani kell, akkor egyértelműen az Cruze Avensis/Accord.
Üdv:
Marci
Feladó: Ezerkilencszázhetvenhatos Laci
Címzett: Nepperűző
Dátum: 2024.03.14
Tárgy: Alfa Romeo 159, 1,9
Hello ezerkilencszázhetvenhatos Laci,
Figyu, teljesen nyilvánvaló, hogy te harminc éve szeretnél egy Alfát és ehhez most beáldoznád a tucat Golfot, amire sokat költöttél. Ráadásul vevőd is van rá, mi a kérdés?
Az Alfára is fogsz költeni, de legalább végre egy olyan autóban ülsz majd, amire mindig is vágytál. Dízelt vegyél, valamelyik 1.9 literest és próbálj meg olyat találni, ami nincs szétrohadva, leélve, széthajtva - ami nem könnyű, de legalább van belőle választék. Ne vegyél automatát, de válassz bőr belsőst.
Az árak azért szórnak nagyon, mert vannak az átlagos tulajok, akik csak eladnák az autójukat, meg vannak a rajongók, akik ilyen-olyan okból meg vannak győződve arról, hogy az övék jobb, szebb, szervizeltebb. Mindkét félnek igaza lehet, de végül úgyis a pénztárcád dönti majd el, hogy melyiket választod.
Szóval nincs kérdés, add el a Golfot és vegyél 159-es Alfát, alternatíva meg kevés, ha ez az, ami tetszik.
Ha a papa boldog, a kislányok is boldogok!
(Azzal meg ne foglalkozz, hogy mit gondolnak mások, csak irígykedni fognak, az meg kit érdekel?)
Hajrá,
Marci